آموزش

آموزش Wipe cache partition گوشی اندروید

اگر وارد بخش اپلیکیشن‌های گوشی خود شده باشید، حتما متوجه وجود دو گزینه Clear Cache و Clear Data ❌ شده‌اید. در کنار این موارد بخش دیگری به نام Cache partition وجود دارد که با آن می‌توانید نوع دیگری از اطلاعات گوشی خود را حذف کنید. اجرای Wipe cache partition نیز با دو مورد پیشین متفاوت است در این مطلب از لینک 2 دانلودبه آموزش Wipe cache partition گوشی اندروید می‌پردازیم.

Wipe cache partition در اندروید چیست؟

?How to Wipe the Cache Partition on Android

زمانی که دیتای برنامه‌ای را حذف می‌کنید، در واقع تمامی اطلاعات خصوصی را که توسط آن برنامه ذخیره شده بودید، پاک می‌کنید. کش یک برنامه نیز شامل اطلاعاتی است که به دستگاه کمک می‌کند تا برنامه‌ای را سریع‌تر اجرا کند. وقتی کش را پاک کنید، تصاویر، صفحات و… که قبلا لود شده بودند، حذف می‌شوند و دوباره باید Load شوند اما کش پارتیشن چیز دیگری است که به آپدیت سیستم برمی‌گردد. در این مطلب از لینک 2 دانلودنحوه حذف کش پارتیشن اندروید را آموزش می‌دهیم.

حافظه کش گوشی کجاست؟ پاک کردن Cache از طریق تنظیمات

برای پاک کردن حافظه کش گوشی سامسونگ و… ، وارد Settings شوید.

Wipe cache partition

سپس Storage یا Storage and Memory را پیدا کنید.

Wipe cache partition

روی Internal Storage یا Phone storage بزنید.

Wipe cache partition

روی Cached data بزنید. در برخی از گوشی‌ها ممکن است نام این بخش Cache باشد که باید روی آن بزنید. سپس از شما سوالی پرسیده خواهد شد که باید آن را تایید کنید تا کش پاک شود.

Wipe cache partition

در نهایت، OK را بزنید.

برای حذف دیتا و کش برنامه به Settings و سپس Apps بروید. روی برنامه موردنظر بزنید. سپس روی Storage بزنید. سپس روی Clear data بزنید. برای پاک کردن کش روی Clear Cache بزنید.

Wipe cache partition

این کار را برای گوشی iPhone هم می‌توانید انجام دهید. برای یادگیری آن مطلب نحوه پاک کردن حافظه پنهان کش و دیتا در آیفون را مطالعه کنید.

نحوه Wipe cache partition سامسونگ و… با Recovery Mode

پیش از Android 7.0 Nougat به روزرسانی‌های سیستم در بخش کش سیستم ذخیره می‌شدند. با روی کار آمدن اندروید ۷، بخش آپدیت سیستم از کش سیستم جدا شد. در نتیجه، این روش روی دستگاه‌های قدیمی‌تر اجرا نمی‌شود.

حذف پارتیشن کش اندروید به گوشی شما کمک می‌کند تا در صورت آپدیت سیستم از فایل‌ها و داده‌های قدیمی استفاده نکند. برای این کار باید حالت Recovery Mode اجرا کنید. در این حالت، باید از دکمه‌های تنظیم صدا و پاور برای انتخاب گزینه‌ها استفاده کنید.

برای حذف پارتیشن کش اندروید از طریق Recovery Mode، گوشی خود را خاموش کنید. دکمه پاور را فشار دهید و Power Off را انتخاب کنید.

نکته: در این روش تمامی اطلاعات شخصی شما پاک نخواهند شد.

Wipe cache partition

دکمه پاور را به هماره دکمه Home و تنظیم صدای بالا نگه دارید. اگر گوشی شما دکمه Home ندارد، کافی است همان دو دکمه دیگر را نگه دارید. دکمه‌ها را با هم رها کنید تا لوگوی Android روی صفحه نمایان شود.

نکته: این بخش از دستگاهی به دستگاه دیگر متفاوت است. برای اطلاع دقیق از گوشی خود Recovery mode را با نام گوشی و مدل آن در اینترنت جستجو کنید.

Wipe cache partition

از دکمه تنظیم صدا برای حرکت در منو استفاده کنید و Wipe cache partition را هایلایت کنید.

Wipe cache partition

با دکمه پاور آن را انتخاب کنید. این گونه کش پک خواهد شد.

در صورت نیاز با استفاده از کلیدهای تنظیم صدا گزینه Reboot system now را هایلایت کنید و سپس با دکمه Power آن را انتخاب کنید.

Wipe cache partition

اگر می‌خواهید تمامی اطلاعات گوشی خود را پاک کنید، مطلب پاک کردن تمامی اطلاعات در iOS و اندروید را مطالعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از لینک 2 دانلودبه آموزش Wipe cache اندروید پرداختیم. آیا موفق به پاک کردن این بخش شدید؟ لطفا نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا