آموزش

آموزش 9 روش رفع ارور لایسنس هنگام نصب ویندوز 10 ، 11 ، 7 و 8

ارور Windows cannot find the Microsoft Software License Terms ⚠️ اصولا زمانی نمایش داده می‌شود که کاربر می‌خواهد ویندوز یا سرور ویندوز را روی کامپیوتر نصب کند. این ارور در حین فرایند نصب رخ می‌دهد و از نصب کامل جلوگیری می‌کند. برای حل این مشکل روش‌های مختلفی وجود دارد. در این مطلب از لینک 2 دانلودبه آموزش ۹ روش رفع ارور لایسنس هنگام نصب ویندوز ۱۰ ، ۱۱ ، ۷ و ۸ میپردازیم.

حل مشکل Windows cannot find the Microsoft software license Terms ویندوز ۱۱ ، ۱۰ و ۷

?How to Fix the ‘Windows Cannot Find the Microsoft Software License Terms’ Error on Windows

ارور لایسنس اغلب زمانی رخ می‌دهد که سیستم شما سیستم عامل ندارد. به همین دلیل، رفع آن کمی مشکل به نظر می‌رسد. این مشکل می‌تواند به دلیل خراب یا مفقود شدن فایل‌های نصبی اتفاق بیفتد. ممکن است درایو به درستی آماده، فرمت، پارتیشن‌بندی و… نشده باشد یا دلایل دیگری داشته باشد. در این مطلب از لینک 2 دانلودروش‌های رفع ارور Windows cannot find the Microsoft software License Terms هنگام نصب ویندوز ۷، ۱۰ و… را آموزش می‌دهیم. با ادامه این مطلب ما را همراهی کنید.

رفع ارور لایسنس هنگام نصب ویندوز ۱۰ با ساخت دوباره ایمیج ویندوز

در اکثر موارد این مشکل به دلیل خراب بودن فایل Image ویندوز رخ می‌دهد. ممکن است برهی فایل‌ها کپی نشده باشند یا خراب شده باشند. برای حل مشکل Windows cannot find the microsoft software license terms برنامه Media Creation Tool را دانلود کنید. روی فایل دانلود شده exe بزنید تا باز شود و فرایند نصب شروع شود. سپس روی Accept بزنید. حال گزینه Create installation media (USB flash drive, DVD, or ISO file) for another PC را انتخاب کنید.

اگر سیستم شما فاقد سیستم عامل است این کار را باید بر روی یک کامپیوتر دیگر انجام دهید و پس از ساخت دی وی دی یا فلش نصب ویندوز مجدد به سیستم خود بازگردید و برای نصب ویندوز اقدام نمایید.

مشکل لایسنس هنگام نصب ویندوز

زبان، نسخه و… درایو بوتیبل بر اساس کامپیوتر شما تنظیم می‌شود. از آنجایی که باید آن را روی سیستم دیگری ایجاد کنید و تنظیمات را با توجه به سیستم خودتان تغییر دهید، تیک Use the recommended options for this PC را بردارید. سپس تنظیمات صحیح را وارد کنید. سپس روی Next بزنید. سپس با توجه به اینکه این ایمج را در کجا می‌خواهید ذخیره کنید، یکی از گزینه‌های USB drive (برای ایجاد فلش درایو نصب ویندوز) یا DVD (برای ایجاد دوباره دی وی دی نصب ویندوز) را انتخاب کنید.

مشکل لایسنس هنگام نصب ویندوز

سپس روی Next بزنید و سپس درایور موردنظر خود را از فهرست انتخاب کنید.

دوباره روی Next بزنید و صبر کنید تا فایل‌های اساسی دانلود شوند. سپس به سیستم خود باز گردید و DVD یا USB را وارد کنید و مجدد مراحل نصب ویندوز را طی نمایید و صبر کنید تا فرایند نصب ادامه پیدا کند.

حل مشکل Windows cannot find با Rufus

برای رفع مشکل Windows cannot find the microsoft software license terms ابتدا برنامه Rufus را دانلود کنید. نیاز به نصب کردن نیست. روی آن بزنید تا باز شود. سپس در بخش Device روی منو بزنید و USB device را انتخاب کنید.

در این روش هم اگر سیستم شما فاقد سیستم عامل است این کار را باید بر روی یک کامپیوتر دیگر انجام دهید و پس از ساخت فلش نصب ویندوز مجدد به سیستم خود بازگردید و برای نصب ویندوز اقدام نمایید.

مشکل لایسنس هنگام نصب ویندوز

در بخش Partition scheme نوع سیستم را پیدا کنید. حتما GPT partition scheme for UEFI را انتخاب کنید و File system را روی حالت FAT32 بگذارید. Cluster size هم روی حالت Default بگذارید. تیک Create a bootable disk را بزنید و گزینه Standard Windows installation را هم انتخاب کنید. سپس روی آیکون دیسک بزنید و فایل .iso ویندوز ۱۰ یا ویندوز ۱۱ را انتخاب کنید.

مشکل لایسنس هنگام نصب ویندوز

سپس روی Start بزنید. صبر کنید تا فرایند آن انجام شود. سپس فلش درایو را به کامپیوتر خود متصل کنید و مراحل نصب را مجدد طی کنید.

حل مشکل ارور Windows cannot find the microsoft software license terms با آماده‌سازی درایو به صورت صحیح

توجه کنید در این روش اطلاعات درایوی که میخواهید ویندوز را بر روی آن نصب کنید کاملا پاک خواهد شد.

امکان این وجود دارد که درایوی که می‌خواهید ویندوز را روی آن نصب کنید، به درستی آماده نشده باشد. برای حل ارور Windows cannot find the Microsoft software license Terms هنگام نصب ویندوز ۱۰ ابتدا باید از آنچه که با آن ویندوز را نصب کردید، استفاده کنید. آن را در دستگاه قرار دهید و کامپیوتر خود را بوت کنید. در بخش Choose your keyboard layout یکی را انتخاب کنید. سپس به Troubleshoot >> Advanced Options >> Command Prompt بروید.

خطای لایسنس در نصب ویندوز

در پنجره CMD عبارت diskpart را تایپ کنید و روی Enter بزنید.

سپس دستور زیر را وارد کنید و Enter را بزنید:

DISKPART> list disk

خطای لایسنس در نصب ویندوز

حال باید درایوی که می‌خواهید در آن ویندوز را نصب کنید، انتخاب کنید. (این مرحله را با دقت انجام دهید زیر در صورت انتخاب درایو اشتباه اطلاعات سایر داریوها پاک خواهد شد) به عنوان مثال، درایو یک. پس دستور بعدی را باید این گونه وارد کنید:

DISKPART> select disk 1

با توجه به انتخاب درایو، پیام زیر را دریافت خواهید کرد:

Disk 1 is the selected disk

اگر نمی‌دانید کدام درایو را باید انتخاب کنید، به سایز هر کدام توجه کنید.

سپس دستور زیر را وارد کنید و Enter را بزنید:

Clean

Create Partition Primary

Active

صبر کنید تا فرایند آن انجام شود. این دستور Primary Partition ایجاد می‌کند و آن را برای استفاده شما فعال می‌کند.

خطای لایسنس در نصب ویندوز

سپس دستور زیر را وارد کنید و Enter را بزنید تا درایو فرمت شود:

format fs=ntfs quick

حال از Command Prompt خارج شوید و مشکل را بررسی کنید.

رفع مشکل Windows cannot find the microsoft software license terms  با غیرفعال کردن Dynamic RAM

اگر قصد دارید ویندوز یا سرور ویندوز را روی یک ماشین مجازی با کمک Hyper-V نصب کنید، پیشنهاد می‌کنیم حافظه دینامیک یا پویا را از طریق Hyper-V Manager غیرفعال کنید.

برای رفع ارور Windows cannot find the microsoft software license termsباید Hyper-V manager را باز کنید. از سمت چپ ماشین مجازی خود را پیدا کنید. روی آن کلیک کنید. Settings را انتخاب کنید.

خطای لایسنس در نصب ویندوز

به سربرگ Memory بروید و تیک Enable Dynamic Memory را بردارید. برای ماشین مجازی خود میزان RAM مناسبی تعیین کنید.

خطای لایسنس در نصب ویندوز

تغییرات را ذخیره کنید و پنجره را ببندید. سپس ماشین مجازی خود را ری استارت کنید و مشکل را بررسی کنید.

خطای لایسنس در نصب ویندوز

برای فعال کردن Secure Boot باید Hyper-V Manager را باز کنید و وارد بخش Settings ماشین مجازی خود شوید. در سمت چپ Security را پیدا کنید و تیک Enable Secure Boot را بزنید.

حل خطای لایسنس در نصب ویندوز با ریست کردن بایوس

یکی از روش‌های حل خطای لایسنس در نصب ویندوز این است که بایوس را ریست کنید. برای این کار وراد بایوس سیستم خود شوید. سپس آن را به تنظیمات اولیه برگردانید. برای یادگیری کامل انجام این کار، مطلب نحوه ریست کردن بایوس را مطالعه کنید.

حل خطای لایسنس در نصب ویندوز با تغییر درایو فلش

گاهی خطای لایسنس در نصب ویندوز به خاطر وجود مشکل در درایو فلش رخ می‌دهد. در چنین حالتی بهتر است آن را جا به جا کنید. اگر فلش دیگری دارید، فایل نصب ویندوز را روی آن ایجاد کنید.

رفع ارور لایسنس در نصب ویندوز ۱۰ با چک کردن سخت افزارها

گاهی ارور لایسنس در نصب ویندوز ۱۰ به خاطر وجود مشکل در سخت افزار رخ می‌دهد. وجود مشکل در CPU هم می‌تواند موجب بروز این ارور شود. در این حالت باید سخت افزارهای سیستم خود را چک کنید و اگر نیاز بود آنان را تعویض کنید.

رفع ارور لایسنس هنگام نصب ویندوز با ایجاد فایل ei.cfg

ممکن است دلیل دیگر خطای لایسنس در نصب ویندوز، وجود مشکل در فایل ei.cfg باشد. شما باید فایل جدید ei.cfg با Valueهای زیر ایجاد کنید:

حال فایل نصب را باز کنید و به پوشه Sources بروید. فایل ei.cfg را در آن کپی کنید. سپس دوباره فرایند نصب ویندوز را امتحان کنید.

همچنین اگر نمیخواهید این فایل را کپی کنید حتما از درست بودن مقادیر فایل ei.cfg در مسیر فعلی بخش نصب ویندوز دی وی دی یا فلش مطمئن شوید.

حل خطای لایسنس در نصب ویندوز با تغییر تنظیمات ماشین مجازی

روش دیگر برای حل مشکل لایسنس هنگام نصب ویندوز در ماشین مجازی این است که تنظیمات آن را تغییر دهید. نرم افزار ماشین مجازی را دانلود و نصب کنید. ماشین مجازی جدیدی روی سیستم خود ایجاد کنید. گزینه I will install operating system later را انتخاب کنید. (همچنین پیشنهاد میشود فلاپی درایو را نیز در ماشین مجازی غیرفعال کنید)

سپس نسخه ویندوز را انتخاب کنید و روی Next بزنید. سپس روی دکمه Customize Hardware بزنید. درایو DVD را انتخاب کنید و در بخش Connection گزینه Use ISO image file را انتخاب کنید. سپس فایل ISO ویندوز را انتخاب کنید. پس از این کار می‌توانید ماشین مجازی خود را شروع کنید.

یک نکته کاربردی

اگر در هنگام نصب ویندوز موس ندارید و پنجره قبول کردن License terms ویندوز ۱۰ را مشاهده کردید میتوانید برای انتخاب گزینه Yes از کلید ترکیبی Alt+Tab یا Tab استفاده نمایید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از لینک 2 دانلودروش های حل خطای لایسنس در نصب ویندوز را بررسی کردیم. شما از کدام روش برای برطرف کردن این مشکل استفاده کردید؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا