آموزش

آشنایی با درگاه اینترنتی و مزایای آن

روش پرداخت اینترنتی چیست؟

پیش از آن‌که به معرفی درگاه اینترنتی و مزایای استفاده آن بپردازیم، بهتر است ابتدا اندکی درباره‌ی روش نوین پرداخت اینترنتی سخن بگوییم. به طور مختصر باید گفت؛ پرداخت اینترنتی نوعی روش پرداخت وجه در ازای خریدهای مختلف، توسط هر کاربر است. اگرچه عموما استفاده از این روش در خریدهای اینترنتی رواج دارد، اما در عین‌حال این امکان فراهم است که در خریدهای حضوری نیز به کمک یکی از اشکال متنوع پرداخت اینترنتی، کاربران وجه مورد نظر را به حساب صاحبان فروشگاه‌ها واریز نمایند.

درگاه اینترنتی چیست؟

همان‌طور که گفتیم، روش پرداخت اینترنتی روشی نوین برای انجام تراکنش‌های مالی است. اما این روش نوین پرداخت چگونه انجام می‌شود؟ در واقع برای انجام تراکنش مالی به صورت آنلاین نیاز به یک درگاه اینترنتی وجود دارد. هنگامی که مشتری یک وب‌سایت یا هر نوع فروشگاه اینترنتی دیگری محصول مورد نظر خود را انتخاب می‌کند، در مرحله‌ی نهایی و برای پرداخت پول، نیاز به یک درگاه اینترنتی دارد.  شرکت‌های مختلفی در ایران وجود دارند که انواع درگاه پرداخت را در اختیار کسب و کارهای کوچک و بزرگ قرار می‌دهند. اکنون اغلب کسب و کارهای موجود در بستر اینترنت، مجهز به یکی از انواع درگاه پرداخت هستند.

انواع درگاه اینترنتی

اصولا درگاه‌های اینترنتی دارای دو نوع کلی شامل درگاه اینترنتی مستقیم و درگاه اینترنتی واسط می‌باشند. این دو نوع درگاه اینترنتی اگرچه از نظر کارکرد نهایی تفاوت چندانی با هم ندارند، اما در عین‌حال در برخی جزییات با یکدیگر متفاوت‌اند. درگاه اینترنتی مستقیم توسط شرکت‌های PSP که تعداد محدودی دارند به کاربرانی ارائه می‌شود که کسب و کارشان دارای وب‌سایت مخصوص است. همچنین برای دریافت درگاه اینترنتی مستقیم، متقاضیان باید دارای نماد اعتماد الکترونیکی باشد. اما در مقابل، درگاه اینترنتی واسط را شرکت‌های پرداخت‌یار به متقاضیان ارائه می‌کنند. شرکت‌های معتبر پرداخت‌یار در حکم واسطه‌ای میان متقاضی و شرکت‌های اصلی PSP ، مراحل دریافت درگاه اینترنتی را کوتاه‌ و ساده‌تر می‌کنند. برای نمونه برای دریافت یک درگاه واسط الزام داشتن اینماد یا همان نماد اعتماد الکترونیکی وجود ندارد. از همین‌رو کسب و کارهای کوچک که گاهاً برخی مجوزهای لازم را ندارند، اغلب از این نوع درگاه استفاده می‌کنند.

مزایای درگاه اینترنتی برای انواع کسب و کارها

اکنون دیگر هر کسب و کاری برای گسترش و رونق بیش‌تر، لاجرم باید به درگاه اینترنتی مجهز باشد. امکان پرداخت اینترنتی وجه در فرآیند خرید، جلوه‌ی حرفه‌‌ای‌تری به کسب و کار شما می‌دهد و علاوه‌بر آن یک روش امن، ساده و سریع را در اختیار مشتریان‌تان قرار می‌دهد تا تراکنش مورد نظر را در انتهای خرید خود انجام بدهند. در کنار این ویژگی‌ها؛ درگاه اینترنتی دارای سامانه‌ی گزارشگیری آنلاین است و این امکان، صاحبان کسب و کارها را در مسیر مدیریت مالی تجارت‌شان بسیار یاری‌گر خواهد بود. همچنین به کمک چنین امکانی، تهیه‌ی آنالیز فروش دوره‌ای دقیقی برای مدیران فراهم می‌شود که در نهایت موجب توسعه و رشد میزان فروش محصولات آن‌ها خواهد شد.

امکان استفاده از نشان اختصاصی و حرکت به سمت برندسازی، همچنین امکان صدور فاکتور آنلاین که راهکاری برای جذب مشتریان بیش‌تر است، از دیگر مزایای برجسته‌ی درگاه اینترنتی برای کسب و کار شما خواهد بود. درگاه اینترنتی؛ بستری را فراهم می‌کند تا سایت و کسب و کار خود را به شبکه‌ی پرداخت الکترونیک کشور متصل نمایید و در ۲۴ ساعت شبانه روز به‌ صورت آنلاین فروش داشته باشید! استفاده از امکانات فوق‌العاده‌ی درگاه اینترنتی با روش‌های اصولی می‌تواند سرعت رشد و توسعه‌ی کسب و کار شما را در بازار رقابتی تجارت الکترونیک بسیار بالا ببرد.

اشکال مختلف پرداخت اینترنتی

اگر شما کسب و کارتان را به یکی از انواع درگاه اینترنتی مستقیم یا واسط مجهز کنید، این امکان برای شما فراهم می‌شود که از این روش در اشکال گوناگونی بهره ببرید. در وهله‌ی اول، درگاه اینترنتی است که بر روی سایت شما نصب می‌شود و در انتهای فرآیند خرید، کاربر با ورود به صفحه‌ی پرداخت، تراکنش مورد نظر را انجام می‌دهد.

اما لینک پرداخت نیز شکل دیگری از این روش پرداخت الکترونیکی است. شما می‌توانید از طریق لینک‌ساز یک لینک پرداخت برای کسب و کارتان بسازید و آن را از طرق مختلف در اختیار مشتریان‌تان قرار دهید. امکانات پنل مدیریتی لینک پرداخت، مانند مدیریت تراکنش‌ها و امکان صدور فاکتور آنلاین، در این مدل نیز همچنان برقرار است. لینک پرداخت به دلیل سهولت استفاده، بسیار مورد استقبال کاربران و صاحبان کسب و کارها قرار دارد. همچنین استفاده از کد QR نیز یکی دیگر از اشکال مختلف روش نوین پرداخت اینترنتی است. این کد الکترونی ۲ بعدی می‌تواند به شکل چاپ شده بر روی پیشخوان مغازه‌ها، رسیدهای فروشگاهی، کاتالوگ‌ها و یا هر مکان دیگری در دسترس مشتری قرار بگیرد. مشتری نیز به سادگی و توسط اسکنر گوشی هوشمند خود، کد QR مربوطه را اسکن می‌کند و وارد صفحه‌ی پرداخت می‌شود. اکنون می‌بینید که روش پرداخت آنلاین، در اشکال متنوعی قابل استفاده است و هر کدام از این اشکال مختلف، ویژگی‌ها و مزایای مخصوص به خود را دارند. خوشبختانه اکنون هیچ کسب و کار اینترنتی وجود ندارد که امکان دسترسی به یکی از اشکال گوناگون پرداخت آنلاین را نداشته باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه‌ی درگاه پرداخت به سایت https://rayanpay.com مراجعه کنید و همچنین از طریق روش‌های زیر با ما در ارتباط باشید :

  • تلفن : ۰۲۱۸۹۷۱۷۷۱۷
  • موبایل : ۰۹۰۲۲۲۳۳۱۰۸
  • ایمیل : info@rayanpay.com
  • آدرس:  تهران- میدان ونک – خیابان ملاصدرا – خیابان شیراز جنوبی – بن بست لاله – پلاک ۱۰ – واحد سوم شرقی

/ پایان رپورتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و لینک 2 دانلودهیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا