آموزش

آموزش 4 ترفند فعال سازی عدم دسترسی به خط ایرانسل ، همراه اول و…

ممکن است به هر دلیلی نخواهید به تماس‌های خود 📞 پاسخ دهید. در چنین حالتی می‌توانید تماس را ریجکت کنید، گوشی را در حالت پرواز بگذارید یا حتی آن را خاموش کنید. این راه‌ها آن چنان کاربردی نیستند زیرا ممکن است همچنان به گوشی یا بخش تماس آن نیاز داشته باشید. در این مطلب از لینک 2 دانلودبه آموزش ۴ ترفند فعال سازی عدم دسترسی به خط ایرانسل ، همراه اول و… می‌پردازیم.

ترفند مشترک مورد نظر در حال مکالمه است برای یک شماره خاص یا همه

?How to Forward calls and Not Answering Them

گاهی شماره خاصی مزاحم شما می‌شود یا دوست ندارید به شخصی پاسخ دهید. در چنین حالتی تماس‌های متعدد از آن شماره می‌تواند آزاردهنده باشند. برای جلوگیری از این مزاحمت روش‌هایی وجود دارد. در این مطلب از لینک 2 دانلودنحوه اجرای کد خاموش بودن گوشی برای شماره خاص یا تمامی شماره‌ها و رد کردن تماس با روش‌های مختلف را آموزش می‌دهیم. با ادامه این مطلب همراه ما باشید.

کد *#۶۲# چیست؟ سایر کدهای دایورت

کدهای زیر کد دایورت فقط برای یک شماره خاص نیستند اما به شما کمک می‌کنند تا تمامی تماس‌های خود را دایورت کنید. برای این کار با توجه به نیاز خود یکی از کدهای زیر را در بخش شماره‌گیری گوشی خود وارد کنید:

  • کد دستوری عدم دسترسی ایرانسل و همراه اول و انتقال تمام تماس ها # شماره مورد نظر *۲۱*
  • انتقال تماس ها هنگامی که تلفن مشغول است # شماره مورد نظر *۶۱*
  • انتقال تماس ها هنگامی که به گوشی پاسخ ندهید # شماره مورد نظر *۶۲*
  • کد خاموش بودن گوشی همراه اول و انتقال تماس ها هنگامی که تلفن خاموش یا در دسترس نباشد # شماره مورد نظر *۶۷*
  • کد خاموش بودن یا در دسترس نبودن برای شماره خاص *۶۳ همراه شماره موردنظر. با این کد می‌توانید فهرستی از شماره‌هایی که می‌خواهید دایورت شوند، درست کنید. به عنوان مثال، #۰۹۱۲۸۸۸۷۶۵۴*۶۳* را شماره گیری کنید. سپس پیامی مبنی بر دایورت شدن تماس دریافت خواهید کرد. شماره‌های دیگر را نیز به همین شکل شماره گیری کنید.

مثلا اگر قرار است تماس‌ها به شماره ۰۹۱۲۳۴۵۹۷۸۹ منتقل شوند، کد پیغام خاموش بودن گوشی ایرانسل ، همراه اول و… را به شکل زیر وارد کنید و شماره‌ای خاموش را برای این کار استفاده کنید:

#۰۹۱۲۳۴۵۶۷۸۹*۲۱*

برای استفاده از کدی که پیام «شماره مورد نظر اشغال است لطفا بعدا تماس بگیرید» را اعلام کند، باید شماره‌ای اشتباه یا شماره‌ای عمومی را وارد کنید تا در صورت تماس با خط شما و فعال بودن کد مشترک مورد نظر اشغال است، فرد تماس گیرنده این پیام را بشنود.

برای اینکه کد خاموش بودن خط یا کد عدم دسترسی ایرانسل و.. فعال شود، شماره‌ای را انتخاب کنید که خاموش است و خط را روی آن دایورت کنید.

اگر کد پیغام خاموش بودن گوشی همراه اول و ایرانسل عمل نکرد، روش‌هایی را که در ادامه می‌آوریم، اجرا کنید.

دایورت کردن شماره در اندروید بدون نیاز به کد دستوری عدم دسترسی ایرانسل، همراه اول و…

برای دایورت کردن شماره در اندروید بدون نیاز به وارد کردن کد در دسترس نبودن همراه اول، ایرانسل و…، به بخش شماره گیری گوشی بروید. سپس Settings بروید و Call Forwarding را انتخاب کنید.

فعال سازی عدم دسترسی به خط

روی Voice Calls بزنید. در صفحه بعد روی یکی از گزینه‌های زیر بزنید:

Always Forward: انتقال همه تماس ها

Forward When Busy: انتقال زمانی که در حال مکالمه هستید و خط شما اشغال است

Forward When Unanswered: دایورت تماس ها زمانی که پاسخ نمی دهید

Unreachable: انتقال تماس ها زمانی که گوشی شما آنتن ندارد و در دسترس نیستید

فعال سازی عدم دسترسی به خط

یکی از موارد بالا را بر اساس نیاز خود انتخاب کنید. سپس شماره‌ای را برای دایورت شدن باید انتخاب کنید. می‌توانید از شماره‌ای خاموش یا شماره‌ای اشتباه استفاده کنید. سپس Turn On یا OK را بزنید.

پس از فعال شدن، آیکون دایورت شدن تماس را در نوار اعلانات مشاهده خواهید کرد. برای لغو این قابلیت می‌توانید روی این اعلان بزنید و سپس Turn Off را انتخاب کنید.

فعال سازی عدم دسترسی به خط

مراحل در گوشی‌ها تقریبا یکسان است اما ممکن است با توجه به مدل‌های مختلف تفاوت کمی وجود داشته باشد.

دایورت کردن بدون نیاز به کد خاموش بودن گوشی ایرانسل و… را می‌توانید برای آیفون هم اجرا کنید. برای این کار به تنظیمات گوشی بروید. سپس به بخش Phone بروید. روی Call Forwarding بزنید.

فعال سازی عدم دسترسی به خط

Call Forwarding را روشن کنید و شماره‌ای را که می‌خواهید تماس‌ها روی آن دایورت شوند، در بخش Forward To وارد کنید.

فعال سازی عدم دسترسی به خط

در صورت جا به جایی سیم کارت به گوشی دیگر، این قابلیت از بین می‌رود و باید در آن گوشی تنظیم شود.

نحوه خاموش بودن گوشی برای شماره های خاص مزاحم

فعال سازی عدم دسترسی به خط

برای فعال کردن بوق اشغال برای یک شماره خاص می‌توانید آن شماره را بلاک کنید. برنامه‌های مختلفی برای این کار وجود دارند و نیازی نیست برای آن کد در دسترس نبودن گوشی سامسونگ ، شیائومی ، هواوی و… وارد کنید. در ادامه بهترین برنامه‌های بلاک شماره تماس بدون نیاز به وارد کردن کد رد تماس برای یک شماره خاص همراه اول و… را معرفی می‌کنیم، لازم به ذکر است نسخه کامل برنامه‌های معرفی شده را می‌توانید از سایت‌های ایرانی دانلود کنید:

برای یادگیری نحوه استفاده از این برنامه‌ها می‌توانید مطلب بهترین برنامه‌های بلاک شماره را مطالعه کنید.

برای فعال کردن پیام «در حال حاضر مشترک مورد نظر در دسترس نمی باشد» یا مسدود کردن شماره‌ای خاص، می‌توانید از برنامه‌های ایرانی زیر هم استفاده کنید:

همچنین می‌توانید به جای نصب برنامه وارد کردن کد در دسترس نبودن ایرانسل برای شماره خاص یا همراه اول، از بلاک کردن ساده خود گوشی استفاده کنید. به بخش تماس‌ها یا دفترچه تلفن گوشی بروید. روی شماره موردنظر چند ثانیه نگه دارید و  Add to black list را انتخاب کنید. شماره وارد لیست سیاه خواهد شد.
روش دیگر که نیاز به وارد کردن کد خاموش بودن گوشی برای شماره خاص ندارد این است که به بخش Phone app بروید. روی منوی سه نقطه‌ای بزنید. Settings و سپس Blocked numbers را انتخاب کنید. روی Add A Number بزنید. شماره را وارد کنید و روی Block بزنید.

فعال سازی عدم دسترسی به خط

همچنین می‌توانید شماره را ذخیره کنید. به دفترچه تلفن بروید و روی شماره بزنید. سپس منوی سه نقطه‌ای را انتخاب کنید. روی Block number بزنید تا شماره بلاک شود.

فعال سازی حالت شماره مشترک مورد نظر در شبکه موجود نمی باشد با تغییر اپراتور و چند روش ساده دیگر

برای فعال سازی عدم دسترسی به خط و پیام «در حال حاضر مشترک مورد نظر در دسترس نمی باشد» می‌توانید از تغییر اپراتور شبکه تلفن همراه هم استفاده کنید.

برای این کار به مسیر Settings < More settings < Mobile network بروید. سپس روی گزینه Manual بزنید. کمی صبر کنید تا وشی شما اپراتورهای موجود را شناسایی کند. حال یکی از شبکه‌هایی را که برای سیم کارت خودتان نیست، انتخاب کنید. با این کار گوشی به فعال سازی عدم دسترسی به خط می‌پردازید و شماره شما از دسترس خارج می‌شود.

فعال سازی عدم دسترسی به خط

برای بازگشت به حالت قبلی، همین مسیر را تکرار کنید. این بار گزینه Automatic را انتخاب کنید.

روش دیگر این است که باتری گوشی را بدون خاموش کردن آن دربیاورید. در این حالت، گوشی شما از دسترس خارج می‌شود.

شیوه دیگر برای گوشی‌هایی مناسب است که سیم کارت زیر باتری قرار ندارد. در این حالت، سیم کارت را خارج کنید و پس از یک دقیقه آن را دوباره وارد کنید. خط شما از دسترس خارج خواهد شد و تا زمانی که گوشی را ری استارت نکنید، فعال نمی‌شود.

فعال سازی عدم دسترسی به خط

در آخر نیز پیشنهاد می‌کنیم مطلب سرویس با من تماس بگیرید همراه اول ،ایرانسل ،رایتل و شاتل موبایل را مطالعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از لینک 2 دانلودنحوه استفاده از کد فعال سازی در دسترس نبودن ایرانسل، همراه اول و… را به همراه رد تماس برای شماره‌ای خاص توضیح دادیم. آیا موفق به به فعال کردن پیام «تماس هدایت شد مخاطب در دسترس نمی باشد» شدید؟ لطفا نظرات و تجربیات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا