آموزش

آموزش تصویری حذف و پاک کردن برچسب های روی لپ تاپ

اگر می خواهید برچسب های لپ تاپ 💻 خود را جدا کنید، باید از روشی استفاده کنید که تمام بخش استیکر جدا شود و در عین حال، حالتی چسبنده ایجاد نکند. در این مطلب از لینک 2 دانلودبه آموزش تصویری حذف و پاک کردن برچسب های روی لپ تاپ میپردازیم.

چگونه جای برچسب را از روی لپ تاپ پاک کنیم؟

?How to Remove Stickers from Your Laptop

اکثر لپ تاپ ها برچسب هایی دارند که روی آن ها اطلاعاتی درباره دستگاه نوشته شده است. ممکن است خودتان هم استیکر لپ تاپ بخرید و روی آن بچسبانید اما پس از مدتی بخواهید آن‌ها را جدا کنید. برای انجام این کار بهتر است روشی را انتخاب کنید که بخشی از برچسب روی دستگاه باقی نماند و آن را چسبناک نکند. در این مطلب از لینک 2 دانلودنحوه پاک کردن برچسب های روی لپ تاپ را آموزش می دهیم. با ادامه این مطلب ما را همراهی کنید.

نحوه حذف استیکر از بدنه لپ تاپ: بخش اول

پیش از هر کاری برای پاک کردن برچسب های روی لپ تاپ سعی کنید آنان را بدون هیچ چیزی جدا کنید. اگر استیکر را اخیرا چسبانده باشید، می‌توانید تمام آن یا حداقل بخشی از آن را با دست جدا کنید. اگر یک یا دو سال از چسباندن ان می‌گذرد، مسلما جدا کردنش هم سخت‌تر خواهد بود. گوشه‌های استکیر را به آرامی با ناخن خود بالا بیاورید. اگر ناخن شما کوتاه است، می‌توانید از چاقوی پلاستیکی یا کارت اعتباری استفاده کنید. مراقب باشید تا به سطح لپ تاپ آسیب وارد نکنید.

نحوه حذف استیکر از بدنه لپ تاپ

وقتی گوشه استیکر بالا آمد، سعی کنید به آرامی آن را از سطح لپ تاپ جدا کنید. فورا استیکر را نکشید زیرا ممکن است بخشی از آن جدا شود و باقی آن روی لپ تاپ بماند. اگر موفق شدید استیکر را به صورت کامل جدا کنید، ممکن است حالت چسبناک پشت آن روی لپ تاپ باقی مانده باشد که در ادامه توضیح می‌دهیم چگونه این مورد را تمیز کنید.

برای پاک کردن بقایای برچسب، ابتدا لپ تاپ خود را خاموش کنید. اگر باتری لپ تاپ جدا می‌شود، حتما آن را دربیاورید. حال پارچه میکروفایبر را با آب داغ نمدار کنید. بخش چسبناک را با پارچه به صورت دورانی بمالید. مراقب باشید دستمال خیس را به بخش‌های باز لپ تاپ نزنید.

نحوه حذف استیکر از بدنه لپ تاپ

اگر نیاز بود مقدار بسیار کمی مایع ظرفشویی روی دستمال بریزید. ابتدا دستمال را دوباره با آب گرم نمدار کنید. سپس مایع را روی پارچه بریزید. کمی روی دستمال بمالید تا مایع پخش شود. سپس آن را به صورت دورانی روی بخش چسبناک بکشید. پس از آن از بخش تمیز پارچه برای پاک کردن این قسمت استفاده کنید.

نحوه حذف استیکر از بدنه لپ تاپ

در نهایت، از پارچه خشک برای تمیز کردن نهایی استفاده کنید.

نحوه حذف استیکر از بدنه لپ تاپ

از بین بردن جای چسب روی لپ تاپ: بخش دوم

اگر برچسب بسیار محکم است و با آب و مایع پاک نمی‌شود، باید از روش‌های دیگر برای از بین بردن جای چسب روی لپ تاپ استفاده کنید. در این حالت دستمال میکروفایبر را به الکل ۹۰ درصد آغشته کنید. سپس به صورت دورانی روی بخش چسبناک بمالید. اگر الکل نداید، آب گرم را با مقداری سرکه مخلوط کنید. نسبت این دو باید برابر باشد.

اگر با مالیدن پارچه مشکل حل نشد، دستمال را الکلی کنید. سپس روی بخش چسبناک بگذارید. اجازه دهید پارچه به مدت دو الی سه دقیقه روی آن بخش بماند. الکل رنگ بخش پلاستیکی یا آلومینیومی را نمیبرد. اگر مطمئن نیستید که الکل رنگ بدنه را می‌برد یا نه، به جای دو یا ۳ دقیقه، هر بخش را به مدت ۳۰ الی ۶۰ دقیقه با الکل خیس کنید. سپس آن را تمیز کنید.

از بین بردن جای چسب روی لپ تاپ

اگر همچنان برچسب وجود دارد و الکل هم آن را تمیز نکرد، می‌توانید از چسب استفاده کنید. چسب نواری پهن را ببرید. سپس روی بخش چسبنده قرار دهید و بچسبانید. چسب را خوب بچسبانید و سپس آن را جدا کنید. این کار را چند بار انجام دهید. حال با دستمال و آب گرم یا الکل، آن بخش را تمیز کنید.

اگر این روش هم جواب نداد، می‌توانید از اسفنج یا اسکاچ نرم و پلاستیکی یا فومی استفاده کنید. آن را درون آب قرار دهید. سپس روی بخش چسبناک بکشید. اگر نیاز بود از مایع ظرفشویی یا الکل استفاده کنید. این کار را به آرامی انجام دهید تا به بدنه لپ تاپ آسیب وارد نشود.

از بین بردن جای چسب روی لپ تاپ

نحوه حذف استیکر از بدنه لپ تاپ: بخش سوم

اگر برچسب جدا نمی‌شود یا شک دارید که کامل جدا می‌شود یا نه، می‌توانید از سشوار استفاده کنید. سشوار را روی برچسب بگیرید. باد گرم موجب شل شدن چسب استیکر می‌شود. درجه حرارت را روی کم یا متوسط بگذارید. سپس به مدت سی ثانیه آن را روی برچسب نگه دارید. سپس ببینید برچسب یا باقی مانده آن کنده می‌شود یا نه.

از بین بردن جای چسب روی لپ تاپ

سشوار را نباید زیاد روی بدنه لپ تاپ یا کامپیوتر نگه دارید. زیرا موجب داغ شدن دستگاه می‌شود. حتما هم از قبل دستگاه را خاموش کنید. پس از شل شدن استیکر آن را با دست، چاقوی پلاستیکی یا کارت اعتباری جدا کنید. سپس باقی مانده آن را با دستمال، آب گرم یا الکل پاک کنید.

از بین بردن جای چسب روی لپ تاپ

روش‌های دیگری هم برای از بین بردن باقی مانده استیکر وجود دارد:

  • استفاده از اسپری WD-40: با این اسپری می‌توانید باقی مانده برچسب را از بین ببرید.
  • مواد مبتنی بر روغن مثل روغن زیتون، روغن درخت چای، کره، لوسیون، روغن بچه و…: این مواد موجب شل شدن چسب می‌شوند.
  • لاک پاک کن: مطمئن شوید که موجب از بین رفتن رنگ بدنه نشود.
  • پاک کن مداد
  • سرکه
  • الکل
  • سشوار

در ادامه می‌توانید ویدئوی آموزشی این بخش را مشاهده کنید.

برای از بین بردن برچسب روی شیشه، مطلب ۱۱ روش از بین بردن جای چسب روی شیشه را مطالعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از لینک 2 دانلودنحوه حذف استیکر از بدنه لپ تاپ را آموزش دادیم. آیا موفق به جدا کردن برچسب روی لپ تاپ خود شدید؟ لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا