آموزش

جاذبه های دیدنی در کشور مالزی و تایلند با تور مسافرتی

جاذبه های دیدنی در کشور مالزی و تایلند با تور مسافرتی

جاذبه های دیدنی در کشور مالزی و تایلند با تور مسافرتی : کشور مدرن و پیشرفته مالزی سالهاست بعنوان یکی از قطب های برتر گردشگری در آسیای جنوب ‌شرقی تبدیل شده و با وجود طبیعتی شگفت انگیز و امکانات رفاهی و تفریحی فراوان میزبان میلیون ها گردشگر از سراسر دنیاست . شهر مدرن و بسیار زیبای کوالالامپور پایتخت این کشور و یکی از پر جاذبه ترین شهر این کشور است و بیشترین جمعیت این کشور را در خود جای داده است .

کوالالامپور ، بزرگترین شهر مالزی است و توانسته با حفظ محیط زیست به پیشرفت های متعددی در عرصه های مختلف دست پیدا کند و زیر ساخت های صنعت توریسم را به طرز چشمگیری بهبود بخشد . شهر کوالالامپور دارای چهره ای دوگانگه و متضاد از مدرنیته و سنت است که به طرزی هنرمندانه بین این دو تعادل  ایجاد کرده است . در سراسر این شهر آسمان خراش های سر به فلک کشیده را خواهید دید که نمادی از معماری مالزی مدرن اند .

در ادامه تور مالزی باید افزود امکانات رفاهی و تفریحی در این شهر بقدری پیشرفته است که از این حیث میتوان آن را با شهرهای اروپایی مقایسه کرد .

 در ادامه این مطلب قصد داریم تا شما را با برخی از جاذبه های دیدنی و منحصر بفرد این شهر آسیایی آشنا کنیم . پس با ما همراه باشید :

برج‌های دوقلوی پتروناس   (Petronas Twin Towers)

به اعلام سفر باتو ، برج‌ های سربه فلک کشیده پتروناس ، نماد شهر کوالالامپور اند و بی شک جزو اولین جاذبه‌ هایی دیدنی این شهر به حساب می آیند . گفتنی است مدتی پس از اتمام ساخت این بنا میزان گردشگر این شهر به طرز چشمگیری افزوده شد و به شهرت جهانی رسید .

آسمان خراشهای دوقلوی پتروناس چهارصد و پنجاه و دو متر ارتفاع داشته و بلندترین برج ‌های دوقلو در جهان است . گفتنی است این بنا برای مدتها بلندترین سازه جهان بود و هم اکنون جزو پنج برج مرتفع دنیاست .

برج های دوقلوی پتروناس نماد شهر کوالالامپور است و هر یک دارای هشتاد و هشت طبقه بوده و کاربری های مختلفی دارند . در طبقه پایین این سازه یکی از معروف ترین مراکز خرثید شرق آسیا به نام مرکز خرید سوریا وجود دارد که گشت و گذار در آن به ساعت ها زمان نیاز دارد .

پلی در ارتفاع یکصد و هفتاد و پنج متری این سازه یعنی در طبقات 41 و 42 تعبیه شده که محل اتصال این دو برج است و بلندترین پل دو طبقه دنیا محسوب می گردد . این دو برج تنها توسط همین پل به یکدیگر متصل شده اند و گردشگران می توانند بر روی آن ایستاده و شاهد تماشای مناظر اطراف باشند . با  تاریک شدن هوا نمای این سازه بسیار زیباتر می شود زیرا دور تا دور آن با نور پردازی های هنرمندانه تزئین شده اند  .

جاذبه های دیدنی در کشور مالزی و تایلند با تور مسافرتی

خیابان واکینگ استریت در پاتایا

این خیابان یکی از شلوغ‌ترین خیابان‌های شهر پاتایا  است که با تاریک شدن هوا زندگی و شورو حال در آن جان تازه می گیرد . سراسر این خیابان پر شده از کافه ها و بارهای مختلف و تا پاسی از شب  صدای موسیقی و رقص به گوش می رسد  . خیابان واکینگ استریت بقدری مشهور شده که به یکی از دلایل اصلی سر به شهر پاتایا به خصوص در میان جوانان تبدیل شده است . این خیابان دروازه‌ تکنولوژی نام دارد و سراسر پر است از کافه‌ها ، رستوران‌ها و بارهای متنوع که با تاریک شدن هوا هر کدام با موسیقی و رقص از مهمانان پذیرایی می کنند  .

به دلیل ازدحام شبانه ، تردد خودروها از ساعت شش عصر به این خیابان ممنوع می گردد ، و شاید به همین دلیل نام این خیابان را واکینگ استریت یا خیابان قدم ‌زنی گذاشته ‌اند.

معبد حقیقت

معبد باشکوه حقیقت یکی از شاخص‌ ترین ساختمان های تاریخی در کشور تایلند و تور تایلند است . این بنا تماما از چوب درخت ساج ساخته شده و معمای آن بسیار منحصر بفرد است و منظره ای زیبا رو به ساحل ونگامات دارد . این بنا در واقع تلفیقی از معبد و کاخ است که توسط یک سرمایه‌ دار محلی برای تقدیر از عناصر فلسفه ، هنر ، فرهنگ و ایمان این سرزمین طراحی و ساخته شده است .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا