آموزش

آموزش تغییر و تبدیل تسکبار ویندوز 10 به ویندوز 11

ویندوز ۱۱ تفاوت‌های زیادی با ویندوز ۱۰ دارد. یکی از این تفاوت‌ها جایگاه تسکبار (نوار ابزار) و آیکون‌های تسکبار است. در ویندوز ۱۱ این آیکون‌ها در وسط قرار دارند اما در ویندوز ۱۰ به صورت پیش فرض این موارد را در سمت چپ Taskbar مشاهده خواهید کرد. در این مطلب لینک 2 دانلودقصد داریم به آموزش تغییر و تبدیل تسکبار ویندوز ۱۰ به ویندوز ۱۱ بپردازیم.

چگونه آیکن های نوار ابزار ویندوز ۱۰ را شبیه ویندوز ۱۱ کنیم؟

?How to Get Windows 11-Style Centered Taskbar Icons on Windows 10

یکی از تفاوت‌ های ویندوز ۱۱ با ویندوز ۱۰ در محل قرارگیری منوی Start و آیکون‌های Taskbar است. با روش‌های مختلف می‌توانید به تغییر ظاهر منوی تسک بار ویندوز ۱۰ بپردازید و آن را شبیه به ویندوز ۱۱ کنید. در این مطلب از لینک 2 دانلودروش‌های تغییر و تبدیل منو استارت ویندوز ۱۰ به ویندوز ۱۱ را آموزش می‌دهیم. با ادامه این مطلب همراه ما باشید.

تغییر شکل نوار ابزار ویندوز ۱۰ به منوی تسکبار ویندوز ۱۱ با Taskbar

برای تغییر محل نمایش تسکبار ویندوز ۱۰ به این روش، روی تسکبار راست کلیک کنید. سپس روی Lock the taskbar کلیک کنید و تیک آن را بردارید. این گونه قفل تسکبار را باز می‌کنید.

آموزش تغییر و تبدیل منو استارت ویندوز 10 به ویندوز 11

برای این کار می‌توانید از Settings هم استفاده کنید. Win+I را فشار دهید. سپس به بخش Taskbar بروید. علامت جلوی Lock the taskbar را خاموش کنید.

آموزش تغییر و تبدیل منو استارت ویندوز 10 به ویندوز 11

حال برای تغییر منو استارت ویندوز ۱۰ دوباره روی تسکبار راست کلیک کنید. نشانگر ماوس را روی Toolbars ببرید و از منوی باز شده، Links را انتخاب کنید.

آموزش تغییر و تبدیل منو استارت ویندوز 10 به ویندوز 11

حال می‌توانید واژه Links را در کنار System Tray مشاهده کنید.

تغییر منو استارت در ویندوز 10

در برخی موارد نیاز است که بار دیگر روی تسکبار راست کلیک کنید و مطمئن شوید که Show Text و Show title تیک دارند. اگر نه، روی هر دو کلیک کنید تا تیکی در کنارشان نمایان شود. این کار برای این است که بتوانید آیکون‌ها را با عنوان و متن مشاهده کنید.

تغییر منو استارت در ویندوز 10

همان طور که در تصویر دیدید، Links در سمت چپ قرار دارد. نشانگر ماوس را روی دو خط کنار آن ببرید. سپس آن را به سمت راست و در کنار Task View یا آیکون ذره‌بین بکشید. همه آیکون‌های تسکبار به سمت راست خواهند رفت.

تغییر منو استارت در ویندوز 10

تغییر منو استارت در ویندوز 10

اکنون روی دو خطی که کنار آیکون‌های تسکبار قرار دارند، کلیک کنید و نگه دارید. آن را به سمت وسط بکشید. تا جایی ادامه دهید که تمامی آیکون‌ها در وسط قرار بگیرند.

تغییر منو استارت در ویندوز 10

اگر تیک Show Text و Show title را زده بودید، روی تسکبار راست کلیک کنید و تیک آن‌ها را بردارید تا واژه Links حذف شود.

تغییر منو استارت در ویندوز 10

تغییر منو استارت در ویندوز 10

در نهایت، دوباره روی تسکبار راست کلیک کنید و Lock the taskbar را انتخاب کنید. این گونه وسط چین کردن منو استارت ویندوز ۱۰ را قفل می‌کنید تا جا به جا نشود.

تغییر منو استارت در ویندوز 10

قرار دادن آیکن تسک بار ویندوز ۱۰ در وسط با TaskBarX

برای تبدیل آیکن های تسکبار ویندوز ۱۰ به ویندوز ۱۱ برنامه TaskBarX را دانلود کنید. نیازی به نصب این برنامه نیست. برای باز کردن این برنامه باید یکی از برنامه‌های WinRAR ،WinZIP یا ۷ZIP را داشته باشید تا بتوانید آن را از حالت فشرده خارج کنید. با یکی از این برنامه‌ها TaskBarX را باز کنید. سپس روی TaskBarX Configurator.exe دو بار کلیک کنید تا باز شود.

قرار دادن منو استارت ویندوز 10 در وسط

وقتی برنامه باز شد، به تنظیمات دست نزنید و برای تبدیل نوار ابزار ویندوز ۱۰ به ویندوز ۱۱ روی Apply بزنید. با این کار تغییر منو استارت در ویندوز ۱۰ انجام می‌شود و ویندوز در وسط قرار می‌گیرد. سایر ویژگی‌های تسکبار مانند رنگ را هم می‌توانید با این برنامه تغییر دهید.

قرار دادن منو استارت ویندوز 10 در وسط

نکته: با توجه به تنظیمات ویندوز، شاید نیاز باشد برای باز کردن برنامه در چند صفحه روی Allow یا Run بزنید. پس در صورت دیدن این موارد، روی آن‌ها کلیک کنید.

قرار دادن منو استارت ویندوز 10 در وسط

برای بازگردان تسکبار به حالت قبلی تیک Switch back to Default on Maximized Window را بزنید. برای از کار انداختن برنامه هم کافی است روی Stop TaskBarX بزنید. برای حذف برنامه هم روی Uninstall بزنید. سپس کامپیوتر را ری استارت کنید تا تسکبار به حالت قبلی برگردد.

قبلا در مطلب آموزش تغییر محل نمایش و حالت نشان دادن منو استارت ویندوز ۱۱، شیوه تغییر منوی Start ویندوز ۱۱ را آموزش دادیم.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب لینک 2 دانلودبه آموزش تغییر آیتم های تسکبار ویندوز ۱۰ و قرار دادن آن در وسط همانند ویندوز ۱۱ پرداختیم. آیا موفق به تغییر جای استارت ویندوز ۱۰ شدید؟ لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا