آموزش

آموزش تنظیم APN در گوشی اندروید برای همراه اول ، ایرانسل ، رایتل و..

اصولا زمانی که سیم کارت خود را درون گوشی بگذارید، نیازی به تغییر تنظیمات خاصی نیست. کافی است یک بار گوشی را ری استارت کنید تا دستگاه به شبکه اپراتور وصل شود. اما در برخی مواقع، این اتفاق نمی‌افتد و گوشی شما نمی‌تواند شبکه اپراتور را پیدا کند. در چنین حالتی خودتان باید به ⚙️ تنظیم APN گوشی  بپردازید. در این مطلب از لینک 2 دانلودبه آموزش تنظیم APN در گوشی اندروید برای همراه اول ، ایرانسل ، رایتل و.. می پردازیم.

آموزش تنظیم APN ایرانسل ، همراه اول ، شاتل موبایل و..

?What Is an APN and How to Change It

با تنظیم APN گوشی اندروید می‌توانید تماس برقرار کنید، پیامک ارسال کنید، از اینترنت استفاده کنید و… . اصولا Access Point Name (نام نقاط دستیابی) یا همان APN به صورت خودکار تنظیم می‌شود اما در برخی موارد خودتان باید این کار را انجام دهید. در این مطلب از لینک 2 دانلودبه آموزش تنظیمات APN در گوشی اندروید می‌پردازیم. با ادامه این مطلب همراه ما باشید.

Access Point Name یا APN چیست؟

تنظیم APN

APN تمام آن اطلاعاتی است که تلفن شما از آن‌ها استفاده می‌کند تا به شبکه مخابراتی متصل شود. APN شامل آدرس‌هایی می‌شود که تلفن شما با آن به شبکه وصل می‌شود، درگاه‌هایی که برای MMS استفاده می‌شوند و تمامی اطلاعاتی که برای عملکرد درست تلفن نیاز هستند. برخی از تنظیمات APN گوشی سامسونگ و… مانند نوع APN اختیاری هستند و اگر ۱۰۰% هم درست نباشند، تلفن شما می‌تواند همچنان کار کند. اما برخی دیگر از تنظیمات مانند MMSC و خود APN باید دقیق باشند.

گوشی هوشمند با کمک APN اتصالی بین شبکه تلفن همراه اپراتور مخابراتی شما و اینترنت عمومی ایجاد می‌کند. اکثر تلفن‌ها از همان ابتدا دارای APN اپراتورها هستند و کافی است سیم کارت را درون گوشی بگذارید تا کارشان را به درستی انجام دهند.

نحوه تنظیم APN در گوشی اندروید

برای تغییر تنظیمات اینترنت گوشی و APN باید وارد Settings گوشی شوید. مراحل و نام بخش‌های مختلف با توجه به مدل و برند گوشی متفاوت خواهد بود اما در مجموع، مراحل شبیه به هم هستند.

سپس وارد Network & internet یا Connections شوید. روی Mobile network بزنید.

تنظیم APN

سپس وارد بخش Advanced شوید. وارد Access Point Names شوید.

تنظیم APN

حال روی منوی سه نقطه‌ای که در بالا و سمت راست صفحه قرار دارد، بزنید. New APN را انتخاب کنید.

تنظیم APN

سپس APN جدید را که برای سیم کارت خودتان (اپراتور خود که در ادامه آنها را معرفی میکنیم) است، وارد کنید یا از فهرست نمایان شده، انتخاب کنید.

تنظیم APN

پس از وارد کردن APN یا انتخاب آن، روی منوی سه نقطه‌ای بزنید و Save را انتخاب کنید.

تنظیم APN

ممکن است نیاز باشد تغییراتی را روی APNهای موجود ایجاد کنید. برای این کار روی نام موردنظر بزنید. روی هر کدام از ویژگی‌های نمایان شده که می‌خواهید تغییر بدهید، بزنید. سپس اطلاعات جدید را وارد کنید. روی منوی سه نقطه‌ای بزنید و Save را انتخاب کنید.

APNهایی را که از ابتدا در این فهرست وجود دارند، نمی‌توانید تغییر دهید. در نتیجه، گاهی نیاز است APN جدیدی وارد کنید.

تنظیم APN

برای وارد کردن APN جدید باید روی منوی سه نقطه‌ای بزنید و Add APN را انتخاب کنید. تمام اطلاعات لازم را باید به صورت دقیق وارد کنید. سپس APN جدید را Save کنید.

پس از این کار، به فهرست PANها برگردید و APN جدید را بزنید. کمی صبر کنید تا گوشی به این شبکه وصل شود. ممکن است نیاز باشد چند دقیقه‌ای صبر کنید.

اگر اینترنت دیتای شما فعال نمی‌شود، مطلب حل مشکل روشن نشدن اینترنت دیتا اندروید را مطالعه کنید.

نحوه تنظیم APN ایرانسل اندروید

برای تنظیم APN ایرانسل (اطلاعات بیشتر در لینک)، به بخش گفته شده در گوشی خود بروید. روی منوی سه نقطه‌ای بزنید و Add PAN را انتخاب کنید.

تنظیم APN ایرانسل اندروید

حال در در قسمت Name یا نام، عبارت Irancell-Internet را وارد کنید.

در قسمت APN یا نام دستیابی هم، mtnirancell را وارد کنید.

تنظیم APN ایرانسل

اگر اینترنت دیتا روشن شد، آن را یک بار خاموش کنید و پس از چند دقیقه دوباره روشن کنید.

نحوه تنظیم APN همراه اول در اندروید

تنظیم APN همراه اول در اندروید

برای تنظیم APN همراه اول (اطلاعات بیشتر در لینک)، پس از وارد شدن به بخش Access Point Names گوشی، روی منوی سه نقطه‌ای بزنید و Add APN را انتخاب کنید. حال در بخش Name عبارت MCI-Internet را وارد کنید. در قسمت APN نیز mcinet را وارد کنید. باقی بخش‌ها را خالی بگذارید. سپس از لیست آن را انتخاب کنید.

نحوه تنظیم APN شاتل موبایل

برای تنظیم APN شاتل موبایل (اطلاعات بیشتر در لینک)، پس از وارد شدن به بخش Access point names گوشی خود، روی منوی سه نقطه‌ای بزنید و ADD APN را انتخاب کنید. در بخش نام یا Name و همین طور APN عبارت shatelmobile را وارد کنید. در آخر از فهرست این APN را انتخاب کنید.

تنظیم APN شاتل موبایل

اگر در گوشی خود با آنتن دهی مشکل دارید، مطلب روش‌های حل مشکل آنتن دهی گوشی را مطالعه کنید.

نحوه تنظیم APN رایتل

برای تنظیم APN رایتل (اطلاعات بیشتر در لینک)، پس از رفتن به بخش Access Point Names در گوشی خودتان، روی منوی سه نقطه‌ای و سپس Add APN بزنید. در در قسمت Name و APN کلمه RighTel را وارد کنید. دوباره روی منوی سه نقطهای بزنید و Save را انتخاب کنید.

نحوه تنظیم APN رایتل

در آخر این APN را از فهرست انتخاب کنید.

اگر گوشی شما سیم کارت را شناسایی نمی کند، برای حل این مشکل مطلب رفع مشکل نشناختن و نخواندن سیم کارت در اندروید را مطالعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از لینک 2 دانلودنحوه تنظیم نقطه دستیابی APN گوشی اندروید را آموزش دادیم. آیا موفق شدید به تنظیم APN برای همراه اول، ایرانسل و… بپردازید؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا