آموزش

آموزش کامل نصب ویندوز 11 روی ماشین مجازی VMware و Virtualbox

در حالی که ویندوز ۱۱ ویژگی‌های زیادی دارد، ممکن است هنوز تردید داشته باشید که ان را نصب کنید یا خیر. در این حالت می‌توانید ویندوز ۱۱ را روی ماشین مجازی نصب کنید. 💻 در این مطلب از لینک 2 دانلودبه آموزش کامل نصب ویندوز ۱۱ روی ماشین مجازی Vmware و Virtualbox میپردازیم.

آموزش نصب ویندوز ۱۱ روی ماشین مجازی

?How to Install Windows 11 on a Virtual Machine

نصب ویندوز ۱۱ روی ماشین مجازی در واقع حالتی آزمایشی دارد. هر چند مایکروسافت به طور رسمی از اجرای ویندوز ۱۱ در ماشین مجازی پشتیبانی نمی کند، شما می‌توانید این کار را با ماشین مجازی vmware و Virtualbox انجام دهید. در این مطلب از لینک 2 دانلودنحوه نصب ویندوز ۱۱ در vmware و Virtualbox را آموزش می دهیم.

آموزش نصب ویندوز ۱۱ در Vmware workstation

برای نصب ویندوز ۱۱ روی vmware باید یک کپی از ISO image ویندوز ۱۱ داشته باشید. اگر ندارید، می‌توانید آن را از وب سایت مایکروسافت دانلود کنید.

آموزش نصب ویندوز 11 روی ماشین مجازی

حال VMware Workstation Player را دانلود کنید. سپس آن را نصب کنید. حال VMware را باز کنید و روی Create a New Virtual Machine کلیک کنید.

آموزش نصب ویندوز 11 روی ماشین مجازی

Installer disc image file (iso) را انتخاب کنید و سپس فایل دانلود شده ویندوز را از بخش Browse انتخاب کنید.

آموزش نصب ویندوز 11 روی ماشین مجازی

در صفحه بعد از بخش Version گزینه Windows 10 and later x64 را انتخاب کنید.

آموزش نصب ویندوز 11 روی ماشین مجازی

روی Next بزنید و سپس فضایی را برای Windows 11 VM مشخص کنید. مثلا ما ۶۰ گیگابایت را وارد کردیم.

آموزش نصب ویندوز 11 روی ماشین مجازی

در آخر روی Windows 11 VM بزنید.

آموزش نصب ویندوز 11 روی ماشین مجازی

سپس روی Play virtual machine بزنید. اگر پیامی دریافت کردید، روی OK بزنید. از فضای VM هم خارج شوید. سپس Ctrl + Alt را فشار دهید تا نشانگر موس در UI نمایان شود.

آموزش نصب ویندوز 11 روی ماشین مجازی

حال ماشین مجازی ویندوز ۱۱ فعال می‌شود. شما می‌توانید ویندوز ۱۱ خود را در فضای آن فعال کنید.

آموزش نصب ویندوز 11 روی ماشین مجازی

برای یادگیری نصب ویندوز روی مک بوک، مطلب آموزش تصویری ۳ روش نصب ویندوز روی مک بوک را مطالعه کنید.

آموزش نصب ویندوز ۱۱ در Virtualbox: بخش اول

برای نصب ویندوز ۱۱ روی virtualbox ابتدا باید آن را دانلود کنید. وارد سایت شوید. روی Windows hosts بزنید. صبر کنید تا دانلود تمام شود.

سپس Windows 11 Disk Image (ISO) را دانلود کنید.

نصب ویندوز 11 روی ماشین مجازی

فایل Oracle Virtualbox را اجرا کنید. روی Next بزنید. سپس برای نصب network interface روی Yes بزنید. ارتباط اینترنتی شما قطع خواهد شد. سپس دوباره روی Next بزنید و صبر کنید تا نصب انجام شود.

نصب ویندوز 11 روی ماشین مجازی

پس از نصب Oracle Virtualbox را اجرا کنید. روی New بزنید. نامی برای آن انتخاب کنید. از بخش Type می توانید Microsoft Windows را انتخاب کنید. از بخش Version هم Windows 11 را انتخاب کنید.

نصب ویندوز 11 روی ماشین مجازی

در بخش بعدی باید ظرفیت موردنظر خود را در قسمت Create Virtual Machine مشخص کنید. اگر سیستم شما RAM زیادی دارد، چند گیگ را برای ماشین مجازی تعیین کنید. هر چه میزان رم بیشتر باشد، سرعت عملکرد آن بیشتر می‌شود. اگر رم زیادی ندارید، حتما درجه آن را زیر بخش سبز رنگ در نظر بگیرید. البته اندازه‌ای به شما پیشنهاد می‌شود که می‌توانید همان را تایید کنید.

نصب ویندوز 11 روی ماشین مجازی

برای در نظر گرفتن ظرفیتی برای نگه داری فایل‌ها و برنامه‌ها، روی Create بزنید و VDI را انتخاب کنید. سپس روی NEXT بزنید. در مرحله بعد Dynamically Allocated را استفاده کنید. از نوار موجود برای تعیین ظرفیت استفاده کنید. سپس روی Create بزنید.

حال از بخش کناری نام ماشین مجازی را انتخاب کنید و روی Settings بزنید. سپس روی Storage بزنید. در بخش Controller: SATA آیکون آبی CD Drive را پیدا کنید. روی آیکون CD که Empty است، بزنید. حال روی Optical Drive بزنید. گزینه Live CD/DVD را انتخاب کنید. سپس روی آیکون آبی CD کنار آن بزنید. Choose a disk file را انتخاب کنید.

نصب ویندوز 11 روی ماشین مجازی

آموزش نصب ویندوز ۱۱ در Virtualbox: بخش دوم

حال به جایی بروید که فایل ویندوز ۱۱ را ذخیره کرده بودید. روی Open بزنید. حال می‌توانید ماشین مجازی را اجرا کنید. روی آیکون start بزنید و سریعا روی پنجره ماشین مجازی کلیک کنید. ماشین مجازی موس را دریافت خواهد کرد. هر زمان بخواهید موس را از این حالت خارج کنید، دکمه CTRL راست را فشار دهید. فورا دکمه‌ای را فشار دهید تا ویندوز بوت شود.

مایکروسافت به صورت رسمی از اجرای ویندوز ۱۱ در ماشین مجازی پشتیبانی نمی‌کند. در صفحه Windows Setup دکمه های Shift + F10 را فشار دهید. Command Prompt باز خواهد شد. Regedit را وارد کنید و روی Enter بزنید. از سمت چپ به HKEY_LOCAL_MACHINE > SYSTEM > Setup بروید. روی Setup راست کلیک کنید. New > Key را انتخاب کنید. در بخش Name عبارت LabConfig را وارد کنید و روی Enter بزنید.

روی LabConfig راست کلیک کنید و New > Dword (32-bit) را انتخاب کنید. متغیر جدیدی به نام BypassTPMCheck ایجاد کنید. روی آن راست کلیک کنید. Modify را انتخاب کنید و data را ۱ قرار دهید.

حال همین مراحل را برای ایجاد BypassTPMCheck هم اجرا کنید. Data آن را ۱ قرار دهید. این کار را برای BypassSecureBootCheck هم اجرا کنید. Value آن را ۱ قرار دهید.

نصب ویندوز 11 روی ماشین مجازی

در آخر registry editor را ببندید. در صفحه command prompt عبارت exit را تایپ کنید. حال می توانید نصب ویندوز را به صورت عادی ادامه دهید. حتما روی Custom کلیک کنید. روی Unallocated space کلیک کنید و سپس روی New بزنید. حال روی OK بزنید. پارتیشنی که اندازه بزرگ‌تری دارد انتخاب کنید تا ویندوز روی آن نصب شود. ویندوز نصب خواهد شد. صبر کنید تا این فرایند انجام شود.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از لینک 2 دانلودبه آموزش نصب ویندوز ۱۱ روی ویندوز ۱۰ روی ماشین مجازی پرداختیم. شما از کدام ماشین برای انجام این کار استفاده کردید؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا