آموزش

لیست بهترین هاردهای لپ تاپ ۲۰۲۱

یکی از قطعاتی که در ساخت لپ تاپ ها استفاده می‌شود، هارد درایو است که در واقع، حافظه‌ی داخلی لپ تاپ می‌باشد. هاردها به دو دسته‌ی هاردهای SSD و HDD تقسیم‌بندی می‌شوند. هاردهای SSD بر خلاف هاردهای HDD فاقد دیسک چرخان یا هر قطعه‌ی متحرک دیگری هستند، ظرفیت حافظه‌ی پایین‌تری دارند و معمولا قیمتشان بیشتر است.

در این مقاله می‌خواهیم بهترین هارد درایوهای لپ تاپ در سال ۲۰۲۱ را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

بهترین هاردهای لپ تاپ در سال ۲۰۲۱

هارد ۳۲۰ گیگابایت توشیبا مدل MQ01ABD032

این هارد لپ تاپ توشیبا با اندازه‌ی ۵/۲ اینچ در لپ تاپ ها، کنسول‌های بازی، باکس‌های DVR و … مورد استفاده قرار می‌گیرد. این هارد درایو دارای حافظه‌ی ۳۲۰ گیگابایت است که برای یک هارد HHD، ظرفیت پایینی محسوب می‌شود.

این محصول توشیبا دارای سرعت چرخش دیسک ۵۴۰۰ دور بر دقیقه و پورت SATA است و می‌تواند فایل‌ها را با سرعت ۳ گیگابایت بر ثانیه منتقل کند. این هارد با سر و صدایی به میزان ۱۷ دسیبل، تقریبا یک هارد بی‌صدا محسوب می‌شود.

سرعت بالا، اندازه‌ی کوچک و صدای بسیار کم این هارد، مزیت‌هایی هستند که سبب می‌شوند پایین بودن ظرفیت حافظه‌ی آن، خیلی به چشم نیاید.

هارد ۳۲۰ گیگابایت توشیبا مدل MQ01ABD032

هارد درایو یک ترابایت HGST Travelstar Z5K1 (HTS541010B7E610)

این هارد درایو یک ترابایتی عملکرد بسیار خوبی دارد و برای دستگاه‌های پرتابل مثل لپ تاپ طراحی شده است. این هارد ۵/۲ اینچی دارای رابط SATA با سرعت ۶ گیگابایت بر ثانیه و فناوری فرمت پیشرفته است که اندازه‌ی بخش فیزیکی را روی هارد درایو از ۵۱۲ بایت به ۴۰۹۶ باید یا ۴K افزایش می‌دهد تا ظرفیت هارد درایو بالا رود و قابلیت‌های تصحیح خطای آن بهبود یابد.

این هارد درایو با ضخامت تنها ۷ میلی‌متر برای نصب در لپ تاپ های بسیار نازک و نوت بوک‌ها مناسب است. هارد درایو ۱ ترابایت HGST Travelstar Z5K1 مدل HTS541010B7E610 دارای ۱۲۸ مگابایت حافظه‌ی کش است و دیسک آن با سرعت ۵۴۰۰ دور بر دقیقه می‌چرخد. یکی از ویژگی‌های مهم این هارد درایو، عملکرد بسیار ساکت آن است.

هارد درایو هیبرید ۱ ترابایت Seagate FireCuda مدل ST1000LX015

هارد درایو هیبرید ۱ ترابایت Seagate FireCuda مدل ST1000LX015

این هارد درایو هیبرید SSD دارای سرعت معادل ۵۴۰۰ دور بر دقیقه و رابط SATA است. فرم فاکتور ۵/۲ اینچی در ۷ میلی‌متری این هارد درایو با تمامی لپ تاپ ها سازگار است. اندازه‌ی هر بخش حافظه‌ی هارد درایو هیبرید ۱ ترابایت Seagate FireCuda مدل ST1000LX015 ۵۱۲ بایت است.

این هارد درایو دارای حافظه‌ی کش آنبورد ۱۲۸ مگابایتی یا ۸ گیگابایتی SSD است. این هارد سیگیت یک هارد گیمینگ با سرعت بسیار بالا محسوب می‌شود. این هارد درایو هیبرید ۱ ترابایت Seagate FireCuda دارای سرعتی حدود ۵ برابر هاردهای HDD است.

این هارد درایو با مجهز بودن به قابلیت Green HybridTM مصرف برق را بسیار کاهش می‌دهد و عمر بسیار بالایی  دارد.

بهترین هارد درایوهای موجود در بازار را از مقداد آی تی بخرید

یکی از بهترین فروشگاه‌های هارد درایو لپ تاپ، فروشگاه آنلاین مقداد آی تی است که انواع هاردهای SSD و HDD را به فروش می‌رساند. مقداد آی تی علاوه بر این هاردها، انواع قطعات کامپیوتر مثل CPU، کارت گرافیک، رم، پاور و … را برای فروش عرضه می کند.

برای خرید مانیتور کامپیوتر، کیس‌های آماده، لوازم جانبی کامپیوتر مثل اسپیکر، کیبورد و موس می‌توانید به این فروشگاه آنلاین مراجعه کنید. همچنین، مقداد آی تی محصولاتی مثل گوشی و ساعت هوشمند نیز به فروش می‌رساند.

/ پایان رپورتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و لینک 2 دانلودهیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا