آموزش

آموزش نحوه تغییر مرورگر پیش فرض در ویندوز 11

احتمالا می دانید که مرورگر 🌐 پیش فرض در ویندوز های قدیمی، مرورگر Internet Explorer بدود. این مرورگر سال ها به دلیل کندی و کاربر پسند نبودن مورد علاقه کاربران کامپیوتری نبود و معمولا کاربران تمایل به تغییر مرورگر پیش فرض خود داشتند. در سال های اخیر و تبدیل آن به مرورگر Microsoft Edge در ویندوز ۱۱ بعضی کاربران همچنان تمایل به تغییر مرورگر پیش فرض خود به مرورگرهای کروم و یا فایرفاکس دارند. در این مطلب از لینک 2 دانلودبه آموزش نحوه تغییر مرورگر پیش فرض در ویندوز ۱۱ می پردازیم.

تنظیم مرورگر پیش فرض به کروم در ویندوز ۱۱

How to Change the default browser on Windows 11?

شرکت مایکروسافت تغییرات زیادی در ویندوز جدید خود یعنی ویندوز ۱۱ اعمال کرده است. یکی از این تغییرات نحوه تغییر مرورگر پیش فرض در ویندوز که بسیار با تغییر مرورگر پیش فرض در ویندوز ۱۰، ۸ و ۷ متفاوت است. در این ویندوز برای تغییر دادن مرورگر پیش فرض باید تمامی فرمت های فایلی مربوط به مرورگر را به مرورگر دلخواه خود تغییر دهید. در توضیحاتی که در ادامه برای تغییر مرورگر پیش فرض میدهیم برای سهولت کار مرورگر کروم را مثال می زنیم. در صورت تمایل میتوانید هر مرورگر دیگری را نیز به همین روش پیش فرض کنید.

تنظیم مرورگر پیش فرض ویندوز ۱۱

برای تغییر مرورگر پیش فرض به کروم در لپ تاپ مراحل زیر را به ترتیب طی کنید:

در نوار پایین صفحه Start را انتخاب کنید.

انتخاب مرورگر پیش فرض در ویندوز 11

از بین گزینه های موجود Setting را انتخاب کنید.

تنظیم مرورگر پیش فرض ویندوز 11

از منوی سمت چپ Apps و از منوی سمت راست Default apps را انتخاب کنید.

 تغییر مرورگر پیش فرض ویندوز 11 در لپ تاپ

پس از انتخاب Default apps یک لیست برای شما نمایان می شود. از لیست Google Chrome یا مرورگر دیگر مانند فایرفاکس ، اپرا ، Brave و.. را انتخاب کنید.

مرورگر پیش فرض ویندوز

در این مرحله انواع فرمت های فایل نمایش داده می شود. اولین فرمت که htm. است را انتخاب کنید.

گوگل کروم پیش فرض

در لیست نمایش داده شده Google Chrome (مرورگر مدنظر خود برای جایگزین) را انتخاب کنید و سپس بر روی Ok بزنید.

تغییر مرورگر پیش فرض به کروم

در این مرحله دوباره از لیست فرمت های فایل فرمت بعدی را انتخاب کرده و همین مراحل را برای آن نیز انجام دهید تا تمام فرمت ها بر روی حالت Google Chrome قرار بگیرند. در این جا لیستی از فرمت هایی که قرار دادن آن ها بر حالت کروم ضروری است برای شما قرار می دهیم:

HTM
HTML
PDF
SHTML
WEBP
XHT
XHTML
FTP
HTTP
HTTPS

پس از قرار دادن تمامی فرمت ها بر حالت کروم، مرورگر گوگل کروم پیش فرض می شود.

انتخاب مرورگر پیش فرض در ویندوز ۱۱ با استفاده از EdgeDeflector

یکی از روش های تغییر مرورگر ویندوز استفاده از نرم افزار EdgeDeflector است. با استفاده از این برنامه به صورت غیر مستقیم و بدون دخالت مایکروسافت میتوانید مرورگر پیش فرض خود را تغییر دهید. برای تغییر مرورگر پیش فرض ویندوز با استفاده از EdgeDeflector مراحل زیر را به ترتیب طی کنید:

برنامه را دانلود کنید. در صورت تمایل میتوانید محل نصب نرم افزار را تغییر دهید.

تغییر مرورگر پیش فرض به کروم

سپس برنامه را نصب کنید.

 انتخاب مرورگر پیش فرض در ویندوز 11

پس از نصب این برنامه نیاز است آن را تایید کنید. برای تایید برنامه ابتدا وارد برنامه Setting شوید. از منوی سمت چپ Apps را انتخاب کرده و سپس بر روی Default apps کلیک کنید.

 تعیین مرورگر پیش فرض ویندوز 11

از بین لیست برنامه های EdgeDeflector را پیدا کرده و همانند تصویر زیر بر روی MICROSOFT-EDGE کلیک کنید.

 آموزش نحوه تغییر مرورگر پیش فرض در ویندوز 11

در این مرحله یک صفحه برای شما باز می شود. از لیست گزینه ها EdgeDeflector را انتخاب کنید تا برنامه تایید شود. از این پس هر لینکی که تمایل داشتید باز کنید با توجه به تنظیمات پیش فرض شما در مرورگر مورد نظر شما باز می شود.

مرورگر پیش فرض ویندوز

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز آموزش نحوه تغییر مرورگر پیش فرض در ویندوز ۱۱ را معرفی کردیم و امیدواریم توانسته باشیم مشکلات و دغدغه های شما را در این مورد حل کرده باشیم. نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه تعیین مرورگر پیش فرض ویندوز ۱۱ را در بخش دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا