آموزش

فروش آنلاین راه حل دوران قرنطینه کرونا

با توجه به اوضاع پیش آمده و تعطیلی بسیاری از کسب و کارها، فروش آنلاین بهترین راه حل برای این دوران است. با شیوع بیماری کرونا بسیاری از مراکز خرید تعطیل شده بودند و این امر باعث ضرر مالی بسیاری از صاحبان کسب و کارهای سنتی شده بود. خیلی از این افراد مجبور شدند تا مغازه های خود را تعطیل کنند. به همین دلیل بسیاری از افراد به دنبال راه حلی بودند تا از این بحران اقتصادی خارج شوند.

راه اندازی فروشگاه اینترنتی بهترین راه برای کسب درآمد در این ایام است. برای این کار شما به یک وب سایت نیاز دارید تا بتوانید از طریق آن محصولات و خدماتتان را به دیگران معرفی کنید. اگر شما خودتان قادر به طراحی وب سایت نیستید می توانید از افرادی که در این زمینه فعالیت دارند کمک بگیرید. شما با ایجاد یک فروشگاه اینترنتی می توانید به راحتی محصولات خود را به فروش برسانید.

با توجه به اینکه کسب و کارهای آنلاین در حال رشد است و هر روزه شاهد آنلاین شدن کسب و کارهای بسیاری هستیم، پس می توان نتیجه گرفت که فقط با طراحی فروشگاه اینترنتی می توانید به درآمد ایده آل خود برسید. فروش آنلاین می تواند به شما کمک کند تا ضررهای مالی خود را جبران کنید. در این مقاله سعی می کنیم در مورد راه حلهای برای عبور از دوران قرنطینه کرونا بیشتر صحبت کنیم.

تاریخچه خرید و فروش اینترنتی

برای اولین بار در سال ۱۹۹۱ تیم برنزلی اولین گروهی بودند که تجارت الکترونیک را آغاز کردند. شیوه تجارت الکترونیک به سرعت ترقی کرد و با گذشت سه سال بانکداری آنلاین ایجاد شد و با همین سرعت فروشگاههای اینترنتی و کاربران مجازی ایجاد شدند و کسب و کارها به سمت خرید آنلاین سوق پیدا کرد. بسیاری از صاحبان کسب و کار الکترونیک به ساخت فروشگاه اینترنتی روی آوردند و توانستند در کار خود پیشرفت بسیاری داشته باشند. با به وجود آمدن فروشگاه های اینترنتی و فروش آنلاین ده ها شغل جدید ایجاد شد و با شیوع بیماری کرونا ارزش اینگونه داد و ستد بسیار بیشتر شده است.

ایجاد اولین فروشگاه آنلاین در ایران

اولین فروشگاه آنلاین در ایران در سال ۱۳۸۵ تأسیس شد. این مجموعه در ابتدا فقط به نقد و بررسی دو محصول دوربین عکاسی و تلفن همراه می پرداختند. بعدها در این فروشگاه اینترنتی کم کم به نقد و بررسی لپ تاپ نیز پرداخته شد و به مرور زمان کم کم نقد و بررسی سایر محصولات دیجیتال نیز به آن اضافه شد.

در سال های اخیر ما شاهد رشد و توسعه تجارت الکترونیک در ایران هستیم. تعداد فروشگاه های اینترنتی در فضای مجازی روز به روز بیشتر شده و تمایل افراد برای خرید و فروش اینترنتی بیشتر شده است.

چگونه در دوران قرنطینه محصولات خود را به فروش برسانیم؟

همانطور که در مقدمه این مقاله اشاره شد بهترین راه حل برای خروج از دوران قرنطینه کرونا، فروش آنلاین است. در واقع یک روش راه اندازی کسب و کار با هزینه پایین، راه اندازی کسب و کار اینترنتی است. شما با هزینه بسیار پایینتر از مشاغل سنتی هم می توانید کسب و کار خود را در خانه راه اندازی کنید. شاید باور عموم بر این باشد که برای اینکه فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی کنید نیاز به سرمایه زیادی خواهید داشت یا اینکه باید به برنامه نویسی مسلط باشید تا بتوانید کارهای پیچیده کسب و کار اینترنتی خود را رفع کنید.

اما باید بدانید که برای راه اندازی مشاغل اینترنتی، نیاز به سرمایه اولیه زیادی نخواهید داشت. زیرا حتی لازم نیست شما یک مغازه اجاره کنید و می توانید محصولات خود را در خانه به فروش برسانید. در واقع یکی از مزایای فروش آنلاین همین است که شما نیاز به سرمایه هنگفتی نخواهید داشت. همچنین کسب و کارهای آنلاین، ۲۴ ساعته هستند و شما حتی در زمان خواب نیز می توانید کسب درآمد کنید.

کسب و کار اینترنتی چیست؟

به کسب و کاری که شما حتی در خانه و زمان خواب نیز می توانید درآمدزایی کنید، کسب و کار اینترنتی می گویند. شما برای اینکه شغل آنلاین خود را راه اندازی کنید باید با محیط مجازی و شبکه های اجتماعی آشنایی کافی داشته باشید. همچنین برای اینکه بتوانید محصولات خود را به افراد بیشتری معرفی کنید می توانید از تبلیغات استفاده کنید. دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی یکی از راه هایی است که شما می توانید از آن برای معرفی محصولات خود به سایر افراد استفاده کنید.

کسب و کارهای آنلاین به صورتی است که شما دیگر به یک محیط کوچک در اطراف محل کسب و کارتان محدود نمی شوید. بلکه در دنیایی قرار می گیرید که همه افراد از سرتاسر جهان با یک کلیک می توانند وارد فروشگاه اینترنتی شما شوند. بسیاری از افراد به غلط فکر می کنند راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی فقط از طریق راه اندازی یک سایت بزرگ مانند آمازون امکان پذیر است، اما بد نیست بدانید با پیشرفت علم دیگر نیازی به راه اندازی یک سایت نخواهید داشت.

امروزه اپلیکیشن های مختلفی پا به عرصه گذاشته اند که شما می توانید از طریق آنها به راحتی به کسب و کار بپردازید. اینستاگرام، تلگرام، واتس آپ و…، برنامه هایی هستند که شما می توانید از طریق آنها کسب و کار اینترنتی خود را راه اندازی کنید و از طریق فروش آنلاین، محصولات مختلفی را به فروش برسانید. در ادامه به معرفی و بررسی محصولاتی می پردازیم که شما می توانید آنها را به صورت اینترنتی به فروش برسانید.

آثار هنری و دست ساز

آثار هنری، یکی از مواردی است شما می توانید به صورت اینترنتی به فروش برسانید. البته به ایده فروش محصولات هنری و دست ساز توجه کمتری شده است و افراد کمی به فروش محصولات هنری می پردازند. اما افرادی که در این کار هستند درآمد عالی دارند و می توانند با راه اندازی یک کارگاه، باعث درآمدزایی سایر افراد هم بشوند.

فروش اینترنتی لوازم جانبی موبایل و تبلت

یکی از ایده های عالی برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی فروش آنلاین لوازم جانبی موبایل و تبلت است. زیرا شما یک موبایل خریداری می کنید اما همیشه به دنبال لوازم جانبی آن هستید. بسیاری از افراد برای اینکه در کار خود موفق شوند بر روی یک برند خاص کار می کنند مانند برند شیائومی که در حال حاضر بسیار پرطرفدار است.

فروش پوشاک بزرگسالان و کودکان

ممکن است شما بخواهید کسب و کاری در زمینه فروش پوشاک راه اندازی کنید اما به دلیل بالا بودن هزینه راه اندازی نتوانسته باشید مغازه پوشاکی خود را بازگشایی کنید. فضای مجازی این امکان را به شما می دهد تا بدون اینکه نگران اجاره مغازه باشید درون خانه خود به فروش محصولات بپردازید.

فروش اینترنتی گل و گیاه

در حال حاضر و با شیوع ویروس کرونا شاهد آنلاین شدن فروش گل و گیاه نیز هستیم. البته فروش آنلاین گل و گیاه از قبل نیز رواج داشته است اما با اوج گرفتن این ویروس بسیاری از گل فروشی ها تعطیل شده و به همین دلیل مجبور به فروش اینترنتی محصولات خود شدند.

فروش اینترنتی کفش

در بسیاری از شهرها محصولات اورجینال پیدا نمی شود. به همین دلیل ایده فروشگاه اینترنتی برای فروش برند های مختلف کفش، یک ایده عالی است. البته بهتر است بر روی یک برند خاص تمرکز کنید. ولی باید به این موضوع توجه داشته باشید که کدام برند در ایران طرفدار بیشتری دارد.

فروش ابزارآلات به صورت آنلاین

به این بخش رسیدگی زیادی نشده و افراد بسیاری در این حوزه فعال نیستند. البته چند سایت به صورت آنلاین اقدام به فروش ابزارآلات کرده اند اما فروش چندانی ندارند، زیرا آمار سایت آنها بسیار پایین است. اگر در این بخش متمرکز شوید می توانید پیشرفت چشم گیری داشته باشید.

فروش کتاب به صورت آنلاین

ممکن است شما به کتاب خاصی نیاز داشته باشید ولی در شهر خود نتوانید آن را پیدا کنید. فروش آنلاین کتاب می تواند این مشکل را برطرف کند. البته به این بخش هم توجه زیادی نشده است و سایت هایی که در این زمینه فعال هستند بسیار کم هستند.

نتیجه گیری

اگر به دنبال کسب و کار اینترنتی هستید، باید بدانید که گزینه های زیادی وجود دارد که شما می توانید در آن زمینه کسب و کار خود را راه اندازی کنید. برای موفقیت در کار فقط راه اندازی فروشگاه یا سایت فایده ای ندارد بلکه باید بسیار فعال و صبور باشید. بسیاری از کسب و کارهایی که درحال حاضر شاهد موفقیت آنها هستیم ممکن است دو تا سه سال برای رسیدن به موفقیت صبر کرده باشند.

/ پایان رپورتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و لینک 2 دانلودهیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا