آموزش

آموزش 6 روش اندازه گیری فاصله روی نقشه گوگل مپ

اگر می‌خواهید فاصله دقیق بین دو یا چند نقطه را بدانید، 📏 می‌توانید از نقشه Google Maps استفاده کنید. در این سرویس حتی می‌توانید ساختمان‌ها و اشیای معروف مثل برخی مجسمه‌ها و برج‌ها را اندازه گیری کنید. در این مطلب از لینک 2 دانلودبه آموزش ۶ روش اندازه گیری فاصله روی نقشه گوگل مپ می‌پردازیم.

نحوه اندازه گیری فاصله بین دو نقطه روی نقشه

?How to Measure Distance and Area in Google Maps

برای اندازه گیری فاصله یک مسیر یا مساحت یک مکان می‌توانید از گوگل مپ و گول ارث استفاده کنید و اندازه دقیق را به دست آورید. این دو سرویس اندازه انتخابی شما را به صورت خودکار محاسبه می‌کنند و در لحظه به شما نشان می‌دهند. در این مطلب از لینک 2 دانلودنحوه اندازه گیری مساحت زمین و فاصله بین دو یا چند نقطه را در گوگل ارث و گول مپ آموزش می‌دهیم. با ادامه این مطلب همراه ما باشید.

اندازه گیری فاصله با موبایل توسط برنامه Google Maps

برای استفاده از فاصله یاب آنلاین گوگل مپ، Google Maps را در گوشی خود باز کنید. سپس نقطه شروع را پیدا کنید. روی آن فشار دهید و نگه دارید. حال پینی را روی آن نقطه مشاهده خواهید کرد.

اندازه گیری فاصله در گوگل مپ

حال از پایین صفحه را به بالا بکشید. در بین گزینه‌ها روی Measure distance بزنید.

اندازه گیری فاصله در گوگل مپ

سپس علامت روی صفحه را روی نقطه موردنظر خود ببرید. همین طور که آن را تکان می‌دهید، می‌توانید فاصله بخش‌های مختلف را در پایین صفحه مشاهده کنید.

اندازه گیری فاصله در گوگل مپ

برای انتخاب چند مسیر، روی Add Point بزنید. سپس نقطه بعدی را انتخاب کنید. حال می‌توانید مسافت این مسیرها را با هم مشاهده کنید.

اندازه گیری فاصله با موبایل

برای مشاهده بهترین نقشه‌های آنلاین، مطلب برنامه و سایت های نقشه استان و شهر های آنلاین ایران را مطالعه کنید.

اندازه گیری فاصله بین دو شهر و… در نسخه تحت وب گوگل مپ

وارد Google Maps شوید. روی نقطه شروع مدنظر خود راست کلیک کنید. سپس Measure distance را انتخاب کنید.

اندازه گیری مساحت زمین

حال نقطه دوم را انتخاب کنید. می‌توانید از پایین صفحه فاصله بین دو نقطه را مشاهده کنید.

اندازه گیری مساحت زمین

می‌توانید نقاط بعدی را هم انتخاب کنید و فاصله کلی را در با مقیاس کیلومتر و مایل مشاهده کنید.

اندازه گیری مساحت زمین

نحوه اندازه گیری فاصله در گوگل مپ: اندازه گیری مساحت

برای استفاده از فاصله سنج گوگل مپ و اندازه‌گیری مساحت یک منطقه، روی نقطه شروع راست کلیک کنید و Measure distance را انتخاب کنید. سپس نقاط دیگر را انتخاب کنید و آن را روی نقطه شروع ببندید.

اندازه گیری مساحت زمین در گوگل مپ

حال می‌توانید اندازه مساحت آن را در بخش Total Area به متر مربع و فیت مربع مشاهده کنید. همچنین فاصله کلی نیز در بخش Total Distance به کیلومتر قابل مشاهده است.

اندازه گیری مسافت طی شده در گوگل ارث

برای اندازه گیری فاصله روی نقشه روی گوگل ارث، آن را در گوگل کروم باز کنید. سپس منطقه موردنظر را انتخاب کنید. حال روی آیکون خط کش بزنید.

اندازه گیری فاصله در گوگل ارث

اکنون زاویه دید گوگل ارث تغییر می‌کند. نقطه شروع را انتخاب کنید. سپس نقطه بعدی را انتخاب کنید و در پنجره کوچک باز شده مسافت را مشاهده کنید.

اندازه گیری فاصله در گوگل ارث

می‌توانید نقاط بیشتری را انتخاب کنید.

اندازه گیری فاصله در گوگل ارث

سپس روی Done بزنید. وقتی روی Done بزنید می‌توانید مسافت دیگری را هم انتخاب کنید. همچنین می‌توانید مقیاس اندازه‌گیری را هم تغییر دهید.

اگر می‌خواهید مسافت چیزی مانند کوه را اندازه بگیرید، می‌توانید روی Google Earth 3D بزنید و سپس آیکون خط کش را انتخاب کنید و نقاط مدنظر خود را انتخاب کنید.

اندازه گیری فاصله در گوگل ارث

اندازه گیری فاصله در گوگل ارث و اندازه گرفتن مسافت

برای اندازه گیری مساحت زمین در Google earth، کافی است با ابزار خط کش نقاط مختلف را به روش گفته شده انتخاب کنید. سپس نقطه آخر را به نقطه اوب وصل کنید تا محیطی بسته ایجاد شود.

اندازه گیری فاصله در گوگل ارث

حال می‌توانید اندازه مساحت را مشاهده کنید.

استفاده از فاصله یاب آنلاین گول ارث و اندازه گیری اشیای سه بعدی

برای اندازه گیری فاصله در گوگل ارث و اندازه گیری اشیای سه بعدی، شی موردنظر خود را پیدا کنید. به عنوان مثال، مجسمه آزادی. سپس روی آیکون خط کش بزنید و نقاط مختلف را انتخاب کنید.

فاصله یاب آنلاین

برای اندازه‌گیری دقیق‌تر باید Google Earth Pro را دانلود کنید. شی موردنظر را جستجو کنید. حال می‌توانید زاویه دید خود را تغییر دهید.

برای اندازه‌گیری دقیق چیزی مثل مجسمه آزادی باید بیشتر از دو نقطه را انتخاب کنید. وقتی سه نقطه انتخاب کنید، گوگل ارث به صورت خودکار مساحت محیط را محاسبه می‌کند. با اضافه کردن نقطه چهارم یک چند ضلعی ایجاد می‌شود. می‌توانید نقاط بعدی را هم اضافه کنید.

فاصله یاب آنلاین

هر زمان که خواستید می‌توانید نقاط انتخاب شده را تنظیم کنید. محاسبات نیز با هر تغییر دادن به روز می‌شود. هر زمان که خواستید چیزی را پاک کنید، روی Clear بزنید یا Esc را انتخاب کنید تا اندازه‌گیری شما از نو شروع شود. می‌توانید این اندازه‌گیری را در گوگل ارث ذخیره کنید و بعدا استفاده کنید.

برای یافتن آدرس از روی IP، مطلب تشخیص شهر و کشور از روی IP Address بر روی نقشه را مطالعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از لینک 2 دانلودنحوه اندازه گیری فاصله در گوگل مپ اندروید، iOS و وب را آموزش دادیم. شما فاصله بین کدام نقاط را اندازه‌گیری کردید؟ لطفا نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا