آموزش

چگونه از گوگل ادوردز استفاده کنیم؟

گوگل ادوردز چیست؟

گوگل ادز یا همان گوگل ادوردز یک سیستم تبلیغاتی برای شرکت گوگل است که تبلیغ کنندگان با استفاده از ابزارها و سایت‌های گوگل به تبلیغ کردن در این شبکه اجتماعی می‌پردازند. به طور کلی گوگل ادوردز یک سیستم تبلیغاتی است که بستری را برای تبلیغ کردن افراد فراهم می‌سازد، گوگل ادز با استفاده از متورهای جستجوگر  SEMنتایجی را برای جستجوی کلمه کلیدی مدنظر مخاطبین نمایان می‌سازد و با هر کلید کاربر بر روی تبلیغات، هزینه‌ای به گوگل ادز پرداخته می‌شود.

معرفی گوگل ادوردز

نحوه استفاده از گوگل ادوردز

برای بسیاری ازمخاطبین این سوال به وجود می‌آید که چگونه تبلیغات در گوگل را انجام بدهیم؟ باید بدانید که استفاده از گوگل ادوردز کار آسانی نمی‌باشد و نیاز به دانش خاص خود دارد که در ادامه مطلب قصد داریم تا کمی درمورد مراحل و نحوه استفاده از گوگل ادوردز و بررسی آن طلاعاتی به دست بیاوریم.

ساخت اکانت در گوگل ادز

قبل از هرکاری باید به ساخت اکانت در گوگل ادوردز بپردازید، این کار بسیار آسان است و می‌تواند کمتر از چند دقیقه وقت شما را بگیرد. بعد از ساخت اکانت در گوگل ادوردز باید ناحیه زمانی و موقعیت خود را وارد کنید تا به طور کامل حساب شما در گوگل ادز ایجاد بشود. با تنظیم کردن حساب و جزئیات آن، گوگل می‌تواند هر ماه به طور دقیق به شما یک صورت حساب بدهد و اطلاعات کافی را در مورد هزینه‌ها برای شما شرح بدهد.

ساخت اکانت در گوگل ادوردز

بهینه سازی اکانت گوگل ادوردز

بهینه سازی و ساختار گوگل ادز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می‌باشد و می‌تواند تاثیر بسیار خوبی بر امتیاز کیفیت گوگل ادز  و یا PPC داشته باشد. بهینه سازی گوگل ادوردز دارای مزیت‌های بسیار زیادی می‌باشد که این مزایا شامل موارد زیر است:

  • بهینه سازی و نگهداری آسان و راحت از اکانت گوگل ادز
  • کلیک مرتبط و ترافیک مطلوب برای سایت
  • کیفیت بالا و کاهش در هزینه‌ها

ایجاد کمپین در گوگل ادز بر اساس نیازمندی ها

بعد از ساخت اکانت در گوگل ادوردز باید بر اساس نیاز خود، به ایجاد کمپین های تبلیغاتی در گوگل بپردازید، برای ایجاد کردن یک کمپین تبلیغات در گوگل ادوردز باید اطلاعات کافی برای انجام این کار را داشته باشیم تا در طول مسیر با مشکلاتی روبه رو نشویم.  شیوه‌های تبلیغ در گوگل ادز بسیار متفاوت می‌باشد و اکثرا در سایت‌هایی که از تبلیغات گوگل ادز در آن استفاده شده می‌توانید به راحتی علامت  Adرا در کنار نتایج جستجوی سایت مشاهده نمایید. در ادامه تمام زیر مجموعه‌های کمپین‌های گوگل ادز را برای شما شرح داده‌ایم تا بتوانید در میان زیر مجموعه‌ها بهترین گزینه را برای تبلبیغات خود انتخاب نمایید:

کمپین های گوگل ادوردز

·       تبلیغات گوگل ادز در نتایج جستجو

استفاده از تبلیغات در نتایج گوگل یکی از ساده ترین روش‌های تبلیغات در گوگل ادز می‌باشد که وجود Ad در نتایج جستجو می‌تواند نشان دهنده این نوع تبلیغات باشند. در این نوع تبلیغات گوگل ادوردز، افراد مبلغی را می پردازند و این مبلغ با توجه به کیفیت محتوای داخل سایت باعث می‌شود تا سایت شما در نتایج جستجوی گوگل بین سایت‌ها اول قرار بگیرد و با هر دفعه کلیک مخاطبان بر روی تبلیغ، مبلغی از هزینه پرداخت شده به گوگل ادوردز شما کسر می‌شود.

·       تبلیغات ویدئویی گوگل ادوردز

تبلیغات ویدئویی نیز یکی از تبلیغات موثر در گوگل ادوردز می‌باشد و اکثرا این نوع تبلیغات در پلتفرم‌های ویدئویی مانند یوتیوب و دیگر ابزار صورت می‌گیرد. تبلیغات ویدئویی را می‌توان در چند ثانیه اول ویدئوهای یوتویوب و یا گوگل نیز مشاهده کرد.

·       تبلیغات نمایشی گوگل ادز

تبلیغات نمایشی را می‌توان در اکثر سایت‌های پر بازدید مشاهده کرد، این نوع تبلیغ همان بنرهای تبلیغاتیی است که در سایت‌ها به نمایش گذاشته می‌شود و باید در نظر داشته باشید که در این تبلیغات، سایت میزبان نیز بابت تبلیغ هزینه‌ای را دریافت می‌کند.

·       تبلیغات گوگل ادر با استفاده از اپلیکیشن ها

شاید در هنگام استفاده از اپلیکیشنی تبلیغاتی را که حدود چند ثانیه بر روی صفحه می‌آیند را دیده باشید، در این نوع تبلیغات گوگل ادوردز با نمایش گذاششتن تبلیغ در اپلیکیشن‌های گوشی‌های هوشمند به معرفی کردن کسب و کار شما به مخاطبان می‌پردازند.

انتخاب کلید واژه مناسب برای گوگل ادوردز

بعد از انتخاب گروه تبلیغاتی مورد نظر انتخاب کلمه کلیدی مناسب یکی از با ارزش ترین مراحل برای استفاده از تبلیغات گوگل ادوردز می‌باشد، زیرا به طور کلی افراد سرمایه گذاری خود را بر روی کلمات کلیدی انجام می‌دهند. کلملت کلیدی همان کلماتی هستند که مخاطب با سرچ کردن آن سایت شما را در نتایج جستجوی گوگل مشاهده خواهد کرد، کلمات کلیدی مد نظر باید از سرچ بالایی در ماه برخوردار باشد و نیاز مشتری را برطرف سازند که ساناسل همه این موارد را برای شما انجام خواهد.

در حال حاضر ابزارهای بسیار زیادی برای بررسی و نشان دادن کلمات کلیدی مناسب وجود دارد که با استفاده از آن‌ها، انتخاب و پیدا کردن کلمه کلیدی کار بسیار آسان و راحتی شده است.

کلید واژه مناسب برای گوگل ادز

ایجاد تبلیغات هدفمند در گوگل

ایجاد تبلیغات هدفمند و قانع کنند می‌تواند در جذب مخاطب از اهمیت بسیار زیادی برخوردار باشد، وب سایت هایی که در عنوان خود از کلمات کلیدی مناسب استفاده می‌کنند می‌توانند تعداد سرچ بیشتری داشته باشند و مخاطبان بسیار زیادی را به خود جذب نمایند. در ایجاد کردن تبلیغات متنی شما فضای بسیار اندکی دارید و باید در آن فضا مخاطب را طوری تشویق کنید که بتوانید آن را قانع کنید تا به سایت شما سر بزند، در این قسمت تعیین کردن آدرس و مشخصات کسب و کار شما نیز بسیار حائز اهمیت می‌باشد.

سوالات متداول چگونه از گوگل ادوردز استفاده کنیم

  1. نحوه استفاده از گوگل ادوردز چگونه است؟
    استفاده کردن از گوگل ادوردز کار آسانی نیست و نیاز به اطلاعاتی خاصی دارد، برای استفاده از گوگل ادوردز ابتدا باید به ساختن اکانت در این شبکه بپردازید و سپس در آن شروع بهینه سازی و کمپین سازی بکنید. انتخاب کلید واژه‌ی مناسب و تبلیغات هدفمند نیز از مراحل استفاده از گوگل ادز می‌باشند که پس از آن باید به ارزیابی کردن اکانت گوگل ادوردز پرداخت.
  2. کمپین های گوگل ادز می‌توان به چه صورت باشند؟
    زیر مجموعه‌‌ی کمپین های گوگل ادوردز شامل تبلیغات درنتایج جستجو، تبلیغات نمایشی، تبلیغات ویدئویی و تبلیغات اپلیکیشنی می‌باشد.
  3. هزینه تبلیغات در گوگل ادوردز چقدر است؟
    قیمت گذاری در گوگل ادوردز رابطه‌ی مستقیمی با رتبه شما در نتایج جستجوی گوگل دارد، با توجه به اینکه هر کلیکی بر روی سایت برای شما هزینه‌هایی در پیش دارد به همین ترتیب قیمت گذاری نیز بستگی به بودجه شما برای تبلیغات دارد که البته باید توجه داشته باشید که هرچه سرمایه گذاری شما در این امر بیشتر باشد شانس دیده شدن و افزایش کلیک در سایتتان بیشتر می‌شود

/ پایان رپورتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و لینک 2 دانلودهیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا