آموزش

آموزش 15 روش حل مشکل کار نکردن آلارم آیفون

ساعت گوشی ⏰ یکی از کاربردی ترین بخش های موبایل است. شما میتوانید با استفاده از این ابزار خواب خود را تنظیم کنید، به قرارهای خود برسید، به موقع سر کار خود برسید و … اما اگر این ابزار به درستی کار نکند احتمالا با مشکل بزرگی مواجه شوید. در این مطلب از لینک 2 دانلودبه آموزش ۱۵ روش حل مشکل کار نکردن آلارم آیفون می پردازیم.

چگونه مشکل کار نکردن آلارم ساعت آیفون را حل کنیم؟

How to Fix Alarm Not Working on iPhone

بسیاری از کاربران آیفون با وجود تنوع برنامه های تنظیم ساعت همچنان از برنامه تنظیم ساعت اپل استفاده می کنند. این برنامه با وجود برتری های زیاد آن گاهی ممکن است به دلیل مشکلات نرم افزاری یا سخت افزاری به درستی کار نکند و باعث ایجاد بی نظمی در برنامه های شما شود. در صورت داشتن مشکل کار نکردن آلارم در اندروید نیز میتوانید مشکل را حل کنید.

صدای گوشی خود را زیاد کنید

این روش با وجود اینکه بسیار ساده به نظر می آید اما ممکن است چاره کار شما باشد پس از این مرحله گذر نکنید. در واقع امکان افزایش صدا با دکمه های کنار گوشی بدون افزایش میزان صدای زنگ وجود دارد. این به این دلیل است که آیفون به شما اجازه می دهد تا دو مجموعه صدای کاملا متفاوت را با دکمه های یکسان (دکمه های تنظیم صدا) کنترل کنید. برای مثال، در هنگام پخش موسیقی از گوشی با فشار دادن دکمه های تنظیم صدا، صدای موسیقی کم یا زیاد می شود. این در حالی است که از این دکمه ها برای تنظیم صدا آلارم نیز استفاده می شود. اگر صدای آیفون قطع شده باشد با این روش نیز میتوان مشکل را حل کرد.

وارد بخش Setting شوید.

وارد قسمت Sounds و یا Sounds & Haptics شوید.

ولوم RINGER AND ALERTS را چک کنید و مطمئن شوید بر روی صدای مناسبی تنظیم شده باشد.

برای چک کردن صدا وارد برنامه Clock شوید.

ابتدا گزینه Alarm و سپس Edit را بزنید و یک آلارم را انتخاب کنید.

وارد Sound شده و از لیست یک صدای زنگ انتخاب کنید. اگر صدای زنگ را می شنوید پس مشکل شما برطرف شده است.

مشکل کار نکردن آلارم آیفون

حل مشکل کار نکردن آلارم آیفون با فعال کردن و غیر فعال کردن قابلیت Do Not Disturb

قابلیت Do Not Disturb برای غیر فعال کردن تمامی اعلانات در گوشی است. ممکن است این قابلیت تصادفی فعال شده باشد. فعال کردن و غیر فعال کردن این قابلیت ممکن است مشکل شما را حل کنید. برای فعال کردن و غیر فعال کردن این قابلیت مراحل زیر را به ترتیب طی کنید:

صفحه گوشی را از پایین به بالا بکشید.

بر روی علامت ماه بزنید.

مشکل خاموش نشدن آلارم آیفون

همچنین میتوانید وارد Setting شده و در آن Do Not Disturb را پیدا کنید.

در آن جا تیک سبز را برداشته و یا آن را تیک بزنید.

مشکل خاموش نشدن آلارم آیفون

مشکل خاموش نشدن آلارم آیفون با ری بوت کردن آیفون

یکی از روش هایی که همیشه در هنگام بروز مشکلات کوچک به کاربران پیشنهاد می شود ری استارت کردن دستگاه است. این روش ساده خیلی وقت ها باعث حل مشکلات می شود. برای ری استارت کردن آیفون خود دو راه وجود دارد؛ دکمه پاور گوشی خود را نگه دارید تا صفحه power-off ظاهر شود و یا دکمه پاور و دکمه کم کردن صدا را هم زمان نگه دارید. البته این روش می تواند بسته به مدل آیفون شما فرق بکند.

مشکل خاموش نشدن آلارم آیفون

مشکل قطع شدن صدای زنگ آلارم آیفون با انتخاب یک آلارم با صدای بلند

بعضی زنگ های آلارم آیفون بسیار صدای کمی دارند که ممکن است باعث شود که صدای آلارم شنیده نشود. زنگ آلارم گوشی خود را چک کنید و اگر جزو آلارم ها با صدای کم بود آن را عوض کنید. برای عوض کردن صدای زنگ آلارم وارد برنامه Clock شوید. وارد تب Alarm شده و سپس بر روی Edit بزنید و سپس زنگ مورد نظر خود را انتخاب کنید. برای چک کردن صدای آلارم به قسمت Sound بروید.

مشکل قطع شدن صدای زنگ آلارم آیفون

زمان آلارم را چک کنید

یکی دیگر از دلایلی که آلارم شما کار نمی کند ممکن است اشتباه در تنظیم زمان آن باشد. ممکن است آلارم خود را اشتباهی برای روز و ساعت دیگری تنظیم کرده باشید. برای مثال ممکن است AM و PM را اشتباهی تنظیم کرده باشید. برای چک کردن ساعت آلارم مراحل زیر را به ترتیب طی کنید:

وارد برنامه Clock شوید.

به قسمت Alarm بروید.

بر روی Edit بزنید.

سپس ساعتی را که میخواهید ویرایش کنید را انتخاب کنید. روز و ساعت آلارم را چک کنید.

مشکل قطع شدن صدای زنگ آلارم آیفون

قابلیت Bedtime را تغییر داده و یا غیر فعال کنید

اگر از قابلیت Bedtime آیفون استفاده می کنید ممکن است که یکی از آلارم های گوشی شما با آلارم Bedtime هم زمان شده باشد و این تداخل باعث کار نکردن آلارم شده باشد. به همین دلیل بهتر است ساعت Bedtime را تغییر داده و یا حذف کنید. برای تغییر و یا حذف این قابلیت مراحل زیر را به ترتیب طی کنید:

وارد برنامه Clock شوید.

سپس بر روی گزینه Bedtime بزنید.

در این مرحله میتوانید Bedtime را غیرفعال کرده و یا ساعت آن را عوض کنید.

آلارم خود را دوباره تنظیم کرده و یا حذف کنید

گاهی ممکن است به دلایل نرم افزاری آلارم به درستی تنظیم نشده باشد. این مشکل می تواند دلایل گوناگونی داشته باشد. برای همین بهتر است آلارم خود را حذف و آن را مجددا تنظیم کنید.

وارد برنامه Clock شوید.

وارد تب Alarm شوید.

Alarm را حذف کرده و یا آن را دوباره تنطیم کنید. همچنین میتوانید با استفاده از علامت + آلارم جدید تنظیم کنید.

چگونه مشکل کار نکردن آلارم ساعت آیفون را حل کنیم؟

فقط از یک برنامه ساعت استفاده کنید

ممکن است شما در گوشی خود چندین برنامه ساعت داشته باشید. تداخل این برنامه ها با هم ممکن است باعث بروز مشکل شود برای همین یا فقط از برنامه ساعت اپل استفاده کنید و یا آن را غیرفعال کرده و فقط از یک برنامه ساعت دیگر استفاده کنید. البته قابل ذکر است که برنامه های ساعت شخص ثالث به نسبت برنامه ساعت اپل با گوشی شما هم خوانی ندارند. اگر غیر فعال کردن برنامه های شخص ثالث مشکل شما را حل نکرد آن ها را به کلی پاک کرده، گوشی خود را ری بوت کنید و چک کنید ببینید که آیا مشکل همچنان هست یا نه.

رفع مشکل صدای آلارم ساعت آیفون

بلوتوث خود را خاموش کرده و هدفون ها را غیر فعال کنید

زنگ آلارم آیفون باید از طریق بلندگوهای تلفن و نه از طریق دستگاه های بلوتوث یا هدفون به صدا در آید. با این حال، ممکن است همیشه اینگونه نباشد. برای مثال، اگر گوشی شما اشکالات نرم افزاری داشته باشد ممکن است زنگ هشدار از آن دستگاه ها پخش شود. برای غیر فعال کردن بلوتوث مراحل زیر را طی کنید:

وارد Setting شوید.

بر روی Bluetooth بزنید و هر دستگاهی که به گوشی شما متصل را غیرفعال کنید.

مشکل قطع شدن صدای زنگ آلارم آیفون

iOS خود را آپدیت کنید

بسیاری از مشکلات آیفون به دلیل آپدیت نبودن iOS گوشی است. ممکن است iOS شما باگ نرم افزاری داشته باشد که تنها با آپدیت کردن برطرف شود. برای آپدیت کردن آیفون خود مراحل زیر را به ترتیب طی کنید:

وارد Setting شوید.

به قسمت General بروید.

از بین گزینه های موجود Software Update را انتخاب کنید.

همجنین می توانید گوشی خود را به کامپیوتر یا لپتاپ خود وصل کرده و از طریق برنامه آیتونز آن را آپدیت کنید.

مشکل قطع شدن صدای زنگ آلارم آیفون

حل مشکل آلارم آیفون با برگردان گوشی به تنظیمات کارخانه

این روش با وجود اینکه بیشتر وقت ها پاسخ گوی مشکلات دستگاه ها است اما بهتر است آخرین گزینه شما باشد. زیرا با برگرداندن گوشی به تنظیمات کارخانه تمامی داده ها و اطلاعات موجود در دستگاه شما پاک می شود.پس حتما از اطلاعات مهم خود بکاپ بگیرید.

برای بازگرداندن گوشی آیفون به تنظیمات کارخانه مراحل زیر را به ترتیب طی کنید:

وارد Setting شوید.

به قسمت General بروید.

بر روی گزینه Reset بزنید و در منوی ظاهر شده Erase All Content and Setting را انتخاب کنید.

مشکل آلارم آیفون

حل مشکل کار نکردن آلارم ساعت آیفون با ریست کردن تمام تنظیمات

یکی دیگر از روش های حل مشکل قطع شدن صدای زنگ آلارم آیفون ریست کردن تنظیمات گوشی است. با این روش عمیق ترین مشکلات نرم افزاری نیز حل می شوند. برای ریست کردن تمام تنظیمات مراحل زیر را به ترتیب طی کنید:

وارد Setting شوید.

به قسمت General بروید.

بر روی Transfer Or Reset iPhone بزنید.

سپس گزینه Reset و در آخر Reset All Settings را بزنید.

گوشی شما خاموش شده و سپس بعد از ریست شدن تمام تنظیمات دوباره روشن می شود.

مشکل آلارم آیفون

قرار دادن گوشی بر روی حالت DFU

حالت DFU نوعی ریکاوری است که در آن گوشی آیفون همجنان می تواند با کامیپوتر در ارتباط باشد. با استفاده از این حالت میتوان مشکلات نرم افزاری گوشی را برطرف کرد. توصیه می شود قبل از اجرای این حالت از گوشی خود بک آپ بگیرید.

مراجعه به تعمیرگاه

در صورتی که تمامی روش ها را اجرا کردید و آلارم گوشی شما همچنان کار نکرد ممکن است مشکل سخت افزاری باشد. بهتر است در این مواقع که گوشی را به تعمیرگاه ها و نمایندگی ها ببرید.

مشکل کار نکردن آلارم آیفون در iOS 14

یکی از اصلی ترین دلایل کار نکردن آلارم ایفون در iOS 14 بی صدا شدن زنگ ها و آلارم ها در قسمت Sounds & Haptics آیفون است. این مسئله متاسفانه یکی از باگ های iOS 14 هست. این باگ باعث می شود تنظیمات گوشی بعضی از کاربران به صورت خود به خودی بر روی میوت قرار بگیرد. برای حل مشکل کار نکردن آلارم آیفون مراحل زیر را به ترتیب طی کنید:

وارد برنامه Setting شوید.

از منوی تنظیمات Sounds & Haptics را انتخاب کنید.

در قسمت Ringer and Alerts صدا را زیاد کنید.

برای چک کردن اینکه مشکل حل شده است یا خیر یک آلارم برای یکی دو دقیقه بعد تنظیم کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز آموزش ۱۵ روش حل مشکل کار نکردن آلارم آیفون را معرفی کردیم و امیدواریم توانسته باشیم مشکلات و دغدغه های شما را در این مورد حل کرده باشیم. نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه رفع مشکل صدای آلارم ساعت آیفون را در بخش دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا