آموزش

آموزش حل مشکل میکروفون در گوشی های شیائومی

یکی از بخش‌های مهم گوشی‌های اندروید، میکروفون 🎙️ است. اگر میکروفون کار نکند، انجام بسیاری از کارها سخت و حتی غیرممکن می‌شود. مکالمه در تماس ، ضبط صدا در شبکه‌های اجتماعی، ضبط ویدئو و… از جمله مواردی هستند که با خراب شدن میکروفون مختل می‌شوند. حال این مشکل برای بسیاری از کاربران گوشی‌های شیائومی رخ داده است و آن‌ها نمی‌توانند از میکروفون گوشی خود استفاده کنند. در این مطلب از لینک 2 دانلودبه آموزش حل مشکل میکروفون در گوشی های شیائومی می‌پردازیم.

چگونه مشکل میکروفون گوشی شیائومی را حل کنیم؟

?How to Fix Xiaomi Phones Microphone Problems 

کاربران گوشی برای برقراری تماس ویدئویی، ارسال پیام صوتی، مکالمه در هنگام بازی کردن و… از میکروفون استفاده می‌کنند. اگر این بخش از گوشی خراب شود، بسیاری از کارها را نمی‌توان انجام داد. بسیاری از دارندگان گوشی‌های شیائومی اعلام کرده‌اند که نمی‌توانند از میکروفون گوشی خود استفاده کنند. برای حل این مشکل روش‌های مختلفی وجود دارد. ما در این مطلب از لینک 2 دانلودروش‌های حل مشکل صدا در گوشی شیائومی را آموزش می‌دهیم. با ادامه این مطلب همراه ما باشید.

تست میکروفون گوشی شیائومی و پیدا کردن مشکل

ابتدا باید مطمئن شوید که میکروفون دچار مشکل شده است و فقط این مشکل را در یک برنامه خاص احساس نمی‌کنید. پیش از هر کاری گوشی خود را ری استارت کنید. بسیاری از مشکلات با این روش برطرف می‌شوند. پس از ری استارت کردن و پیش از تست میکروفون گوشی شیائومی، مطمئن شوید که صدای گوشی روی Silent یا Vibrate نیست. علاوه بر این، دکمه بالا بردن صدا را فشار دهید و آن را روی درجه آخر بگذارید.

سپس بخش Airplane mode را چک کنید. حالت پرواز می‌تواند برخی صداها را قطع کند. نوار وضعیت گوشی را پایین بکشید و مطمئن شوید علامت هواپیما خاموش است.

حتما بلوتوث را خاموش کنید. زیرا ممکن است گوشی شما به اسپیکر یا هندزفری بلوتوثی وصل شده باشد و برای همین صدا را از بلندگوی خود پخش نمی‌کند.

اسپیکر گوشی را تمیز کنید. وجود گرد و خاک می‌تواند جلوی پخش صدا را بگیرد. با گوش پاک کن و خلال دندان به آرامی آلودگی‌ها را جدا کنید و با دستمال بدون پرز نازک، آن را تمیز کنید.

سپس میکروفون را در حالت‌های مختلف تست کنید. در برنامه‌های مختلف صدای خود را ضبط کنید.

مشکل میکروفون شیائومی

از کسی بخواهید با شما تماس بگیرد. اگر در برنامه‌ای خاص نمی‌توانید صدا را ضبط کنید، مشکل از آن برنامه است نه گوشی شما. در صورتی که در هنگام تماس صدا ندارید، ممکن است مشکلات مربوط به آنتن‌دهی و امثال این موارد باشد.

گوشی را خاموش کنید. سیم کارت را جدا کنید. سپس آن را روشن کنید و میکروفون را چک کنید.

همچنین اجازه دهید شارژ گوشی کاملا خالی شود. سپس دوباره آن را شارژ کنید.

رفع مشکل میکروفون شیائومی با وارد شدن به منوی پنهان CIT

برای حل مشکل میکروفون شیائومی، به Settings بروید.

سپس به About phone بروید. روی All specifications کلیک کنید. روی Kernel Version 5 بار پشت سر هم بزنید تا منوی CIT باز شود.

برای تست میکروفون گوشی شیائومی روی Speaker بزنید. این گونه می توانید تست کنید که اسپیکرها به درستی کار می‌کنند یا نه.

مشکل میکروفون گوشی شیائومی نوت

می‌توانید با شماره‌ گیری * # * # ۶۴۸۴ # * # * هم به منوی CIT دست پیدا کنید.

مشکل نیامدن صدا هنگام مکالمه شیائومی

از شما خواسته می‌شود تا صدایی را پخش کنید یا در میکروفون فوت کنید.

مشکل میکروفون شیائومی

حل مشکل صدا در گوشی شیائومی با حذف برنامه مشکل ساز

اگر پس از تست کردن میکروفون متوجه شدید که مشکل سخت افزاری وجود ندارد، ممکن است برنامه‌ای که اخیرا نصب یا آپدیت کرده‌اید، موجب بروز مشکل صدا در گوشی شیائومی شده باشد. در این حالت باید آن برنامه را Uninstall کنید. سپس مشکل را چک کنید.

رفع مشکل نیامدن صدا هنگام مکالمه شیائومی با آپدیت کردن سیستم عامل

برای رفع مشکل نیامدن صدا هنگام مکالمه شیائومی، به Settings و سپس About phone بروید. روی MIUI version بزنید. سپس روی Check for updates یا System Updates بزنید تا مشخص شود آپدیتی وجود دارد یا خیر. در صورتی که امکان آپدیت وجود داشته باشد، دکمه Update یا مشابه آن فعال می‌شود. می‌توانید روی آن بزنید و صبر کنید تا گوشی به روزرسانی شود.

رفع مشکل میکروفون گوشی شیائومی نوت و… با پاک کردن کش

برای رفع مشکل میکروفون گوشی شیائومی نوت و… به Settings بروید. سپس روی On the phone بزنید. حال روی Storage بزنید. در این بخش روی Cleaning بزنید.

برای یادگیری نحوه پاک کردن کش در گوشی‌های اندروید، مطلب آموزش ۴ روش پاک کردن حافظه پنهان کش Cache و داده‌های برنامه اندروید را مطالعه کنید.

تنظیمات میکروفون گوشی شیائومی در Google

اگر مشکل میکروفون گوشی شیائومی در بخش Google assitant وجود دارد، امکان این هست که شما بخش Voice آن را فعال کرده باشید. برای فعال کردن آن روی میکروفون کنار Google بزنید. سپس چیزی را جستجو کنید تا بتوانید وارد منو شوید. روی Settings بزنید.

تنظیمات میکروفون گوشی شیائومی

سپس روی Voice بزنید.

تنظیمات میکروفون گوشی شیائومی

حال روی OK Google detection بزنید.

تنظیمات میکروفون گوشی شیائومی

سپس علامت جلوی From the Google app را خاموش کنید. سپس گوشی را ری استارت کنید.

تنظیمات میکروفون گوشی شیائومی

حل مشکل نیامدن صدا هنگام مکالمه شیائومی با ضبط ویدئو

برای حل مشکل میکروفون در گوشی های شیائومی در هنگام مکالمه، دوربین را باز کنید. گوشی را در حالت Portrait mode قرار دهید. ویدئویی ۲ الی ۳ ثانیه‌ای ضبط کنید. سپس دوربین را ببندید. حال تماس برقرار کنید.

بسیاری از کاربران اعلام کرده‌اند که مشکل میکروفون در گوشی های شیائومی را با این روش برطرف کردند.

اگر در سایر گوشی‌های اندروید نیز با این مشکل مواجه هستید، مطلب ۱۰ روش حل مشکل میکروفون و نرفتن صدا هنگام مکالمه اندروید را مطالعه کنید.

حل مشکل میکروفون گوشی شیائومی با فکتوری ریست

اگر همه روش‌ها را انجام دادید و همچنان مشکل وجود دارد، باید گوشی خود را فکتوری ریست کنید. با این کار تمامی داده‌های شما از بین می‌رود. در نتیجه، از موارد مهم بکاپ بگیرید. برای حل مشکل میکروفون گوشی شیائومی نوت و… باید به تنظیمات بروید. سپس وارد System  شوید. روی Reset بزنید. Erase all Data (Factory Reset) را انتخاب کنید.

برای یادگیری نحوه انجام این کار در گوشی‌های اندروید، مطلب آموزش کامل نحوه بازگشت به تنظیمات کارخانه یا ریست فکتوری اندروید را مطالعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از لینک 2 دانلودروش‌های برطرف کردن مشکل میکروفون گوشی شیائومی را آموزش دادیم. شما با کدام روش این مشکل را در گوشی خود برطرف کردید؟ لطفا نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا