آموزش

آموزش 4 روش طریقه تغییر کشور در گوگل پلی

کشور یا منطقه ای که در آن زندگی می کنید، 🌎 روی فضای آنلاین شما نیز تاثیر گذار است. اکثر برنامه ها مانند گوگل پلی استور (Google Play Store) نیز برنامه و بازی های خود را بسته به منطقه زندگی تعیین می کنند. برخی از برنامه ها ممکن است در منطقه شما در دسترس نباشند. به همین دلیل برخی کاربران به دنبال تغییر کشور هستند. امروز در لینک 2 دانلودنحوه تغییر کشور در گوگل پلی را به شما آموزش می دهیم.

چگونه کشور Google Playe را تغییر دهیم؟

How to Change Country or Region in the Google Play Store

ما قبلا در لینک 2 دانلودنحوه رفع مشکل This item is not available in your country را به شما آموزش دادیم. برای استفاده از این روش قبل از هر کاری باید به چند نکته توجه داشته باشید. گوگل به شما امکان می دهد سالی یکبار مکان و منطقه خود را در گوگل پلی استور تغییر دهید. بنابراین این شانس را هدر ندهید. همچنین در صورت شارژ بودن حساب، با تغییر مکان موجودی خود را از دست خواهید داد و باید از روش پرداخت جدید استفاده کنید. در نظر داشته باشید که باید برای تغییر منطقه باید آیپی شما روی کشور مورد نظر تنظیم شده باشد.

طریقه تغییر کشور در گوگل پلی

برای تغییر کشور اکانت گوگل پلی، ابتدا وارد Google Play Store شوید. روی آیکن پروفایل خود تپ کرده و Settings را بزنید.

طریقه تغییر کشور در گوگل پلی

بخش General را باز کرده و Account and Device Preferences را انتخاب کنید.

طریقه تغییر کشور در گوگل پلی

به سمت پایین رفته و در بخش Country and Profiles کشور فعلی را مشاهده می کنید. در زیر آن روی گزینه Switch to the [Country] Play Store تپ کنید.

طریقه تغییر کشور در گوگل پلی

یک پیام اخطار مشاهده می کنید که توضیحاتی راجع به محدودیت زمانی تعویض و.. به شما می دهد. روی Continue ضربه بزنید.

طریقه تغییر کشور در گوگل پلی

همچنین در صورت مواجه با ارور Waiting for Download، پیشنهاد می کنیم مطلب آموزش ۱۵ روش رفع مشکل Waiting for Download گوگل پلی را هم مطالعه نمایید.

تغییر لوکیشن در گوگل پلی با تغییر دهنده آیپی

طبق روش قبل، شما برای تغییر منطقه باید از آدرس آیپی های منطقه استفاده کنید. اما اگر به کشور جدیدی سفر نکرده اید و قصد تغییر آدرس گوگل پلی را دارید، می توانید از برنامه های تغییر دهنده آیپی استفاده کنید. برای این کار دستورالعمل زیر را دنبال کنید.

ابتدا به تنظیمات گوشی و قسمت Apps بروید.

تغییر لوکیشن در گوگل پلی با تغییر دهنده آیپی

در آنجا به دنبال برنامه Google Play Store رفته و روی آن تپ کنید. در صفحه باز شده روی Force Stop ضربه زده و سچس در بخش Storage روی Clear Data تاچ کنید.

تغییر لوکیشن در گوگل پلی با تغییر دهنده آیپی

سپس تغییر دهنده آیپی خود را اجرا کرده و آدرس آیپی خود را روی آدرس مورد نظر تنظیم کنید. در نهایت همانند روش های ذکر شده وارد گوگل پلی استور شده و اقدام به تغییر کشور کنید.

تغییر منطقه گوگل پلی در نسخه های قدیمی تر

برای حل مشکل دانلود از گوگل پلی کشور، گوگلی پلی استور را باز کنید. منوی سمت چپ را باز کنید و Account را انتخاب کنید.

تغییر منطقه گوگل پلی در نسخه های قدیمی تر

در تب Preferences بخش Country and profiles را با نام منطقه فعلی خود خواهید دید. اگر آیپی جدیدی داشته باشید، گزینه Switch to the [region] Play Store را مشاهده خواهید کرد. روی آن ضربه بزنید.

تغییر منطقه گوگل پلی در نسخه های قدیمی تر

یکی از روش های پرداخت موجود را انتخاب کرده و در پیام نمایش داده شده، Continue را بزنید.

تغییر منطقه گوگل پلی در نسخه های قدیمی تر

استفاده از نسخه وب نرم افزار تغییر کشور در گوگل پلی

اگر می خواهید با کمک مرورگر این فرایند را انجام دهید، ابتدا وارد pay.google.com شوید. روی گزینه Settings کلیک کنید. در زیر بخش Country/Region روی آیکن خودکار کلیک کنید. گزینه Create new profile انتخاب کرده و دستورالعمل های ذکر شده را دنبال کنید.

در صورت وجود مشکل در دانلود، مطالعه مطلب آموزش ۱۳ روش حل مشکل دانلود نشدن برنامه از گوگل پلی نیز برای شما کاربردی و مفید خواهد بود.

مشکلات متداول برای دور زدن تحریم گوگل پلی

اگر گزینه افزودن کشور را نمی بینید، ممکن است دلایل متعددی داشته باشد. مثلا در حال حاضر آیپی شما همان کشور فعلی است و تغییر پیدا نکرده است یا مکان خود را به تازگی تغییر داده اید. تغییر مکان شما می تواند تا ۴۸ ساعت طول بکشد. بنابراین برای تغییر کشور، ابتدا باید با کمک برنامه های تغییر دهنده آیپی، مکان خود را به کشور مورد نظر تغییر داده و سپس مراحل را مطابق روش ذکر شده انجام دهید. در نظر داشته باشید که اگر از ویژگی Google Play Family Library استفاده می کنید، گزینه تغییر منطقه را نخواهید دید.

نکات در زمینه رفع ارور کشور گوگل پلی

همانطور که در ابتدا مطلب حل مشکل کشور گوگل پلی نیز اشاره کردیم، برای تغییر مکان باید از چند نکته مهم مطلع باشید.

  • شما نمی توانید از روش پرداخت قدیمی خود در حساب جدید استفاده کرده و باید از روش های پرداخت جدید استفاده کنید.
  • در صورت عدم دسترسی به برخی از برنامه ها و سایر محتوا در کشور جدید، ممکن است دسترسی به برنامه های قبلی ار دست بدهید.
  • پس از تغییر، نمی توانید موجودی گوگل پلی استور را از کشور قدیمی خرج کنید. این مورد شامل کارت هدیه اضافه کرده و خرج نشده و اعتبار به دست آمده از Google Opinion Rewards نیز می شود. (البته اگر به جساب قدیمی خود بازگردید، امکان دسترسی به موجود را پیدا خواهید کرد.)
  • همچنین با تعویض کشور دسترسی به Google Play Points را از دست خواهید داد.

در پایان اگر با Play Protect مشکل داشتید، مطالعه مطلب ۶ روش حل مشکل ارور Blocked By Play Protect گوگل پلی اندروید را هم فراموش نکنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز روش های تغییر کشور Google Play در گوشی اندروید را به شما آموزش دادیم. آیا به راحتی موفق به انجام این فرایند شدید؟ می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در زمینه تغییر Region گوشی برای گوگل پلی را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا