آموزش

آموزش 10 روش دسترسی و تنظیمات صدا در ویندوز 10 ، 11 ، 7 و..

تنظیمات صدای ویندوز 🔈 دارای امکانات زیادی است. شما میتوانید در این بخش صدای ویندوز را به صورت دلخواه تغییر دهید و آن را دستکاری کنید. برای باز کردن تنظیمات صدا روش‌های مختلفی وجود دارد. در این مطلب از لینک 2 دانلودبه آموزش ۱۰ روش دسترسی و تنظیمات صدا در ویندوز ۱۰ ، ۱۱ ، ۷ و.. می‌پردازیم.

ورود به تنظیمات صدا ویندوز ۱۱ ، ۱۰ و…

?How to Manage Your Windows 10 Sound Settings

روش‌های مختلفی برای باز کردن و ورود به تنظیمات صدای ویندوز وجود دارد. به عنوان مثال، تنظیمات صدای میکروفن در ویندوز ۱۰، ۱۱ و… را هم از طریق منوی Start و هم از طریق Control panel می‌توانید باز کنید. این روش‌های متفاوت برای این است که در هنگام نیاز از هر کدام که برایتان راحت‌تر است، استفاده کنید. گاهی هم بخشی از ویندوز دچار مشکل می‌شود و با دانستن روش‌های مختلف می‌توانید همچنان وارد بخش موردنظر خود شوید. در این مطلب از لینک 2 دانلودروش‌های مختلف باز کردن و ورود به تنظیمات Sound در ویندوز ۱۱، ۱۰، ۷ و… را آموزش می‌دهیم.

دسترسی به تنظیمات صدا در ویندوز: بخش اصلی Sound settings

برای دسترسی به تنظیمات خروجی صدا در ویندوز ۷، ۸ و… روی آیکون ذره بین که در سمت چپ و در کنار منوی استارت قرار دارد، بزنید. همچنین می‌توانید روی منوی استارت کلیک کنید و در بخش جستجوی آن عبارت Sound settings را وارد کنید. سپس روی نزدیک‌ترین نتیجه در قسمت Best match کلیک کنید.

دسترسی به تنظیمات صدا در ویندوز

دسترسی به تنظیمات Sound در ویندوز ۸٫۱ و… از بخش Settings و با استفاده از تسکبار هم امکان‌پذیر است. برای دسترسی به تنظیمات صدای ویندوز ۸٫۱ و… روی منوی Start کلیک کنید و به مسیر PC Settings > System > Sound بروید. به جای این کار می‌توانید از کلیدهای Win+I استفاده کنید تا بخش Settings باز شود.

روش دیگر این است که روی آیکون بلندگو که در تسکبار قرار دارد و برای تنظیم صدا است، راست کلیک کنید. سپس از منوی باز شده Open Sound settings را انتخاب کنید.

دسترسی به تنظیمات صدا در ویندوز

دسترسی به تنظیمات صدا در ویندوز ۷ و…: باز کردن پنجره Sound Control Panel

برای دسترسی به تنظیمات صدا ویندوز ۸ و… و بخش Sound Control Panel، دکمه‌های Win+R را فشار دهید. سپس در کادر باز شده عبارت control mmsys.cpl sounds را وارد کنید و روی Enter بزنید.

دسترسی به تنظیمات صدا در ویندوز

روش دیگر این است که Win+R را فشار دهید و در کادر CMD را وارد کنید. سپس Ctrl + Shift + Enter را با هم فشار دهید تا Command Prompt باز شود. دستور زیر را وارد کنید و Enter را بزنید:

control mmsys.cpl sounds

دیگر روش این است که از خود Control Panel اقدام کنید. در بخش جستجوی منوی استارت عبارت Control Panel را جستجو کنید. سپس روی نزدیک‌ترین گزینه کلیک کنید. روی View by که در بالا و سمت راست صفحه قرار دارد، بزنید و گزینه Large icons را انتخاب کنید. روی Sound کلیک کنید.

دسترسی به تنظیمات صدا در ویندوز

شیوه دیگر این است که روی منوی استارت کلیک کنید و به PC Settings > System > Sound > Sound control panel بروید.

همچنین می‌توانید روی آیکون صدا در انتهای Taskbar راست کلیک کنید و سپس روی Sounds کلیک کنید.

دسترسی به تنظیمات صدا در ویندوز

تنظیمات صدا در ویندوز ۱۰ و…: باز کردن بخش‌های مختلف Sound Control Panel

تنظیمات صدای ویندوز و قسمت Sound Control Panel بخش‌های مختلفی دارد.

برای باز کردن سریع سربرگ Playback، می‌توانید Win+R را فشار دهید. در کادر دستور زیر را وارد کنید:

rundll32.exe Shell32.dll,Control_RunDLL Mmsys.cpl,,0

سپس Enter را بزنید.

برای باز کردن سربرگ Recording دستور زیر را وار کنید و Enter را بزنید:

rundll32.exe Shell32.dll,Control_RunDLL Mmsys.cpl,,1

برای باز کردن سربرگ Sounds دستور زیر را وارد کنید و Enter را بزنید:

rundll32.exe Shell32.dll,Control_RunDLL Mmsys.cpl,,2

برای باز کردن سربرگ Communications، دستور زیر را وارد کنید و Enter را بزنید:

rundll32.exe Shell32.dll,Control_RunDLL Mmsys.cpl,,3​​​​​​

دسترسی به تنظیمات پخش صدا در ویندوز: دسترسی سریع به Spatial Sound Settings، Volume Mixer و Troubleshooter

برای دسترسی سریع به تنظیمات پیشرفته صدا در ویندوز، می‌توانید از آیکون صدای تکسبار استفاده کنید. روی آن راست کلیک کنید و برای باز کردن Volume Mixer، گزینه Open Volume Mixer را انتخاب کنید. برای باز کردن تنظیمات Spatial sound، روی Spatial sound کلیک کنید. برای باز کردن Sound troubleshooter نیز روی Troubleshoot sound problems کلیک کنید.

دسترسی به تنظیمات صدا در ویندوز

نحوه تنظیمات صدا در ویندوز ۱۰: تغییر Sound Effects

برای تنظیمات صدای کامپیوتر ویندوز ۱۰ و تغییر در افکت صدا، Win+I را فشار دهید. Settings باز می‌شود. سپس به Personalization -> Themes -> Sounds بروید. در بخش Sound Scheme روی منو کلیک کنید و از میان گزینه‌های موجود Windows Default یا No Sounds را انتخاب کنید. در بخش Program Events می‌توانید انتخاب‌های بیشتری داشته باشید. برای شنیدن صدای آن‌ها کافی است روی منوی Sounds کلیک کنید. سپس روی گزینه موردنظر بزنید و Test را انتخاب کنید. صدا پخش خواهد شد.

تنظیمات صدا در ویندوز 10

تنظیمات پخش صدا در ویندوز ۱۰ و خاموش کردن Audio Enhancements

برای تنظیمات خروجی صدا در ویندوز ۱۰، وارد بخش Sound Control Panel شوید. برای این کار روی آیکون بلندگو در تسکبار راست کلیک کنید و Sound Control Panel را انتخاب کنید. سپس روی Sounds بزنید و وارد سربرگ Playback شوید.

روی گزینه Speakers راست کلیک کنید و  Properties را انتخاب کنید.

تنظیمات صدا در ویندوز 10

حال در پنجره Speakers Properties روی سربرگ Enhancements بزنید. تیک Disable all enhancements را بزنید.

تنظیمات صدا در ویندوز 10

اگر دستگاهی را به سیستم خود متصل کرده‌اید اما صدایی از آن دریافت نمی‌کنید، روی Cancel بزنید. سپس به Sound Properties برگردید. روی سربرگ Playback بزنید. یکی از دستگاه‌های پیش فرض را انتخاب کنید و تیک Disable all enhancements را هم بزنید.

تنظیم صدای هدفون در ویندوز ۱۰ و روشن کردن Sonic

برای تنظیمات صدا بعد از نصب ویندوز و روشن کردن Windows Sonic، ابتدا باید هر گونه افکت صدا را خاموش کنید. سپس روی آیکون بلندگو راست کلیک کنید و Open Volume Mixer را انتخاب کنید. روی اسپیکر کلیک کنید تا Speaker Properties باز شود. سربرگ Spatial sound را انتخاب کنید.

تنظیمات صدا در ویندوز 10

روی منوی موجود کلیک کنید و Windows Sonic for Headphones را انتخاب کنید. تیک ۷٫۱ virtual surround sound را هم بزنید و در نهایت روی OK کلیک کنید.

تنظیمات اکولایزر صدا در ویندوز ۱۰ برای برنامه‌ای خاص

برای تنظیمات کارت صدا ویندوز برای برنامه‌ای خاص، روی آیکون اسپیکر راست کلیک کنید و Open Volume Mixer را انتخاب کنید. حال در پنجره باز شده، درجه صدای هر برنامه را با بالا یا پایین بردن اسلایدر تغییر دهید.

تنظیمات صدا در ویندوز 10

تنظیمات ضبط صدا در ویندوز ۱۰ و آپدیت کردن درایور صدای مشکل‌دار

اگر تنظیمات پخش صدا در ویندوز دچار مشکل شده است، ممکن است درایور صدا آپدیت نباشد. برای به روزرسانی آن، Win+X را فشار دهید. سپس Device Manager را انتخاب کنید. روی Audio inputs and outputs دو بار کلیک کنید. سپس روی دستگاهی که صدای آن دچار مشکل شده است، راست کلیک کنید.

تنظیمات صدا در ویندوز 10

Update driver را انتخاب کنید. در پنجره باز شده Search automatically for updated driver software را انتخاب کنید. مراحل خواسته شده را بروید تا درایور آپدیت شود.

در صورتی که صدای ویندوز شما قطع شده است، برای رفع این مشکل مطلب ۶ روش رفع مشکل نداشتن یا قطع صدا در ویندوز را مطالعه کنید.

باز کردن تنظیم صدای کامپیوتر ویندوز ۱۱ با روش های مختلف

برای باز کردن تنظیمات صدا برای ویندوز ۱۱، روی آیکون بلندگو در سمت راست تسکبار راست کلیک کنید. سپس Sound settings را انتخاب کنید.

باز کردن تنظیم صدای کامپیوتر ویندوز 11

در صفحه باز شده کمی به پایین این بخش بروید و از بخش Advanced روی More sound settings را انتخاب کنید.

باز کردن تنظیم صدای کامپیوتر ویندوز 11

در این بخش گزینه‌های مختلفی برای تنظیمات وجود دارد.

باز کردن تنظیمات صدا برای ویندوز 11

به جای این روش می‌توانید روی منوی استارت کلیک کنید. سپس روی Settings بزنید و وارد Sound شوید.

باز کردن تنظیمات صدا برای ویندوز 11

حالت جدید تنظیمات صدا در ویندوز ۱۱ به شما کمک می‌کند تا راحت‌تر بتوانید بخش صدای ویندوز را مدیریت کنید. در این بخش تنظیمات مدیریت Output و Input وجود دارد.

باز کردن تنظیمات صدا برای ویندوز 11

 

می‌توانید دستگاه‌های جدیدی را با زدن روی Add device به سیستم خود اضافه کنید. برای تنظیمات دقیق‌تر هر دستگاه می‌توانید روی آن کلیک کنید و تنظیمات موردنظر را اجرا کنید.

باز کردن تنظیمات صدا برای ویندوز 11

برای به روزرسانی درایور می‌توانید روی Check for driver updates بزنید. با زدن روی Rename می‌توانید نام دستگاه را تغییر دهید.

روش دیگر برای تنظیمات صدا ویندوز ۱۱ این است که روی آیکون جستجو در تسکبار بزنید و Control panel را سرچ کنید. روی نزدیک‌ترین نتیجه بزنید. سپس در صفحه باز شده روی View by بزنید و Large icons را انتخاب کنید. حال روی Sound بزنید.

روش دیگر این است که Win+R را فشار دهید. در کادر عبارت زیر را وارد کنید و روی Enter بزنید:

control mmsys.cpl sounds

باز کردن تنظیمات صدا برای ویندوز 11

اگر صدای ویندوز شما با اسکرول ماوس تغییر پیدا می‌کند، برای حل این مشکل، مطلب رفع مشکل کم و زیاد شدن صدا با غلتک موس را مطالعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از لینک 2 دانلودبه آموزش تنظیمات صدا در ویندوز ۱۰، ۱۱ و… پرداختیم. آیا موفق شدید که به بخش های مختلف تنظیمات صدا دسترسی پیدا کنید؟ لطفا نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا