آموزش

آموزش 5 روش رفع مشکل لرزش و ویبره بی دلیل گوشی اندروید

برخی از کاربران اندروید 📱 از این که گوشی آن‌ها بی‌ دلیل ویبره می‌زند، شاکی هستند. گاهی این لرزش زمانی اتفاق می‌افتد که ویبره گوشی خاموش است.  این مسئله دلایل مختلفی می‌تواند داشته باشد. در این مطلب از لینک 2 دانلودبه آموزش ۵ روش رفع مشکل لرزش و ویبره بی دلیل گوشی اندروید می‌پردازیم.

حل مشکل و علت ویبره زدن بی دلیل گوشی سامسونگ ، هواوی و…

Why Does an Android Phone Keep Vibrating? How to Fix it

ویبره زدن بی‌ دلیل گوشی میتواند بسیار آزار دهنده باشد. مخصوصا زمانی که ویبره گوشی را قطع می‌کنید و در جلسه یا مکانی هستید که گوشی باید در حالت سکوت باشد. گاهی حتی با وجود ویبره زدن هیچ اعلانی وجود ندارد. دلیل ویبره زدن بی دلیل گوشی هواوی و… می‌تواند متفاوت باشد. در این مطلب از لینک 2 دانلودروش های رفع مشکل لرزش و ویبره بی دلیل گوشی اندروید را آموزش میدهیم. با ادامه این مطلب همراه ما باشید.

دلیل ویبره زدن بی دلیل گوشی: تنظیم اعلانات برنامه‌ها

ممکن است علت ویبره مداوم گوشی برنامه‌ای باشد که اعلاناتی برایتان می‌فرستند. گاهی با وجود خاموش بودن حالت ویبره، گوشی به خاطر برخی از برنامه‌ها ویبره می‌رود. شما می‌توانید برای هر برنامه این تنظیمات را تغییر بدهید.

به Settings بروید. سپس به Notifications بروید.

دلیل ویبره زدن بی دلیل گوشی

روی Manage all بزنید. حال بخش اعلانات هر برنامه‌ای را که روی گوشی نصب کرده‌اید، چک کنید. روی Notification sound بزنید. در این بخش چک کنید که آیا برای دریافت اعلانات برنامه‌ها حالت ویبره را فعال کرده‌اید یا نه.

دلیل ویبره زدن بی دلیل گوشی

شاید گشتن همه برنامه‌ها زمانبر باشد. با این حال، پیشنهاد می‌کنیم ابتدا برنامه‌هایی مثل شبکه‌های اجتماعی را چک کنید. اصولا این برنامه‌ها دارای نوتیفیکیشن‌های زیادی هستند.

در بعضی از مدل‌ها کافی است ابتدا به Settings بروید. سپس وارد Notification یا Accessibility شوید. روی Notification reminder بزنید و آن را خاموش یا Off کنید.

در برخی منابع آمده است ویبره گوشی برای بدن ضرر دارد. برای اطلاع از واقعیت این موضوع، مطلب آشنایی با مضرات و خطرات و ویبره گوشی برای بدن انسان را مطالعه کنید.

رفع ویبره الکی گوشی با Nova Launcher

علت لرزش بی دلیل گوشی می‌تواند برنامه‌هایی باشد که در پس زمینه باز هستند. برای رفع این مشکل، برنامه Nova Launcher را دانلود و نصب کنید.

رفع ویبره الکی گوشی

یک ویجت (Widget) جدید به Home screen اضافه کنید.

به Activity بروید و Notification List را انتخاب کنید. ویجت را باز کنید. حال در این بخش می‌توانید فهرستی از آخرین اعلانات گوشی و برنامه‌هایی که این اعلانات را ارسال کرده‌اند، مشاهده کنید. تمامی نوتیفیکیشن‌های اولین برنامه این فهرست را غیرفعال کنید. سپس مشکل را بررسی کنید و ببینید آیا همچنان ویبره ادامه پیدا می‌کند یا خیر.

رفع ویبره الکی گوشی با آپدیت کردن برنامه‌ها

ممکن است علت ویبره بی دلیل گوشی، خراب شدن برخی از برنامه‌ها و کرش شدن آن‌ها باشد. ویبره بی دلیل گوشی اندروید با آپدیت کردن برنامه‌های گوشی هم می‌تواند برطرف می‌شود. برای این کار وارد Google Play Store شوید. سپس وارد بخش  Manage apps and device شوید. در این بخش می‌تواند فهرست برنامه‌هایی را که روی گوشی شما نصب شده است، مشاهده کنید. در بالای فهرست روی Update All بزنید. آپدیت شدن برنامه‌ها کمی زمانبر است و با توجه به تعداد آن‌ها این زمان متفاوت خواهد بود. بهتر است در هنگام به روزرسانی آن‌ها با گوشی کار نکنید.

دلیل ویبره زدن بی دلیل گوشی هواوی

سپس به Settings بروید. روی System بزنید.

روی System Update بزنید. اگر آپدیتی وجود دارد، روی آن بزنید و صبر کنید تا به روزرسانی انجام شود.

دلیل ویبره زدن بی دلیل گوشی هواوی

در نهایت گوشی خود را خاموش کنید. حدود یک دقیقه صبر کنید و سپس آن را روشن کنید.

رفع مشکل ویبره زدن بدون دلیل گوشی سامسونگ

علت ویبره مداوم گوشی سامسونگ می‌تواند چیزهای مختلفی باشد. برای رفع مشکل ویبره رفتن بی دلیل گوشی سامسونگ، برنامه Nice Catch را دانلود و نصب کنید. این برنامه را باز کنید. سپس روی Vibration history بزنید.

حال می‌توانید تمامی برنامه‌هایی را که ویبره گوشی شما را درگیر می‌کنند، مشاهده کنید. حال که متوجه شدید کدام برنامه موجب بروز این مشکل شده است، می‌توانید آن را حذف کنید یا از بخش تنظیمات، اعلان آن را قطع کنید. برای قطع ویبره در گوشی گلکسی، به Settings > Notifications > App notification > Notification category  بروید و Vibrate را روی حالت Disable بگذارید یا علامت جلوی آن را خاموش کنید.

مشکل ویبره زدن بدون دلیل گوشی سامسونگ

گاهی آپدیت کردن برنامه هم می‌تواند این مشکل را رفع کند.

اگر با مشکل از کار افتادن ویبره گوشی مواجه شده‌اید، مطلب حل مشکل قطع شدن ویبره گوشی را مطالعه کنید.

حل مشکل ویبره رفتن بی دلیل گوشی با اجرای Safe Mode

یکی دیگر از روش‌های حل مشکل ویبره رفتن بی دلیل گوشی این است که گوشی را در حالت Safe Mode ری‌استارت کنید. در این حالت، برنامه‌های نصب شده و تغییراتی که در گوشی خود ایجاد کرده‌اید، وجود ندارد و تنظیمات گوشی همانند زمانی است که آن را در ابتدا خریده بودید. وقتی وارد حالت Safe Mode شوید، می‌توانید علامت آن را در پایین صفحه گوشی مشاهده کنید.

در این حالت کمی با گوشی خود کار کنید و آن را چک کنید. اگر مشکلی وجود ندارد، احتمالا یکی از برنامه‌هایی که اخیرا دانلود و نصب کرده‌اید یا آن را آپدیت کرده‌اید، موجب بروز این مشکل شده است. به زمانی فکر کنید که مشکل ویبره زدن ایجاد شد. پیش از این مشکل، کدام برنامه را نصب کرده یا آپدیت کرده بودید؟ گوشی را ری استارت کنید تا در حالت عادی اجرا شود. سپس آن برنامه را حذف یا Uninstall کنید. سپس مشکل را چک کنید.

آموزش کامل رفتن به حالت سیف مود را در مطلب نحوه ورود و خروج (غیر فعال سازی) حالت امن Safe Mode اندروید را مطالعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از لینک 2 دانلودعلت ویبره بی دلیل گوشی را بررسی کردیم و روش‌های رفع این مشکل را برطرف کردیم. آیا مشکل گوشی شما برطرف شد؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا