آموزش

حل مشکل وصل نشدن به اینترنت گوشی های شیائومی

با اینکه گوشی سامسونگ بالاتر از گوشی آیفون در حال حاضر محبوب‌ترین گوشی جهان است اما برند گوشی شیائومی با معرفی گوشی‌هایی اقتصادی و میان-رده با ویژگی‌های گوشی‌های پرچمدار در حال ربودن گوی سبقت محبوبیت از هواوی و نزدیک شدن هر چه بیشتر به دو برند کره‌ای و آمریکایی است.

البته یکی از دلایل پایین بودن قیمت گوشی شیائومی، امنیت پایین و مشکلات نرم‌افزاری این گوشی‌ها است که هرگز مشابه آن‌ها را در برندهای سامسونگ یا اپل مشاهده نمی‌کنید. یکی از مشکلات خیلی شایع در این گوشی چینی، مشکل در اتصال آن‌ها به دیتای موبایل یا وای-فای است.

در اکثر موارد مشکل عدم اتصال گوشی شیائومی به اینترنت یک مشکل در تنظیمات گوشی است. ما در زیر به شما آموزش می‌دهیم تا مشکل گوشی خود را در اتصال به اینترنت، رفع کنید.

روش حل مشکل گوشی شیائومی در اتصال به شبکه‌ی دیتا موبایل

صرف نظر از سری و مدل گوشی شما، در زیر، به شما می‌آموزیم که چگونه با استفاده از تنظیمات رابط کاربری MIUI در این گوشی چینی، مشکل وصل شدن به اینترنت موبایل را حل کنید. به شما پیشنهاد می‌کنیم که مراحل زیر را به ترتیب طی کنید تا مشکل شما حل شود.

تنظیم اینترنت موبایل در گوشی‌های شیائومی

پیش از این به شما گفتیم که اکثر مشکلات گوشی‌های شیائومی در اتصال به اینترنت به دلیل مشکلی در تنظیمات گوشی است. بنابراین در اینجا می‌خواهیم در رابطه با این موضوع صحبت کنیم. گوشی‌های شیائومی تنظیماتی دارند که به ما این امکان را می‌دهند تا از حداکثر توان و کارایی این گوشی‌ها استفاده کنیم ولی بعضی از این تنظیمات سبب اختلال در اینترنت خط موبایل شما می‌شوند. با انجام مراحل زیر، مشکل گوشی شیائومی شما در اتصال به اینترنت حل خواهد شد.

تنظیمات صحیح APN در گوشی‌های شیائومی

اولین کاری که باید انجام دهید، ورود به بخش تنظیمات رابط کاربری MIUI گوشی شیائومی است. سپس وارد تنظیمات سیم‌‌کارت و دیتای موبایل شوید. در این بخش، از فعال بودن دیتای موبایل مطمئن شوید. سپس به بخش تنظیمات سیم‌کارت بروید؛ در حالت پیشفرض، نام اپراتور دیده می‌شود.

وارد گزینه‌ی Access Point Names یا همان APN شوید. روی گزینه‌ی new APN ضربه بزنید و در گزینه‌ی SPN را به IMSI تغییر دهید. در پایان روی آیکون + ضربه بزنید تا APN جدید ساخته شود و پس از بازگشت به پنجره‌ی قبلی، این APN را انتخاب کنید.

شبکه‌های موبایل

حالا اگر به پنجره‌ی تنظیمات سیم‌کارت بازگردید، امکان دسترسی به شبکه‌ی مورد نظر وجود دارد و اگر انگشت خود را روی آن نگه دارید، چندین گزینه پیش روی شما قرار می‌گیرد. گوشی را روی بالاترین سرعت قرار دیتای موبایل قرار دهید؛ اگر گوشی شما می‌تواند به ۵G وصل شود آن را روی گزینه‌ی ۵G و اگر می‌تواند به ۴G وصل شود آن را روی گزینه‌ی ۴G قرار دهید. در صورتی که مثلا منطقه‌ی شما تحت پوشش ۵G نباشد، گوشی به صورت اتوماتیک به تنظیمات ۴G باز می‌گردد اما عکس این موضوع صادق نیست.

فعال کردن دیتا رومینگ

به بخش تنظیمات سیم کارت و دیتای موبایل بروید و گزینه‌ی data roaming را فعال کنید. گاهی اوقات با این کار، مشکل اتصال گوشی شیائومی به اینترنت موبایل حل می‌شود. این گزینه، تا زمانی که در کشور خود هستید، هزینه‌ای اضافی برای شما نخواهد داشت.

خاموش کردن محدودیت مصرف دیتای موبایل

یکی از دلیلی که می‌تواند مانع از امکان استفاده از اینترنت موبایل روی گوشی‌های شیائومی شود، روشن بودن گزینه‌ی محدودیت مصرف دیتای موبایل است. این گزینه به این منظور طراحی شده تا مانع از مصرف بیش از حد اینترنت موبایل بدون اطلاع شما شود. برای غیر فعال کردن این گزینه یا افزایش محدودیت مصرف داده‌های موبایل، مطابق زیر عمل کنید:

  • وارد تنظیمات گوشی شوید و سپس به تنظیمات سیم-کارت و شبکه‌های موبایل بروید
  • روی گزینه‌ی Set data plan ضربه بزنید
  • گزینه‌ی Data Plan را انتخاب کنید

در پنجره‌ای که برای شما باز می‌شود، می‌تواند حداکثر مصرف دیتای موبایل را تعیین کنید و انتخاب نمایید که پس از پایان بسته‌ی اینترنت شما، چه اتفاقی بیفتد.

خاموش کردن محدودیت مصرف دیتای موبایل

راه‌حل‌های دیگر

در صورتی که هیچ یک از کارهای فوق مشکل گوشی شیائومی را در اتصال به اینترنت حل نکرد، می‌توانید راه‌حل‌های زیر را امتحان کنید:

گوشی را ری‌استارت کنید و آپدیت بودن گوشی را بررسی نمایید

گاهی اوقات، یک ری‌استارت کردن ساده سبب می‌شود که مشکل وصل نشدن گوشی به اینترنت، حل شود. به علاوه، ببینید آیا تنظیمات آپدیت اتوماتیک گوشی شما فعال است یا خیر. بهتر است این گزینه فعال باشد و اگر نمی خواهید برای صرفه جویی در مصرف اینترنت گوشی شما به صورت اتوماتیک آپدیت شود، هر زمان که به اینترنت رایگان دسترسی دارید، آن را به صورت دستی آپدیت کنید تا مشکلات اینچنینی پیش نیاید. یکی از دلایل وصل نشدن گوشی شیائومی به اینترنت می‌تواند آپدیت نبودن آن باشد.

حل مشکل گوشی شیائومی در اتصال به وای-فای

گوشی‌های شیائومی ممکن است در اتصال به وای-فای نیز دچار مشکل شوند. در زیر، بعضی از این مشکلات و راه‌حل‌های آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

سرعت وا-فای بسیار کند است

برای رفع این مشکل می‌توانید کارهای زیر را امتحان کنید:

حالت extreme traffic را فعال کنید

برای فعال کردن این حالت می‌توانید به تنظیمات گوشی بروید و سپس وارد بخش وای-فای شوید و اقدامات زیر را انجام دهید:

  • ابتدا از فعال بودن گزینه‌ی Wi-Fi Assistant مطمئن شوید
  • سپس گزینه‌ی Traffic mode را انتخاب کنید
  • این گزینه را فعال کنید و آن را روی حالت Extreme قرار دهید.

با این کار، سرعت وای-فای شما صرف فرایندهای پس-زمینه مثل آپدیت‌ها یا مصرف اینترنت توسط اپلیکیشن‌های شبکه‌های اجتماعی نمی‌شود و تمامی پهنای باند صرف کاری می‌شود که در حال حاضر با گوشی خود انجام می‌دهید.

حالت battery saver را غیرفعال کنید

با اینکه ممکن است زمانی که شارژ باتری شما رو به اتمام است و نیاز دارید که گوشی شما روشن باشد، گزینه‌ی battery saver مفید باشد اما در شرایط عادی، آن را خاموش کنید تا سرعت انتقال داده‌ها از طریق وای-فای با حداکثر خودش انجام شود. برای این کار به بخش تنظیمات بروید و گزینه‌ی battery and performance را انتخاب کنید. سپس، در صورت فعال بودن حالت battery saver، آن را غیر فعال کنید.

حالت battery saver را غیرفعال کنید

وصل شدن به شبکه‌ی وای-فای امکان‌پذیر نیست

وقتی سعی می‌کنید با گوشی شیائومی خود به وای-فای وصل شوید ولی این کار امکان‌پذیر نیست، ممکن است یک نقص خاص در گوشی پیش آمده باشد. اولین کاری که در این شرایط باید انجام دهید، ری‌استارت کردن گوشی است.

اگر ری‌استارت کردن گوشی نیز مشکل را حل نکرد، تنظیمات وای-فای و شبکه را ریست کنید. گاهی اوقات ممکن است خودآگاه یا ناخودآگاه تنظیمات وای-فای و شبکه‌ی گوشی را به گونه‌ای تغییر داده باشیم که وصل شدن به وای-فای امکان‌پذیر نباشد. در این حالت، با ریست کردن تنظیمات به حالت اول مطابق با مراحل زیر، این مشکل حل می‌شود:

  • وارد تنظیمات گوشی خود شوید
  • به بخش Connection and Share بروید
  • گزینه‌ی بازیابی تنظیمات کارخانه یا recover factory settings را انتخاب کنید.

جمع‌بندی

بسیاری از مدل‌های گوشی شیائومی با اینکه از نظر مشخصات، بسیار عالی به نظر می‌رسند ولی به دلیل مشکلات نرم‌افزاری یا طراحی ضعیف‌تر سیستم عامل، قیمت آن‌ها در مقایسه با گوشی سامسونگ یا گوشی آیفون کمتر است.

یکی از مشکلات شایع در گوشی شیائومی، متصل نشدن به اینترنت موبایل یا وای-فای است که گاهی در بسیاری از مواقع با انجام تنظیمات گوشی، ری‌استارت کردن گوشی، آپدیت کردن گوشی یا ریست‌کردن آن، برطرف می‌شوند.

/ پایان رپورتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و لینک 2 دانلودهیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا