آموزش

17 تا ایده خلاقانه و کاربردی برای استفاده از فضای زیر پله

گاهی پله‌ ها فضای زیادی از درون خانه 🏠 را اشغال میکنند. اگر دقت کنید متوجه می‌شوید که زیر پله‌ها بخش مثلثی شکلی وجود دارد که اصولا بلااستفاده است و صرفا برای نگهداری پله‌ها ساخته می‌شود. شما می‌توانید از این فضای به بهترین شکل ممکن استفاده کنید. در این مطلب از لینک 2 دانلود۱۷ تا ایده خلاقانه و کاربردی برای استفاده از فضای زیر پله را بررسی می‌کنیم.

ایده و مدل استفاده از فضای زیر راه پله گرد

Best Under Stair Storage Ideas to Keep Your Home Looking Neat

یکی از بهترین فضاها برای ساخت جاکفشی، کمد دیواری، انباری، کتابخانه و…، قضای زیر پله است. فضایی که اغلب با گچ و سیمان پر می‌شود و بدون استفاده باقی می‌ماند. از این بخش از خانه خود می‌توانید به اشکال مختلفی استفاده کنید. در این مطلب از لینک 2 دانلودروش‌های تزیین فضای زیر راه پله و استفاده بهینه از آن را آموزش می‌دهیم. با ادامه این پست ما را همراهی کنید.

ساخت جاکفشی زیر پله

ساخت جاکفشی زیر پله

یکی از ایده‌ها این است که فضای زیر پله را به جاکفشی تبدیل کنید. مدل جاکفشی و کمد زیر راه پله را می‌توانید با توجه به سلیقه خود انتخاب کنید. پیشنهاد می کنیم آن را به حالت کشویی بسازید یا دربی برای آن بگذارید که فضا یکدست شود و کفش‌ها مشخص نباشند. سپس با دسته و به صورت ریلی، کشوها را بیرون بکشید و کفش‌های خود را بردارید.

طراحی فضای زیر پله و ساخت اتاق بازی

طراحی فضای زیر پله

برای استفاده مفید از فضای زیر پله ها می‌توانید آن را تبدیل به اتاق بازی کودک خود کنید. اگر زیر پله خانه شما کمی بزرگ باشد، این اتاق بازی می‌تواند بسیار کاربردی باشد. بسیاری از بچه‌ها لوازم بازی خود را در خانه پخش می‌کنند و جمع کردن آن‌ها کار دشواری است. به همین دلیل، این فضا می‌تواند تمامی این شلوغی‌ها را درون خود پنهان کند.

نحوه استفاده از فضای زیر پله

زیر پله مدرن و ساخت گوشه دنج

طراحی فضای زیر پله

بسیاری از افراد دوست دارند برای خود گوشه دنجی در خانه داشته باشند. در آنجا کتاب بخوانند، فیلم ببینید و استراحت کنند. زیر پله مدرن بهترین فضا برای انجام این کار است. کافی است لامپی درون آن قرار دهید، فضا را با تشک و بالشت‌های نرم پر کنید و هر زمان که نیاز به خلوت کردن داشتید، به آنجا بروید.

نحوه استفاده از فضای زیر پله

استفاده از فضای زیر راه پله و ساخت سرویس بهداشتی

 استفاده از فضای زیر راه پله

برای استفاده از فضای زیر راه پله، می‌توانید سرویس بهداشتی خود را در آن بخش بسازید. این ایده برای خانه‌های کوچک بسیار مناسب است. اگر خانه بزرگی هم دارید، با این ایده می‌توانید سرویس بهداشتی دیگری هم داشته باشید.

مدل استفاده از فضای زیر پله و قرار دادن ماشین لباسشویی

استفاده از فضای زیر پله

ایرانیان اصولا ماشین لباسشویی را درون آشپزخانه می‌گذارند. آشپزخانه قلب منزل شما است و می‌توانید آن را با لوازم بسیار زیادی پر کنید. اگر درون آشپزخانه خود جا ندارید یا نمی‌خواهید ماشین لباسشویی را آنجا بگذارید، می‌توانید از فضای زیر پله برای انجام این کار استفاده کنید. البته انجام این کار نیاز به لوله‌کشی تخصصی دارد اما با نصب ماشین در این بخش، به خوبی متوجه می‌شوید که از یک فضای بدون استفاده، به بهترین نحو ممکن بهره برده‌اید.

نحوه استفاده از فضای زیر پله: ساخت محل نگهداری لوازم

نحوه استفاده از فضای زیر پله

برای طراحی فضای زیر پله می‌توانید از ایده محل نگهداری لوازم اضافی و خرده ریز استفاده کنید. اگر زیر پله کوچکی دارید، از آن به عنوان یک انباری نقلی استفاده کنید. برای آن درب بگذارید. درون آن را چند طبقه چوبی یا فلزی بگذارید و لوازم خود را آنجا پنهان کنید.

ساخت نمای زیر پله

نحوه استفاده از فضای زیر پله

از نمای زیر پله خود می‌توانید به عنوان محلی برای استراحت و قرار دادن لوازم دکوری هم استفاده کنید. نوع طراحی پله خود را بررسی کنید. اگر پله مانند تصویر است، از تمامی بخش‌های آن استفاده کنید. اگر فضای کوچکی زیر آن وجود دارد، برای فرزند خود محلی برای نشستن بسازید. در طرف دیگر هم با قرار دادن طبقات و کشو، می‌توانید از این فضا به عنوان دکور و نگهداری لوازم استفاده کنید.

استفاده بهینه از فضای زیر پله ها و ساخت دفتر خانگی

نحوه استفاده از فضای زیر پله

اگر جز آن دسته از افراد هستید که گاهی باید درون خانه کار بکنند و نیاز به تمرکز دارند، می‌توانید به استفاده بهینه از فضای زیر پله ها بپردازید و این بخش را تبدیل به دفتر کوچکی بکنید. کافی است چند طبقه برای قرار دادن لوازم درون آن بگذارید. لامپی قرار دهید و با چوب میز بسازید. پیشنهاد می‌کنیم دربی ریلی برای این بخش قرار دهید تا هر زمان کارتان تمام شد، با کشیدن درب لوازم خود را پنهان کنید.

نحوه استفاده از فضای زیر پله

با جعبه میوه می‌توانید چیزهای مفید و خوبی بسازید. برای یادگیری ایده‌های این چنینی مطلب نحوه ساخت کاردستی با جعبه میوه در خانه را مطالعه کنید.

استفاده از فضای زیر پله دوبلکس و ساخت کشو

نحوه استفاده از فضای زیر پله

یکی دیگر از موارد استفاده بهینه از فضای زیر پله ها این است که زیر آن کشو قرار دهید. فکر کنید این بخش مثل دیواری است که کمد دیواری را روی آن می‌سازند. به همان شیوه می‌توانید این بخش را کشو بزنید و به بهترین شکل ممکن از آن استفاده کنید.

جاکفشی و کمد زیر راه پله

ساخت دکور زیر پله ها

نحوه استفاده از فضای زیر پله

ساخت دکوراسیون زیر راه پله هم می‌تواند به فضای خانه شما نمایی زیبا بدهد و هم از فضایی پرت به بهترین شکل ممکن استفاده شود. چند طبقه در آن بزنید. سپس لوازم تزیینی زیبایی را متناسب با دکور خانه خود دارید، در آنجا بچینید.

استفاده از فضای زیر پله گرد و قرار دادن لوازم مختلف

نحوه استفاده از فضای زیر پله

برای استفاده از نمای زیر پله می‌توانید طبقاتی را ایجاد کنید و سپس لوازم مختلفی را در این طبقات قرا دهید. می‌توانید لوازم را با توجه به دکور خانه خود بچینید. برای مرتب‌تر شدن آن‌ها از باکس یا کیف‌ای حصیری زیبا استفاده کنید.

طراحی فضای زیر پله و ساخت خانه حیوانات خانگی

نحوه استفاده از فضای زیر پله

فضای زیر پله یکی از بهترین مکان‌ها برای ساخت خانه حیواناتی مانند سگ و گربه است. طراحی فضای زیر پله برای این کار بسیار راحت است. کافی است فضای خالی را با لوازم مناسب مخصوص حیوان خانگی خود پر کنید. اسباب‌بازی‌های سگ و… را آنجا بگذارید. چند تشک مخصوص تهیه کنید. می‌توانید برای این فضا دربی بگذارید.

تزیین زیر پله گرد

تزیین زیر پله گرد و… و ساخت کتابخانه

تزیین زیر پله گرد

یکی دیگر از ایده‌های طراحی فضای زیر پله این است که این بخش را تبدیل به کتابخانه بکنید. چند طبقه در آن قرار دهید و کتاب‌های خود را در این بخش بچینید.

استفاده از فضای زیر راه پله

با استفاده از بلوک می‌توانید خانه خود را زیباتر کنید. برای دیدن این ایده‌ها، مطلب جالب ترین ایده های خلاقانه با بلوک سیمانی را مطالعه کنید.

ساخت کابینت زیر راه پله

ساخت کابینت زیر راه پله

برای ساخت کابینت زیر راه پله، می‌توانید کابینت زیبایی را زیر آن قرار دهید. حتی می‌توانید کمدی مانند کابینت بسازید و لوازم آشپزخانه را در آن نگه داری کنید.

ساخت انباری زیر پله

ساخت انباری زیر پله

برای ساخت انباری زیر پله، کافی است کمدی ایجاد کنید یا اگر زیر پله شما دارای فضای بزرگی است، آن را شبیه به یک اتاقک بسازید. سپس دربی برای آن بگذارید و لوازم اضافی را در آنجا قرار دهید.

نگهداری وسایل آشپزخانه زیر پله

نگهداری وسایل آشپزخانه زیر پله

اگر وسایل آشپزخانه شما زیاد است و فضای کافی در کابینت‌ها ندارید، کافی است لوازم خود را زیر پله پنهان کنید. برای نگهداری وسایل آشپزخانه زیر پله، باید به اندازه زیر پله توجه کنید و با توجه به فضای موجود آن را طراحی کنید.

ساخت کمد دیواری زیر پله گرد و…

ساخت کمد دیواری زیر پله گرد و...

ایده دیگر، ساخت کمد دیواری زیر پله گرد و… است. این فضا را مانند کمدی کوچک تصور کنید. سپس درون آن طبقه و میله لباس بزنید. سپس دربی برای آن بگذارید و لباس‌های خود را درون آن قرار دهید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از لینک 2 دانلودروش‌های استفاده از فضای زیر راه پله را آموزش دادیم. شما از کدام ایده برای خانه خود استفاده خواهید کرد؟ لطفا نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا