آرایشی

درمان خشکی پوست در پاییز و زمستان


با آغاز فصل سرما، اغلب افراد با مشکل خشکی پوست مواجه می شوند که عدم درمان به موقع آن می تواند موجب چین و چروک های ماندگار شود. به همین منظور قصد داریم در این مقاله راهکارهای موثر درمان خشکی پوست در پاییز و زمستان بپردازیم، می توانید به سادگی با استفاده از روش های درمان خشکی پوست پشت دست و بدن، طراوات و شادابی از دست رفته آن را بازیابی کنید.

درمان خشکی پوست چیست؟

شرایط آب و هوایی سرد، تاثیر مستقیم در کاهش چربی و رطوبت پوست و در نتیجه، ایجاد چروک و خشکی دارد. درمان این خشکی صرفا مصرف کرم های مرطوب کننده نیست و راهکارهای دیگری نیز وجود دارد. اگر می خواهید بدانید درمان خشکی پوست چیست و چطور می توان پوستی لطیف و شاداب داشت، پیشنهاد می دهیم این مقاله را تا انتها به دقت مطالعه نمایید.

درمان خشکی پوست چیست

روش درمان خشکی پوست بدن در زمستان

پوست بدن در زمستان بیش از سایر فصول سال آسیب پذیر است. با رعایت نکات زیر می توانید به حفظ چربی ضروری زیر پوست و نگهداری رطوبت لازم برای شادابی پوست بدن خود کمک کنید. روش درمان خشکی پوست در پاییز و زمستان به شرح زیر است:

دوش آب داغ ممنوع

سرمای هوا و لذت استفاده از دوش آب داغ برای اغلب افراد اجتناب ناپذیر است، اما پیشنهاد می دهیم برای جلوگیری از پیرپوستی زودرس، از دوش آب داغ استفاده نکنید. زیرا می تواند موجب از بین بردن چربی مطلوب زیر پوست و در نتیجه از دست دادن رطوبت لازم برای طراوت و شادابی پوست شود؛ استفاده از آب ولرم یا گرم، انتخاب مناسبی برای رطوبت رسانی به پوست و جلوگیری از خشکی پوست بدن است.

صابون، ضد تنظیم PH پوست

برای درمان خشکی پوست در پاییز و زمستان مصرف صابون ها را حذف کنید، زیرا با از بین بردن تعادل و تنظیم PH پوست موجب اختلال و ایجاد خشکی در پوست بدن می شوند. حتی شامپوهای بدن حاوی ترکیبات صابونی ، باعث خشکی پوست می شوند.

همچنین بخوانید: تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده

راه درمان خشکی پوست در زمستان

استفاده از شاور ژل بدن

بهترین جایگزین برای صابون و شامپو بدن های حاوی صابون، شاور ژل های رطوبت رسان هستند. این محصولات ظاهری شبیه به ژل دارند و شوینده های مناسب پوست بدن با خاصیت تقویت کننده و رطوبت رسانی عمیق برای پوست هستند.

استفاده از مرطوب کننده

استفاده از مرطوب کننده راه درمان خشکی پوست در زمستان به شمار می رود؛ بنابراین حتما بعد از حمام، پیش از خواب و صبح ها از کرم های مرطوب کننده و لوسیون های رطوبت رسان بدن استفاده کنید.

خرید کرم مرطوب کننده

استفاده از روغن های مرطوب کننده

یکی از بهترین روغن های مرطوب کننده برای درمان خشکی پوست بدن در زمستان روغن آرگان است. علاوه بر آن می توانید از لوسیون هایی که حاوی روغن نارگیل یا روغن زیتون هستند نیز استفاده کنید. اگر لوسیون در دسترس شما نیست، می توانید از روغن نارگیل یا مقدار کمی روغن وازلین استفاده کنید.

اگر قرص ویتامین E در دسترس دارید، می توانید یک قرص را با سوزن سوراخ و با وازلین مخلوط کرده و برای شادابی و رطوبت رسانی قوی به پوست بدن استفاده کنید.

روغن بچه برای درمان خشکی پوست

روغن بچه یک لوسیون مناسب برای درمان خشکی پوست بدن در زمستان است؛ این محصول در مقایسه با حجم نسبتا زیاد که دارد معمولا با قیمت مناسب موجود است.

درمان خشکی پوست صورت چیست؟

برای جلوگیری از چین و چروک در پاییز و زمستان، پیش از هر چیز لازم است بدانید درمان خشکی پوست صورت چیست و چطور می توان از ایجاد خشکی جلوگیری کرد. اگر پوست صورتتان خشک است، این خشکی می تواند به دلایل مختلف نظیر تغییرات آب و هوا، نوشیدن مایعات ناکافی، حساسیت و آلرژی های مختلف، بیماری های پوستی نظیر پسوریازیس، قارچ و باکتری و … باشد.

درمان خشکی پوست صورت چیست؟

پزشکان معالج بعد از معاینه و تشخیص نوع خشکی، به درمان آن می پردازند، شایع ترین علت خشکی پوست در پاییز و زمستان، کاهش چربی زیر پوست صورت است. این چربی به صورت یک لایه محافظ مانع تبخیر رطوبت موجود در پوست می شود؛ بنابراین متخصصان پوست برای درمان خشکی پوست در پاییز و زمستان روتین های پوستی تجویز می کنند.

این روتین های پوستی با توجه به نوع پوست مشخص می شود؛ به طور مثال یک روتین برای مصرف روزانه و درمان خشکی پوست صورت می تواند شامل استفاده از میسلار واتر، تونر، ژل شستشوی صورت آبرسان، کرم مرطوب کننده، انواع ماسک های رطوبت رسان و … باشد.

درمان خشکی پوست پشت دست چیست؟

اغلب افراد در فصول سرد سال با مشکل خشکی و احساس سوزش و کشیدگی پوست دست مواجه می شوند؛ اما درمان خشکی پوست پشت دست چیست و چطور می توان این خارش و قرمزی ناشی از خشکی پوست دست را درمان کرد. در این قسمت راهکاری مفید برای جلوگیری از خشکی و درمان آن را شرح داده ایم:

استفاده از دستکش در هوای سرد

حتما در فصل پاییز و زمستان برای محافظت از پوست در برابر سرما، از دستکش استفاده کنید. همیشه یک کرم مرطوب کننده مناسب با خاصیت رطوبت رسانی عمیق برای پوست دست به همراه داشته باشید.

استفاده از دستکش های محافظ

انواع دستکش های محافظ برای استفاده در زمان انجام کارهای فنی یا ظرف شستن و … وجود دارد که می توانید از آنها برای محافظت از پوست پشت دست استفاده کنید؛ این دستکش ها از جنس های مختلف لاتکس، پارچه و … تولید می شوند.

همچنین بخوانید: بهترین برند ضد آفتاب

درمان خشکی پوست صورت چیست

استفاده از دستگاه بخور

برای افزایش رطوبت موجود در منزل یا محیط کار خود می توانید از دستگاه های بخور استفاده کنید، پیشنهاد می دهیم از عصاره اکالیپتوس برای ضد عفونی و عطرآگین کردن فضای اتاق استفاده کنید.

نوشیدن آب و مایعات

برای تامین رطوبت مورد نیاز پوست دست و بدن، حتما در طول شبانه روز به مقدار کافی از آب و مایعات استفاده کنید.

کرم های حاوی کلاژن و هیالورونیک اسید

راز جوانی پوست، تامین کلاژن و هیالورونیک اسید است. مصرف کرم های حاوی این دو ماده موثر می تواند به جلوگیری از پیری پوست و حفظ شادابی پوست پشت دست کمک کند.

سوالات متداول در مورد درمان پوست خشک

خشکی پوست مشکل شایع در میان افراد در تمام سنین است، بنابراین در این زمینه سوالات متعددی مطرح است که در این قسمت پاسخ برخی از سوالات متداول را مطالعه می کنید:

درمان خشکی پوست پشت دست چیست؟

برای افزایش جذب رطوبت و مواد تقویت کننده به پوست می توانید، شب پیش از خواب پوست را آغشته به کرم مناسب کرده و از یک دستکش مناسب استفاده کنید. در این مقاله راهکارهای موثر در درمان خشکی پوست پشت دست به طور کامل شرح داده شده است.

آیا لایه برداری راه درمان خشکی پوست در زمستان است؟

اگر سلول های مرده روی پوست افزایش یافته باشد، می تواند مانع از جذب کافی رطوبت به پوست شده و به مرور ترک های پوستی را ایجاد کند؛ در این شرایط لایه برداری ضروری است.

مهم ترین عامل خشکی پوست چیست؟

سرمای هوا در پاییز و زمستان، استفاده از مواد تحریک کننده پوست و انواع آلرژن ها، مهم ترین علل خشکی در پوست بدن، دست و صورت هستند.

درمان خشکی پوست صورت چیست؟

در این مقاله راهکارهای موثر در رفع خشکی پوست صورت، بدن و پشت دست شرح داده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا