آموزش

آموزش تنظیم ساعت مچی دیجیتال و عقربه ای

برخی از ساعت های عقربه ای و دیجیتالی ⌚ دکمه ها، بخش ها و… مختلفی دارند. برای همین تنظیم کردن این گونه ساعت ها می تواند دشوار باشد. در این مطلب از لینک 2 دانلودبه آموزش تنظیم ساعت مچی دیجیتال و عقربه ای میپردازیم.

چگونه ساعت مچی را به صورت صحیح تنظیم کنیم؟

?How to Set a Digital or Analog Watch

ساعت های مچی انواع مختلفی دارند. برخی از آن ها ساده هستند و برخی دیگر پیچیدگی های زیادی دارند. برای همین نحوه تنظیم آن ها می تواند دشوار باشد. در این مطلب از لینک 2 دانلودنحوه تنظیم ساعت مچی دیجیتال اسپرت و… را آموزش می دهیم. با ادامه این مطلب ما را همراهی کنید.

نحوه تنظیم ساعت مچی دیجیتال دکمه دار: بخش اول

ابتدا به آموزش نحوه تنظیم ساعت دیجیتال میپردازیم. پیش از هر کاری دکمه های ساعت خود را چک کنید. ساعت های دیجیتالی انواع مختلفی دارند و ممکن است برخی از آن ها قابلیت هایی داشته باشند و برخی دیگر نداشته باشند. ساعت های ساده تر دارای یک الی دو دکمه هستند. در صورتی که برخی از ساعت ها چندین دکمه دارند. اصولا دکمه های تنظیم در سمت راست یا چپ ساعت قرار دارند. در برخی موارد دکمه ها در پشت ساعت هستند. رایج ترین دکمه ها شامل موارد زیر می شوند:

  • Start
  • Reset
  • Set
  • Mode
  • Light

برای تنظیم اصلی ساعت اصولا باید از دکمه های Set و Mode استفاده کنید.

نحوه تنظیم ساعت مچی دیجیتال دکمه دار

از یک خودکار برای تغییر حالت و فشار دادن دکمه ها استفاده کنید. ساعت های ساده معمولا دارای یک دکمه کوچک فرورفته هستند که می توانید از آن برای تنظیم کردن ساعت استفاده کنید. زمانی که دارید ساعت را تنظیم می کنید، معمولا یک بخش از آن یعنی دقیقه، ساعت، تاریخ و… شروع به چشمک زدن می کند و این یعنی آن بخش آماده تغییر داده شدن است.

اگر ساعت شما دارای یک دکمه فرورفته و یک دکمه دیگر است، احتمالا یکی از آن ها برای تغییر حالت و دیگری برای تغییر تنظیمات است. برای فشار دادن دکمه های فرورفته از مداد استفاده نکنید. زیرا ممکن است نوک مداد بشکند و در این بخش گیر کند.

نحوه تنظیم ساعت مچی دیجیتال دکمه دار

ساعت چند دکمه‌ ای را روی حالت Time Mode بگذارید. اگر دکمه‌ ها نام ندارند، باید آنان را فشار دهید و ببینید هر کدام برای چه کاری هستند. وقتی ساعت در حالت تنظیم بروید، بخش موردنظر شروع به چشمک زدن خواهد کرد. برخی از ساعت ها دکمه Mode ندارند و باید از دکمه Set برای تنظیمات استفاده کنید.

نحوه تنظیم ساعت مچی دیجیتال دکمه دار

نحوه تنظیم ساعت مچی دیجیتال دکمه دار: بخش دوم

دکمه Set را فشار دهید تا وارد حالت تنظیم زمان شوید. در برخی از ساعت ها برای این کار باید دکمه Mode را بزنید. سپس برای نهایی کردن تنظیمات دکمه Set را بزنید.

نحوه تنظیم ساعت مچی دیجیتال دکمه دار

می توانید دفترچه راهنمای ساعت را نگاه کنید یا ساعت را در سایت سازنده چک کنید. می توانید برند و مدل ساعت را سرچ کنید. اگر هیچ دفترچه ای پیدا نکردید، از فروشنده کمک بگیرید یا با شماره خدمات مشتریان ساعت تماس بگیرید. ساعت هایی که برند معروف هستند، این امکانات را دارند. اطلاعات مدل و برند معمولا در پشت ساعت یا جایی روی صفحه آن نوشته یا حک شده است.

نحوه تنظیم ساعت مچی دیجیتال دکمه دار

دقیقه را با دکمه Advance تغییر دهید. معمولا اولین گزینه‌ای که می‌توانید تغییر دهید، دقیقه است. هنگام چشمک زدن این بخش، دکمه را فشار دهید تا زمان افزایش پیدا کند. دکمه را آرام فشار دهید تا به صورت تصادفی چند عدد جلوتر نرود و زمان مدنظر خود را از دست ندهید. ساعت های ساده احتمالا فقط دو دکمه دارند. یکی برای تغییر Mode و دیگری برای تنظیم کردن.

در اکثر ساعت ها تنظیمات از کمترین به بیشترین طی می شود. مثلا از یک دقیقه تا ۵۹ دقیقه. ساعت های چند دکمه ای معمولا از دکمه های Reset، Adjust یا Set برای بالا بردن بخش های مختلف به صورت تک واحدی استفاده می‌کنند.

نحوه تنظیم ساعت مچی دیجیتال دکمه دار

برای تنظیم بخش ساعت، دوباره دکمه Mode را بزنید. چشمک زدن بخش ساعت شروع خواهد شد. حال این بخش را همانند بخش دقیقه تنظیم کنید.

نحوه تنظیم ساعت مچی دیجیتال دکمه دار

نحوه تنظیم ساعت مچی دیجیتال دکمه دار: بخش سوم

در صورت لزوم سایر تنظیمات مانند روز و تاریخ را هم تغییر دهید. اصولا ترتیب حرکت تنظیمات از دقیقه، ساعت، AM/PM، به تاریخ و روز هفته می‌رود. با فشار دادن دکمه Mode می‌توانید گزینه‌های مختلف را انتخاب کنید. در برخی از ساعت‌ها دکمه‌ها می‌توانند کارهای مختلفی انجام دهند. مثلا اگر یک دکمه را چند ثانیه فشار دهید می توانید زنگ هشدار را تنظیم کنید.

نحوه تنظیم ساعت مچی دیجیتال دکمه دار

پس از تنظیم همه موارد، ساعت را به حالت عادی برگردانید. دکمه Set را بزنید تا تمامی تنظیمات ذخیره شوند. اگر دکمه Set وجود ندارد. دکمه Mode را بزنید تا هیچ بخشی از ساعت چشمک زن نباشد.

نحوه تنظیم ساعت مچی دیجیتال دکمه دار

برای یادگیری تنظیم ساعت در ویندوز مطلب نحوه تنظیم و تغییر ساعت ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷ به صورت خودکار و دستی را مطالعه کنید.

نحوه تنظیم ساعت فرمان آنالوگ: بخش اول

برای تنظیم ساعت آنالوگ ساده ابتدا دکمه ها را چک کنید که باید آنان را فشار دهید یا پیچی هستند. اگر پیچی باشند، ابتدا باید دکمه را از حالت قفل خارج کنید. سپس ساعت را تنظیم کنید. پس از تنظیم کردن هم باید دوباره دکمه را قفل کنید تا تنظیمات به هم نریزد. در ساعت‌های ضدآب، این دکمه را حتما باید قفل کنید تا آب به درون ساعت نفوذ پیدا نکند. در برخی از ساعت‌ها هر دو نوع دکمه وجود دارد. در برخی از مدل ها هم پیچ ها و دکمه‌ها پوششی دارند که برای تغییر ابتدا باید این پوشش را بردارید.

برای تنظیم کافی است با ناخن خود دکمه را به سمت بیرون بکشید تا حالت چرخشی آن فعال شود. ممکن است صدای کلیک و باز شدن دکمه را بشنوید. معمولا ساعت هایی که تقویم ندارند فقط یک بار باز می شوند. در صورتی که دکمه مواردی که تقویم دارند، دو بار صدا می‌دهند.

نحوه تنظیم ساعت فرمان آنالوگ

ابتدا دکمه را دو بار بیرون بکشید. عقربه‌ها را از نیمه شب یعنی ۲۴ فراتر ببرید. این گونه روز تقویم تغییر پیدا خواهد کرد. با قرار دادن عقربه ها در بخش درست صبح یا بعد از ظهر، زمان را تنظیم کنید. تغییر تقویم در نیمه شب (۲۴٫۰۰) و نه در ظهر (۱۲٫۰۰) مهم است.

نحوه تنظیم ساعت فرمان آنالوگ

نحوه تنظیم ساعت فرمان آنالوگ: بخش دوم

حال دکمه را یک بار به داخل فشار دهید تا بتوانید وارد حالت تقویم شوید. تاریخ را با دکمه تنظیم کنید و روی روز درست قرار دهید. در ساعت های دارای تقویم ماهانه و هفتگی، با چرخاندن دکمه در جهت خلاف عقربه‌های ساعت می‌توانید یکی از آن ها را تنظیم کنید. سپس با چرخش در جهت عقربه‌های ساعت می‌توانید مورد دیگر را تنظیم کنید. ساعت‌هایی که تقویم ساده دارند، ۳۱ روزه هستند. در نتیجه، برای ماه‌های سی روزه و ۲۹ روزه باید این مورد را هر چند ماه تغییر بدهید.

تقویم را پس از ساعت ده شب تا سه بامداد تنظیم نکنید. زیرا ممکن است به چرخ دنده‌های داخلی ساعت آسیب وارد شود.

نحوه تنظیم ساعت کرونوگراف و Ana-digi

در این بخش نحوه تنظیم ساعت آنالوگ کرونو را آموزش می دهیم. این ساعت هم همانند ساعت ساده عقربه ای تنیم می شود اما برای تنظیم به دقت بیشتری نیاز دارد. دکمه شماره ۸ را بیرون بکشید. ابتدا یک دکمه را بیرون بکشید. سپس دکمه‌های دیگر یعنی A یا B را تنظیم کنید. هر زمان که تنظیمات تمام شد، دکمه‌ها را ببندید.

نحوه تنظیم ساعت فرمان آنالوگ

برای تنظیم کردن دکمه‌ های مختلف را تست کنید. به حرکت عقربه‌ ها دقت کنید. شکل و اندازه عقربه‌ ها با هم فرق می‌کند. اصولا عقربه ثانیه بلند و نازک است همان طور که در شماره ۶ می‌توانید مشاهده کنید. در برخی موارد عقربه کوچک تر، برای واحد کوچک تر نیز هست.

حال نحوه تنظیم ساعت آنالوگ و دیجیتال را آموزش می‌ دهیم. اغلب این ساعت ها دارای دو بخش مجزا در مکانیسم حرکت هستند که یک مورد به سیستم آنالوگ و دیگری به سیستم دیجیتال بر می‌گردد. اصولا تنظیم کردن این نوع ساعت از برندی به برند دیگر متفاوت است اما در مجموع، می توان گفت که روش انجام این کار شبیه به تنظیم ساعت آنالوگ و دیجیتال است. کافی است موارد ذکر شده را روی این نوع ساعت اجرا کنید. مسلما به دقت بیشتری نیاز دارد.

نحوه تنظیم ساعت آنلوگ چند منظوره

احتمالا تنظیم ساعت آنالوگ چند منظوره زمان بیشتری می برد. ساعت های چند منظوره استاندارد، اغلب دارای یک دکمه برای انتخاب کردن هستند. این دکمه شبیه به دکمه Mode در ساعت دیجیتال عمل می کند.

این دکمه را پیدا کنید. آن را فشار دهید. سپس بخشی را که می خواهید، تنظیم کنید. صبر کنید تا تمامی عقربه های متحرک متوقف شوند. سپس دکمه انتخابگر را بیرون بکشید. با کمک سایر دکمه های موجود می توانید عقربه های مختلف را حرکت دهید و تنظیم کنید. پس از اتمام تنظیم یک عملکرد خاص، دوباره دکمه را در حالت غیرفعال قرار دهید. سپس دوباره آن را بیرون بکشید و بخش دیگری را تنظیم کنید. برای تمامی بخش ها باید این کار را تکرار کنید.

نحوه تنظیم ساعت فرمان آنالوگ

برای هر مرحله، منتظر بمانید تا عقربه های متحرک کاملا متوقف شوند. سپس تنظیمات را اجرا کنید.

اگر همه چیز را تنظیم می کنید و سپس عقربه ها دوباره در موقعیت مکانی خود یا مورد دیگری که شما تنظیم نکرده بودید، قرار می گیرند، احتمالا با هم همگام نیستند یا به درستی در موقعیت صفر قرار نگرفته‌ اند. تمامی این ساعت ها دارای موقعیت صفر هستند. سیستم تنظیم می تواند در هر کالیبر متفاوت باشد. بنابراین، باید دستورالعمل و راهنمای سازنده را هم مطالعه کنید.

با استفاده از دفترچه راهنما می توانید موقعیت صفر را فعال کنید. معمولا در این حالت باید عقربه‌ ها در یک راستا باشند و روی عدد ۱۲ یا ۲۴ قرار بگیرند. اگر هم تراز نیستند، باید با توجه به راهنمای سازنده آنان را هم تراز کنید. اگر این تراز انجام شود، بسیاری از مشکلات بخش تنظیم ساعت رفع خواهد شد.

نکاتی درباره روش تنظیم ساعت مچی دیجیتالی کاسیو و…

آموزش تنظیم ساعت مچی دیجیتال و عقربه ای

در این بخش به نکاتی درباره نحوه تنظیم ساعت اسکمی و… میپردازیم. تنظیم ساعت عقربه ای به نظر ساده می رسد اما اگر حرکت اشتباهی انجام دهید، ممکن است به چرخ دنده های داخلی ساعت آسیب وارد کنید. فقط عقربه ها را در جهت عقربه ساعت بچرخانید. این گونه ساعت شما دیرتر فرسوده می شود. البته چرخاندن برخلاف جهت عقربه ساعت برای چند دقیقه ایرادی ندارد اما این کار را نباید به طور کلی و چرخش عقربه‌ ها در کل ساعت انجام دهید.

تاریخ را بین ساعت ده شب الی سه بامداد تغییر ندهید. بهتر است این کار را زمانی انجام دهید که عقربه‌ ها در نیمه پایین ساعت قرا دارند. در نیمه شب ساعت آماده می شود تا تغییرات لازم برای روز، AM/PM و… را اجرا کند. تمامی ساعت های تقویم دار را باید هر چند ماه یک بار دوباره تنظیم کنید زیرا روزهای ماه با هم فرق دارند و برخی بیشتر روز دارند.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از لینک 2 دانلودنحوه تنظیم ساعت مچی دیجیتال و عقربه ای را آموزش دادیم. آیا موفق به تنظیم ساعت خود شدید؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا