آموزش

پوکو در مقایسه با گوشی های ارزان قیمت میان رده

اوایل حضور پوکو در بازار رسمی جهان، این شرکت به‌عنوان زیر برند کمپانی شیائومی آغاز به کار کرد؛ اما در اواخر سال ۲۰۲۰ اعلام کرد که دیگر زیر برند شرکتی نیست و مستقل کار خود را ادامه می‌دهد. بسیاری تصور می‌کردند پوکو بعد از شیائومی تمام می‌شود و نمی‌تواند فروش جهانی داشته باشد، اما پوکو با قدرت به کار خود ادامه داد و با پیشرفت چشمگیرتر گوشی‌هایی مانند پوکو X3 و پوکو M3 را روانه بازار کرد تا حتی خود شیائومی هم احساس خطر کند.

در این مطلب می‌خواهیم قدرت پوکو X3 و پوکو M3 دو گوشی میان‌رده و ارزان‌قیمت از پوکو را با هم رده‌های خودشان در بازار جهان مقایسه کنیم تا نشان دهیم چقدر این گوشی‌ها می‌توانند ارزنده و کارآمد باشند.

مقایسه میان رده های ارزنده

در این بخش می‌خواهیم ابتدا گوشی پرطرفدار پوکو X3 را با دو میان‌رده پرفروش گلکسی M51 و A72 مقایسه کنیم. قیمت بسیار پایین حرف اول را در خرید گوشی پوکوفون می‌زند، شاید دلیل اصلی به وجود آمدن خط تولید گوشی پوکو همین رقابت قیمتی در بازار و عرضه گوشی‌های مخصوص بازی با قیمت بسیار ارزان نسبت به رقبا و هم رده‌ها باشد. اگر یک گوشی گیمینگ خوب می‌خواهید که سخت افزار بسیار خوبی هم داشته باشد و میزان شارژدهی بالایی نیز داشته باشد در خرید پوکو شک به دل خود راه ندهید. گوشی F1 از محبوب‌ترین گوشی پوکو است که یک غول به حساب می‌آید به صورتی که کسانی که این گوشی را داشتند بسیار منتظر جایگزین قوی‌تر و بهتر این گوشی بودند که به آن رسیدند. ، قیمت شیائومی پوکوفون f1 و قیمت پوکو m3 نسبت به مدل‌های دیگر برندها بسیار مناسب‌تر هستند که باعث می‌شود خریداران رو به انتخاب پوکو بیاورند.

مقایسه طراحی پوکو X3 با گلکسی M51 و A72

پوکو X3 با طراحی نسبتاً سنگین برای خانم‌ها گزینه مناسبی نیست. این گوشی در مقایسه با M51 دو گرم سنگین‌تر و در مقایسه با A72، ۱۲ گرم سنگین‌تر است. قاب پشتی این گوشی از جنس پلاستیک و فریم آن از آلومینیوم است درصورتی‌که گلکسی M51 و A72 هر دو از قاب و فریم پلاستیکی استفاده می‌کنند؛ بنابراین از نظر طراحی پوکو X3 مقداری سنگین‌تر است اما جنس بدنه بسیار بهتر است. فراموش نکنید که قیمت گوشی های پوکو poco در کنار سخت افزار فوق العاده ی آن از مهمترین دلایل محبوبیت بالای خرید گوشی های پوکوفون در دنیا است.

مقایسه نمایشگر پوکو X3 با گلکسی M51 و A72

پوکو عادت دارد برای ارزان‌تر تمام شدن گوشی‌های خود در میان‌رده‌ها، از نمایشگر IPS-LCD در گوشی‌های خود استفاده کند، در پوکو X3 هم همین‌طور است، اما این نمایشگر IPS-LCD دارای نرخ به‌روزرسانی ۱۲۰ هرتز است که لذت گشت‌وگذار در اینترنت و صفحه‌های مجازی را دوچندان می‌کند. هم چنین این نمایشگر با گوریلا گلس ۵ محافظت شده که در برابر خط و خش و ضربه بسیار مقاوم است.

در برابر پوکو، گلکسی M51 و A72 با نمایشگر سوپرامولد می‌توانند بهتر عمل کنند، اما نرخ به‌روزرسانی M51، ۶۰ هرتز و نرخ به‌روزرسانی A72، ۹۰ هرتز است که در برابر پوکو کندتر هستند. همچنین این دو گوشی دارای گوریلا گلس ۳ هستند که دیگر منسوخ شده اما هنوز سامسونگ از آن استفاده می‌کند.

بنابراین نمایشگر می‌تواند سلیقه‌ای باشد، اگر فریم ریت و مقاومت برای شما اهمیت ندارد، صفحه‌نمایش‌های سوپرامولد در M51 و A72 را انتخاب کنید.

مقایسه دوربین پوکو X3 با گلکسی M51 و A72

یک دوربین بسیار عالی برای یک گوشی ارزان‌قیمت، می‌تواند ارزش گوشی را بسیار بالا ببرد. پوکو X3 با دوربین چهارگانه متشکل از یک لنز ۶۴ مگاپیکسلی عریض، یک لنز ۱۳ مگاپیکسلی فوق عریض، یک لنز ۲ مگاپیکسلی عمق و یک لنز ۲ مگاپیکسلی ماکرو می‌باشد. دوربین سلفی هم از یک لنز ۲۰ مگاپیکسلی استفاده می‌کند که وضوح بسیار بالایی دارد.

در برابر پوکو، گلکسی M51 دارای دوربین چهارگانه ۶۴/۱۲/۵/۵ است با سلفی ۳۲ مگاپیکسلی؛ همچنین دوربین چهارگانه A72 که شامل یک لنز ۶۴ مگاپیکسلی عریض، یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض، یک لنز ۸ مگاپیکسلی تله فوتو و یک لنز ۵ مگاپیکسلی ماکرو با سلفی ۳۲ مگاپیکسلی که تفاوت آن‌چنانی با پوکو X3 ندارند. پوکو حتی بهتر از M51 در دوربین عمل می‌کند اما گلکسی A72 می‌تواند بهتر در دوربین اصلی عمل کند، اما سلفی همچنان برابر است با پوکو X3.

در مجموع دوربین POCO X3 نسبت به قیمتش بسیار عالی است و می‌تواند شما را راضی نگه دارد.

مقایسه پردازنده پوکو X3 با گلکسی M51 و A72

پوکو X3 به‌راحتی می‌تواند در بخش پردازنده موفق‌تر از M51 و A72 عمل کند؛ این گوشی دارای پردازنده مرکزی اسنپ دراگون ۷۳۲G با مهندسی ۸ نانومتری است که در مقابل گلکسی M51 دارای پردازنده اسنپ دراگون ۷۳۰G و گلکسی A72 با پردازنده اسنپ دراگون ۷۲۰G با مهندسی ۸ نانومتری است. به‌راحتی پوکو X3 ارزان‌قیمت می‌تواند در پردازنده از M51 و A72 سامسونگ بهتر عمل کند.

مقایسه باتری پوکو X3 با گلکسی M51 و A72

پوکو X3 دارای یک باتری قدرتمند ۵۱۶۰ میلی‌آمپری است که با شارژ سریع ۳۳ واتی می‌تواند دو روز تمام با استفاده معمولی دوام بیاورد. در مقابل گلکسی A72 دارای یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر است با شارژ سریع ۲۵ وات که مقداری از پوکو ضعیف‌تر عمل می‌کند. اما گلکسی M51 دارای قوی‌ترین باتری در میان تمام گوشی‌های موجود در بازار است که ۷۰۰۰ میلی‌آمپر ظرفیت دارد و شارژ سریع ۲۵ وات را پشتیبانی می‌کند.

مقایسه قیمت پوکو X3 با گلکسی M51 و A72

مقایسه این ۳ گوشی در این بخش جذاب می‌شود، وقتی‌که قیمت پوکو را با این‌همه امکانات با میان‌رده‌های سامسونگ مقایسه می‌کنیم؛ قیمت گوشی پوکو X3 حدوداً ۱۸۵ دلار، گلکسی M51 حدود ۳۸۰ دلار و گلکسی A72 حدوداً ۴۱۰ دلار می‌باشد.

وقتی قیمت گوشی پوکو ایکس X3 را با قیمت M51 و A72 مقایسه می‌کنیم، تازه می‌فهمیم که چقدر این گوشی ارزش خرید بالایی دارد و تاکنون تمام کاربران از پوکو X3 به شدت راضی بوده‌اند.

قیمت گوشی پوکو ایکس X3

مقایسه ارزان قیمت ها

در این قسمت به مقایسه پوکو M3، گوشی خوش قیمت و جذاب سال ۲۰۲۰ با هم‌رده خود یعنی گوشی Redmi Note 8 می‌پردازیم.

مقایسه طراحی پوکو M3 و شیائومی Redmi Note 8

طراحی پوکو M3 یکی از بهترین طراحی‌های سال ۲۰۲۰ است که در دسته گوشی‌های ارزان‌قیمت وجود دارد؛ ماژول دوربین بزرگ با نوشته برند پوکو در رنگ‌های جذاب زرد، آبی و مشکی با قاب سراسر پلاستیکی است که در برابر آن ردمی نوت ۸ دوست‌داشتنی شیائومی با پشت شیشه‌ای و فریم پلاستیکی می‌تواند رقیب سرسختی در زیبایی برای پوکو M3 باشد.

مقایسه نمایشگر پوکو M3 و شیائومی Redmi Note 8

هر دو گوشی دارای نمایشگر IPS-LCD هستند با ویژگی‌های یکسان، اما نمایشگر نوت ۸ مقاوم‌تر است. از طرفی هم حاشیه نمایشگر پوکو M3 کمتر است و طراحی به‌روزتر می‌باشد.

مقایسه دوربین پوکو M3 و Redmi Note 8

پوکو شاید یک دوربین کمتر داشته باشد، اما دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی بسیار خوب عمل می‌کند و می‌تواند با ردمی نوت ۸ رقابت کند. ردمی نوت ۸ دارای یک لنز ۸ مگاپیکسلی فوق عریض است که پوکو ام ۳ از آن بی‌بهره است. دو دوربین ۲ مگاپیکسلی ماکرو و عمق در پوکو ام ۳ می‌تواند نسبت به قیمتی که دارد بسیار ارزنده باشد.

مقایسه پردازنده پوکو M3 و Redmi Note 8

هر دو گوشی از پردازنده اسنپ دراگون استفاده می‌کنند، پوکو M3 از اسنپ دراگون ۶۶۲ و ردمی نوت ۸ از اسنپ دراگون ۶۶۵ استفاده می‌کند. عملکرد هر دو گوشی بسیار مشابه یکدیگر می‌باشد و نسبت به قیمتی که دارند می‌توانند کارهای پردازشی روزمره را به‌راحتی انجام دهند.

مقایسه باتری پوکو M3 و Redmi Note 8

یکی از نقاط قوت پوکو M3 باتری قدرتمند ۶۰۰۰ میلی‌آمپر است که با شارژ سریع ۱۸ واتی می‌تواند تا ۳ روز هم با استفاده روزمره معمولی شارژدهی داشته باشد. اما ردمی نوت ۸ شیائومی با باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و شارژ سریع ۱۸ وات نهایتاً یک روز دوام می‌آورد و حتی قدیمی‌تر از پوکو M3 می‌باشد.

مقایسه قیمت پوکو M3 و Redmi Note 8

قیمت گوشی پوکو M3 150 دلار است و در مقابل، ردمی نوت ۸ حدود ۱۷۰ دلار قیمت دارد؛ در نتیجه می‌توان گفت گوشی ارزان‌قیمت اما ارزنده پوکو، ارزش خرید بیشتری نسبت به ردمی نوت ۸ دارد.

در نهایت این دو گوشی بسیار ارزش خرید بالایی دارند و به شدت مورد استقبال کاربران قرار گرفته‌اند. اگر قصد خرید گوشی پوکو X3 یا پوکو M3 را دارید، می‌توانید قیمت گوشی را در سایت تکنولایف مشاهده کنید و از پایین‌ترین قیمت بازار بهره‌مند شوید. اگر قصد خرید poco دارید، احتمالا می دانید که مدل های قدرتمند تری مثل پوکو f3 5G یا x3 pro هم در بازار موبایل ایران موجود شده اند که البته قیمت آنها کمی بالاتر است.

مقایسه قیمت پوکو M3 و Redmi Note 8

/ پایان رپورتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و لینک 2 دانلودهیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا