آموزش

6 روش حل مشکل نرفتن و بالا نیامدن Safe Mode در ویندوز 10 ، 11 ، 7 و..

یکی از روش‌های تشخیص ارورهای ویندوز، اجرای آن در حالت Safe mode است. حالت سیف مود درایورهای غیرضروری و نرم‌افزارهای شخص ثالث را غیرفعال می‌کند تا بتوانید راحت‌تر مشکل را بررسی کنید. با این حال، ممکن است همین حالت هم دچار مشکل شود و سیستم شما نتواند در Safe mode اجرا شود 💻 در این مطلب از لینک 2 دانلود۶ روش حل مشکل نرفتن و بالا نیامدن Safe Mode در ویندوز ۱۰ ، ۱۱ ، ۷ و.. را آموزش می‌دهیم.

رفع مشکل مشکل نرفتن به حالت Safe Mode ویندوز

?How to Fix a Windows That Won’t Start in Safe Mode

Safe mode حالتی است که به شما کمک می‌کند تا بتوانید برخی از مشکلات سیستم را بررسی کنید اما گاهی خود این حالت دچار مشکل می‌شود. موارد مختلفی می‌توانند علت کار نکردن Safe modeباشند. با این حال، شما می‌توانید با چند روش این مشکل را برطرف کنید. در این مطلب از لینک 2 دانلودروش‌های حل مشکل اجرا نشدن سیف مود را آموزش می‌دهیم. با ادامه این مطلب همراه ما باشید.

رفع مشکل بالا آمدن ویندوز با Safe mode با اجرای اسکن SFC و DISM

برای حل مشکل بالا آوردن ویندوز در حالت سیف مود، روی منوی Start کلیک کنید و در نوار جستجو، cmd را جستجو کنید. روی Command Prompt راست کلیک کنید و Run as Administrator را انتخاب کنید. در پنجره Command Prompt دستور اسکن DISM زیر را وارد کنید و Enter را بزنید:

DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth

حل مشکل Safe mode در ویندوز 10

صبر کنید تا فرایند پردازش انجام شود. این فرایند کمی زمانبر است.

برای اجرای اسکن SFC هم باید Command Prompt را به شیوه گفته شده باز کنید. دستور زیر را در آن وارد کنید و Enter را بزنید:

sfc /scannow

حل مشکل Safe mode در ویندوز 10

صبر کنید تا فرایند اسکن انجام شود. در آخر سیستم خود را ری استارت کنید و سعی کنید آن را در حالت Safe Mode اجرا کنید. اگر مشکل ادامه پیدا کرد، روش بعدی را امتحان کنید.

چرا Safe mode بالا نمیاد؟ حل مشکل با Windows Startup Repair Tool

با دو روش می‌توانید از این ابزار استفاده کنید. در روش اول برای حل مشکل Safe mode در ویندوز ۱۰ با Windows Startup Repair Tool، دکمه‌های Win+I را فشار دهید تا Settings باز شود. روی Update & Security کلیک کنید. از سمت چپ روی Recovery کلیک کنید. از بخش Advanced startup روی Restart now کلیک کنید.

بالا نیامدن Safe mode در ویندوز 10

حال ویندوز در حالت صفحه آبی روشن می‌شود. وارد بخش Troubleshoot > Advanced options > Startup Repair شوید. اکانت خود را انتخاب کنید و رمز را وارد کنید. سپس روی Continue بزنید تا Startup Repair شروع شود.

مشکل ویندوز باSafe mode

روش دیگر برای دسترسی به این ابزار این است که کامپیوتر خود را روشن کنید. وقتی لوگوی سازنده نمایان شد، دکمه پاور را فشار دهید و نگه دارید تا خاموش شود. این کار را دوباره انجام دهید. بعد از دو تا سه بار انجام دادن این کار، کامپیوتر شما در حالت صفحه آبی روشن خواهد شد. وارد بخش Troubleshoot > Advanced options > Startup Repair شوید. اکانت خود را انتخاب کنید و رمز را وارد کنید. سپس روی Continue بزنید تا Startup Repair شروع شود.

اجازه دهید این ابزار کار خود را انجام دهد و سپس سیستم خود را ری استارت کنید و سعی کنید در حالت سیف مود اجرا کنید.

نکته: این بخش در ویندوز ۱۰، ۸، ۷ و ویستا Startup Repair نام دارد. در ویندوز XP این بخش Repair Installation نام دارد.

حل مشکل ویندوز باSafe mode و برداشتن باتری CMOS

برای حل مشکل بالا نیامدن سیف مود روی منوی استارت کلیک کنید و Settings را انتخاب کنید. به ر بروید. در بخش Advanced Startup روی Restart now بزنید. کامپیوتر در حالت صفحه آبی روشن خواهد شد. حال به Troubleshoot > Advanced options > UEFI Firmware Settings بروید و روی Restart کلیک کنید. کامپیوتر در حالت بایوس روشن خواهد شد. در این بخش به دنبال گزینه‌ای مانند reset to default یا default settings بگردید. نام این بخش با توجه به برند و مدل کامپیوتر متفاوت خواهد بود. وقتی بایوس را به حالت پیش فرض ریست کردید، کامپیوتر خود را ری استارت کنید.

 بالا نیامدن Safe mode در ویندوز 10

اگر نمی‌توانید گزینه ریست کردن بایوس را در روش گفته شده پیدا کنید، می‌توانید از روش دیگری استفاده کنید. باید کیس کامپیوتر را باز کنید. باتری CMOS را در مادربرد پیدا کنید. این باتری شبیه به یک باتری معمولی است که در ساعت‌ها استفاده می‌شود. آن را جدا کنید و کمی صبر کنید. دوباره باتری را سرجایش بگذارید. کامپیوتر خود را روشن کنید. حال CMOS باید به حالت پیش فرض خود رفته باشد. حال می‌توانید سیف مود را چک کنید.

برای یادگیری روش‌های رفتن به سیف مود، مطلب نحوه ورود به Safe Mode یا حالت امن ویندوز را مطالعه کنید.

حل مشکل Safe mode در ویندوز ۷، ۱۰ و… با System Restore

مشکل Safe mode در ویندوز 7

این روش به شما کمک می‌کند تا سیستم خود را به زمانی برگردانید که همه چیز به درستی کار می‌کرد. گاهی یک آپدیت، نصب یک فایل خراب و… می‌تواند موجب بروز چنین مشکلی شود. نحوه حل مشکل Safe mode در ویندوز ۷، ۱۰ و… با System Restore را در هر ویندوز به صورت جداگانه توضیح می‌دهیم.

در ویندوز ۸ و ۱۰، برای اجرای System Restore باید وارد Advanced Startup Options شوید.

در ویندوز ۷ و ویستا، باید وارد System Recovery Options شوید. وقتی از دیسک Windows installation ویندوز را بوت کنید، می‌توانید به این بخش دسترسی داشته باشید. در ویندوز ۷ می‌توانید وارد بخش Advanced Boot Options هم شوید و از آنجا این روش را اجرا کنید.

در ویندوز ۱۰، ۸ و ۷ اگر به دیسک Windows installation یا فلش بوتیبل دسترسی ندارید، می‌توانید از کامپیوتر دیگری با سیستم عامل مشابه کمک بگیرید.

رفع مشکل بالا نیامدن Safe mode در ویندوز ۱۰ با ریست کردن ویندوز

اگر روش‌های دیگر جواب نداد، روش ریست کردن ویندوز را اجرا کنید. در این حالت تمامی تنظیمات سیستم شما پاک می‌شود اما می‌توانید انتخاب کنید که اطلاعاتتان باقی بماند.

برای حل بالا نیامدن Safe mode در ویندوز ۱۰، روی منوی استارت کلیک کنید و Settings را انتخاب کنید. سپس به Update & Security بروید. روی Recovery در سمت چپ کلیک کنید. سپس در بخش Reset this PC، روی Get started کلیک کنید. حال می‌توانید انتخاب کنید که فایل‌های شما باقی بمانند یا خیر. در هر صورت تنظیمات و برنامه‌ها پاک خواهند شد. صبر کنید تا فرایند آن انجام شود.

مشکل بالا نیامدن Safe mode

حل مشکل بالا نیامدن سیف مود با چک کردن رم و هارد درایو

روش دیگر برای رفع مشکل بالا نیامدن سیف مود این است که RAM کامپیوتر خود را چک کنید. البته اگر رم سیستم شما مشکل داشته باشد، اصولا کلا سیستم بالا نمی‌آید.

راه دیگر تست هارد درایو است. ممکن است به صورت فیزیکی دچار مشکل شده باشد. هارد درایو را جایگزین کنید. بعد از ای کار باید ویندوز را دوباره نصب کنید. اگر هارد درایو مشکل نداشته باشد، مشکل از ویندوز است. با نصب دوباره ویندوز، درایوی که ویندوز روی آن نصب شده است، پاک خواهد شد.

برای یادگیری خارج شدن از سیف مود، مطلب روش‌های خارج شدن از حالت Safe Mode ویندوز را مطالعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از لینک 2 دانلودروش‌های حل مشکل Safe mode در ویندوز ۱۰ و… را آموزش دادیم. شما از کدام روش برای رفع کردن این مشکل استفاده کردید؟ لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا