آموزش

آموزش جدید تصویری 2 روش ساخت کانال در واتساپ

امکانی جدید به پیامرسان واتساپ اضافه شده که شما میتوانید صفحه ای را شبیه به کانال تلگرام ایجاد کنید 📢 تا فقط ادمین ها بتوانند پیام ارسال کنند. در این مطلب از لینک 2 دانلودبه آموزش جدید تصویری ۲ روش ساخت کانال در واتساپ میپردازیم.

آموزش ساخت کانال واتساپ

?How to Create WhatsApp Channel

ساخت کانال در پیامرسان ها یکی از امکاناتی است که کاربران زیادی به آن نیاز دارند، اما با این حال برخی از پیامرسان ها مانند واتساپ این قابلیت را ندارند. با این وجود شما میتوانید در واتساپ گروهی را طوری تنظیم کنید که فقط ادمین ها در آن جا بتوانند پیام منتشر کنند. این کار باعث میشود شما صفحه ای شبیه به کانال در واتساپ داشته باشید. همچنین میتوانید چندین گروه با تعدادی زیادی افراد را با قابلیت جدید واتساپ وب به اسم Communities به یکدیگر متصل و در آنها خبررسانی کنید. در ادامه به آموزش تصویری ساخت کانال در واتساپ میپردازیم.

Communities چیست؟ آموزش کانال در واتساپ با استفاده از Communities

WhatsApp برای راحتی کاربران خود قابلیت های جدیدی به شبکه اجتماعی خود اضافه میکند. یکی از این قابلیت های جدید Communities است. این قابلیت به کاربران اجازه میدهد نه تنها مانند گذشته به طور خصوصی با دوستانشان ارتباط برقرار کنند بلکه در گروه های بزرگ تری با نام Communities فعالیت کنند. افرادی که در یک Communities شرکت میکنند میتوانند شماره های یکدیگر را مشاهده کنند این باعث میشود تا اعتماد بیشتری بین کاربر ها وجود داشته باشد. همچنین کانال فروشگاهی در واتساپ میتواند از این ویژگی استفاده کند تا مشتریان اعتماد بیشتری داشته باشند.

روش ساخت کانال واتساپ

Communities ها فقط از طریق دعوت عضو میگیرند و اگر کاربری دعوت نشود نمیتواند وارد Communities شود. برای دعوت کردن به یک Communities ادمین میتواند شخص را خودش اضافه کند و یا اینکه لینک Communities را برای شخص بفرستد تا خودش عضو شود. در صورتی که گروهی در واتساپ دارید میتوانید آن را به Communities خود وصل کنید. در Communities شما میتوانید با ۳۲ نفر به طور همزمان تماس صوتی برقرار کنید. در ادامه نحوه ساخت Communities در واتساپ و اضافه کردن گروه ها به آن را بررسی میکنیم.

آموزش ساخت کانال واتساپ

آموزش ساخت کانال در واتساپ و راه اندازی Communities از طریق نسخه وب

بهترین روش ساخت کانال واتساپ استفاده از نسخه وب و قابلیت Communities است. برای ساخت کانال در واتساپ وارد نسخه وب واتساپ شوید. روی سه نقطه روی هم کلیک کنید و از منو باز شده New community را انتخاب کنید.

آموزش ساخت کانال در واتساپ و راه اندازی Communities از طریق نسخه وب

همچنین میتوانید روی آیکن Community جدید بالا صفحه کلیک کنید و در صفحه باز شده Start a Community را انتخاب کنید.

آموزش ساخت کانال در واتساپ و راه اندازی Communities از طریق نسخه وب

در  صفحه بعد مشخصات، نام، توضیحات و عکس Community جدید خود را وارد کنید و بر روی فلش جلو کلیک کنید.

Community واتساپ

بعد از آن دو گزینه شما مشاهده میکنید. اگر میخواهید یک گروه جدید بزنید گزینه Create New Group را انتخاب کنید و یک گروه بزنید و در صورتی که یک گروه دارید میتوانید Add Existing Groups را انتخاب کنید.

ساخت کانال در واتساپ

با این کار گروه مورد نظر خود را به Community جدید اضافه میکنید. بعد از اضافه کردن گروه روی آیکن سبز رنگ کلیک کنید. محدودیت های کانال واتساپ در این روش این است که شما میتوانید ۵۰ گروه به Community خود اضافه کنید.

ساختن کانال در واتساپ از طریق ساخت گروه

برای اینکه شما یک کانال داشته باشید در واتساپ میتوانید یک گروه جدید بزنید و امکان ارسال پیام را برای همه مخاطبین ببندید. با این روش ساخت کانال واتساپ، در گروهی که زدید مانند کانال های تلگرام فقط ادمین ها میتوانند پیام بگذارند. ساخت کانال در واتساپ آیفون از طریق ساخت گروه تفاوتی با اندروید ندارد. برای این کار ابتدا برنامه WhatsApp را در گوشی خود باز کنید. بعد از باز شدن برنامه واتساپ اولین کاری که باید انجام دهید این است که یک گروه واتساپ بزنید. برای زدن گروه جدید در واتساپ روی سه نقطه بالای صفحه سمت راست ضربه بزنید. از منویی که باز میشود New group را انتخاب کنید.

آموزش ساخت کانال در واتساپ

پس از باز شدن اطلاعات گروه جدید نام و عکس پروفایل آن را مشخص کنید. بعد از نوشتن نام و گذاشتن عکس در پروفایل باید به قسمت Group settings بروید. در این بخش دو چیز را باید تغییر دهید. پس وارد بخش Group settings شوید. برای اینکه گروه واتساپی شما شبیه به کانال شود در صفحه Group settings گزینه Edit group info را روی Only admins تنظیم کنید. با این کار فقط ادمین ها میتوانند اطلاعات گروه را تغییر دهند. پس از آن در زیر Edit group info گزینه Send messages را نیز روی Only admins تنظیم کنید. این کار باعث میشود فقط ادمین ها پیام بگذارند.

ساخت کانال در واتساپ آیفون

پس از طی کردن مراحل بالا تبدیل گروه به کانال در واتساپ با موفقیت انجام میشود. شما میتوانید افراد را خودتان به گروه واتساپی اضافه کنید و یا لینک کانال را برای آن ها بفرستید. همچنین میتوانید برخی از مخاطبین را به دلخواه ادمین کنید.

ساخت کانال شخصی در واتساپ

نحوه تبدیل گروه به ابر گروه در واتساپ چگونه است؟

شما در گروه های واتساپ تنها ۲۵۶ نفر میتوانید عضو کنید. برای بیشتر کردن این عدد و رفع محدودیت اعضای گروه در واتساپ میتوانید به جای اینکه خودتان آن ها را اضافه کنید لینک کانال را بفرستید تا خودشان عضو شوند.

آموزش ساخت لینک کانال در واتساپ و اشتراک گذاری آن

بعد از ساختن کانال در واتساپ شما میتوانید برای کانال خود لینک بسازید و آن را به اشتراک بگذارید. برای این کار وارد کانال خود شوید و روی اسم آن ضربه بزنید.

تبدیل گروه به کانال در واتساپ

روی Invite via link ضربه بزنید.

ساختن کانال در واتساپ

در آخر Revoke link را انتخاب کنید تا لینک کانال تغییر کند. حالا میتوانید آن را کپی و با دیگران به اشتراک بگذارید.

آموزش ساخت لینک کانال در واتساپ

اگر بعد از ساخت گروه خواستید آن را حذف کنید میتوانید مطلب آموزش تصویری نحوه حذف گروه واتساپ توسط ادمین یا کاربر را مطالعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز به آموزش ساخت کانال در واتساپ فارسی پرداختیم. آیا شما توانستید از روش های بالا برای ساخت کانال شخصی در واتساپ استفاده کنید؟ شما میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه چگونگی ساخت کانال در واتساپ در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا