آموزش

آموزش 7 روش حل مشکل دوربین گوشی شیائومی

بسیاری از گوشی های برند شیائومی دارای دوربین قوی و باکیفیتی 🤳 هستند. با این حال، دوربین این گوشی گاهی دچار مشکلاتی می‌شود و نمی‌تواند به درستی تصویر را ثبت کند. این مشکلات را می‌توانید با چند روش ساده برطرف کنید. در این مطلب از لینک 2 دانلودبه آموزش ۷ روش حل مشکل دوربین گوشی شیائومی می‌پردازیم.

رفع مشکل مشکل دوربین شیائومی

?How to Fix Camera Problems on Xiaomi Phones

گاهی دوربین جلو و پشت گوشی های اندروید دچار مشکلاتی می‌شود. دوربین گوشی های شیائومی نیز از این امر مستثنی نیستند و ممکن است گاهی دچار مشکل شوند، نتوانند به درستی فوکوس کنند، صفحه سیاه نشان دهند، ارور دهند و وارد دوربین نشوند و… . در این مطلب از لینک 2 دانلودروش های رفع مشکل دوربین گوشی شیائومی را آموزش می‌دهیم. با ادامه این مطلب همراه ما باشید.

نحوه رفع مشکل خطای دوربین شیائومی با پاک کردن کش

برای حل مشکل دوربین ناموفق بود یا Cannot access the camera، ابتدا گوشی خود را یک بار ری استارت کنید. بسیاری از مشکلات با همین روش ساده حل می‌شوند. فراموش نکنید که لنز دوربین سلفی یا پشتی را همیشه با دستمالی نرم و مخصوص به این کار تمیز کنید تا عکس تار نشود.

نکته: گاهی در اثر داغ کردن گوشی یا قرار دادن آن در محیط گرم، دوربین فعال نخواهد شد. در این حالت باید گوشی را جلو پنکه، کولر و… نگه دارید تا خنک شود. سپس دوربین را تست کنید. علاوه بر این، گاهی وقتی شارژ گوشی بسیار کم باشد، دوربین فعال نخواهد شد.

سپس وارد Setting شوید تا بتوانید کش دوربین را پاک کنید. می‌توانید برای رفتن به تنظیمات، صفحه خانه را به سمت پایین بکشید. سپس روی علامت چرخ دنده که در گوشه بالا و سمت راست قرار دارد، بزنید.

حال وارد بخش Apps شوید و All را انتخاب کنید. در این فهرست، Camera را پیدا کنید و روی آن بزنید. حال روی Clear cache بزنید تا کش دوربین پاک شود. حال گوشی را ری استارت کنید و دوربین را چک کنید.

مشکل خطای دوربین شیائومی

برای این که بتوانید مشکل تار شدن دوربین را برطرف کنید، مطلب بررسی علت محو شدن عکس و دوربین را مطالعه کنید.

حل مشکل دوربین گوشی شیائومی و سیاه شدن دوربین

برای رفع مشکل دوربین شیائومی زمانی که دوربین سیاه می‌شود و نمی‌توانید عکس بگیرید، وارد Camera یا دوربین شوید. سپس با انگشت دست چپ، سمت چپ تصویر سیاه را فشار دهید. همین کار را با سمت راست و انگشت دست راست بکنید. باید این کار را به صورت همزمان انجام دهید و در یک زمان دو سمت تصویر سیاه را فشار دهید.

حال سمت چپ را رها کنید و سمت راست را کمی بیشتر فشار دهید. اصولا با این کار تصویر دوربین نمایان خواهد شد.

حل مشکل دوربین سلفی شیائومی و دوربین پشتی آن با آپدیت کردن اندروید

برای رفع مشکل دوربین سلفی شیائومی و دوربین پشتی آن به Settings> About the phone> System updates بروید. سپس نسخه اندروید خود را چک کنید. اگر نسخه جدیدی وجود دارد، اندروید را آپدیت کنید.

رفع مشکل دوربین شیائومی

علاوه بر این، می‌توانید به Settings> System application updates بروید. سپس ببینید که آیا آپدیتی برای دوربین یا Camera وجود دارد یا خیر. در صورت وجود آپدیت، آن را به روزرسانی کنید.

حل مشکل دوربین شیائومی نوت و… در زمانی که دوربین فوکوس نمی‌کند

ممکن است مشکل دوربین شما عدم فوکوس کردن آن روی سوژه باشد. گاهی دوربین نمی‌تواند سوژه را پیدا کند. در این حالت باید روی تصویر سوژه در دوربین بزنید تا فوکوس فعال شود. در صورتی که این مشکل با این حرکت هم ادامه دارد، باید از روش دیگری استفاده کنید.

رفع مشکل دوربین شیائومی

برای حل مشکل دوربین گوشی شیائومی در این حالت، باید Macro lens را غیرفعال کنید. این لنز برای این است که بتوانید از سوژه‌ه‌ای بسیار کوچک با جزییات زیاد عکس بگیرید. اگر اشتباها این ویژگی را فعال کنید، قابلیت فوکوس در حالت عکس‌برداری عادی غیرفعال می‌شود. برای غیرفعال کردن آن باید وارد دوربین شوید. سپس وارد Camera modes شوید و Macro را غیرفعال کنید.

رفع مشکل خطای دوربین شیائومی با GCam

برای رفع مشکل دوربین شیائومی که دارای پردازشگر Snapdragon هستند، می‌توانید GCam را نصب کنید. برای این کار به  Settings> Additional settings> Privacy بروید. سپس Activate unknown sources را انتخاب کنید. حال آخرین نسخه GCam را دانلود کنید. حال آن را نصب کنید و وارد دوربین شوید و مشکل را بررسی کنید. ممکن است برخی از نسخه‌های GCam کار نکنند و مجبور باشید نسخه دیگری با دانلود و نصب کنید.

حل مشکل دوربین شیائومی نوت و… با برگرداندن دوربین به تنظیمات اولیه و بازگشت به کارخانه

یکی دیگر از روش‌های حل مشکل از کار افتادن دوربین جلو گوشی شیائومی و دوربین پشت آن، این است که دوربین را به تنظیمات اولیه برگردانید. برای این کار روی دوربین بزنید. روی منوی سه نقطه‌ای یا سه خطی بزنید و به Setting بروید. حال Restore default Settings را پیدا کنید و روی آن بزنید. سپس OK یا Yes را بزنید. این گونه تنظمیات دوربین گوشی به حالت اولیه برمی‌گردد.

روش دیگر این است که تنظمیات کلی گوشی این کار را انجام دهید. به Setting و سپس System Apps بروید. حال روی Camera بزنید. روی Restore default settings بزنید. سپس OK را بزنید و صبر کنید تا دوربین به تنظیمات اولیه برگردد.

ممکن است در بری مدل‌های گوشی شیائومی این مسیر به شکل زیر باشد:

Settings> Applications> System app settings> Camera> Restore default settings

حل مشکل دوربین ناموفق بود

در صورتی که تمامی روش‌های نرم افزاری را انجام دادید و مشکل برطرف نشد، بهتر است بازگشت به کارخانه یا Hard reset را اجرا کنید. توجه داشته باشید که با این کار تمامی اطلاعات و تنظمیات شما پاک خواهند شد. در نتیجه، پیش از انجام این کار حتما از آن‌ها بکاپ بگیرید. برای اجرای هارد ریست، ابتدا گوشی را خاموش کنید. وقتی گوشی خاموش شد، دکمه تنظیم صدای بالا و دکمه Power را همزمان فشار دهید و نگه دارید تا لوگوی شیائومی نمایان شود. با استفاده از دکمه‌های تنظیم صدا گزینه Wipe Data / Wipe Data option یا Wipe cache partition را هایلایت کنید. سپس با دکمه پاور آن را انتخاب کنید. در آخر Restart و سپس Reboot System Now را انتخاب کنید. صبر کنید تا اطلاعات پاک شوند. سپس گوشی را روشن کنید و دوربین را چک کنید.

از کار افتادن دوربین جلو گوشی شیائومی و دوربین پشت آن به خاطر مشکلات سخت افزاری

اگر برای حل مشکل دوربین ناموفق بود، تمامی روش‌های را انجام دادید و جواب نگرفتید، ممکن است مشکل نرم افزاری نباشد و مشکلی سخت افزاری وجود داشته باشد. در برخی موارد ارتباط دوربین با مادربرد قطع می‌شود. برای چک کردن این مشکل باید به منوی CIT دست پیدا کنید. برای وارد شدن به این منو وارد بخش شماره‌گیری گوشی شوید. سپس * # * # ۶۴۶۶۳ # * # * یا * # * # ۶۴۸۴ # * # * را شماره‌گیری کنید.

مشکل دوربین سلفی شیائومی

وقتی منو فعال شد، وارد بخش Master Back Camera شوید تا لنز اصلی را تست کنید. سپس به Vice Back Camera بروید و لنز دوم را چک کنید. حال به Back Camera Aux_ بروید و سایر لنزها را چک کنید. اگر نمی‌توانید دوربین و لنزها را تست کنید، مشکل سخت افزاری است. ممکن است به گوشی ضربه وارد شده باشد و قطعات دوربین دچار مشکل شده باشند. برای تعمیر این مشکل، گوشی را نزد نمایندگی‌های معتبر ببرید.

برای بررسی علت سیاه شدن دوربین در سایر مدل‌های گوشی اندروید و آیفون، مطلب علت و حل مشکل سیاه شدن دوربین گوشی را مطالعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از لینک 2 دانلودروش های حل مشکل دوربین گوشی شیائومی را آموزش دادیم. شما با کدام روش مشکل دوربین گوشی خود را برطرف کردید؟ لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا