آموزش

آموزش 9 روش حل مشکل پخش موزیک در گوشی اندروید

اگر نمی‌توانید صدایی از گوشی خود بشنوید، آهنگ‌ها 🎵 به درستی پخش نمی‌شوند و مدام قطع و وصل می‌شوند، ممکن است اسپیکر گوشی شما دچار مشکل شده باشد یا موزیک پلیر خوبی را انتخاب نکرده باشید. در این مطلب از لینک 2 دانلودبه آموزش ۹ روش حل مشکل پخش موزیک در گوشی اندروید می‌پردازیم.

علت و رفع مشکل پخش آهنگ در اندروید

?How to Fix Android Speaker Issues

مشکل نداشتن صدا یا پخش نشدن درست موسیقی در گوشی یا تبلت اندروید می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. برخی از آن‌ها سخت‌افزاری و برخی دیگر نرم‌افزاری هستند. در این مطلب از لینک 2 دانلودروش‌های حل مشکل پخش موزیک در گوشی اندروید را آموزش می‌دهیم. با ادامه این مطلب همراه ما باشید.

رفع مشکل موزیک پلیر گوشی با چند روش ابتدایی

پیش از هر کاری گوشی خود را ری استارت کنید. اصولا مشکلات با این کار حل می‌شوند. اگر مشکل همچنان ادامه دارد، باید علت پخش نشدن آهنگ در گوشی شیائومی و… را پیدا کنید. ممکن است مشکل گوشی سخت‌افزاری باشد. گوشی خود را ریستارت کنید. این کار موجب می‌شود گوشی شما در حالتی مطمئن روشن شود. باتری را هم جدا کنید و دوباره در گوشی بگذارید.

اگر گوشی خود را به طور معمول به هدفون یا اسپیکر بی‌سیم وصل می‌کنید، ممکن است همچنان اتصال با آن دستگاه برقرار باشد و به همین دلیل صدا از بلندگو پخش نشود. به Settings > Connected devices بروید. از بخش Bluetooth چک کنید که آیا گوشی شما به دستگاهی متصل است یا خیر.

مشکل پخش موزیک در گوشی اندروید

ممکن است مشکل پخش نشدن صدای گوشی به دلیل فعل بودن حالت Do Not Disturb یا Silent باشد. در صورت فعال بودن این دو مورد علامتشان را می‌توانید در نوار وضعیت گوشی مشاهده کنید.

راه دیگر این است که صدای گوشی را کم و سپس تا آخری درجه زیاد کنید و در هر دو حالت آهنگی را پخش کنید. همچنین می‌توانید نوار وضعیت را پایین بکشید و صدای زنگ، پخش آهنگ، اعلان و… را از آنجا کنترل کنید یا به Settings و سپس Sounds and vibration بروید و از آنجا وارد Volume شوید. سپس اسلایدر صدا را کم یا زیاد کنید. سعی کنید آهنگی را از بخش‌‌های مختلف و نرم‌افزارهای مختلف پخش کنید.

راه دیگر برای مشکل پخش صدا از اسپیکر گوشی این است که خروجی اسپیکر گوشی را تمیز کنید. خروجی را با گوش پاک کن یا وسیله‌ای نازک مثل خلال دندان (نباید تیز باشد زیرا ممکن است به اسپیکر آسیب برسد) تمیز کنید. می‌توانید از مسواکی نرم هم برای تمیز کردن آن استفاده کنید.

حل مشکل پخش نشدن آهنگ در اندروید با غیرفعال کردن هدفون به صورت دستی

مشکل پخش موزیک در گوشی اندروید

گاهی علت قطع صدای آهنگ گوشی این است که با وجود جدا کردن هدفون، دستگاه نمی‌تواند جدا شدن آن را تشخیص بدهد. اصولا این مشکل با یک ری استارت ساده حل می‌شود اما در صورتی که برطرف نشد، برنامه Disable Headphone را نصب کنید. حال آن را اجرا کنید و هدفون را غیرفعال کنید. این برنامه رایگان است.

رفع مشکل پخش نشدن آهنگ در گوشی اندروید با اجرای Safe Mode

مشکل پخش موزیک در گوشی اندروید

برای حل مشکل پلی موزیک اندروید، دکمه پاور را فشار دهید و نگه دارید. سپس Power Off را انتخاب کنید و OK را بزنید. گوشی شما در حالت Safe mode ری استارت می‌شود. اجرای این حالت ممکن است با توجه به نوع گوشی و برند آن متفاوت باشد. می‌توانید اجرای این حالت را به همراه مدل گوشی خود را در اینترنت جستجو کنید. در این حالت گوشی خود را تست کنید و ببینید آیا مشکلی دارد یا خیر.

حل مشکل قطع شدن موزیک در اندروید با اجرای Hard reset

اگر با اجرای Safe mode متوجه شدید که اسپیکر مشکلی ندارد، ممکن است مشکل از یک برنامه یا تنظیمات خاصی باشد. اگر همچنان مشکل وجود دارد، بهتر است Hard reset را برای گوشی اندروید خود اجرا کنید. برای رفع مشکل موزیک پلیر هواوی و… اصولا این گزینه را باید در Settings > System > Reset options پیدا کنید. حال ممکن است این مسیر با توجه به مدل گوشی شما کمی متفاوت باشد. اگر نمی‌توانید آن را پیدا کنید، در بخش جستجوی Settings آن را سرچ کنید.

آموزش 9 روش حل مشکل پخش موزیک در گوشی اندروید

رفع مشکل پخش موزیک در اندروید با Speaker Cleaner

ممکن است علت پخش نشدن آهنگ در مدیا پلیر گوشی و وجود مشکل در اسپیکر خیس یا مرطوب شدن بلندگو باشد. با باد گرم می‌توانید آن را خشک کنید یا آن را درون کاسه برنج بگذارید. پیش از انجام این کارها گوشی خود را خاموش کنید.

مشکل پخش موزیک در گوشی اندروید

برنامه Speaker Cleaner هم می‌تواند به شما کمک بکند. این برنامه به گوشی نوعی ویبره وارد می‌کند تا آب و رطوبت از آن خارج شود.

حل مشکل پلی موزیک گوشی سامسونگ و… به عنوان Unmonitored App

برای رفع مشکل موزیک پلیر سامسونگ و… به Settings و سپس Device Management یا Device Maintenance بروید. وارد بخش Battery شوید. به بخش Unmonitored Apps بروید. روی Add App… بزنید و موزیک پلیر خود را انتخاب کنید. سپس گوشی را ری استارت کنید.

مشکل پخش موزیک در گوشی اندروید

اگر همچنان مشکل نرم افزار ادامه دارد، آن را آنیستال کنید. سپس دوباره نصب کنید یا از برنامه دیگری برای پخش موسیقی استفاده کنید.

اگر برنامه Google Play Music دچار مشکل شده است، مطلب آموزش ۸ روش حل مشکل گوگل پلی موزیک را مطالعه کنید.

حل مشکل موزیک پلیر اندروید با غیرفعال کردن پردازنده Ultra High Quality Sound

این روش رفع مشکل موزیک پلیر سامسونگ برای افرادی مناسب است که دارای هدفون سیم‌دار یا کابل AUX هستند. هدفون یا کابل AUX را به گوشی وصل کنید. وارد Settings و سپس Sounds and Vibrations شوید. به Sound Quality and Effects بروید. UHQ Upscaler را غیرفعال کنید.

مشکل پخش موزیک در گوشی اندروید

اگر صدای اهلان گوشی شما قطع شده است، برای حل این مشکل مطلب رفع مشکل صدای اعلان پیامک سامسونگ و… را مطالعه کنید.

رفع مشکل موزیک پلیر شیائومی

ممکن است موزیک پلیر پیش فرض گوشی MIUI یا برخی دیگر از مدل‌های گوشی شیائومی در هنگام خاموش شدن اسکرین یا بزرگ‌تر بودن فایل از حجم خاصی، درست کار نکنند. در این حالت پلیر را باز کنید. روی دکمه Recent Apps بزنید. روی پلیر بزنید و نگه دارید. سپس روی Lock and Info بزنید. حال Lock Jio Music Stopping after Screen is Locked/ Off را انتخاب کنید. این کار را با دیگر برنامه‌های خود هم می‌توانید انجام دهید. روش دیگر برای حل مشکل موزیک پلیر شیائومی این است که فایل‌هایی را با آن پلیر پخش کنید که در طیف حجمی که پشتیبانی می‌کنند، قرار داشته باشد.

دیگر روش‌های حل مشکل پخش نشدن صدای گوشی اندروید

اگر این موارد مشکل پخش نشدن صدای گوشی را حل نکرد، بهتر است پخش‌کننده موزیک خود را عوض کنید و از برنامه دیگری استفاده کنید. همچنین می‌توانید از برنامه‌های تغییر فرمت فایل صوتی استفاده کنید و فرمت فایل را عوض کنید.

مشکل پخش موزیک در گوشی اندروید

روش دیگر این است که کش برنامه یا گوشی را پاک کنید. برای این کار باید به Settings و سپس Apps بروید. از آنجا برنامه موردنظر خود را پیدا کنید. روی آن بزنید. سپس وارد بخش Storage شوید. روی دکمه Clear cache بزنید. برای یادگیری نحوه پاک کردن کش و دیتای برنامه و گوشی، مطلب آموزش پاک کردن حافظه پنهان Cache و داده‌های برنامه اندروید را مطالعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از لینک 2 دانلودروش‌های حل مشکل پخش نشدن صدای گوشی اندروید را بررسی کردیم. شما از کدام روش برای حل این مشکل استفاده کردید؟ لطفا نظرات و تجربیات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا