آموزش

3 ابزار برتر و برنامه فشرده سازی فیلم در اندروید

فشرده سازی ویدیو به شما کمک می کند، تا مقداری از فضای ذخیره سازی خود را پس بگیرید. 🗜️ در ادامه این مطلب از لینک 2 دانلودبه بررسی ۳ ابزار برتر و برنامه فشرده سازی فیلم در اندروید خواهیم پراخت.

فشرده سازی فیلم اندروید بدون افت کیفیت

The Best Video Compression Tool and App on Android

کیفیت ویدیو در تلفن های هوشمند با عرضه یک مدل جدید بهتر و بهتر می شود. قطعا این موضوع برای افرادی که خواهان بهترین کیفیت تصویر و صدا هستند خوب است. اما اگر فضای ذخیره سازی محدودی در گوشی خود داشته باشید ممکن است این موضوع آزار دهنده باشد. حتی اگر مدل ۵۱۲ گیگابایتی رده بالایی داشته باشید، نگه داشتن تعداد زیادی فیلم HD قبل از اینکه متوجه شوید، این گیگابایت ها را پر می کند. بنابراین، دانستن نحوه فشرده سازی فیلم در اندروید می تواند برای شما مفید باشد.

سریع ترین روش فشرده سازی فیلم اندروید

برای فشرده‌سازی یک ویدیو در Android، بهینه‌ساز فضای ذخیره‌سازی ( Storage Saver) را روشن کنید یا تنظیمات دوربین فیلم‌برداری خود را باز کنید و تنظیمات را بر روی حالت video-by-video قرار دهید. همچنین اگر به دنبال فشرده سازی فیلم اندروید هستید. از نرم افزار کاهش حجم فیلم استفاده کنید.

نحوه فشرده سازی فیلم ها در اندروید

برای فشرده سازی ویدیوها بدون افت کیفیت، باید به تنظیمات بروید. اسکرین شات های زیر را در Google Pixel 4 ایم. بنابراین اگر مدل تلفن دیگری با اندروید non-stock دارید، ممکن است تنظیمات کمی متفاوت باشد.

به بخش Camera settings و یعد Device storage مراجعه کنید.

"</p

Storage Saver را روشن کنید و Settings that will change را انتخاب کنید.

"</p

سپس صفحه لیستی از مواردی که توسط Storage Saver بهینه سازی می شود به شما ارائه می دهد. در میان آنها سه بهبود ویدئو وجود خواهد داشت : more optimized file format، HD 1080p video resolution و ۳۰ frames per second

"</p

از سوی دیگر، اگر ترجیح می‌دهید تنظیمات یک ویدیو را بصورت اختصاصی و در هنگام فیلمبرداری تغییر دهید، Storage Saver را خاموش کرده و دوربین خود را راه‌اندازی کنید. بعد از باز گردن دوربین موبایل حالت فیلمبرداری را در پایین صفحه انتخاب کنید و تنظیمات را در آنجا باز کنید. می‌توانید رزولوشن و Frames/sec را تغییر دهید. با این حال، اگر قبلا Storage Saver را روشن کرده باشید، این تنظیمات قفل خواهند شد. و نمی توانید آن ها را تغییر دهید.

The-best-video-compression-tool-and-app-on-Android

قوی ترین نرم افزار فشرده سازی فیلم

عبارت فشرده ساز ویدیو یا Compress Video را جستجو کنید. گزینه‌های زیادی در فروشگاه Play پیدا خواهید کرد. بسیاری از این برنامه ها دارای تبلیغات هستند. برخی از برنامه ها از خریدهای درون برنامه ای استفاده میکنند. تعدادی از آن ها نیز مجوزهای غیر ضروری میگیرند. شما تنها کسی نیستید که فکر میکنید انتخاب بین آن ها سخت است. پس کدام یک را باید استفاده کنید؟

دانلود رایگان برنامه کاهش حجم فیلم برای اندروید

ما از یک برنامه رایگان به نام Video Compressor-Video to MP4 استفاده خواهیم کرد. با این که دارای تبلیغات است، هیچ خرید درون برنامه ای در آن وجود ندارد و فقط برای دسترسی به فایل های رسانه ای شما اجازه می خواهد. از جولای ۲۰۲۲، بیش از یک میلیون بارگیری و امتیاز ۴.۰/۵ داشته است. و البته مهم‌تر از همه، توسعه‌دهنده می‌گوید این برنامه داده‌ها را جمع‌آوری نمی‌کند یا چیزی را با سرویس های دیگر به اشتراک نمی‌گذارد. بنابراین این نرم افزار می تواند یکی از بهترین انتخاب ها باشد. در ادامه به آموزش کاهش حجم فیلم در اندروید خواهیم پرداخت.

ابتدا، نرم افزار کاهش حجم فیلم mp4 را از فروشگاه Play دانلود کنید و آن را باز کنید.

دانلود رایگان برنامه کاهش حجم فیلم برای اندروید

بعد، روی دکمه “Compress” کلیک کنید.

دانلود رایگان برنامه کاهش حجم فیلم برای اندروید

دانلود رایگان برنامه کاهش حجم فیلم برای اندروید

یک ویدیو را از مدیریت فایل انتخاب کنید.

دانلود رایگان برنامه کاهش حجم فیلم برای اندروید

اکنون می توانید وضوح ویدیویی را که دوست دارید انتخاب کنید. این برنامه درصدی را نشان می دهد که اندازه فایل کوچک می شود. “Save” در بالا، سمت راست پیدا کنید. روی آن کلیک کنید.

دانلود رایگان برنامه کاهش حجم فیلم برای اندروید

اگر دوست دارید نام فایل را تغییر دهید و “Compress” را انتخاب کنید.

دانلود رایگان برنامه کاهش حجم فیلم برای اندروید

سپس یک ویدیو فشرده شده خواهید داشت. روی “Done” وقتی تمام شد، کلیک کنید.

دانلود رایگان برنامه کاهش حجم فیلم برای اندروید

این همه کاری است که باید انجام دهید! می‌توانید ویدیوی تازه فشرده‌شده را در مدیریت فایل‌تان در پوشه “Video Compress and Convert” پیدا کنید. این یک ترفند عالی برای کاهش حجم فیلم بدون افت کیفیت و ارسال ویدئوهای حجم پایین از طریق اینترنت است. گاهی اوقات اندازه فایل اصلی برای این کار بیش از حد بزرگ است.

سوالات متداول

چگونه یک ویدیو فشرده می شود؟

فشرده‌سازی ویدیو ذر اندروید در حقیقت فرآیند کاهش تعداد کل بیت‌های مورد نیاز برای نمایش یک ویدیو است. در حالی که سعی می کند کیفیت اصلی را حفظ کند، ویدیو را کوچک می کند. این باعث می‌شود اندازه فایل کوچک‌تر شود و اشتراک‌گذاری یا آپلود آن آسان‌تر شود.

آیا برای فشرده سازی تصاویر نیز راهی وجود دارد؟

پرطرفدار ترین نرم افزار برای فشرده سازی ویدیو کدام نرم افزار است؟

برای فشرده سازی ویدیو در اندروید می‌توانید از نرم افزار Video Compress استفاده کنید تا جچم ویدیوهای موجود در تلفن خود را کاهش دهید. این نرم افزار با 10 ملیون دانلود یکی از پر طرفدار ترین نرم افزار ها در این زمینه به شمار می آید.

بهترین نرم افزار برای فشرده سازی ویدیو کذام نرم افزار است؟

به عنوان بهترین نرم افزار برای فشرده سازی فیلم ها در اندروید ما  Video Compressor-Video to MP4 را به شما پیشنهاد می کنیم. در این مقاله به استفاده از این نرم افزار پرداختیم. این برنامه از فرمت های بسیاری پشتیبانی می کند. بنابراین این برنامه یک نرم افزار کاهش حجم فیلم mp4 است.

جمع بندی

حجم بالای ویدیو ها یک مشکل بزرگ است. شاید یک یا چند ویدیو دارید که حجم بالایی دارند. شاید بخواهید آن ها را در فضای مجازی به اشتراک بگذارید. و یا حجم دستگاه اندرویدی شما پر از ویدیو باشد. همان طور که گفتیم این موضوع نباید برای شما نگران کننده باشد. با استفاده از روش های گفته شده براحتی فیلم های خود را فشرده سازی کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این محتوا روش هایی برای کاهش حجم ویدیو را مطالعه نمودید. آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا