آموزش

10 روش حل مشکل قطع شدن تماس هنگام مکالمه در گوشی

این که وسط یک تماس مهم 📞 باشید و ناگهان تماس قطع شود، می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد. این اتفاقا زمانی می‌افتد که ارتباط گوشی شما به دلایلی با شبکه تلفن همراه قطع می‌شود. در این مطلب از لینک 2 دانلود۱۰ روش حل مشکل قطع شدن تماس هنگام مکالمه در گوشی را آموزش می‌دهیم.

قطع شدن ناگهانی تماس هنگام صحبت کردن

?How to Fix Android Phone Keeps Cutting Out During Calls

علت قطع شدن تماس بعد از چند ثانیه در سامسونگ و… می‌توانید فاصله شما با برج آنتن اپراتور باشد. گاهی چیزهایی در این فاصله قرار دارند که ارتباط شما را مسدود می‌کنند. در نتیجه، سیگنال تلفن ضعیف با غیرقابل تشخیص می‌شود. موانع طبیعی مثل کوه‌‌ها و پوشش متراکم درخت‌ها و همچنین شرایط جوی نامناسب از جمله این مسدودکننده‌ها هستند. ساختمان‌های بلند و حتی قرار گرفتن در محفظه‌ای از جنس فلز و شیشه مانند خودرو هم می‌تواند موجب قطع شدن تماس و… شود. با این حال، با چند روش ساده می‌توانید مشکل قطع شدن تماس رایتل و… را برطرف کنید. در این مطلب از لینک 2 دانلوداین روش‌ها را آموزش می‌دهیم.

نکته: ممکن است مراحل گفته شده در گوشی‌های مختلف کمی متفاوت باشد.

قطع شدن تماس بعد از یک ساعت ایرانسل ، همراه اول و..

اگر تماس شما پس از یک ساعت قطع می‌شود، گوشی یا خط تلفنتان هیچ مشکلی ندارد. قطع تماس بعد از یک ساعت یک سیاست کلی برای اپراتورهای داخلی و مخابرات است و زمانی که شما برای یک ساعت با تلفن صحبت کنید، تماس به صورت خودکار قطع می‌شود. اگر تماستان قطع شد، به زمان آن توجه کنید. در این حالت، تنها راه این است که دوباره تماس بگیرید.

روش‌هایی ساده برای حل مشکل قطع شدن تماس هنگام مکالمه در گوشی

پیش از هر کاری، گوشی خود را یک بار ری استارت کنید. بسیاری از مشکلات با این روش برطرف می‌شوند. اگر مشکل همچنان ادامه دارد، قاب یا کاور گوشی را جدا کنید و سپس تماس بگیرید. علاوه بر این، در هنگام تماس دست خود را روی دریچه آنتن گوشی نگذارید. دست خود را جا به جا کنید و به صورت دیگری گوشی را نگه دارید.

نکته مهم دیگر این است که در بسیاری از موارد قطع شدن تماس بعد از ۳۰ ثانیه و… به علت کمبود باتری گوشی اتفاق می‌افتد. به عنوان مثال، وقتی گوشی به شارژ ۱۵% می‌رسد، برقراری تماس، عکس‌برداری، شنیدن موسیقی و… از کار می‌افتند تا دوباره گوشی را شارژ کنید. اگر در فضایی سربسته قرار دارید، به فضای باز بروید. مکان ایستادن خود را تغییر دهید و به جایی بروید که آنتن گوشی در آن بخش کامل است.

البته گاهی حرکت کردن زیاد هم موجب قطع شدن تماس بعد از یک دقیقه و… می‌شود. زیرا گوشی شما باید به صورت مداوم سیگنال مکان‌های تغییر یافته شما را پیدا کند. وقتی در ماشین و در حال حرکت هستید، نگه دارید و تماس برقرار کنید.

یک روش دیگر این است که گوشی را خاموش کنید. سپس سیم کارت را دربیاورید. حال گوشی را روشن کنید. چند دقیقه‌ای صبر کنید. دوباره گوشی را خاموش کنید و سیم کارت را درون آن بگذارید.

راه حل ساده دیگر این است که حالت پرواز را روشن کنید. برای این کار به Settings> Connections> Airplane Mode بروید. سپس علامت جلوی Airplane Mode را روشن کنید. روش دیگر این است که نوار وضعیت گوشی را پایین بکشید و روی علامت هواپیما بزنید تا روشن شود. دو دقیقه صبر کنید. گوشی را ری استارت کنید. دوباره به این بخش بروید و Airplane Mode را خاموش کنید.

حل مشکل قطع شدن تماس هنگام مکالمه در گوشی

رفع مشکل Call ended در شیائومی و… با آپدیت کردن اندروید

قطع شدن تماس هنگام مکالمه سامسونگ

گاهی مشکل قطع شدن تماس همراه اول و… با به روزرسانی اندروید و آپدیت کردن آن به آخرین نسخه برطرف می‌شود. برای این کار به Settings بروید. سپس System را انتخاب کنید. روی System Update بزنید. اگر آپدیتی وجود دارد، روی دکمه Update بزنید و صبر کنید و فرایند به روزرسانی به پایان برسد. سپس گوشی را دو یا سه بار ری استارت کنید.

اگر گوشی شما تماس ورودی را نشان نمی‌دهد، با چند روش ساده می‌توانید این مشکل را برطرف کنید. برای این کار مطلب آموزش روش‌های حل مشکل عدم نمایش تماس ورودی اندروید را مطالعه کنید.

رفع مشکل قطع شدن تماس هواوی و… با غیرفعال کردن Voice Privacy

اگر گوشی شما دارای Voice Privacy است، برای رفع مشکل قطع شدن تماس هواوی و… آن را غیرفعال کنید. به بخش تماس بروید. روی منوی سه نقطه‌ای بزنید. سپس Settings را انتخاب کنید و تیک Voice Privacy را بردارید.

رفع مشکل Call ended در شیائومی

سپس تماس بگیرید و مشکل را چک کنید.

حل مشکل قطع شدن تماس در حین مکالمه با استفاده از Wi-Fi Calling

گوشی‌های هوشمند جدید از Wi-Fi Calling پشتیبانی می‌کنند. اگر امکان حل مشکل قطع شدن تماس در حین مکالمه به روش‌های گفته شده وجود ندارد و وای فای گوشی شما قوی است، از این تماس استفاده کنید. با این کار، تماس از طریق وای فای انجام می‌شود. به Wi-Fi Settings بروید. Advanced را انتخاب کنید. سپس Wi-Fi Calling را فعال کنید. در برخی از گوشی‌ها این ویژگی در SIM card settings قرار دارد.

رفع مشکل Call ended در شیائومی

اگر گوشی شما تماس‌های از دست رفته را نشان نمی‌دهد، برای حل این مشکل، مطلب رفع مشکل نشان ندادن تماس بی پاسخ اندروید را مطالعه کنید.

رفع مشکل قطع شدن تماس هنگام مکالمه سامسونگ و… با Force Stop

رفع مشکل قطع شدن تماس هنگام مکالمه سامسونگ و… می‌توانید از روش Force restart و Force Stop استفاده کنید. در گوشی سامسونگ، دکمه Bixby/Power را فشار دهید و نگه دارید. در همین حین دکمه تنظیم صدای پایین را هم فشار دهید. دکمه‌ها را حدود ۴۵ ثانیه نگه دارید. سپس هر دو را در زمانی که لوگوی سامسونگ نمایان شد، با هم رها کنید. این کار موجب می‌شود تا مشکلات جزیی نرم‌افزارها که باعث بروز اختلال می‌شود، برطرف شود.

علاوه بر این، می‌توانید از Force stop استفاده کنید تا مشکلات اپلیکیشن‌ها برطرف شود. برای این کار تمامی برنامه‌ها را به صورت کامل ببندید. از Recent Apps نیز آنان را ببندید. اصولا برای این کار باید روی دکمه یا آیکون سه خطی که در Home screen قرار دارد، بزنید. سپس Close All app را بزنید یا ضربدر بالای هر برنامه را بزنید تا بسته شود.  در آخر گوشی را ری استارت کنید.

روش دیگر این است که وارد Settings شوید. سپس روی Apps بزنید. حال روی منوی سه نقطه‌ای که در بالا و سمت راست قرار دارد، بزنید. روی Show system apps بزنید. برنامه موردنظر را که تماس در آن مختل شده است، پیدا کنید. روی Force Stop بزنید.

قطع شدن تماس هنگام مکالمه سامسونگ

رفع مشکل قطع شدن تماس در حین مکالمه با ریست کردن تنظیمات شبکه

علت قطع شدن تماس بدون بوق خوردن می‌تواند وجود مشکل در تنظیمات شبکه باشد. برای این کار باید تنظیمات شبکه را ریست کنید. به Settings> General management> Reset بروید. سپس روی Reset network settings بزنید. اگر باکس سوال برایتان نمایان شد، روی Reset settings یا Reset بزنید. اگر رمزی از شما خواسته شد، PIN یا رمز گوشی خود را وارد کنید. در این حالت تمامی شبکه‌های موجود حذف می‌شوند و گوشی شما شبکه‌های پیش فرض را دوباره نمایش خواهد داد. تمامی ارتباط گوشی شما از قبیل وای فای و بلوتوث ریست خواهد شد و دوباره باید رمزها و… را وارد کنید. وقتی ریست شدن به پایان رسید، گوشی را ری استارت کنید و تنظیمات مربوطه را انجام دهید.

مشکل قطع شدن تماس در حین مکالمه

حل مشکل قطع شدن تماس هنگام مکالمه در گوشی با تغییر شبکه به صورت دستی

برای حل مشکل قطع شدن تماس هنگام مکالمه در گوشی به این روش، به Settings بروید. سپس روی Connections بزنید. حال وارد Mobile networks شوید. سپس به Network operators بروید. حال Select manually را انتخاب کنید. صبر کنید تا اسکن انجام شود. شبکه دیگری به جز شبکه کنونی را انتخاب کنید. سپس شبکه تلفن همراه خود را انتخاب کنید و اطلاعات لازم را وارد کنید.

حل مشکل قطع شدن تماس هنگام مکالمه در گوشی

رفع مشکل قطع شدن تماس بعد از یک دقیقه و… با پاک کردن کش

روش دیگر برای حل مشکل قطع شدن تماس رایتل و… پاک کردن کش برنامه و اندروید است. برای این کار به Settings بروید و روی Apps بزنید. سپس برنامه تماس موردنظر را پیدا کنید و روی آن بزنید. حال وارد بخش Storage شوید. سپس روی Clear cache بزنید. در آخر گوشی را ری استارت کنید.

مشکل قطع شدن تماس بعد از یک دقیقه

سپس دوباره به Settings بروید. وارد Storage شوید. حال روی Internal storage بزنید. حال روی Clear cache بزنید. سپس روی OK بزنید. صبر کنید تا کش گوشی پاک شود. گوشی را در آخر ری استارت کنید.

مشکل قطع شدن تماس بعد از یک دقیقه

حل مشکل قطع شدن تماس هنگام مکالمه در گوشی با اجرای Safe mode و Reset factory

اگر روش‌های گفته شده به حل مشکل قطع شدن تماس هنگام مکالمه در گوشی کمک نکرد، Safe mode را اجرا کنید. ممکن است برنامه‌ای باعث بروز این مشکل شده باشد. برای این کار دکمه پاور را فشار دهید و نگه دارید. سپس روی Safe mode بزنید. سی ثانیه صبر کنید. وقتی گوشی ری استارت شد، می‌توانید عبارت Safe mode را در پایین صفحه مشاهده کنید.

حال مشکل را چک کنید. اگر مشکل وجود ندارد، احتمالا یک برنامه شخص ثالث باعث بروز این مشکل شده است. گوشی را ری استارت کنید تا در حالت عادی اجرا شود. حال فکر کنید که از چه زمانی این مشکل رخ داده است و قبل از آن چه برنامه‌ای نصب کرده‌اید و چه چیزی را آپدیت کردید. برای حل مشکل باید آن برنامه را حذف کنید و دوباره نصب کنید.

در صورتی که مشکل همچنان ادامه دارد، گوشی را Factory reset کنید. فقط توجه کنید این کار اطلاعات گوشی را پاک می‌کند. در نتیجه، پیش از انجام این کار از داده‌های خود بکاپ بگیرید. این روش در گوشی‌های مختلف متفاوت است. اصولا باید به Settings بروید. سپس به General management بروید. روی Reset بزنید. روی Factory data reset بزنید. سپس روی Reset بزنید. حال روی Delete All بزنید.

در پایان اگر هیچ کدام از این روش‌ها مشکل را حل نکرد، با اپراتور سیم کارت خود تماس بگیرید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از لینک 2 دانلودروش‌های برطرف کردن مشکل قطع شدن تماس در حین مکالمه را آموزش دادیم. شما از کدام روش برای حل این مشکل استفاده کردید؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا