آموزش

از تکنیک‌های تمیزکاری و نظافت منزل چه می‌دانید؟

یکی از مهم‌ترین نیازهای انسان، زندگی‌کردن در فضایی تمیز و پاکیزه است. این نیاز آن‌قدر ضروری‌ست که می‌توان برای آن، جایی در هرم نیازهای مازلو (هرم سطح‌بندی‌شده از نیازهای انسان) خالی کرد. شاید اغراق‌آمیز به نظر برسد، اما سختی نظافت خانه و آشپزخانه کم از سختی کار در معدن نیست. داشتن چند بچه بازی‌گوش و شیطان هم که دیگر نور‌ علی نور می‌شود و سختی کار را دوچندان می‌کند.

اما تمیزکاری مانند هر کار دیگری فوت‌وفن خاص خودش را دارد. خودمان را که به این تکنیک‌ها مجهز کنیم، حجم زیادی از سختی کار را کم کرده‌ایم. اولین گام برای رفتن به استقبال تمیزکاری، داشتن ابزاری مناسب و کارآمد جهت نظافت خانه و آشپزخانه است. در خیلی از موارد، محروم‌بودن از تجهیزات مناسب است که نظافت را برای ما تبدیل به کاری طاقت‌فرسا و کمرشکن می‌کند.

این‌که این‌جا در کنار ما حضور دارید، معلوم می‌شود به نظم و تمیزی خانه اهمیت زیادی می‌دهید. پس ادامه مطلب را از دست ندهید؛ چون قرار است با ارائه راهنمایی جامع در باب نظافت منزل، همراه تک‌تک لحظات شما در این امر طاقت‌فرسا و توان‌سوز باشیم.

فهرستی از لوازم و تجهیزات ضروری برای نظافت منزل

اسم نظافت که برده می‌شود، خاطرات کودکی‌مان از خانه‌تکانی، اولین ‌چیزی‌ست که در ذهنمان نقش می‌بندد. قدیم مجبور بودیم برای گرفتن آب فرش با کاسه و بشقاب به جان آن بیفتیم یا برای برق‌انداختن سطوح، متوسل به دستمال‌های نمناک شویم؛ اما این‌روزها تنوع بی‌شماری در ابزار و وسایل تمیزکاری وجود دارد. همین امر سهولت نظافت را برای ما تضمین کرده است. در ادامه با ما همراه باشید تا با هم فهرستی از کاربردی‌ترین وسایل نظافت را مرور کنیم.

استفاده از دستکش، کفش و لباس مناسب

قبل از این‌که سراغ هر کاری بروید، ابتدا با انتخاب لباس و کفش مناسب و داشتن دستکش‌های استاندارد و باکیفیت، ایمنی بدنتان را در مقابل ویروس موجود در فضا و مواد شیمیایی نهفته در شوینده‌ها، تامین کنید. بهای غفلت و بی‌توجهی در استفاده نادرست از مواد شوینده که به بمب کشنده معروفند، جان آدمیزاد است؛ بنابراین رعایت همین چند نکته ساده می‌تواند خطر را برای همیشه از شما دور نگاه دارد.

جارو، خاک‌انداز و تی

شستشوی و نظافت خانه

اولین جایی در خانه که می‌توان آثار تمیزی و پاکیزگی را در آن مشاهده کرد، کف زمین است. معمولا برای آغاز نظافت منزل هم باید از همین نقطه شروع به کار کرد. مهم‌ترین ابزاری که برای نظافت سطوح زمین به کارتان می‌آید، جارو و خاک‌انداز است. بعد از آن با توجه به جنس کف می‌توانید از انواع شوینده‌ها و مواد بهداشتی همراه تی استفاده کنید.

روش‌های تمیز کردن سرامیک

ترکیب آب، مواد شوینده مخصوص سطوح سرامیکی و سرکه، ترکیبی معجزه‌آسا جهت تمیزکاری و نظافت کف سرامیکی منزل است. با این ترکیب جادویی تا مدت‌ها از نظافت کف زمین در امان خواهید بود. استفاده از تی زمین‌شوی و دستمال برای خشک‌کردن، از ملزومات مهم نظافت و شست‌وشوی سطوح سرامیکی خواهد بود.

روش‌های تمیز کردن پارکت

رطوبت بیش از اندازه می‌تواند به پارکت آسیب برساند. بنابراین تا جایی که می‌توانید از تی زمین‌شوی برای نظافت پارکت استفاده نکنید. استفاده از مواد شوینده مخصوص سطوح چوبی بهترین گزینه برای تمیز کردن پارکت است. خاصیت فوق‌العاده این مواد، جلوگیری از نشستن مجدد گردوغبار روی سطوح است.

نظافت سطوح با جنس مرمر

برای نظافت کف زمین با جنس مرمر باید حساسیت و دقت زیادی به‌خرج دهید. از آن‌جایی که مواد اسیدی موجود در شوینده‌ها بیشترین آسیب را به سنگ مرمر می‌زنند، پیشنهاد می‌کنیم از آب گرم و چند قطره مایع صابون برای نظافت این جنس از سطوح استفاده کنید. حواستان باشد که برای شست‌وشو از یک تی کاملا نرم استفاده کنید. بعد از اتمام شست‌وشو، سطوح را با کمک یک حوله خشک کنید تا لکه‌ای روی آن باقی نماند.

نظافت فرش در منزل

طبیعتا کاربردی‌ترین ابزار برای سطوح پوشیده‌شده از فرش جاروبرقی ا‌ست؛ اما برای برق‌انداختن بیشتر فرش‌ها می‌توانید روی کمک لکه‌برهای شیمیایی، شامپوفرش و فرچه ‌شست‌وشوی چندمنظوره هم حساب کنید.

پاک کننده سطوح

پاک کننده سطوح

در هنگام نظافت منزل با سطوح مختلفی سروکار خواهید داشت که نظافت هر کدام مستلزم استفاده از شوینده خاص خودش است. ما در ادامه لیستی از ابزار و مواد شوینده مناسب برای سطوح مختلف را ارائه می‌کنیم.

  • استفاده از برس توالت‌شوی برای شستن کاسه توالت
  • استفاده از برس باربیکیو برای زدودن لکه‌های دود و روغن از روی کباب‌پز و باربیکیو
  • استفاده از گردگیر رادیاتور جهت تمیزکردن گردوغبار موجود در میان پره‌های رادیاتور
  • استفاده از فرچه سیمی برای سابیدن و حذف لکه‌های سخت از روی سطوح فلزی
  • استفاده از برس شیشه‌شوی برای شستن کامل بطری‌های شیشه‌ای

پاک کننده چند منظوره

از آن‌جایی که پاک‌کردن و شست‌وشوی سطوح مختلف نیازمند استفاده از شوینده‌های خاص خودش است، شما می‌توانید تنها با خرید یک پاک‌کننده چندمنظوره از دردسر خرید چند شوینده نجات پیدا کنید. پاک‌کننده چندمنظوره برای نظافت تمام سطوح کاربرد دارد.

گاز پاک کن

سخت‌ترین و دشوارترین قسمت نظافت منزل، تمیزکردن گاز و حذف چربی از روی سطوح آن است. در میان انواع روش‌های خانگی و سنتی نظیر استفاده از سرکه و جوش‌ شیرین، بهره‌گیری از مایع گاز پاک‌کن می‌تواند روش هوشمندانه‌تری باشد. فرمولاسیون خاص و منحصربه‌فرد این شوینده، تاثیری شگرف در حذف و پاکسازی چربی دارد.

انواع شیشه پاک کن

فارغ از این‌که صاحب خانه ویلایی باشید یا آپارتمانی، پنجره‌ها با آوردن نور به خانه، زیبایی آن را تکمیل می‌کنند و روحی دوباره به آن می‌بخشند. برای تمیزکردن پنجره‌ها لازم نیست سراغ شوینده‌ای نظیر وایتکس بروید؛ استفاده از شیشه‌پاک‌کن به همراه دستمال جادویی جهت تمیزی پنجره از گرد و غبار کارساز خواهد بود.

ضد عفونی ‌کردن سطوح

در بسیاری از بخش‌های منزل از جمله روشویی و حمام لازم است در کنار نظافت و شست‌وشو، اقدامات ضروری جهت ضدعفونی‌کردن فضا را هم انجام دهید. اسپری ضدعفونی‌کننده، پاک‌کننده لوله‌ها و خوشبوکننده‌ها همراه خوبی برای‌ شما در این مورد خواهند بود. محلول ضدعفونی را می‌توانید هم به‌صورت پودری و هم به‌شکل مایع تهیه کنید.

مواد شوینده را از کجا بخریم؟

با توجه به نقشی که مواد شوینده در تمیزی و نظافت خانه برعهده دارند، نمی‌توان از خرید هیچ کدام صرف‌ نظر کرد؛ اما می‌شود با مراجعه به فروشگاه‌های ارزان‌قیمت، خرید باصرفه‌تری را تجربه کرد. این ارزانی را شاید تنها در فروشگاه اینترنتی اسنپ مارکت پیدا کنید. فروشگاهی که تنها چند قدم با شما فاصله دارد. کافی‌ست گوشی‌تان را بردارید تا خودتان را در میان قفسه‌های رنگارنگ این فروشگاه ببینید.

مزایای خرید از اسنپ مارکت کم نیست؛ تنوع بی‌شمار محصولات، تجربه خریدی آسان و بی‌دردسر، بهره‌مندی از تخفیف‌های شگفت‌انگیز و ارسال محصولات در کوتاه‌ترین زمان ممکن، از جمله موهبت‌های بزرگ خرید از این فروشگاه اینترنتی‌ست.

اما از همه این‌ها که بگذریم، کیفیت بالای محصولات و خرید کالایی مرغوب و مطمئن را شاید بتوان بزرگ‌ترین مزیت خرید از اسنپ مارکت دانست. مزیتی که هنگام خرید مواد شوینده از اهمیت بیشتری برخوردار است. اسنپ مارکت سودآوری خود را در جلب رضایت مشتریان می‌داند و این را از دقت و وسواسی که در ارائه محصولات باکیفیت خرج می‌کند، کاملا می‌توان احساس کرد.

کلام آخر

ما در این مقاله تلاش کردیم با ارائه راهنمایی جامع در باب ابزار و تجهیزات لازم برای نظافت و معرفی مرجعی مطمئن برای خرید این محصولات، امر نظافت و تمیزکاری منزل را برای شما به فعالیتی آسان و لذت‌بخش تبدیل کنیم. شما هم اگر تجربه‌ای دارید که برای دیگر کاربران می‌تواند الهام‌بخش باشد، در کامنت‌ها بنویسید.

/ پایان رپرتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و لینک 2 دانلودهیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا