آموزش

آموزش نحوه تمیز کردن و از بین بردن چربی شیشه ماشین

حتما پیش آمده که هنگام رانندگی 🚗 متوجه شوید که چقدر شیشه ماشین شما کثیف شده است. گاهی این کثیفی به حدی است که راننده نمی تواند جلوی خود را هنگام رانندگی ببیند. این آلودگی ها و چربی ها به دلایل مختلفی بر روی شیشه ماشین ها تشکیل می شوند. گاهی میتوان با استفاده از برف پاک کن های ماشین این آلودگی ها را از بین برد و اما گاهی ممکن است آلودگی ها به حدی باشد که نیاز به استفاده از شیشه پاک کن باشد. در این آموزش لینک 2 دانلودبه نحوه تمیز کردن و از بین بردن چربی شیشه ماشین می پردازیم.

چگونه چربی شیشه ماشین را تمیز کنیم؟

How to Clean Your Car Windowshield?

شیشه ماشین به دلایل زیادی کثیف و چرب می شود. دلایلی مثل جای انگشت کودک، دود و آلودگی هوا، خام و غبار جاده، نمک دریا و … باعث چرب شدن شیشه ماشین می شود اما یکی از دلایل اصلی چرب بودن شیشه ماشین گازهای داخل خودرو است. حتما شما هم بوی ماشین تازه را احساس کرده اید. این بو به دلیل پلاستیک و وینیل های داخلی قطعات ماشین است. این قطعات در نهایت خراب شده و ردی روغنی بر روی شیشه ماشین به جا میگذارند. خوشبختانه روش های زیادی برای از بین بردن آلودگی های روی ماشین همچون چربی ها و یا نوشته های روی ماشین وجود دارد. در بعضی روش های خانگی تمیز کردن شیشه ماشین با سرکه نیز انجام می شود.

چطوری شیشه ماشین را تمیز کنیم؟

برای پاک کردن چربی روی شیشه ماشین میتوانید وسایل مورد نیاز برای تمیز کردن شیشه ماشین را از مغازه های محلی و یا فروشگاه های اینترنتی خریداری کنید. وسایلی که به آن ها نیاز دارید عبارتند از:

سرکه

الکل

حوله و یا پارچه میکروفیبر

شیشه پاک کن یا لکه بر قوی شیشه ماشین

برای تهیه ماده مورد نیاز میتوانید یکی از ترکیب های زیر را انتخاب کنید:

۵۰% الکل، ۵۰% آب و مقداری سرکه سفید

۷۰% آب، ۱۵% شیشه پاک کن، ۱۵% سرکه

استفاده از شیشه پاک کن های صنعتی (از خرید شیشه پاک کن های حاوی آمونیاک خودداری نمایید.)

مناسب ترین شیشه پاک کن را انتخاب کنید

در صورتی که ماشین شما شیشه های رنگی دارد از خرید شیشه پاک کن های حاوی آمونیاک خودداری کنید. شیشه پاک کن های حاوی آمونیاک به شیشه های رنگی آسیب می رساند. تقریبا تمام شیشه پاک کن های خانگی حاوی آمونیاک هستند برای همین در صورتی که ماشین شما شیشه رنگی دارد هنگام خرید شیشه پاک کن مدلی را که روی آن نوشته باشد «مناسب شیشه های رنگی» تهیه کنید. آب خالص نیز یکی از بهترین شیشه پاک کن ها است. اما با این حال در شیشه شورهای تبلیغاتی موادی وجود دارد که آب آن ها را دارد و به همین علت به اندازه آن ها قوی نیست. در صورتی که تصمیم دارید از آب به عنوان شیشه پاک کن استفاده کنید بهتر است از حوله های میکروفیبر استفاده کنید.

پاک کردن چربی روی شیشه ماشین

آخرین مرحله تمیز کردن ماشین شستن شیشه است

شستن و تمیز کردن شیشه باید آخرین مرحله در تمیز کردن ماشین باشد. برای مثال، در صورتی که تصمیم به پولیش یا موم کردن یا حتی رنگ کردن ماشین دارید باید شستن و تمیز کردن شیشه را آخرین مرحله قرار دهید.

از بین بردن چربی شیشه ماشین

مکان مناسبی را برای تمیز کردن شیشه های ماشین خود انتخاب کنید

در صورتی که ماشین خود را زیر نور خورشید پارک کرده باشید هنگام تمیز کردن شیشه ممکن است شیشه پاک کن از روی شیشه بخار شود. برای همین بهتر است ماشین را زیر سایه درخت و یا پارکینگ پارک کنید.

 رفع چربی شیشه ماشین

حوله مناسبی را برای تمیز کردن شیشه ماشین خود انتخاب کنید

بهتر است برای تمیز کردن شیشه ماشین خود از حوله های میکروفیبر استفاده کنید. این حوله ها میتوانند تا ۸ برابر وزن خود آب ذخیره کنند. همچنین سطح آن ها برای تمیز کردن شیشه مناسب است و روی آن خش نمی اندازد. در صورتی که هنگام تمیز کردن شیشه ماشین روی شیشه آن خش افتاد روش هایی برای از بین بردن خش شیشه خودرو وجود دارد. این حوله ها را میتوانید از مغازه ها خریداری کرده یا به صورت آنلاین سفارش دهید.

پاک کردن چربی از روی شیشه


رفع چربی شیشه ماشین از بیرون:

برای از بین بردن چربی شیشه ماشین برف پاک کن ها را در حالت «بالا» قرار دهید

قبل از اسپری کردن شیشه پاک کن مطمئن شوید که نواحی زیر برف پاک کن ها هم قابل تمیز کردن است. سپس برف پاک کن ها را در حالت بالا قرار دهید.

رفع چربی شیشه ماشین از داخل

نصف شیشه را با شیشه پاک کن رقیق شده اسپری کنید

ابتدا شیشه پاک کن خود را با مقداری آب (۱ اونس یا دویست و هشتاد گرم) رقیق کنید. سپس بین سمت راست و چپ شیشه یک سمت را انتخاب کرده و دو یا سه بار بر روی آن منطقه اسپری کنید. سعی کنید طوری اسپری کنید که بیشترین ناحیه از سمت انتخاب شده اسپری شده باشد. در صورتی که شیشه ماشین شما بزرگ است چهار یا پنج بار اسپری کنید.

پاک کردن چربی روی شیشه ماشین

برای رفع چربی شیشه ماشین شیشه را با حرکت های عمودی تمیز کنید

برای تمیز کردن شیشه خود از پارچه های میکروفیبر استفاده کنید. برای تمیز کردن شیشه بازوی حامل پارچه را به مرکز بالای شیشه ببرید و آن را مستقیماً در امتداد خط عمودی مرکزی شیشه جلو پایین بیاورید. دست خود را به بالای شیشه ببرید اما کمی به آن طرف شیشه که در حال تمیز کردن آن هستید برگردید. به همین روش پاک کردن شیشه را ادامه دهید و به تدریج به طرف دیگر شیشه  نزدیک شوید. در صورتی که برای پاک کردن قسمت های بالایی مشکل دارید از یک چهارپایه برای افزایش قد استفاده کنید.

از بین بردن چربی شیشه ماشین

شیشه را با حرکت های افقی تمیز کنید

پس از تمیز کردن شیشه با حرکت های عمودی نوبت به تمیز کردن شیشه با حرکت های افقی می رسد. از بالای مرکز شیشه شروع کنید و تا لبه های شیشه ادامه دهید. سپس دستمال را به صورت موازی حرکت قبلی تا لبه های شیشه بکشید. به همین ترتیب ادامه دهید تا نیمی از سطح شیشه تمیز شود.

رفع چربی شیشه ماشین

این فرایند را در سمت دیگر تکرار کنید

پس از تمیز کردن نیمی از شیشه به سراغ نیمه دیگر آن بروید. با این روش مطمئن میشوید که شیشه شما کاملا تمیز می شود. اگر نیاز دارید که بیش از یک بار نقطه خاصی را تمیز کنید آن را با حرکت های مستقیم رفت و برگشت پاک کنید.

مراقب باشید که با حرکت های دایره ای شیشه خود را تمیز نکنید. با این کار ردهایی بر روی شیشه باقی میماند.

لکه بر قوی شیشه ماشین

شیشه را خشک کنید

حرکت های افقی و عمودی برای تمیز کردن شیشه از جرم ها و چربی های موجود بر روی آن بود. پس از تمیز کردن شیشه از این آلودگی ها نوبت به خشک کردن شیشه می رسد. حوله و یا پارچه ای که در اختیار داشتید را کنار گذاشته و یک حوله یا پارچه جدید بردارید. سپس با حرکات دایره ای محکم بر روی شیشه بکشید. بهتر است ابتدا از یک سمت شیشه شروع کرده و پس از اتمام به سراغ سمت دیگر بروید. پس از این مرحله شیشه شما کاملا تمیز می شود و چربی شیشه داخل ماشین برطرف می شود.

پاک کردن چربی از روی شیشه

روش دو، با استفاده شامپوی ماشین:

با ریختن مقداری شامپوی ماشین بر روی سطح خارجی شیشه ماشین می توان شیشه را تمیز کرد. پس از ریختن شامپوی ماشین بر روی شیشه با حرکات افقی و عمودی آن را پاک کنید تا شیشه کاملا تمیز شود.

پاک کردن چربی از روی شیشه

نحوه تمیز کردن سطح داخلی شیشه ماشین:

یک حوله بر روی داشبورد خودرو قرار دهید

با قرار دادن حوله بر روی داشبورد خودرو از خیس شدن داشبورد جلوگیری می کنید. میتوانید برای صرفه جویی از حوله ای که با آن سطح بیرونی شیشه را تمیز کرده اید استفاده کنید.

چطوری شیشه ماشین تمیز کنیم

مقداری شیشه پاک کن بر روی شیشه اسپری کنید

مقداری شیشه پاک کن بر روی شیشه اسپری کنید و از بالا سمت راست شیشه ماشین شروع به تمیز کردن کنید. با حرکات موازی حوله خود را از بالا به پایین بکشید تا به سمت چپ شیشه برسید. پس از تمیز کردن نیمی از شیشه شروع به تمیز کردن نیمه دوم آن کنید و آنقدر ادامه دهید تا تمام شیشه تمیز شود.

بهترین روش تمیز کردن شیشه ماشین

شیشه را خشک کنید

پس از اینکه تمام سطح شیشه تمیز شد با یک حوله میکروفیبر خشک اقدام به خشک کردن شیشه کنید. بهتر است برای خشک کردن شیشه از حرکات دایره شکل کوچک استفاده کنید.

پاک کردن چربی از روی شیشه

تمیز کردن شیشه خود رو با برف پاک کن:

زاویه مناسب اهرم برف پاک کن خود را تعیین کنید

اهرم برف پاک کن شیشه یک اهرم بلند، مستقیم یا زاویه دار است که در سمت راست فرمان قرار دارد. اگر در تعیین جهت اهرم برف پاک کن خود مشکل دارید با نمایندگی خودرو خود تماس بگیرید.

پاک کردن چربی روی شیشه ماشین

اهرم برف پاک کن را به سمت خود بکشید

وقتی که اهرم برف پاک کن را به سمت خود و دور از فرمان میکشید دو جریان موازی مایع برف پاک کن از آن ها خارج می شود. در صورتی که هنگام کشیدن اهرم ها مایع برف پاک کن خارج نشد و یا با فشار کمی خارج شد مقدار آن را در کاپوت ماشین چک کنید و در صورت نیاز آن را پر کنید. در صورتی که اهرم های برف پاک کن شما کار نمی کند با نمایندگی خودرو خود تماس بگیرید.

از بین بردن چربی شیشه ماشین

اهرم برف پاک کن را رها کنید

پس از اینکه احساس کردید که برف پاک کن مقدار کافی مایع برف پاک کن بر روی شیشه ریخته میتوانید اهرم ها را رها کنید. در صورتی که مایع برف پاک کن بر روی شیشه رد به جا می گذارد بهتر است مایع را عوض کنید.

پاک کردن چربی از روی شیشه

استفاده از پولیش خمیری برای پاک کردن شیشه ماشین:

دو یا سه اونس پولیش خمیری بردارید

استفاده از پولیش خمیری یکی از بهترین روش تمیز کردن شیشه ماشین است. پولیش خمیری یک ترکیب الاستیک است که می تواند شن و ماسه موجود در شکاف های روی شیشه را جمع آوری کند. در صورتی که شیشه شکافی نداشته باشد میتواند از این پولیش برای جمع آوری خاک و غبار روی سطح شیشه استفاده کرد. این پولیش ها را میتوان از مغازه های محلی خرید و یا به صورت آنلاین سفارش داد. دستورالعمل استفاده از هر یک از این پولیش ها متفاوت است پس حتما دستورالعمل استفاده از آن ها را مطالعه نمایید.

پاک کردن چربی روی شیشه ماشین

سطح شیشه را با آب خیس کنید

پس از خیس کردن سطح شیشه مقداری روان کننده خودرو بر روی شیشه بمالید. این مایع باعث میشود پولیش خمیری بتواند به راحتی روی سطح شیشه لیز بخورد. مقدار روان کننده مورد نیاز بسته به سایز شیشه ماشین شما دارد.

از بین بردن چربی شیشه ماشین

پولیش خمیری را در دست خود بگیرید

نحوه دست گرفتن پولیش خمیری مثل در دست گرفتن صابون است. سپس پولیش خمیری را بر روی آب یا روان کننده قرار دهید. پولیش خمیری به آرامی شروع به لیز خوردن بر روی آن می کند.

پاک کردن چربی از روی شیشه

پولیش خمیری را بر روی شیشه قرار دهید

پولیش خمیری را در پایین و مرکز شیشه قرار دهید. سپس به آرامی آن را بر روی شیشه بکشید به طوری که بر روی یک خط مستقیم به بالای شیشه برود. سپس همین حرکت را به صورت موازی تکرار کنید. در صورتی که احساس کردید که پولیش خمیری به کندی حرکت می کند متوجه میشوید که پولیش شن و ماسه جذب کرده است.

چطوری شیشه ماشین تمیز کنیم

پس از اتمام کار شیشه را تمیز کنید

یک حوله میکروفیبر را برداشته و با حرکات دایروی سعی کنید سطح شیشه را تمیز کنید. با این روش پولیش خمیری باقی مانده بر روی شیشه جمع آوری می شود.

پاک کردن چربی از روی شیشه

قرار دادن پوشش ضد آب شیشه:

ابتدا مقداری پوشش ضد آب مایع برای تمیز کردن شیشه قرار دهید.

پاک کردن چربی از روی شیشه

اجازه دهید تا این مایع خشک شود. در دماهای زیاد ۵ دقیقه و در دمای کم ۱۰ دقیقه صبر کنید.

پاک کردن چربی روی شیشه ماشین

پس از اینکه سطح شیشه خشک شد با یک حوله میکروفیبر خیس بر روی شیشه بکشید.

از بین بردن چربی شیشه ماشین

تمیز کردن شیشه ماشین با استفاده از پاک کننده روغن مخصوص

گاهی نمی‌توان آلودگی های روغنی بر روی ماشین را نمی‌توان با استفاده از یک کارواش ساده پاک کرد. باید ابتدا با استفاده از یک محلول مخصوص از بین برنده آلودگی ها که در اکثر فروشگاه های اینترنتی قابل خریداری هستند شیشه ماشین آغشته به روغن را پاک کرد. روش کار همانند مراحل پاک کردن شیشه از داخل و بیرون ماشین می‌باشد که در بالا توضیح داده شد فقط به جای مواد شوینده از این محلول ها می‌توانید استفاده کنید.

قبل استفاده حتما دستورالعمل استفاده صحیح همراه محلول را بخوانید.

از بین بردن چربی شیشه ماشین

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز آموزش نحوه تمیز کردن و از بین بردن چربی شیشه ماشین را معرفی کردیم و امیدواریم توانسته باشیم مشکلات و دغدغه های شما را با ارائه روش های تمیز کردن شیشه ماشین حل کرده باشیم. نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه آموزش پاک کردن چربی از روی شیشه در بخش دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا