آموزش

آموزش قدم به قدم تمیز کردن ایرپاد اپل و کیس آن (AirPods)

کثیفی و جرم روی ایرپاد 🎧 شما نه تنها غیربهداشتی و زشت هستند، بلکه می‌توانند باعث اختلال در صدا شده یا عملکرد ایرپاد شما را مختل کنند یا حتی گوش شما را دچار عفونت کنند! با این که تمیزکردن ایرپاد آسان به نظر می‌رسد به دلیل ظرافت ایرپاد، هرگونه اشتباه در تمیزکردن آنها می‌تواند منجر به آسیب‌ جبران‌ناپذیری شود. در این مطلب از انزل وب، به آموزش قدم به قدم تمیز کردن ایرپاد اپل و کیس آن می‌پردازیم.

چگونه ایرپاد اپل را تمیز کنیم؟

?How to Clean Your AirPods

ایرپادها عموماً بادوام هستند و می‌توانند در برابر ضربه‌های عادی و افتادن مقاومت کنند. با این حال، بخش‌های خاصی از AirPod کمی شکننده‌تر از سایر قسمت‌ها است، به‌ویژه شبکه اسپیکر. معمولا افراد از آسیب آن هنگام تمیزکردن ایرپاد شکایت دارند. آسیب‌دیدن اسپیکر به راحتی منجر به اختلال صدا در ایرپاد می‌شود؛ به همین علت، مهم است که نحوه تمیزکردن ایرپاد را اصولی یاد بگیرید.

چگونه کیس ایرپاد را تمیز کنیم؟

یک کیس شارژ کثیف می تواند باعث دو مورد از رایج ترین مشکلات مربوط به شارژ شود:

تجمع کثیفی می تواند پایه های شارژ داخل کیس را مسدود کند و باعث شود یک یا هر دو ایرپاد شما به درستی شارژ نشوند. این همچنین مقصر اصلی مشکلاتی مانند ریست نشدن AirPod است. همچنین اگر پورت شارژ کثیف باشد، احتمالا مانع از ورود جریان الکتریکی به داخل کیس ایرپاد می‌شود و مشکل شارژنشدن ایرپاد به وجود می‌آید.

برای جلوگیری از این مشکلات، باید به طور مرتب کیس شارژ AirPod خود را تمیز کنید. برای ساخت ست تمیز کننده ایرپاد به موارد زیر نیاز دارید:

  • ایزوپروپیل الکل ۷۰ درصد
  • گوش‌پاک‌کن
  • خلال دندان
  • پارچه بدون پرز (یا دستمال کاغذی)
  • مسواک

اکثر الکل‌های ایزوپروپیل به علت وجود آب، رسانای الکتریکی هستند. بنابراین، قبل از روشن‌کردن یا شارژکردن AirPod، الکل را به درستی خشک کنید.

یک پارچه بدون پرز را با الکل ایزوپروپیل مرطوب کنید و قسمت های کثیف بیرونی کیس شارژ خود را تمیز کنید. نواحی بیرونی کیس را به آرامی با یک پارچه مرطوب بدون پرز پاک کنید. همچنین میتوانید از یک پاک‌کن برای تمیزکردن کیس استفاده کنید.

نحوه تمیزکردن کیس ایرپاد

از گوش‌پاک‌کن برای تمیزکردن داخل کیس شارژ استفاده کنید. فراموش نکنید اطراف پین‌های شارژ را که دسته‌های ایرپاد شما قرار می‌گیرند، تمیز کنید.

تمیزکردن ایرپاد با گوش پاک کن

خلال دندان را به الکل ایزوپروپیل آغشته کنید. از آن برای تمیز کردن نواحی کثیفی که گوش‌پاک‌کن به آن دسترسی نداشت استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که زباله‌های موجود در درگاه شارژ کیس را نیز تمیز کنید. هنگام تمیزکردن قاب AirPod خود با خلال دندان بسیار مراقب باشید که به مناطق دارای قطعات الکترونیکی فشار زیادی وارد نکنید. تمیزکردن کیس ایرپاد اپل

هر گونه کثیفی را با یک گوش‌پاک‌کن پاک کنید. همچنین برای تمیزکردن پورت شارژ، می‌توانید از یک برس کوچک استفاده کنید

کیس را با استفاده از یک دستمال کاغذی یا پارچه خشک بدون پرز، خشک کنید.

تمیز کردن کثیفی‌های ایرپاد

نحوه صحیح تمیزکردن ایرپاد

برای ساخت یک پک تمیز کننده ایرپاد یا تمیز کننده ایرپاد پرو به مواردی که در ایتدای مطلب ذکر شد نیاز دارید.

به آرامی ایزوپروپیل الکل را روی یک گوش‌پاک‌کن یا پارچه بدون پرز بمالید. از آنها برای تمیزکردن سطح AirPod خود استفاده کنید و زباله‌ها را با یک گوش‌پاک‌کن مرطوب پاک کنید. پیشنهاد ما این است که قبل از استفاده از الکل، از یک پاک‌کن برای تمیزکردن سطح ایرپاد استفاده کنید.

در مرحله بعد، از خلال دندان برای پاک‌کردن مواد زائد از لبه‌های داخلی و قسمت‌هایی که گوش‌پاک‌کن به آن‌ها دسترسی نداشت، استفاده کنید. با استفاده از خلال دندان به آرامی کثیفی را از داخل جدا کنید. دقت کنید که هنگام استفاده از اجسام تیز مانند خلال دندان فشار زیادی وارد نکنید . جدا از خراش های احتمالی، اسپیکر AirPods شما بسیار ظریف است و می تواند راحت تر از آنچه فکر می کنید بشکند.

از یک مسواک نرم برای تمیزکردن ذرات ریز باقیمانده در مناطق کثیف استفاده کنید. به آرامی زباله های باقی‌مانده را با استفاده از پارچه بدون پرز آغشته به الکل، پاک کنید. همچنین می‌توانید با یک برس ضد الکتریسیته ساکن گرد و غبار ایرپاد و کیس خود را تمیز کنید.

تمیزکردن Airpods

نحوه حذف جرم‌های سخت در AirPod

اگر به طور منظم از AirPod خود استفاده می‌کنید، به احتمال زیاد جرم گوش در شبکه اسپیکر آن‌ها تجمع یافته است. در برخی موارد، این تجمعات به قدری عمیق هستند که افراد اقدام به تعویض توری ایرپاد می‌کنند. قبل از اقدام به تعویض، به شما راه‌حل زیر را پیشنهاد می‌کنیم:

سری سیلیکونی ایرپاد را در آورده و دهانه بلندگو را با دستمال یا پارچه نازکی بپوشانید.

نحوه تمیزکردن توری ایرپاد

دهانه بزرگتر را بمکید تا زمانی که احساس کنید هوا از توری عبور می کند.

آموزش تمیزکردن توری ایرپاد

توری اسپیکر را با مسواک تمیز کنید و در صورت لزوم مرحله قبل را یک‌بار دیگر تکرار کنید. این روش، بهداشتی‌ترین راه برای تمیزکردن AirPod شما نیست. با این حال، انجام این کار ضرری ندارد، زیرا نیازی به خرید جایگزین ایرپاد تنها به دلیل چسبندگی جرم ندارید.

تمیزکردن اسپیکر ایرپاد اپل

سری سیلیکونی ایرپاد را مطابق فیلم زیر سر جای خود قرار دهید

هنگام تمیزکردن ایرپاد، این کارها را انجام ندهید:

  • بیش از حد از الکل استفاده نکنید.
  • از ابزار خشن مثل تیغ یا سوزن، استفاده نکنید.
  • از چسب Blu-tack یا مواردی مانند خمیر برای برداشتن آلودگی استفاده نکنید. این مواد فقط کثیفی‌ها را عمیق‌تر می‌کنند.
  • از اعمال هوا با فشار زیاد پرهیز کنید. این کار منجر به آسیب‌دیدن قطعات ایرپاد می‌شود.
  • تا زمانی که ایرپاد شما کاملا خشک نشده، از آن استفاده نکنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

مطلب امروز راجع به روش های تمیزکردن ایرپاد بود. آیا شما توانستید مشکل ایرپاد خود را رفع کنید؟ شما میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا