آموزش

7 روش حل مشکل Mobile Network Not Available گوشی اندروید

بسیاری از افراد از اینترنت دیتا شبکه موبایل 📶 استفاده می‌کنند. اگر جز آن دسته افرادی هستید که می‌خواهید در بیرون از منزل، محل کار و… نیز اینترنت داشته باشید و یا شبکه موبایل شما هنگام تماس به راحتی قطع و وصل می‌شود. یکی از ارورهای رایجی که ممکن است در این حین مشاهده کنید، ارور Mobile Network Not Available است. این مشکل را با چند روش می‌توانید برطرف کنید. در این مطلب از لینک 2 دانلودبه آموزش ۷ روش حل مشکل Mobile Network Not Available گوشی اندروید می‌پردازیم.

رفع مشکل پیغام شبکه تلفن همراه موجود نیست

?How to Fix Mobile Network Not Available on Android

در بسیاری از مکان‌ها دسترسی به اینترنت وای فای امکان‌پذیر نیست. برای همین باید از اینترنت دیتای گوشی استفاده کنید. اینترنت دیتا تحت تاثیر فاکتورهای مختلفی قرار دارد و ممکن است در هنگام استفاده از آن با ارور Mobile network not available مواجه شوید و دیگر نتوانید از اینترنت استفاده کنید. این مشکل را می‌توانید با چند روش برطرف کنید. در این مطلب از لینک 2 دانلودبه آموزش روش‌های رفع ارور Mobile network not availableمی‌پردازیم. با ادامه این مطلب همراه ما باشید.

اتصال شبکه وجود ندارد یعنی چه؟ حل مشکل با روش‌های ساده

رفع مشکل Mobile network not available

هر زمان با ارور Mobile Network Not Available مواجه شدید، به معنای آن است که گوشی شما اتصالات اینترنت ندارد.

پیش از هر کاری برای حل مشکل Mobile Network Not Available گوشی خود را ری استارت کنید. اکثر مشکلات با این روش حل می‌شوند. کمی جا به جا شوید. ممکن است مشکل از مکانی باشد که در آن قرار دارید. برخی مناطق آنتن‌دهی خوبی ندارند.

در مرحله بعدی، گوشی را خاموش کنید و سیم کارت را خارج کنید. کمی صبر کنید و دوباره سیم کارت را در سر جایش قرار دهید. اگر گوشی شما دو سیم کارته است، می‌توانید محل سیم کارت را جا به کنید. سپس گوشی را روشن کنید و دیتای موبایل را فعال کنید.

نکته: ممکن است اینترنت دیتای شما و بسته خریداری شده تمام شده باشد. در نتیجه، با این ارور مواجه شوید.

اگر مشکل همچنان ادامه دارد، حالت Airplane mode را فعال کنید. برای این کار نوار وضعیت گوشی را پایین بکشید. روی علامت هواپیما بزنید. سپس OK یا Yes را بزنید. چند دقیقه صبر کنید و این حالت را خاموش کنید.

علاوه بر این، در صورت روشن بودن برنامه تغییردهنده آی پی، آن را خاموش کنید.

پیشنهاد می‌کنیم یک بار وای فای را روشن کنید. کمی صبر کنید و دوباره آن را روشن کنید. سپس اینترنت دیتا را تست کنید.

رفع مشکل Mobile network not available با چک کردن حالت رومینگ

برای رفع مشکل شبکه تلفن همراه در دسترس نیست شیائومی و… به Settings> Mobile networks> Data Roaming بروید. اگر حالت Roaming Mode روشن است، آن را خاموش کنید.

رفع مشکل Mobile network not available

چرا سیم کارت در دسترس نیست؟ به علت آپدیت نبودن اندروید

ممکن است علت در شبکه نبودن همراه اول و…، آپدیت نبودن اندروید باشد. برای آپدیت کردن اندروید به Settings و سپس System بروید.

System update را انتخاب کنید.

حل مشکل Mobile network not available

در صورت وجود آپدیت روی Update بزنید.

اگر با مشکل No Service در آیفون مواجه شدید، مطلب آموزش رفع مشکل عدم آنتن دهی در iPhone را مطالعه کنید.

حل مشکل Mobile network not available با ریست کردن تنظیمات شبکه

برای حل مشکل Mobile network not available می‌توانید به Settings و سپس System بروید. سپس روی Reset options بزنید. در مرحله بعد روی Reset Wi-Fi, mobile & Bluetooth بزنید.

حل مشکل Mobile network not available

سپس روی Reset settings بزنید. با این کار تمام تنظیمات مربوط به اینترنت و بلوتوث ریست می‌شود.

چگونه شبکه تلفن همراه را فعال کنیم؟ با انتخاب دستی اپراتور

روش دیگر برای رفع ارور Mobile network not available این است که وارد Settings و سپس Wireless and networks شوید. سپس وارد Mobile networks شوید و روی Network operators بزنید. حال گزینه Manual یا Search network را انتخاب کنید. پس از جستجو، اپراتور خط تلفن خود را انتخاب کنید. سپس گوشی را ری استارت کنید.

رفع مشکل Mobile network not available

اگر اینترنت دیتای گوشی شما سرعت پایینی دارد، مطلب رفع مشکل پایین آمدن سرعت اینترنت سیم کارت گوشی را مطالعه کنید.

رفع مشکل عدم اتصال به شبکه تلفن همراه با Ping test

برای رفع مشکل عدم اتصال به شبکه تلفن همراه سامسونگ، شماره زیر را شماره‌گیری کنید:

*#*#۴۶۳۶#*#*

حل مشکل Mobile Network Not Available گوشی اندروید

منویی برایتان باز خواهد شد. روی Phone/device information بزنید. سپس روی Ping test بزنید. گزینه GSM Auto (PRL) را از منوی باز شده انتخاب کنید. روی Turn off the radio بزنید و در نهایت، گوشی را ری استارت کنید.

حل مشکل Mobile Network Not Available گوشی اندروید

رفع مشکل شبکه تلفن همراه موجود نیست ایرانسل و… با ریست فکتوری

نکته: با این روش تمامی اطلاعات گوشی پاک خواهند شد. در نتیجه، پیش از انجام این روش از اطلاعات خود بکاپ بگیرید.

برای رفع مشکل شبکه تلفن همراه موجود نیست ایرانسل و… به Settings و سپس Backup and Reset بروید. سپس روی Factory Data Reset بزنید.

رفع مشکل Mobile network not available

روش دیگر برای اجرای ریست فکتوری این است که دستگاه خود را خاموش کنید. سپس دکمه خانه، پاور و افزایش صدا را با هم فشار دهید. چند ثانیه صبر کنید. لوگوی اندروید نمایان خواهد شد. دکمه‌ها را رها کنید. سپس با دکمه کم کردن صدا گزینه Factory reset را هایلایت کنید و با دکمه پاور آن را انتخاب کنید. حال روی Delete all user data بزنید. کمی صبر کنید تا Reboot system now را مشاهده کنید. گوشی ری استارت خواهد شد.

ریست شبکه در گوشی سامسونگ

در گوشی سامسونگ به Settings بروید. سپس به Mobile network settings بروید. در همین حین دکمه پاور و Home را فشار دهید تا گوشی خاموش شود. در همین حین، باتری گوشی را خاموش کنید. دکمه Home را به مدت یک الی دو دقیقه فشار دهید. حال باتری را دوباره سرجایش بگذارید. گوشی را با سیم کارت روشن کنید. درب پشتی گوشی را نگذارید. حال که گوشی شما روشن شده است، سیم کارت را برای سه بار در بیاورید و دوباره سرجایش بگذارید. از شما خواسته می‌شود تا گوشی را ری استارت کنید. این کار را انجام دهید. پس از این کار دیگر اروری نباید مشاهده شود.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از لینک 2 دانلودروش‌های رفع مشکل Mobile network not available را آموزش دادیم. شما از کدام روش برای حل این مشکل استفاده کردید؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا