آموزش

بهترین توصیه ها برای انتخاب معلم خصوصی آنلاین با قیمت مناسب و ارزان

در این مقاله در رابطه با چگونگی انتخاب معلم و استاد تدریس خصوصی خوب و با تجربه برای برگزاری کلاس های خصوصی توضیح داده شده و توصیه های کاربردی و بسیار مهم برای انتخاب معلم خصوصی آنلاین با قیمت مناسب و ارزان ارائه می گردد.

در این مقاله ابتدا به صورت کلی نکات مهمی در رابطه با نحوه انتخاب معلم خصوصی خوب آنلاین توضیح داده شده و در مرحله بعد همین موارد به صورت موردی و کامل ارائه می گردد. برای اینکه یک معلم خصوصی خوب داشته باشید باید به سوابق تدریس و رزومه کاری ایشان توجه نمائید. سعی کنید با مدرسینی کلاس خصوصی برگزار کنید که مدرک فوق لیسانس یا دکتری دارند و خودشان در ایام تحصیل موفق بوده اند و از دانشگاههای خوب، معتبر و سطح بالا فارغ التحصیل شده اند. به عنوان مثال اگر می خواهید درس دینامیک از رشته مهندسی مکانیک را با استفاده از کلاس های خصوصی خوب یاد بگیرد بهتر است با استادی کلاس داشته باشید که مدرک ارشد یا دکتری مهندسی مکانیک دارد و از دانشگاه تهران، امیرکبیر، علم و صنعت، خواجه نصیر و یا سایر دانشگاههای مطرح و معتبر دولتی ایران فارغ التحصیل شده است. چنین اساتیدی دروس را به صورت مفهومی و پایه ای تدریس می نمایند چرا که خودشان در ایام تحصیل بسیار خوب دروس را یاد گرفته اند. برای یادگیری ریاضی، فیزیک، شیمی، زیست، زبان انگلیسی، عربی، ادبیات و یا هر درس دیگری این ملاک را در نظر داشته باشید. به عنوان مثالی دیگر، اگر می خواهید در ریاضی کنکور درصد بالای ۸۰ کسب کنید باید با مدرسی کلاس داشته باشید که خود ایشان در کنکور و ریاضی کنکور موفق بوده اند.

نکات مهم برای انتخاب معلم خصوصی آنلاین خوب با نرخ مناسب

در ادامه نکات کلیدی و مهم برای انتخاب معلم خصوصی آنلاین با قیمت مناسب و ارزان و با بهترین نرخ ارائه می گردد. البته در نظر داشته باشید که اساتید خوب با قیمت پایین تدریس نمی کنند و باید حاضر باشید به تناسب کیفیتی که برای کلاس خصوصی دریافت می کنید هزینه پرداخت نمائید. اما در هر صورت، می توانید از بین اساتید خوب با استادی کلاس داشته باشید که قیمت مناسب تری برای کلاس های خودش در نظر گرفته است. برای انتخاب یک استاد خوب تدریس خصوصی با هزینه مناسب موارد زیر را در نظر داشته باشید.

۱- برای هر درس و رشته ای با استاد متخصص آن درس کلاس داشته باشید. به عنوان مثال اگر قصد استفاده از تدریس خصوصی ریاضی آنلاین یا حضوری را دارید یا می خواهید از کلاس خصوصی زبان انگلیسی استفاده نمائید، در هر مورد باید با یک استاد متخصص آن درس که رشته تحصیلی خود ایشان مرتبط با درس است کلاس داشته باشید. مسلما برگزاری کلاس خصوصی زیست با استادی که در رشته زیست شناسی تحصیل کرده است به نسبت استاد دیگری که رشته تحصیلی دیگری داشته است بسیار مفیدتر است.

۲- یک معلم خصوصی خوب معمولا خودش در دوران تحصیل موفق بوده است و در دانشگاه خوب و در یک رشته خوب تحصیل کرده است. بنابراین بهتر است با استادی کلاس خصوصی هماهنگ کرد که خود ایشان در یک دانشگاه خوب درس خوانده است. در سایت های معتبر تدریس خصوصی مانند سایت تدریس خصوصی ایران مدرس teaching.iranmodares.com معلم های خصوصی و اساتید تدریس خصوصی مدرک تحصیلی خودشان را هم قرار داده اند و دانشگاه محل تحصیل خودشان را هم ذکر نموده اند. از سایت های تدریس خصوصی خارجی می توان به www.tutor.com و www.tutorhunt.com اشاره کرد.

۳- اگر هدف شما از شرکت در کلاس های تدریس خصوصی موفقیت در کنکور است بهتر است با معلمی کلاس داشته باشید که خود ایشان در کنکور موفق بوده اند. برای استفاده از کلاس های خصوصی کنکور بهتر است استاد و معلمی را انتخاب کنید که شاگردهای قبلی موفقی داشته اند و به صورت مستند به شما نشان می دهند که شاگردهای قبلی ایشان نتیجه خوبی گرفته اند.

۴- برای دانش آموزان مقطع ابتدایی شاید بهتر باشد کلاس های خصوصی را با مدرسین خانم هماهنگ نمود. در مقطع ابتدایی دانش آموزان به محبت و ارتباط دوستانه بیشتری با معلم نیاز دارند و به نظر می رسد مدرسین خانم می توانند بهتر دانش آموزان این مقطع را هدایت نمایند.

۵- همانطور که می دانید تنور تدریس خصوصی در ایام امتحانات داغ است و بهتر است برای داشتن قیمت مناسب کلاس خصوصی از همان اوایل ترم و یا حداقل از اواسط ترم به فکر هماهنگ کردن یک استاد خوب باشید. استفاده از کلاس های خصوصی در ایام امتحانات فقط برای رفع اشکال خوب است. برای یادگیری پایه ای دروس بهتر است در طول ترم از این کلاس ها استفاده گردد. خصوصا برای دروسی مانند ریاضی و فیزیک یا دروس دانشگاهی رشته های فنی مهندسی بسیار لازم است که تمرین حل شود و بنابراین حتما در طول ترم از کلاس های خصوصی برای این دروس استفاده نمائید.

۶- در صورت امکان بهتر است کلاس های خصوصی به صورت حضوری برگزار شود. کلاس های آنلاین هم می تواند مفید باشد ولی به هر حال کلاس حضوری بازدهی بیشتری دارد. البته معلم خصوصی آنلاین هم مزیت هایی دارد از جمله اینکه می توانید با هر استادی از هر جای ایران و جهان کلاس داشته باشید. کلاس های آنلاین محدودیت زمانی و مکانی را از میان برداشته است و می توانید حتی شب قبل از امتحان برای رفع اشکال کلاس خصوصی آنلاین داشته باشید.

۷- بسیاری از اساتید مجرب جلسه اول تدریس را در صورت عدم رضایت رایگان و یا با نصف قیمت برگزار می کنند. در سایت ایران مدرس می توانید لیست کامل اساتید را ببینید و اساتیدی که جلسه اول را رایگان برگزار می کنند در توضیحات صفحه خودشان این مورد را ذکر کرده اند. اگر می خواهید ریسک کمتری داشته باشید با این اساتید کلاس برگزار کنید.

۸- تعدادی از اساتید کلاس های خصوصی را به صورت تضمینی برگزار می کنند. اگر نتیجه گرفتن در امتحان و یا آزمونی که در پیش رو دارید برای شما بسیار مهم و حیاتی است با این اساتید کلاس داشته باشید. البته مسلما تضمین برای نتیجه گرفتن شما تا حد زیادی به خودتان هم بستگی دارد. برای موفقیت در آزمون آیلتس، امتحان ریاضی، المپیاد فیزیک و یا هر آزمون دیگری تلاش و کوشش خودتان بیشتر از هر عامل دیگری تاثیر دارد.

۹- سابقه تدریس اساتید هم می تواند ملاک دیگری برای انتخاب یک استاد خوب باشد. سعی کنید با اساتید مجرب کلاس داشته باشید. اساتید مجرب با شاگردهای مختلفی سر و کار داشته اند و بنابراین می توانند سریعتر از شما شناخت پیدا کرده و کلاس را به سمتی پیش ببرند که مفید باشد و نتیجه خوبی بگیرید.

۱۰- قبل از برگزاری کلاس تلفنی با اساتید انتخابی حرف بزنید. در سایت ایران مدرس شماره تماس مستقیم تمام اساتید ارائه شده است. از لحن حرف زدن استاد می توانید متوجه شوید که چقدر به کار خودشان اعتماد دارند و چقدر می توانید روی کلاس های خصوصی ایشان حساب کنید.

۱۱- برای اینکه خوب نتیجه بگیرید خیلی روی ارزان بودن کلاس تاکید نداشته باشید. سعی کنید یک استاد عالی برای خودتان انتخاب نمائید. یک سایت خارجی دیگر تدریس خصوصی سایت tutorme.com است.

۱۲- نظرات شاگردهای قبلی، فیلم نمونه تدریس و توضیحات و مدارک ارائه شده توسط اساتید هم می توانند شما را در انتخاب یک معلم خوب راهنمایی کنند. این موارد را با دقت مورد بررسی قرار دهید.

۱۳- برای دروس دانشگاهی بهتر است با مدرسی کلاس داشته باشید که رشته تحصیلی ایشان با رشته تحصیلی خودتان یکی باشد و از دانشگاه خوبی فارغ التحصیل شده باشد.

۱۴- برای دروس کنکوری باید استاد و معلم خصوصی را با دقت بیشتری انتخاب کنید. حتما سوابق استاد، کارنامه کنکور خود ایشان، نتایج شاگردهای قبلی به صورت مستند، برنامه ای که برای کلاس ها دارند و …. را رویت نمائید.

۱۵- برای موفق شدن در درس ریاضی و یادگیری پایه ای این درس بهتر است با استادی کلاس داشته باشید که خود ایشان رشته ریاضی و یا رشته های فنی مهندسی خوانده اند.

۱۶- اگر هم استاد خوب و هم قیمت مناسب برای شما مهم است، ابتدا ۵ استاد عالی را با توجه به معیارهایی که گفته شد انتخاب نمائید و از بین این ۵ استاد با معلمی که مناسبترین قیمت را ارائه کرده است تماس بگیرید.

۱۷- در انتخاب معلم خصوصی دقت کنید و با اساتیدی کلاس داشته باشید که به صورت مستند مدارک کافی برای ادعاهای خودشان ارائه نموده اند.

۱۸- برای خوب نتیجه گرفتن از کلاس های تدریس خصوصی فقط داشتن یک استاد خوب کافی نیست. خود شاگرد هم باید تلاش کند و درس بخواند و تمرین و مسئله حل نماید.

۱۹- یکی از مهمترین نکات که قبلا هم به آن اشاره شد این است که بهتر است کلاس های خصوصی از همان اوایل یا حداقل از اواسط ترم شروع شود. در ایام امتحانات پیدا کردن استاد خوب کار راحتی نیست و اساتید مجرب خیلی زود وقتشان پر می شود. در ضمن، در ایام امتحانات هزینه کلاس ها هم معمولا بالاتر است.

۲۰- اگر می خواهید از کلاس های تدریس خصوصی حضوری که در منزل برگزار می شود استفاده نمائید بهتر است با استادی که به لحاظ موقعیت مکانی به شما نزدیکتر است کلاس داشته باشید.

چرا تدریس خصوصی در ایام امتحانات با استقبال زیادی مواجه است؟

ابراهیم سحرخیز در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درخصوص رواج استفاده از کتب کمک آموزشی و تدریس خصوصی در آستانه امتحانات و سهم کیفیت پایین آموزش در این زمینه اظهار داشت:‌مراجعه دانش‌آموزان به مراکز خصوصی و آموزشگاه‌های علمی آزاد در قالب کلاس زبان یا جبرانی و تقویتی در ایام امتحانات و کنکور پدیده‌ای نوظهور نیست و ریشه‌ای چندین ساله دارد.

سحرخیز ادامه داد:‌ گرایش به استفاده از کلاس‌های تقویتی و جبرانی را نمی‌توان کاملا به ضعف آموزش در مدارس دولتی گره زد و با این استدلال مدارس دولتی را زیر سوال برد چرا که هم‌اکنون بخش قابل توجهی از مدارس استعداهای درخشان، شاهد و هیئت امنایی که از سطح کیفی بالایی بهره‌مند بوده جزو مدارس دولتی هستند.

معاون سابق آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش بیان کرد:‌ امروزه مدارس ما نیازمند استفاده از روش‌های نوین یاددهی و یادگیری و تغییر سیستم ارزشیابی هستند. بیشترین مراجعه دانش‌آموزان به کلاس‌های خصوصی در دروس هدف همانند فیزیک، ریاضی و شیمی است که در این دروس با مشکل ارزشیابی مواجه هستیم. کدام دانش‌آموز دبیرستانی در درس فیزیک فرصت آزمایش را دارد،‌ آزمایشگاه تا چه اندازه در مدرسه مورد توجه است؟

منبع: تسنیم

/ پایان رپورتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و لینک 2 دانلودهیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا