آموزش

آموزش 9 روش حل مشکل کار نکردن دکمه برگشت گوشی

دکمه بازگشت یا Back ⬅️ یکی از مهمترین دکمه های گوشی‌های اندروید است. همچنین با اینکه گوشی های آیفون چنین دکمه‌ای ندارند اما برنامه‌های iOS دارای دکمه بازگشت درون برنامه ای هستند که ممکن است گاهی دچار مشکل شود. در این مطلب از لینک 2 دانلودبه آموزش ۹ روش حل مشکل کار نکردن دکمه برگشت گوشی میپردازیم.

رفع مشکل کار نکردن دکمه برگشت گوشی اندروید و آیفون

?How to Fix Back Button Not Working on iPhone and Android

دکمه بازگشت جز دکمه‌های اصلی نوار ناوبری اندروید است. گوشی های آیفون این دکمه را ندارند اما دارای دکمه Back درون برنامه ای هستند. گاهی این دکمه از کار میافتد. در این مطلب از انزل روش‌های حل مشکل خراب شدن دکمه برگشت گوشی اندروید و آیفون را آموزش می‌دهیم. با ادامه این مطلب ما را همراهی کنید.

چگونه دکمه برگشت گوشی را درست کنیم؟

پیش از هر کاری، برای حل مشکل دکمه برگشت گوشی سامسونگ، آیفون، هواوی و… دستگاه را ری استارت کنید. ممکن است با همین روش ساده مشکل برطرف شود.

رفع مشکل خراب شدن دکمه برگشت گوشی اندروید با استفاده از Navigation Bar

برنامه دکمه برگشت گوشی

برای حل مشکل دکمه Back در گوشی‌های اندروید، می‌توانید از برنامه‌های شخص ثالث استفاده کنید. برنامه Navigation Bar را نصب کنید. سپس روی OK بزنید. به Settings بروید و مجوز آن را در بخش Permission فعال کنید. برنامه را باز کنید. می‌توانید در آن تنظیمات لازم را اجرا کنید. می توانید رنگ، اندازه و… نوار ناوبری را تغییر بدهید. همچنین می‌توانید مشخص کنید که در کجای اسکرین قرار بگیرد. با این برنامه می‌توانید دکمه Home، Back و Recent را داشته باشید.

برنامه دکمه برگشت گوشی

برنامه دکمه برگشت گوشی Button Savior

برنامه دکمه برگشت گوشی Button Savior هم گزینه مناسبی برای گوشی‌های اندروید است. این برنامه را نصب کنید. حال Open را بزنید. سپس روی Setup بزنید.

حل مشکل دکمه Back

روی Button Savior بزنید و سپس On را انتخاب کنید.

حل مشکل دکمه Back

برنامه را باز کنید و روی Advanced بزنید.

حل مشکل دکمه Back

تیک Enable Persistent Notification را بزنید و Enable Screen lock را انتخاب کنید.

حل مشکل دکمه Back

در نهایت روی Active this device admin app بزنید.

حل مشکل دکمه Back

برنامه کلید برگشت گوشی اندروید Soft Keys

برنامه کلید برگشت گوشی اندروید Soft Keys هم می‌تواند به شما کمک کند تا بتوانید از دکمه Home و برگشت استفاده کنید. این برنامه رابط کاربری ساده‌ای دارد و استفاده از آن آسان است. شما میتوانید مکان قرارگیری نوار ناوبری را روی اسکرین مشخص کنید. امکان تغییر اندازه نوار هم وجود دارد. علاوه بر این، می‌توانید میزان شفافیت نوار را روی اسکرین مشخص کنید.

برنامه کلید برگشت گوشی اندروید

برای آشنایی با برنامه های جایگزین دکمه Home مطلب دانلود برنامه دکمه هوم مجازی برای اندروید را مطالعه کنید.

رفع مشکل دکمه برگشت گوشی شیائومی و… با Wipe cache partition

روش دیگر برای رفع مشکل دکمه برگشت گوشی شیائومی و… این است که از Wipe cache partition استفاده کنید. این گونه هر گونه فایل موقت و… را حذف می‌کنید. برای این کار دکمه پاور را به همراه دکمه تنظیم صدای پایین فشار دهید و نگه دارید. سپس Recovery mode را انتخاب کنید. حال روی Wipe cache partition بزنید. سپس صبر کنید تا فرایند پاکسازی انجام شود.

رفع مشکل خراب شدن دکمه برگشت گوشی با آپدیت کردن اندروید و iOS

راه حل دیگر برای رفع مشکل خراب شدن دکمه برگشت گوشی این است که نسخه اندروید آن را آپدیت کنید. در بسیاری از موارد با آپدیت کردن مشکل برطرف می‌شود. برای این کار به Settings و سپس Software update بروید. حال روی Download and install بزنید. اگر آپدیتی وجود داشته باشد، در این بخش می‌توانید ان را مشاهده کنید. اگر دکمه Update یا Install update وجود دارد، روی آن بزنید و صبر کنید تا فرایند به روزرسانی انجام شود.

برای گوشی های آیفون هم پیشنهاد می کنیم iOS را به روزرسانی کنید تا در صورت امکان، مشکلات برطرف شوند.

دکمه برگشت گوشیم کار نمیکند، رفع مشکل با ریست فکتوری

اگر تمامی روش‌ها را اجرا کردید و مشکل حل نشد، می‌توانید گوشی خود را ریست فکتوری کنید.

نکته: با این کار تمامی داده‌ها و تنظیمات شما حذف خواهند شد. در نتیجه، پیش از انجام آن از اطلاعات خود بکاپ بگیرید.

برای این کار به Settings و سپس General Management بروید. سپس روی Reset بزنید. حال Factory data reset را انتخاب کنید.

دکمه برگشت گوشیم کار نمیکند

در برخی از گوشی‌ها باید به Settings و سپس Backup and Reset بروید. Factory data reset را انتخاب کنید. Reset phone را انتخاب کنید. سپس رمز یا پین را وارد کنید. پس از آن روی Erase everything بزنید.

امکان ریست فکتوری در حالت Recovery Mode هم وجود دارد. ابتدا گوشی خود را خاموش کنید. سپس دکمه پاور و تنظیم صدا را فشار دهید و نگه دارید. سپس Recovery Mode را انتخاب کنید. حال روی Factory Reset بزنید.

برای تغییر دکمه های پایین گوشی اندروید، مطلب آموزش ۸ روش تغییر دکمه‌های پایین صفحه گوشی اندروید را مطالعه کنید.

حل مشکل دکمه برگشت گوشی اپل در برنامه Messages

گاهی ممکن است دکمه Back برنامه‌های iOS هم دچار مشکل شود یا ناپدید شود. اصولا این اتفاق در برنامه Messages میافتد. برای رفع این مشکل، همان طور که گفتیم می‌توانید گوشی را ری اسارت کنید و نسخه iOS را به روزرسانی کنید. البته روش دیگری هم وجود دارد که بسیار ساده است. کافی است برای بازگشت به عقب، صفحه را از وسط به سمت راست بکشید. با این کار هم به عقب برمی‌گردید.

مشکل دکمه برگشت گوشی اپل

حل مشکل دکمه برگشت گوشی اپل در Accessibility

برای حل مشکل دکمه برگشت گوشی اپل در Accessibility به Settings > Accessibility بروید. بخش Zoom و Display & Text Size را چک کنید.

مشکل دکمه برگشت گوشی اپل

اگر پیشتر این بخش را زوم کرده باشید، ممکن است برخی از بخش‌های اسکرین ناپدید می‌شوند زیرا صفحه زوم شده است. اگر Zoom فعال باشد، علامت آن روشن یا روی حالت On است. روی آن بزنید تا خاموش شود.

مشکل دکمه برگشت گوشی اپل

علاوه بر این، در بخش Display & Text Size هم دو گزینه Larger Text و Bolt Text باید خاموش باشند.

مشکل دکمه برگشت گوشی اپل

مشکل دکمه برگشت گوشی اپل

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از لینک 2 دانلودعلت کار نکردن دکمه برگشت گوشی سامسونگ، سیائومی، آیفون و… را بررسی کردیم و روش های حل این مشکل را آموزش دادیم. شما از کدام روش برای رفع این مشکل استفاده کردید؟ لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا