آموزش

آموزش 4 روش تایپ نت موسیقی در ورد

آیا شما به موسیقی علاقه دارید؟ 🎼 یا مهارت نواختن یکی از آلات موسیقی را دارید؟ آیا دقت کرده اید که چطور نت های موسیقی نوشته می شوند؟ نت های موسیقی با توجه به اشکال مختلف آنها باید در اختیار هنرمندان قرار بگیرد. نت های موسیقی باید قابلیت چاپ شدن را نیز داشته باشند. در این مطلب از لینک 2 دانلودما به شما ۴ روش تایپ نت موسیقی در ورد را آموزش می دهیم. تا پایان مطلب همراه ما باشید.

آموزش نوشتن نت موسیقی در ورد

How To Write Music Notes in Word?

هنرمندان از نت های موسیقی برای اینکه بدانند هر نت چقدر باید نواخته شود استفاده می کنند. هر شیت نت شامل حروف الفبای موسیقی، نمادها، آکورد، فاصله ها، کلید، آکسان، ریز و … است. بهتر است بدانید در برنامه ورد یک منو اختصاصی از حروف الفبای موسیقی و نمادهای آن وجود دارد. بیایید با هم روش های مختلف نوشتن نت موسیقی در ورد را بررسی کنیم.

چگونه نت موسیقی بنویسیم؟

مایکروسافت ورد یک برنامه همه کاره است. تنها برای فایل نوشتاری از آن استفاده نمی شود. برای نوشتن نت های موسیقی نیز می توان از این برنامه استفاده کرد. این می تواند یک مهارت مفید برای معلمان موسیقی و علاقمندان به موسیقی باشد. ابتدا در برنامه ورد یک سند جدید باز کنید. معیار اندازه گیری از لبه ها را روی اینچ قرار دهید. فاصله هر طرف لبه تا شروع نوشتار را روی ۱ اینچ قرار دهید. سپس برای فونت موسیقی می توانید از فونت های رایگان ورد استفاده کنید. همچنین می توانید فونت حرفه ای برای ورد دانلود کنید.

آموزش تایپ نت موسیقی و علامت موزیک در کیبورد

روش اول آموزش ۳ روش نحوه تایپ نت موسیقی در ورد زمانی که فونت را تنظیم کردید حالا شروع به نوشتن نت ها کنید. برای نوشتن هر نت از علامت مخصوص خودش و برای هر تکرار از نقطه استفاده کنید. برای نوشتن شارپ یا دیز از علامت # قبل از نت استفاده کنید. همچنین برای نوشتن فلت یا بمُل از حرف کوچک b قبل از نت استفاده کنید. حالا برای خطوط حامل از منوی Insert گزینه Insert Measure Line را انتخاب کنید. شما می توانید کلیدها را نیز از منوی Insert در برنامه ورد وارد کنید.

پس برای نوشتن علایم موسیقی در ورد بعد از اینکه ورد باز کردید:

ابتدا یک سند جدید ایجاد کنید.

به تب Insert بروید.

روی دکمه کشویی Symbol کلیک کنید.

در ادامه روی منوی More Symbol کلیک کنید.

پنجره جدید باز می شود.

آموزش 3 روش تایپ نت موسیقی در ورد 2

در پنجره جدید روی لیست باز شونده Font کلیک کنید.

به سمت پایین اسکرول کنید تا فونت Music Natation را پیدا کنید.

روی نماد موسیقی که نیاز دارید کلیک کنید و سپس گزینه Insert را بزنید.

آموزش 3 روش تایپ نت موسیقی در ورد 3

مراحل بالا را برای وارد کردن تمام نت های موسیقی تکرار کنید.

شما همچنین می توانید در این قسمت فونت های مخصوص موسیقی JAZZ را انتخاب کنید.

زمانی که شما یک فونت را انتخاب می کنید می توانید نام ، شماره موسیقی آن و کد کاراکتر را هم مشاهده کنید. برای ایجاد یک کلید میانبر سفارشی برای هر فونت موسیقی، از پنجره Symbol ابتدا حرف موسیقی را انتخاب کنید و سپس بر روی گزینه Shortcut Key کلیک کنید.

آموزش 3 روش تایپ نت موسیقی در ورد 4

بعد از وارد کردن تمام حروف الفبای موسیقی حالا می توانید اندازه فونت را کم یا زیاد کنید. به آنها جلوه های بیشتری اضافه کنید. یا هر تغییری که مورد نظرتان است بر روی آنها انجام دهید.

 نوشتن نت موسیقی ورد ویندوز با کلید میانبر

روش دوم برای تایپ نت موسیقی استفاده از کلیدهای میانبر زیر برای تایپ علائم مد نظر است.

آموزش 3 روش تایپ نت موسیقی در ورد

نوشتن نت ها با استفاده از فونت های MS UI Gothic

وارد تب Insert شوید. تب باز شونده Font را باز کنید و فونت MS UI Gothic را انتخاب کنید. در پنجره جدید گزینه Subset را انتخاب کنید. سپس بر روی گزینه Miscellaneous Symbols کلیک کنید. در اینجا شما ۵ نت موسیقی را مشاهده خواهید کرد. همچنین علامت های دیز، بمل و بکار که فواصل را موسیقی نشان می دهند مشاهده خواهید کرد.

آموزش 3 روش تایپ نت موسیقی در ورد با نرم افزار نت نویسی

علاوه بر ورد شما می توانید در ویندوز علایم نت موسیقی را پیدا کنید. در منوی Start در قسمت جستجو Windows Character Map را تایپ کنید. سپس پنجره ای برای شما باز می شود که کاراکترهای ویژه و خاص فونت ها را می توانید در آن پیدا کنید.

آموزش 3 روش نت نویسی در ورد

در این جا بر روی نت دلخواه کلیک کنید و کلیدهای Ctrl+V را بزنید تا کاراکتر کپی شود. سپس در سند مورد نظر Paste کنید.

آموزش 3 روش تایپ نت موسیقی در ورد

استفاده از اعلائم موجود در اینترنت و..

اگر استفاده از ۲ روش بالا را خسته کننده می دانید می توانید نت های موسیقی را کپی و پیست کنید. فقط کافی است آنها را از هر منبعی مانند اینترنت یا جدول زیر که می خواهید کپی و در سند خود Paste کنید.

Shortcut Symbol
Alt+14 (Windows)
Alt+13 (Windows)
Option + ۲۶۶۹ (Mac)
Alt+9833
Alt+9835
Alt+9836
Alt+9837
Alt+9838
Alt+9839

آموزش تایپ نت موسیقی در ویندوز مک

در Mac نسخه ۱۶٫۴۴ نیز به آدرس زیر بروید:

Insert Tab > Advanced Symbol > Musical Symbol

فونت های MS Gothic و Symbols هر دو دسترس شما هستند.

تایپ نت موسیقی با نرم افزار های نت نویسی

شما با استفاده از نرم افزار Sibelius (نسخه کامل را از سایت های داخلی دانلود و نصب کنید) می توانید نت های مخصوص موسیقی را به راحتی بنویسید. این نرم افزار به شما یاد می دهد چگونه نت نویسی کنید. فقط کافی است از روی جدول علامت مخصوص نت ها را تایپ کنید. شما می توانید با استفاده از Music Symbol Alt Code که میانبری برای استفاده از صفحه کلید مجازی است در این برنامه نت نویسی استفاده کنید. Alt Code در واقع وارد کردن کاراکترهای خاص سیستم عامل ویندوز است که با استفاده از صفحه کلید عددی و پایین نگه داشتن کلید Alt امکان پذیر می شود.

با استفاده از ۲ نرم افزار Score Cloud و Sing2Notes می توانید نت های آهنگ خود را به صورت رایگان بنویسید. این ۲ نرم افزار با هر دستگاهی از جمله گوشی های هوشمند و آیفون و تبلت سازگار است.

آموزش 3 روش تایپ نت موسیقی در ورد 9

اضافه کردن نت ها با استفاده از تصاویر کار شما را شلوغ و زشت نشان می دهد. استفاده از فونت موسیقی کیفیت کار شما را بالا می برد. پس اجازه ندهید که کیفیت کار شما پایین بیاید. همیشه برای رفع مشکلات و بهبود راهکارها تلاش کنید.

در آخر شما می توانید نت ها را بصورت PDF، DOC،DOCX، RTF،HTML و یا از صفحه خود پرینت بگیرید.

نظرات و پیشنهاد های شما؟

در این مطلب آموزش ۴ روش تایپ نت موسیقی در ورد را بررسی کردیم. شما از کدام روش برای تایپ حروف الفبای موسیقی استفاده می کنید؟ شما با روش های دیگری نیز آشنا هستید؟ کدام از این روش ها را به هنرمندان پیشنهاد می کنید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا