آموزش

مزایای متاورس برای دیجیتال مارکتینگ

خیلی از ما روزانه از رسانه ها و شبکه های مختلفی کلمه ی متاورس را به دفعات می شنویم. ممکن است کمی با مفهوم آن آشنا هم شده باشیم، اما شناخت کلی متاورس یک طرف و اینکه چه تاثیری بر روی کسب و کار هر یک از ما می تواند بگذارد یک طرف!

چیزی که برای صاحبین مشاغل نگران کننده و گنگ است این است که سرنوشت مشاغل آنها در این جهان مجازی به چه شکل خواهد بود و دیجیتال مارکتینگ و یا بازاریابی دیجیتال به چه شکلی برای آنها اتفاق میوفتد.

ما در این مقاله سعی کرده ایم به این موضوع بپردازیم که ورود مشاغل به متاورس چه ضرورتی دارد و دیجیتال مارکتینگ چه جایگاهی در آن دارد، اما قبل از آن توضیح مختصری در رابطه با متاورس خواهیم داشت.

متاورس به زبان ساده

متاورس در ساده‌ترین تعریف، دنیایی مجازی موازی با دنیای فیزیکی و واقعی است. اصلا نیازی نیست به چیزی پیچیده فکر کنید. فقط تصور کنید که مثلا در بازی‌های سه بعدی حضور دارید و به جای اینکه از دکمه برای دست زدن و ضربه زدن به چیزی استفاده کنید، دست خودتان را به آن‌ می‌زنید.

فعلا در فضای سه بعدی فقط حس‌های بینایی و شنوایی درگیر هستند ولی ممکن است سایر حس‌ها هم درگیر شوند. مثلا لامسه و بویایی. اینجا است که همه چیز خیلی هیجان‌انگیزتر می‌شود.

ایده متاورس چیزی فراتر از ایجاد صفحات استاتیک دو بعدی یا سه بعدی است. این دنیای دیجیتال می‌تواند به عنوان یک بازی ویدیویی، یک فضای اجتماعی یا حتی یک فروشگاه ساخته شود. می‌توانید یک مهمانی مجازی را در آن میزبانی کنید، کالاهای مختلف را بخرید و بفروشید، با دیگران ملاقات کنید، کار کنید یا فقط تعامل اجتماعی داشته باشید. انتخاب این موارد به هدف و خلاقیت شما بستگی دارد.

متاورس روز به روز در حال رشد است و در آینده ای نه چندان دور شاهد آن خواهیم بود که تمام خدمات و محصولاتی که در دنیای واقعی نیاز داریم در متاورس هم مورد نیاز می شود. در نتیجه مشاغل باید به طور کامل با این فضا و دیجیتال مارکتینگ آشنایی داشته باشند تا بتوانند در بهترین زمان ممکن به آن وارد شوند.

ورود به متاورس علاوه بر آنکه باعث می شود بتوانید محصولات یا خدمات خودتان را به صورت NFT برای استفاده در همان فضا بفروشید، بلکه به برندینگ شما هم کمک بزرگی می کند.

آشنایی با متاورس و دیجیتال مارکتینگ در دنیای Metaverse

بازاریابی دیجیتال به سمت افق‌های جدیدی حرکت می‌کند. احتمالا تا چند سال آینده شبکه‌های اجتماعی، اپلیکیشن‌ها و فروشگاه‌های آنلاین تنها روش‌های بازاریابی و فروش نیستند. وقتی که بتوانیم با یک عینک ar وارد متاورس شویم، می‌بینیم که چقدر بازاریابی، تعامل و فروش در این فضا متفاوت و جالب است.

هنوز مشخص نیست متاورس دقیقا چه شکلی خواهد بود، چون هنوز در روزهای اولیه است. اما همین شکل و فضای محدود فعلی هم فرصت‌هایی برای برندها فراهم می‌کند.

برندها می‌توانند آگاهی از محصولات و خدمات خود را به روش‌های جدید در بین مخاطبان جدید و ناشناخته انجام دهند. بدون اینکه نگران محدودیت‌های موجود در «دنیای واقعی» یا در «نتایج دنیای واقعی» باشند.

این تجربیات ممکن است زودگذر باشند، اما به برندها این امکان را می‌دهند تا «بذر آگاهی» را در ذهن مصرف‌کنندگان بکارند و به سمت فرصت‌های بیشتری حرکت کنند که می‌تواند «ارزش بیشتری برای مصرف‌کنندگان» ارائه کند. و دقیقا مثل کالاهای ملموس و فیزیکی، هیچ کمبود و مشکلی برای این فرصت‌ها وجود ندارد.

در این بین آژانس های دیجیتال مارکتینگ، مثل آژانس دیجیتال مارکتینگ عظیم مدیا باید بتوانند فرصت های موجود در متاورس را بهتر بشناسند و از آن به نحو احسنت استفاده کنند.

آشنایی با متاورس و دیجیتال مارکتینگ در دنیای Metaverse

تکنولوژی متاورس چه مزایایی برای دیجیتال مارکترها دارد؟

متاورس جایی است که بازاریابان دنیای واقعی و فیزیکی با واقعیت مجازی روبه‌رو می‌شوند. این فضا روش‌های جدیدی برای جمع‌آوری داده‌ها و درک رفتار کاربران به وجود آورده است. این دنیا که تجربیات فیزیکی و دیجیتالی در آن همگرا هستند، برای خرده‌فروشی برندها کاملا مناسب است.

هر چقدر مشتریان در این فضا راحت‌تر و راضی‌تر باشند، محصولات بیشتری را امتحان کنند و وقت بیشتری را در فروشگاه مجازی شما صرف کنند، اطلاعات بیشتری از سلیقه، علایق و ترجیحات آن‌ها به دست می‌آورید.

به هر حال هیچ مرزی برای بازاریابان دیجیتال وجود ندارد. مهم‌تر از همه این است که قرار نیست هیچ اصل و اساسی در دنیای متاورس تغییر کند. با همان اصول و تغییرات اندک می‌توان آینده متاورس را برای دیجیتال مارکتینگ موثر آماده کرد.

در نهایت باید بگوییم که ورود به فضای متاورس برای کسب و کارها نیاز به مقدماتی دارد. مقدمه ی آن هم ورود به فضای آنلاین و تثبیت موقعیت ما در این محیط است. اگر هنوز وارد فضای آنلاین نشدید یا نتوانستید در آن به جایگاه خوبی برسید، از یک آژانس دیجیتال مارکتینگ معتبر کمک بگیرید.

تکنولوژی متاورس چه مزایایی برای دیجیتال مارکترها دارد؟

آژانس توسعه آنلاین کسب و کار عظیم مدیا می تواند با تجربه ی چندین ساله ی خود در این زمینه، بهترین همراه شما در این زمینه باشد.

آژانس دیجیتال مارکتینگ عظیم مدیا با ارائه خدمات حرفه ای در زمینه های اصلی دیجیتال مارکتینگ یعنی آنالیز تکنیکالی رقبا، طراحی کمپین دیجیتال، طراحی سایت سئو محور و به طور کلی تمامی خدمات سئو، کسب و کار کوچک شما را در فضای آنلاین توسعه می دهد و فروش آنلاینتان را چندین برابر می کند.

در شبکه های اجتماعی عظیم مدیا علاوه بر آنکه می توانید با خدمات این شرکت بیشتر آشنایی پیدا کنید، ویدئوها و مقاله های خوبی در رابطه با متاورس خواهید دید و به طور کامل با این مفهوم آشنایی پیدا خواهید کرد:

Instagram: https://www.instagram.com/azim.media.agency

Linkedin: https://www.linkedin.com/company/azim-media

Aparat: https://www.aparat.com/Azim.Media

Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCdc13wsKcZ-OrdNyfFb27tQ

اگر نیاز به مشاوره داشتید با شماره ی زیر با عظیم مدیا در ارتباط باشید:

۰۲۱۹۱۰۰۴۵۴۳

/ پایان رپورتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و لینک 2 دانلودهیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا