آموزش

آموزش 2 روش نصب و اجرای برنامه های اندروید در ویندوز 11

یکی از قابلیت‌ های ویندوز این است که کاربران آن می‌توانند با نصب برنامه‌های مخصوص، اپلیکیشن‌های اندروید را روی آن 💻 اجرا کنند. ویندوز ۱۱ دارای این قابلیت به صورت پیشفرص با محدودیت خاص خود است. در این مطلب از لینک 2 دانلودبه آموزش ۲ روش نصب و اجرای برنامه های اندروید در ویندوز ۱۱ میپردازیم.

آموزش استفاده از قابلیت اجرای اپلیکیشن اندروید در ویندوز ۱۱

?How to Run Android Apps in Windows 11

کاربران ویندوز ۱۱ می‌توانند برنامه های اندرویدی را روی ویندوز خود اجرا کنند. برای پشتیبانی ویندوز ۱۱ از اندروید باید از شبیه ساز مخصوص آن استفاده کنید و ویندوز ۱۱ شما هم آپدیت شده باشد. در این مطلب از لینک 2 دانلودنحوه اجرای اندروید در ویندوز ۱۱ را آموزش می‌دهیم. با ادامه این پست ما را همراهی کنید.

موارد موردنیاز برای نصب برنامه های اندروید در ویندوز ۱۱

با توجه به اینکه این قابلیت هنوز در مرحله آزمایشی است و برای تمامی کاربران عرضه نشده است و احتملا بزودی مایکروسافت آن را به صورت پیشفرض برای همگان در دسترس قرار خواهد داد اما فعلا برای استفاده از آن باید حالت توسعه دهنده ویندوز یا ترفندهایی برای دور زدن و فعال کردن آن استفاده کنید اما در آینده شما بزودی به این موارد احتیاج نخواهید داشت و مستقیما از خود استور مایکروسافت میتوانید برنامه ها را از طریق شبیه ساز مخصوص ویندوز ۱۱ بر روی سیستم خود اجرا و نصب کنبد.

کانال Windows Insider Beta: برای اجرای برنامه اندروید روی ویندوز به کانال Insider Beta نیاز دارید. برخی از کاربران گزارش داده‌اند که کانال DEV هم برای آنان جواب داده است. برای چک کردن این که در این کانال هستید یا خیر، به Settings->Windows Update->Windows Insider بروید. سپس مطمئن شوید که Beta channel انتخاب شده است.

نصب برنامه های اندروید در ویندوز 11

نسخه Build 22000.282 یا بالاتر ویندوز: نسخه ویندوز شما باید Build 22000.282 یا بالاتر باشد. برای چک کردن نسخه ویندوز خود دکمه‌های Win+R را فشار دهید. سپس در کادر winver را وارد کنید و Enter را بزنید. اگر نسخه ویندوز شما پایین‌تر بود، به Settings->Windows Update بروید و ویندوز ۱۱ را آپدیت کنید.

نصب برنامه های اندروید در ویندوز 11

فعال بودن Virtualization: برای این کار به Task Manager و سربرگ Performance بروید. در سمت راست و پایین باید جمله Virtualization: Enabled نوشته شده باشد. اگر وجود ندارد، باید به BIOS بروید و آن را فعال کنید.

نصب برنامه های اندروید در ویندوز 11

تغییر Region به United States: باید Region سیستم خود را به United States تغییر دهید.

برای یادگیری نحوه نصب ویندوز روی گوشی، مطلب نحوه نصب سیستم عامل ویندوز روی اندروید را مطالعه کنید.

نحوه اجرای اپلیکیشن های اندروید در ویندوز ۱۱: بخش اول

برای نصب برنامه اندروید روی ویندوز ۱۱ به سایت مایکروسافت بروید و Windows Subsystem for Android را دانلود کنید. برای این کار روی Get بزنید.

اجرای اپلیکیشن های اندروید در ویندوز ۱۱

منوی Windows Subsystem for Android در برنامه Microsoft Store باز خواهد شد. روی Install بزنید.

اجرای اپلیکیشن های اندروید در ویندوز ۱۱

سپس روی Next بزنید.

اجرای اپلیکیشن های اندروید در ویندوز ۱۱

حال روی Download بزنید.

اجرای اپلیکیشن های اندروید در ویندوز ۱۱

صبر کنید تا برنامه دانلود شود. سپس روی دکمه Open Amazon Appstore بزنید. صفحه ورود کاربری آمازون باز خواهد شد.

اجرای اپلیکیشن های اندروید در ویندوز ۱۱

یک الی دو دقیقه صبر کنید تا برنامه باز شود. سپس اگر از قبل اکانت آمازون دارید، روی Sign in یا Create a new Amazon بزنید تا اکانتی جدید بسازید. پس از ساخت اکانت و ورود به آن، صفحه Amazon Appstore باز خواهد شد.

اجرای اپلیکیشن های اندروید در ویندوز ۱۱

در این صفحه فهرستی از برنامه‌های اندروید وجود دارد که شما می‌توانید برای ویندوز ۱۱ نصب کنید. برای نصب اپلیکیشن اندروید در ویندوز ۱۱ روی Get در کنار هر برنامه کلیک کنید. برای دیدن اطلاعات بیشتر، روی آیکون برنامه کلیک کنید.

اجرای اپلیکیشن های اندروید در ویندوز ۱۱

سپس روی Download کلیک کنید.

اجرای اپلیکیشن های اندروید در ویندوز ۱۱

برنامه نصب شده مانند سایر برنامه‌ها در منوی Start وجود دارد و می‌توانید آن را در ویندوز پیدا کنید.

اجرای اپلیکیشن های اندروید در ویندوز ۱۱

اگر اولین بار است که به اجرا برنامه اندروید در ویندوز ۱۱ می‌پردازید. در ابتدا برنامه در پنجره Windows Subsystem for Android باز خواهد شد. اجرای برنامه چند ثانیه‌ای طول می‌کشد.

اجرای اپلیکیشن های اندروید در ویندوز ۱۱

برای دیدن برنامه‌های بیشتر و اجرای بازی اندروید در کامپیوتر ویندوز ۱۱، باید وارد Amazon Appstore شوید. همچنین ممکن است برخی از برنامه‌ها کند باشند یا برای لود شدن به زمان بیشتری نیاز داشته باشند.

روش دوم نصب شبیه ساز اندروید ویندوز ۱۱ Windows Subsystem for Android: بخش اول

همان طور که گفتیم برای اجرا برنامه اندروید در کامپیوتر، نیاز به نصب Windows Subsystem for Android دارید. برای اجرای برنامه های اندروید هم گفته شده است که نمی توانید از کانال‌های Dev و Stable استفاده کنید. همچنین ممکن است نتوانید این برنامه را از مایکروسافت دانلود کنید. این روش برای کاربرانی مناسب است که نمی‌خواهند کانال را تغییر دهند.

می‌توانید این برنامه را از سایت store.rg-adguard دانلود کنید. ID برنامه ۹P3395VX91NR است. روی فلش کادر URL کلیک کنید. سپس ProductId را انتخاب کنید. حال این آیدی را در کادر جستجو وارد کنید.

به جای این کار می‌توانید همان URL را انتخاب کنید و در کادر آدرس زیر را وارد کنید:

https://www.microsoft.com/en-us/p/windows-subsystem-for-android/9p3395vx91nr

در کادر کناری کادر جستجو نیز گزینه Slow را انتخاب کنید.

اجرای اپلیکیشن های اندروید در ویندوز ۱۱

از فهرست، بزرگ‌ترین فایل را از لحاظ سایز انتخاب کنید. فایل باید از نوغ MSIX Bundle باشد و پسوند .msixbundle داشته باشد. کمی هم بزرگ‌تر از یک گیگابایت باشد. روی نام فایل کلیک کنید تا دانلود شود.

برای نصب اندروید ۱۱ روی کامپیوتر روی منوی استارت راست کلیک کنید و Windows Terminal (Admin) را انتخاب کنید. سپس دستور زیر را را وارد کنید:

Add-AppxPackage -Path <path_to_msixbundle_file>

به جای path_to_msixbundle_file آدرس مکانی که فایل MSIX Bundle را ذخیره کرده بودید، وارد کنید.

اجرای اپلیکیشن های اندروید در ویندوز ۱۱

صبر کنید تا برنامه نصب شود. اگر همه چیز خوب پیش برود، می‌توانید آیکون برنامه را در منوی Start مشاهده کنید و روی آن کلیک کنید.

اجرای اپلیکیشن های اندروید در ویندوز ۱۱

روش دوم نصب شبیه ساز اندروید ویندوز ۱۱ Windows Subsystem for Android: بخش دوم

حال برای Sideload کردن برنامه، فایل APK آن را از منبعی معتبر مثل F-Droid یا GitHub repo دانلود کنید. سپس Windows Subsystem for Android را اجرا کنید. حال علامت جلوی Developer mode را روشن کنید.

اجرای برنامه های اندروید در ویندوز 11

در بخش IP address می‌توانید آدرس آی پی را در فرم ۱۷۲٫۳۰٫x.x مشاهده کنید. اگر نمی‌توانید، روی Files در بالای Settings کلیک کنید. حال روی Refresh بزنید و سپس روی Copy در کنار IP address بزنید تا ان را کپی کنید.

اجرای برنامه های اندروید در ویندوز 11

وقتی Android layer اجرا شد، می‌توانید آن را با استفاده از ADB به هاست ویندوز ۱۱ OS متصل کنید. می‌توانید از لوکال هاست (۱۲۷٫۰٫۰٫۱) با پورت ۵۸۵۲۶ یا همان آدرس IP که کپی کردید، استفاده کنید تا ارتباط را برقرار کنید. با توجه به اینکه ADB را تنظیم کردید، پنجره Windows Terminal را باز کنید و یکی از دستورهای زیر را وارد کنید:

adb connect 127.0.0.1:58526adb connect <IP address>

به جای IP address همان آدرس آی پی کپی شده را وارد کنید.

اجرای برنامه های اندروید در ویندوز 11

حال از طریق ADB می‌توانید APK را نصب کنید. دستور باید چیزی شبیه به دستور زیر باشد:

adb install <full_path_to_the_APK_file>

به جای full_path_to_the_APK_file باید مسیر فایل APK را وارد کنید.

اجرای برنامه های اندروید در ویندوز 11

اگر همه چیز درست پیش بروید؛ باید میانبر آن برنامه را در منوی Start مشاهده کنید.

اجرای برنامه های اندروید در ویندوز 11

اگر نمی‌توانید آن را پیدا کنید از دستور زیر استفاده کنید:

%LOCALAPPDATA%MicrosoftWindowsAppsMicrosoftCorporationII.WindowsSubsystemForAndroid_8wekyb3d8bbweWsaClient.exe /launch wsa://<PACKAGENAME>

به عنوان مثال برای اجرای Subway Surfers دستور زیر را در Run اجرا کنید:

%LOCALAPPDATA%MicrosoftWindowsAppsMicrosoftCorporationII.WindowsSubsystemForAndroid_8wekyb3d8bbweWsaClient.exe /launch wsa://com.kiloo.subwaysurf

برنامه را مستقیما از پنجره ABD هم می‌توانید اجرا کنید:

adb shell monkey -p <PACKAGENAME> 1

به عنوان مثال، برای اجرای بازی Subway Surfers دستور به شکل زیر است:

adb shell monkey -p com.kiloo.subwaysurf 1

اجرای برنامه های اندروید در ویندوز 11

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از لینک 2 دانلودنحوه اجرای برنامه های اندروید در ویندوز ۱۱ را آموزش دادیم. آیا موفق به اجرای برنامه اندروید روی کامپیوتر شدید؟ لطفا نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا