آموزش

آموزش حذف و افزودن ویجت اندروید برای نمایش ساعت و.. در صفحه اصلی

ویجت ها (Widgets) 📱 یکی از ویژگی هایی است که در سیستم عامل اندروید به چشم می خورد. شما بدون باز کردن برنامه، سریعا می توانید از صفحه اصلی اطلاعات مورد نظر را بررسی کنید. از آنجایی که برخی از کاربران با نحوه افزودن یا حذف ویجت ها آشنا نیستند، امروز در لینک 2 دانلودقصد داریم تا روش حذف و افزودن ویجت اندروید در صفحه اصلی را به شما آموزش دهیم.

ویجت در اندروید چیست؟ حذف یا قرار دادن ساعت ، آب و هوا روی صفحه گوشی

How to Add and Remove Widgets to Android Home Screen

سطح پوشش ویجت ها در اندروید بیش تر از سایر سیستم های عامل موبایل است.شما می توانید زمان، وضعیت آب و هوا، پخش موسیقی و.. را با کمک آن ها بدون نیاز به باز کردن برنامه انجام دهید. از آنجایی که صفحه اصلی همیشه در دید است، مدیریت ویجت ها مورد نیاز است. قابل ذکر است که روش های ذکر شده، در نسخه های مختلف اندروید به شکل مشابه در دسترس می باشد.

اضافه کردن ویجت به صفحه اصلی گوشی

برای افزودن ویجت در اندروید ابتدا بر روی هر فضای خالی در صفحه اصلی گوشی خود، تاچ کرده و انگشت خود را نگه دارید.

اضافه کردن ویجت به صفحه اصلی گوشی

حال یک منو به نمایش در خواهد آمد. روی گزینه Widgets تپ کنید.

اضافه کردن ویجت به صفحه اصلی گوشی

اکنون چگونه ویجت را فعال کنیم؟ با این کار لیست کاملی از همه ویجت های نصب شده در گوشی شما نمایش داده می شود. به خاطر داشته باشید که همه برنامه ها ویجت ندارد و اگر ویجت برنامه مورد علاقه خود را مشاهده نکردید، نگران نشوید زیرا توسعه دهنده برنامه پشتیبانی از ویجت را به برنامه اضافه نکرده است. ویجت مورد نظر را انتخاب کنید. در این مثال برای قرار دادن ساعت روی صفحه اصلی گوشی، ساعت را انتخاب می کنیم.

اضافه کردن ویجت به صفحه اصلی گوشی

حال ویحت به صفحه اصلی شما اضافه می شود.

نحوه جا به جایی ویجت برای تغییر جای ساعت در اندروید

برای جا به جایی آن در صفحه و تغییر سایز ویجت اندروید، روی آن تپ کرده و انگشت خود را نگه دارید. با این کار می توانید آن را در صفحه اصلی جا به جا کنید.

فراموش نکنید که هر ویجت دارای اندازه مشخصی است که ذکر شده است. در نتیجه برای جا دادن ویجت ها به فضای کافی نیاز دارید.

نحوه جا به جایی ویجت برای تغییر جای ساعت در اندروید

پس از رها کردن ویجت، ممکن است برخی از گزینه های سفارشی سازی شده مانند انتخاب رنگ پس زمینه و.. به شما نمایش داده شود. در نهایت پس از سفارشی سازی، ویجت آماده استفاده است.

نحوه جا به جایی ویجت برای تغییر جای ساعت در اندروید

همچنین اگر قصد استفاده از ویجت های ساعت مختلف را دارید، پیشنهاد می کنیم مطلب معرفی ۱۲ برنامه و ویجت ساعت فارسی و انگلیسی اندروید را هم مطالعه نمایید.

نصب ویجت های بیشتر، اضافه کردن آب و هوا ، تقویم ، ساعت و.. به صفحه اصلی گوشی

اگر قصد استفاده از ویجت های بیشتر را برای افزودن به صفحه اصلی دارید، کافیست تا وارد پلی استور شوید. سپس عبارت widgets را جستجو کنید. می توانید ویجت های مختلف را مشاهده کرده و گزینه مورد نیاز را دانلود، نصب و استفاده کنید.

آموزش حذف ویجت در اندروید

حذف ویجت نیز به سادگی امکان پذیر است. ابتدا انگشت خود را روی ویجت مورد نظر تاچ کرده و نگه دارید. سپس گزینه Remove را در بالای صفحه مشاهده خواهید کرد. ویجت را به سمت Remove کشیده و روی آن رها کنید.

آموزش حذف ویجت در اندروید

با این کار ویجت از صفحه اصلی شما حذف می شود.

همینطور اگر با مشکل کند شدن گوشی نیز مواجه هستید، مطالعه مطلب ۱۵ دلیل و روش جدید حل مشکل کند شدن گوشی اندروید نیز برای شما کاربردی و مفید خواهد بود.

آموزش افزودن و حذف ویجت در اندروید، حذف برنامه برای برداشتن ویجت

راه حل دیگری هم برای حذف ویجت وجود دارد و آن حذف کامل برنامه است. شما می توانید به سادگی برنامه ای که ویجت را در صفحه اصلی شما ایجاد کرده است، به طور کامل حذف کنید. با این کار ویجت نیز از صفحه اصلی حذف می شود.

آموزش افزودن و حذف ویجت در اندروید، حذف برنامه برای برداشتن ویجت

در پایان اگر به دنبال تغییر قفل صفحه نیز هستید، مطالعه مطلب بررسی و دانلود ۱۰ تا از بهترین نرم افزار های قفل صفحه گوشی اندروید را هم فراموش نکنید.

نظرات و پیشنهادات شما

در مطلب امروز راه های اضافه کردن ویجت در اندروید را به همراه نحوه حذف و جا به جایی را به شما معرفی کردیم. می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در زمینه ویجت قفل صفحه هواوی و… را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا