آرایشی

روتین مراقبت از پوست چیست ؟

[ad_1]

در این مقاله می خوانید انواع روتین مراقبت از پوست چیست . پوست گسترده ترین اندام بدن است که کل سطح جسم انسان را در بر می گیرد. وجود هرگونه آسیب دیدگی یا خشکی و ضعیف شدن غشاء پوست علاوه بر ایجاد ظاهری نازیبا می تواند راه نفوذی برای ورود انواع عوامل بیماری زا باشد.

بنابراین لازم است با استفاده از روتین مراقبت از انواع پوست ، که برای قسمت های مختلف صورت و بدن طراحی شده اند، به حفظ شادابی، زیبایی و سلامت پوست خود کمک کنیم. این محصولات معجزه گر، می توانند شادابی و جوانی را تا سنین بالا برای شما حفظ کنند و همگان از زیبایی، طراوت چهره و پوست بدن شما شگفت زده خواهند شد.

تاثیرات مصرف این محصولات فراتر از تغییرات ظاهری هستند، زیرا موجب افزایش اعتماد به نفس، ایجاد آرامش درونی و در نتیجه بهبود سطح زندگی شما می‌شوند.

انواع روتین مراقبت از پوست چیست؟

روتین مراقبت از پوست به مجموعه ای از لوازم بهداشتی صورت و تامین کننده نیازهای پوست برای رفع مشکلاتی نظیر چروک، چربی، خشکی، جوش و … گفته می‌شود که به طور روتین مورد مصرف قرار می گیرند. نتیجه مصرف چنین محصولاتی با توجه به نیازهای پوست برای کمک به رفع مشکلات ذکر شده، شادابی طراوت و حفظ سلامتی و جوانی پوست است.

روتین مراقبت از انواع پوست

انواع روتین مراقبت از پوست برای انجام چهار مرحله حفاظتی که شامل موارد زیر است، مصرف می‌شوند:

  1. تمیز کردن و پاکسازی (با شوینده ها، تونر و لایه بردارها)
  2. متعادل کردن ph پوست و ترشح غدد چربی
  3. هیدراته کردن و آبرسانی
  4. تقویت پوست، ایجاد شادابی، رفع چروک و لک

اگر می‌خواهید بدانید علت استفاده از روتین مراقبت از پوست چیست ، باید بگوییم به این دلیل مصرف می‌شوند که بتوان پوست را در بهترین حالت خود نگه داشت و عیب های آن را رفع و درمان کرد. امروزه متخصصان پوست برای کمک به درمان مشکلات پوستی زنان و مردان در تمام سنین، روتین های مناسب انواع پوست را پیشنهاد می دهند؛ تاثیر مصرف این روتین ها خارق العاده است.

زمانی که پی به ارزش استفاده مداوم از روتین ها در سلامت و شادابی پوست خود ببرید، هرگز دست از مصرف روتین پوستی برنداشته و همواره در دنیای رنگارنگ روتین ها، در جستجوی محصولات جدید برای تامین نیازهای پوست خود خواهید بود.

معرفی روتین مراقبت از انواع پوست

حالا که از تاثیرگذاری و اهمیت روتین های پوستی مطلع هستید، در این قسمت به معرفی روتین مراقبت از انواع پوست می پردازیم. این محصولات شامل ۵ گروه زیر هستند:

روتین روزانه مراقبت از پوست چرب و جوش دار

افرادی که پوست چرب دارند و ترشح غدد چربی پوستشان در حالت تعادل نیست، نیاز به مصرف روتین روزانه مراقبت از پوست چرب و جوش دار دارند. این افراد در مصرف انواع لوازم آرایشی بهداشتی، محدودیت بسیاری داشته و حتما باید محصولاتی انتخاب کنند که فاقد چربی باشد.

برای تنظیم میزان چربی پوست می توان از محصولاتی برای ایجاد تعادل استفاده کرد. یکی از این محصولات پرکاربرد، انواع ماسک های صورت هستند که در مراحل مصرف روتین هفتگی پوست چرب قرار دارند. دارندگان این نوع پوست می توانند از انواع ماسک های خانگی یا آماده موجود در بازار استفاده کنند.

تاثیر مصرف این ماسک ها بی نظیر بوده و بعد از مصرف پی می برید که پوست شما تا چه حد برای درمان نیاز به مصرف ماسک دارد. مصرف این محصولات به صورت هفتگی لازم و ضروری هستند و می توانید تاثیر باورنکردنی آن را در درمان پوست چرب مشاهده کنید.

جهت ساخت ماسک خانگی برای پوست چرب می توانید از ترکیباتی نظیر آلوئه ورا، خیار، بابونه، عسل و … استفاده کنید که از مواد اصلی و اولیه ماسک های آماده موجود در بازار هستند.

اگر به دنبال انتخاب بهترین محصولات ضد جوش و ماسک صورت برای رفع چربی اضافه پوست صورت خود هستید، لیست روتین های روزانه مراقبت از پوست چرب و جوش دار شامل موارد زیر است. در زمان مصرف به ترتیب استفاده از آنها توجه داشته باشید:

  • پاک کننده های آرایش مخصوص پوست چرب
  • میسلار واتر
  • شوینده مناسب پوست چرب نظیر ژل های شوینده صورت چرب
  • تونر مخصوص پوست چرب برای لایه برداری سطحی پوست به ویژه در پایان روز، تنظیم ph پوست صورت و تعادل ترشح چربی
  • هفته ای دو الی سه بار اسکراب صورت و لب
  • مصرف روزانه آبرسان برای جلوگیری از دهیدراته شدن پوست چرب و ایجاد جوش، بعد از شستشو و پاکسازی صورت
  • هفته ای یک الی دو بار استفاده از لایه بردار قوی مناسب پوست چرب برای پاکسازی عمیق منافذ پوست از چربی و آلودگی
  • ماسک صورت برای پوست چرب و جوشدار
  • کرم های ضد جوش برای پوست چرب
  • کرم های ترمیم کننده برای رفع جای جوش و لک
  • کرم دور چشم و ضد چروک

روتین روزانه مراقبت از پوست چرب و جوش دار

در زمان انتخاب کلیه محصولاتی که قصد دارید به عنوان روتین روزانه مراقبت از پوست چرب و جوش دار استفاده کنید، حتما ترکیبات روتین پوستی انتخابی شما باید فاقد روغن و چربی بوده و بر پایه آب باشد.

روتین مراقبت از پوست جوش دار

دو نوع پوست چرب و خشک، بیشتر از پوست معمولی در معرض ابتلا به عارضه تشکیل انواع جوش های سرسیاه و سرسفید، ملتهب و قرمز قرار دارند. پوست به دلایل مختلف نظیر آلودگی، حساسیت به مواد غذایی یا ترکیبات شیمیایی محصولات پوستی نامناسب مثل صابون ها، عوامل هورمونی، خشکی بیش از حد یا چربی بیش از حد پوست، مستعد جوش خواهد بود.

بنابراین پیش از انتخاب روتین مراقبت از پوست جوش دار ، لازم است جنس پوست خود را بشناسید و علت تشکیل جوش را بدانید. بهترین حالت برای شناسایی و تشخیص نوع پوست، مراجعه به متخصص خواهد بود.

اگر از جنس پوست شما یکی از انواع خشک یا چرب است، می توانید از روتین های پوستی زیر برای کمک به درمان جوش استفاده کنید:

روتین مراقبت از پوست جوش دار چرب

این روتین شامل انواع پاک کننده ها و لایه بردارهای متعادل کننده ph مناسب پوست جوش دار و چرب است که ترتیب مصرف آن شامل موارد زیر است:

  • پاک کننده های آرایش مخصوص پوست چرب
  • میسلار واتر
  • ژل شوینده صورت چرب
  • تونر پوست چرب
  • اسکراب صورت
  • مرطوب کننده و آبرسان
  • لایه بردار قوی مناسب پوست چرب
  • ماسک صورت برای پوست چرب و جوشدار
  • کرم های ضد جوش برای پوست چرب
  • کرم های ترمیم کننده برای رفع جای جوش و لک
  • ضد آفتاب بدون چربی
  • کرم دور چشم و ضد چروک پوست چرب

روتین مراقبت از پوست جوش دار خشک

این روتین شامل انواع پاک کننده ها و آبرسان های مناسب پوست جوش دار و خشک است که ترتیب مصرف آن شامل موارد زیر است:

  1. پاک کننده های آرایش مخصوص پوست خشک و دهیدراته
  2. میسلار واتر
  3. ژل شوینده صورت خشک با قابلیت مرطوب کننده
  4. تونر پوست خشک
  5. کرم مرطوب کننده و آبرسان قوی و عمیق
  6. ماسک آبرسان
  7. هفته ای یک بار لایه بردار مخصوص پوست خشک و آسیب دیده
  8. اسکراب پوست صورت و لب برای پوست خشک
  9. روغن لب یا تینت لب
  10. کرم های ضد جوش برای پوست خشک و حساس
  11. کرم های ترمیم کننده برای رفع جای جوش و لک
  12. ضد آفتاب با خاصیت آبرسان بدون پارابن و الکل
  13. کرم دور چشم آبرسان
  14. کرم ضد چروک با آبرسانی قوی برای پوست خشک و دهیدراته

روتین مراقبت از پوست خشک

اگر پوست خشک بدون جوش دارید و به هر دلیل رطوبت پوست خود را از دست داده اید نیاز به بازیابی رطوبت با محصولاتی نظیر کرم مرطوب کننده خواهید داشت. به پوستی که دچار خشکی شدید شده باشد، دهیدراته می گویند. روتین مراقبت از پوست خشک به رفع این مشکل کمک می‌کند. می توانید از لیست روتین پوست خشک و جوشدار به غیر از “کرم های ضد جوش” که در بالا ذکر شده، استفاده کنید.

روتین مراقبت از پوست حساس

پوست های حساس مستعد قرمزی، التهاب، جوش و … هستند. اگر پوست حساس دارید، در مصرف محصولات بهداشتی بسیار محدود خواهید بود. البته محصولات روتین مراقبت از پوست حساس ، عموما با ترکیباتی تولید می‌شود که مانع از ایجاد حساسیت بوده و به رفع علائم ناشی از حساسیت پوستی نیز کمک می‌کنند.

در انتخاب روتین مراقبت از پوست حساس خشک یا چرب، حتما به اطلاعات مربوط به ترکیبات در بسته بندی محصولات توجه داشته باشید. این محصولات نباید حاوی الکل، عطر و اسانس قوی، رنگ و پارابن باشند؛ زیرا این ترکیبات می توانند موجب تشدید و ایجاد علائم حساسیت پوستی شوند.

روتین مراقبت از پوست حساس

روتین مراقبت از پوست معمولی

پوست های معمولی حتی اگر در سطح متعادل از چربی و رطوبت قرار داشته باشند، برای حفظ رطوبت و شادابی بیشتر پوست نیاز به تامین رطوبت و تغذیه رسانی از طریق محصولات آبرسان و تقویت کننده دارند.

علاوه بر این تمامی انواع پوست برای جلوگیری از چروک، حفظ شادابی و سلامت، نیاز به تمیزی و لایه برداری خواهند داشت. افرادی که دارای پوست معمولی هستند می توانند از روتین مراقبت از پوست معمولی که برای این منظور طراحی شده اند، استفاده نمایند.

سوالات متداول انتخاب روتین مراقبت از پوست

روتین های پوستی انواع مختلفی دارند و اغلب مصرف کنندگان برای انتخاب بهترین روتین، مناسب با نوع پوست خود دچار سردرگمی می‌شوند. در این قسمت پاسخ سوالات متداول در مورد انتخاب روتین مراقبت از پوست را می خوانید:

محصولات مناسب روتین پوست چرب و جوش دار کدامند؟

در این مقاله لیست کامل روتین پوست های چرب و جوش دار را در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم. با مطالعه این مقاله اطلاعات مفیدی برای انتخاب روتین روزانه خود کسب می کنید.

روتین مراقبت از پوست چیست؟

روتین مراقبت از پوست به مجموعه ای از لوازم بهداشتی و تامین کننده نیازهای پوست، برای رفع مشکلاتی نظیر چروک، چربی ، خشکی ، جوش و … گفته می‌شود.

روتین پوست جوش دار خشک چیست؟

در این مقاله لیست کامل روتین پوست جوش دار خشک به همراه توضیحات تکمیلی را در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم.

روتین پوست جوش دار چرب چیست؟

با مطالعه این مقاله که راهنمای تهیه روتین مراقبت از انواع پوست است، می توانید بهترین روتین پوست جوش دار چرب را انتخاب کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا