آموزش

آموزش ایجاد محدودیت در اینستاگرام: محدود کردن سن ، استفاده ، اکانت و..

شبکه‌های اجتماعی با وجود مزایای بی‌شماری که برای مردم به همراه داشته‌اند، گاهی اوقات موجب ایجاد اختلال در نظم زندگی مردم نیز شده‌اند. بسیاری از مردم به صورت ناخودآگاه زمان بسیار زیادی را در این شبکه‌های اجتماعی و به ویژه اینستاگرام صرف می‌کنند. در این مطلب انزل وب، به آموزش ایجاد محدودیت در اینستاگرام که شامل محدود کردن سن ، استفاده ، اکانت ها و.. ⛔ می شود می‌پردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

نحوه گذاشتن محدودیت سنی و استفاده از اینستاگرام

How To Set An Age Limit and Restriction for Instagram

شبکه اجتماعی اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در بین مردم دنیا و به خصوص مردم ما است. گاهی اوقات زمان استفاده از اینستاگرام از کنترل افراد خارج می‌شود. همچنین والدین احساس نیاز می‌کنند که باید دسترسی فرزندان خود به این شبکه اجتماعی را مدیریت و کنترل کنند. به همین دلیل در این شبکه اجتماعی قابلیت‌هایی قرار داده شده است که به کمک آن می‌توان به کنترل اینستاگرام پرداخت. در ادامه به بررسی نحوه ایجاد محدودیت در اینستاگرام می‌پردازیم.

نحوه  ایجاد محدودیت در اینستاگرام از نظر زمان استفاده

برای محدودیت زمانی اینستاگرام در نسخه iOS 12 قابلیت Screen Time قرار داده شده است. به کمک این قابلیت می‌توانید یک سقف زمانی برای استفاده از هر برنامه در طول روز تعیین کنید. به این ترتیب می‌توانید به کنترل اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی بپردازید.

اما شرکت فیس‌بوک با الهام گرفتن از این ایده قابلیت مشابهی را در اینستاگرام گنجانده است. به این ترتیب که با تعیین سقف زمانی برای استفاده روزانه از اینستاگرام، با عبور از زمان تعیین شده برای شما پیام هشداری ارسال می‌شود که شما را ترغیب به ترک اینستاگرام خواهد کرد. برای فعال کردن این قابلیت وارد نرم‌افزار اینستاگرام شوید.

سپس وارد بخش پروفایل خود شوید. در ادامه روی گزینه روی آیکون منو که در بالا سمت راست صفحه قرار دارد بزنید.در ادامه روی گزینه Your Activity کلیک کنید.

ایجاد محدودیت در اینستاگرام

در این صفحه نموداری را مشاهده خواهید کرد. این نمودار معرف متوسط زمانی است که در طول یک هفته گذشته در اینستاگرام صرف کرده‌اید. با کلیک روی هر ستون نمودار می‌توانید زمان دقیق سپری شده در آن روز را به تفکیک مشاهده کنید.

ایجاد محدودیت سنی در اینستاگرام

برای اعمال محدودیت زمانی در اینستاگرام، روی گزینه Set Daily Reminder کلیک کنید. در پنجره باز شده محدودیت زمانی مورد نظر خود را تعیین نمایید. این محدودیت زمانی بین ۱۵ دقیقه تا ۸ ساعت تعریف شده است. در قسمت Notification Settings نیز می‌توانید به روی گزینه Mute Push Notification کلیک کنید. به این ترتیب بعد از سپری شدن زمان محدودیت زمانی، علاوه بر ارسال پیام اخطار، سایر پیام‌ها نیز در حال سکوت قرار می‌گیرند. به این ترتیب می‌توانید با تمرکز به کارهای خود برسید.

محدودیت زمانی اینستاگرام

محدود کردن اکانت دیگران در اینستاگرام

یکی از راه‌هایی که برای مصون نگه داشتن حساب کاربری در اینستاگرام می‌توان انجام داد، محدود کردن اکانت است. اگر کسی در اینستاگرام برای شما مزاحمت ایجاد می‌کند یا زیر پست‌هایتان کامنت‌های نامناسب می‌گذارد، می‌توانید او را در لیست Resticted قرار دهید و از محدود کردن کامنت در اینستاگرام را استفاده کنید.

برای این منظور ابتدا وارد تنظیمات اینستاگرام شوید. در ادامه وارد تب Privacy شوید. سپس روی Restricted Account کلیک کنید. در اینجا نام اکانت مورد نظر را وارد نمایید و آن را در لیست محدودشده‌ها قرار دهید. این کار را می‌توانید به صورت مستقیم در پروفایل اکانتی که قصد محدود کردنش را دارید نیز انجام دهید.

محدودیت استفاده از اینستاگرام

تنظیمات محدودیت سنی در اینستاگرام

در قوانین جدید اینستاگرام، کاربری که قصد استفاده از این شبکه اجتماعی را دارد، باید حداقل ۱۳ سال داشته باشد. شرکت فیس بوک به دنبال راه‌هایی است که دسترسی کاربران کمتر  از ۱۳ سال به شبکه اجتماعی اینستاگرام را کاملا محدود کند. یکی از این اقدامات،‌ اعمال محدودیت سنی در اینستاگرام برای صاحبان صفحات مختلف در این شبکه اجتماعی است.

توجه کنید برای استفاده از این قابلیت باید حالت تجاری برای پروفایل اینستاگرام (Instagram Business) خود فعال کنید.

برای گذاشتن محدودیت سنی در اینستاگرام به منوی اصلی نرم‌افزار در پروفایل مراجعه کنید. در ادامه روی گزینه Settings بزنید. در این بخش با توجه به نوع حساب کاربری خود روی یکی از گزینه‌های Business و Creator بزنید. در صفحه جدید روی گزینه Minimum Age بزنید. در صفحه جدید می‌توانید یک سن را به عنوان پیش فرض تعیین کنید که برای همه اعمال شود. همچنین می‌توانید محدودیت سنی‌های مختلفی را برای کشورهای مختلف تعیین کنید.

ایجاد محدودیت در اینستاگرام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا