آموزش

آموزش گام به گام رفع مشکل کار نکردن دکمه سایلنت آیفون

آیا حین استفاده از دکمه سایلنت آیفون 🔕 متوجه شدید که این دکمه را نمیتوانید حرکت دهید یا در صورت روشن کردن حالت بی صدا با استفاده از دکمه سایلنت، گوشی بی صدا نمیشود؟ این اتفاق دلایل مختلفی میتواند داشته باشد. در این مطلب از لینک 2 دانلودبه آموزش گام به گام رفع مشکل کار نکردن دکمه سایلنت آیفون میپردازیم.

علت کار نکردن دکمه سایلنت آیفون

 Fixes for iPhone Silent Switch Not Working

در گوشی های آیفون برای سایلنت شدن گوشی روش های مختلفی وجود دارد. یکی از سریعترین و راحت ترین روش سایلنت کردن آیفون استفاده از دکمه سایلنت در کنار گوشی است. شما با کشیدن این دکمه میتوانید گوشی خود را بی صدا کنید. با این حال گاهی ممکن است این دکمه با مشکل مواجه شود و گوشی شما را بی صدا نکند. در ادامه دلایل خراب شدن دکمه سایلنت آیفون را بررسی خواهیم کرد.

۱- تمیز کردن اطراف دکمه سایلنت

گوشی ها همیشه در معرض آلودگی و کثیفی هستند. برخی مواقع این کثیفی ها باعث بروز برخی مشکلات میشود. به عنوان مثال ممکن است لای دکمه های گوشی پرز ها و آلودگی هایی قرار میگیرد و باعث میشود آن دکمه به صورت درست کار نکند و شما با مشکل مواجه شوید. بنابر این در صورتی که دکمه سایلنت برای شما کار نمیکند، ممکن است اطراف کنار دکمه سایلنت به دلیل پرز و آلودگی مسدود شده باشد.

علت کار نکردن دکمه سایلنت آیفون

در این شرایط شما باید اطراف دکمه سایلنت را تمیز کنید. برای تمیز کردن دکمه سایلنت بهتر است آن را به یک متخصص نشان دهید زیرا اگر فشار زیادی به دکمه وارد شود ممکن است آسیب فیزیکی ببیند. با این حال اگر میخواهید خودتان آن را تمیز کنید با یک وسیله باریک که لای دکمه میرود دکمه سایلنت را تمیز کنید. همچنین برای رفع مشکل سایلنت با تمیز کردن آن میتوانید از دستگاه فشار هوا استفاده کنید.

۲- جلوگیری شدن از حرکت دکمه سایلنت آیفون به دلیل قاب و…

بیشتر افرادی که از گوشی های هوشمند مخصوصا آیفون استفاده میکنند برای گوشی های خود قاب میگذارند. قاب گوشی ها باعث میشود تا گوشی شما در اثر ضربه خوردن آسیب فیزیکی نبیند و گوشی شما سالم بماند. با این حال گاهی به دلیل تهیه کردن قاب نامناسب ممکن است با مشکل مواجه شوید. برخی مواقع قاب هایی که تهیه میکنید به دلیل ظاهر نامناسبی که دارند از حرکت درست دکمه ها جلوگیری میکنند. در این شرایط با مشکل کار نکردن دکمه سایلنت مواجه میشوید. بنابر این برای رفع مشکل خود باید یک قاب نو تهیه کنید. در زمان خرید یک قاب جدید باید دقت داشته باشید قابی که تهیه میکنید نباید از حرکت دکمه ها جلوگیری کند.

از کار افتادن دکمه سایلنت آیفون

۳- راه اندازی مجدد گوشی آیفون

در بسیاری از موارد زمانی که شما گوشی خود را روشن میکنید برخی از قسمت های آیفون به درستی راه اندازی نمیشوند. در این شرایط ممکن است با مشکلات مختلفی مانند کار نکردن دکمه سایلنت آیفون مواجه شوید. برای همین میتوانید یک بار گوشی خود را به صورت کامل خاموش کرده و مجددا آن را روشن کنید.

خراب شدن دکمه سایلنت آیفون

۴- آپدیت آیفون برای نصب نسخه های جدید iOS

برای سیستم عامل آیفون مانند سایر سیستم عامل ها به صورت مرتب بروز رسانی هایی قرار میگیرد. در صورتی که شما گوشی خود را بروز نکنید و از نسخه قدیمی آن استفاده کنید ممکن است با مشکلات مختلفی مواجه شوید. بنابر این برای حل مشکل از کار افتادن دکمه سایلنت آیفون به صورت مرتب آپدیت آیفون را بررسی کنید و گوشی خود را همیشه بروز نگه دارید.

دکمه سایلنت ایفون خراب شده

۵- ریست کردن آیفون

در صورتی که هیچ کدام از روش های گقته شده برای رفع مشکل دکمه سایلنت کارساز نبود و نتوانستید مشکل خود را حل کنید میتوانید با ریست آیفون مشکل خود را حل کنید. ریست آیفون تمامی اطلاعات گوشی شما را پاک خواهد کرد. بنابر این ابتدا سایر روش ها را طی کنید و بعد از اینکه مطمئن شدید با سایر روش ها مشکل شما حل نمیشود این کار را امتحان کنید. همچنین قبل از ریست آیفون خود ابتدا از تمامی اطلاعات آن بکاپ تهیه کنید.

۶- نشان دادن گوشی به افراد متخصص

در آخر ممکن است دکمه سایلنت آیفون آسیب فیزیکی دیده باشد. در این شرایط با هیچکدام از روش های گفته شده نمیتوانید مشکل خود را حل کنید. برای حل مشکل سایلنت آیفون باید به مراکز تعمیر گوشی آیفون مراجعه کرده و دکمه سایلنت گوشی خود را تعویض کنید. با قرار گرفتن دکمه جدید مشکل شما حل میشود و میتوانید به راحتی از دکمه سایلنت آیفون استفاده کنید.

دکمه سایلنت گوشی آیفون


شما به غیر از دکمه سایلنت از طریق روش های دیگری میتوانید گوشی خود را بی صدا کنید. در ادامه این روش ها را بررسی خواهیم کرد.

۱- سایلنت کردن آیفون از طریق تنظیمات

در صورتی که با روش های بالا نتوانستید مشکل دکمه سایلنت آیفون را حل کنید میتوانید از روش های دیگری برای بی صدا کردن گوشی خود استفاده کنید. به عنوان مثال شما بدون نیاز به دکمه سایلنت میتوانید گوشی خود را از طریق تنظیمات بی صدا کنید. برای این کار وارد Settings گوشی خود شوید. بعد از باز کردن تنظمیات آیفون در صفحه اصلی آن به دنبال گزینه Sound and Haptics بگردید. بعد از پیدا کردن این گزینه روی آن ضربه بزنید.

دکمه سایلنت گوشی آیفون

در صفحه Sound and Haptics شما میتوانید اسلایدر Ringtone and volume را مشاهده کنید. در صورتی که اسلایدر را به صورت کامل به سمت چپ بکشید گوشی شما بی صدا میشود. برای صدا دار کردن گوشی خود مجددا وارد صفحه Sound and Haptics شوید و اسلایدر Ringtone and volume را به سمت راست بکشید.

خراب شدن دکمه سایلنت آیفون

۲- بی صدا کردن گوشی آیفون با Do Not Disturb

آیفون قابلیتی به نام Do Not Disturb یا حالت مزاحم نشوید دارد. زمانی که دکمه سایلنت آیفون خراب شده است شما با استفاده از این قابلیت میتوانید گوشی آیفون خود را در حالت بی صدا قرار دهید. این قابلیت برای زمانی که میخواهید بخوابید و یا وارد جلسه کاری شوید، بسیار مناسب است. زمانی که شما Do Not Disturb را فعال کنید تماس های شما به صندوق تماس ها هدایت میشود و زمانی که برای گوشی شما نوتیفیکیشنی ارسال شود صفحه گوشی روشن نخواهد شد.

از کار افتادن دکمه سایلنت آیفون

۳- بی صدا بودن گوشی در زمان دریافت پیام

شما میتوانید با استفاده از گزینه Text Tone فقط در زمان دریافت پیام گوشی را روی بی صدا تنظیم کنید. این یعنی در سایر زمان ها مانند تماس گرفتن و… گوشی بی صدا نخواهد بود اما در زمان دریافت پیام صدا ندهد. برای این کار Settings گوشی خود را باز کنید. وارد بخش Sounds and Haptics شوید. سپس در صفحه Sounds and Haptics روی Text Tone ضربه بزنید.

خراب شدن دکمه سایلنت آیفون

در صفحه بعد None را انتخاب کنید.

دکمه سایلنت ایفون خراب شده

۴- فعال کردن گزینه AssistiveTouch در آیفون

یکی دیگر از روش های سایلنت کردن گوشی آیفون بدون دکمه سایلنت استفاده از AssistiveTouch است. برای این کار ابتدا باید AssistiveTouch را در صورت غیر فعال بودن فعال کنید. بنابر این Settings گوشی خود را باز کنید. سپس در صفحه اصلی تنظیمات گوشی خود وارد بخش Accessibility شوید.

سفت شدن دکمه سایلنت ایفون

در صفحه Accessibility گزینه Touch را پیدا کرده و روی آن ضربه بزنید.

علت کار نکردن دکمه سایلنت آیفون

سپس AssistiveTouch را انتخاب کنید.

از کار افتادن دکمه سایلنت آیفون

در مرحله بعد گزینه AssistiveTouch را فعال کنید.

علت کار نکردن دکمه سایلنت آیفون

اکنون AssistiveTouch فعال شده است و شما میتوانید در صفحه اصلی گوشی خود آن را مشاهده کنید. برای بی صدا کردن گوشی آیفون خود روی AssistiveTouch ضربه بزنید. از بین گزینه ها Device را انتخاب کنید.

سفت شدن دکمه سایلنت ایفون

در بین گزینه هایی که بعد از آن به شما نشان داده میشود، Mute را انتخاب کرده تا گوشی شما بی صدا شود.

دکمه سایلنت گوشی آیفون

۵- اضافه کردن Mute به AssistiveTouch

در صورتی که روش های بالا را طی کردید اما بعد از فعال کردن AssistiveTouch متوجه شدید این منو گزینه Mute ندارد، باید این گزینه را به منو AssistiveTouch اضافه کنید. مجددا مسیر Settings> Accessibility> Touch> AssistiveTouch را طی کنید. در صفحه AssistiveTouch گزینه Customize Top Level Menu را انتخاب کنید.

علت کار نکردن دکمه سایلنت آیفون

روی آیکن + ضربه بزنید.

از کار افتادن دکمه سایلنت آیفون

در صفحه بعد گزینه Mute را پیدا کرده و آن را فعال کنید. در آخر برای ذخیره تغییرات روی Done ضربه بزنید. اکنون گزینه Mute به منو AssistiveTouch اضافه شده است و با طی کردن مراحل روش قبل میتوانید آیفون خود را بی صدا کنید.

خراب شدن دکمه سایلنت آیفون

۶- تنظیم کردن یک دکمه برای بی صدا کردن آیفون

در صورت خراب شدن دکمه سایلنت آیفون برای راحت تر کردن کار خود برای بی صدا شدن آیفون به جای باز کردن منو AssistiveTouch، شما میتوانید AssistiveTouch را طوری تنظیم کنید تا با دو بار ضربه زدن روی آن گوشی به صورت خودکار بی صدا شود. با این کار نیازی به باز کردن AssistiveTouch و انتخاب گزینه های Device و Mute ندارید. برای این کار در تنظمیات آیفون وارد صفحه AssistiveTouch شوید. بعد از باز کردن صفحه AssistiveTouch زیر بخش Custom actions حرکت مورد نظر را انتخاب کنید. یک ضربه یا Single-Tap به صورت خودکار برای باز کردن این منو تنظیم شده است. بنابر این روی Double-Tap برای دو بار ضربه زدن یا Long Press برای ضربه زدن و نگه داشتن ضربه بزنید.

خراب شدن دکمه سایلنت آیفون

در صفحه بعد Mute را انتخاب کنید.

دکمه سایلنت گوشی آیفون

اکنون شما حرکت مورد نظر را تنظیم کرده اید. به راحتی میتوانید با دو بار ضربه زدن روی AssistiveTouch گوشی آیفون خود را بی صدا کنید. برای غیر فعال کردن حالت Mute مجددا این حرکت را تکرار کنید.

۷- تنظیم گزینه برگشت یا Back Tap برای بی صدا کردن آیفون

شما به غیر از AssistiveTouch میتوانید از Back Tap برای بی صدا کردن آیفون خود استفاده کنید. قبل از این کار باید این گزینه را تنظیم کنید. برای این کار Settings گوشی خود را باز کنید. سپس در تنظمیات گوشی خود وارد بخش Accessibility و بعد Touch شوید.

خراب شدن دکمه سایلنت آیفون

در مرحله بعد صفحه را به سمت پایین بکشید و گزینه Back Tap را انتخاب کنید.

از کار افتادن دکمه سایلنت آیفون

اکنون از بین گزینه های دوبار ضربه زدن یا Double Tap و سه بار ضربه زدن یا Triple Tap یکی را به دلخواه انتخاب کنید.

خراب شدن دکمه سایلنت آیفون

در صفحه بعد Mute را فعال کنید. اکنون در صورتی که حرکتی که تنظیم کرده اید را انجام دهید گوشی شما بی صدا میشود و با تکرار مجدد آن بی صدا بودن گوشی غیر فعال خواهد شد.

دکمه سایلنت ایفون خراب شده

سوالات متداول

آیا دکمه سایلنت آیفون در برابر آب مقاوم است؟

بله، این دکمه در برابر آب مقاوم است و آب نمیتواند باعث خراب شدن آن شود. با این حال در صورتی که این دکمه آسیب فیزیکی ببیند و باعث شود آب در آن نفوذ کند ممکن است باعث خرابی و کار نکردن دکمه سایلنت گوشی شود.

دکمه های سایلنت آیفون با چند بار استفاده خراب میشود؟

همانطور که میدانید بخش های مختلف گوشی آیفون مانند دکمه سایلنت و یا… بعد از مدتی استفاده ممکن است خراب شوند. عدد دقیق و رسمی برای مدت دوام دکمه سایلنت مشخص نشده است اما حدود ۵ الی ۶ سال دوام دارد و بعد از این مدت ممکن است خراب شود و نیاز به تعویض داشته باشد.

در صورتی که دکمه سایلنت درست نشد و امکان تعویض آن وجود نداشت چه کاری باید انجام داد؟

در صورتی که تمامی روش های بالا را انجام دادید اما دکمه سایلنت درست نشد بدون تعویض آن و استفاده از دکمه سایلنت میتوانید گوشی خود را بی صدا کنید. روش های مختلفی برای بی صدا کردن آیفون وجود دارد که بررسی کردیم و میتوانید از این روش ها استفاده کنید.

جمع بندی

دکمه سایلت گوشی به دلایل مختلفی مانند ضربه دیدن، استفاده نادرست، آلودگی و…. ممکن است با مشکل مواجه شود و زمانی که آن را در حالت سایلنت قرار میدهید، گوشی بی صدا نشود. در این صورت باید دلیل آن را پیدا کرده و مشکل دکمه را رفع کنید. در صورتی که نتوانستید دکمه سایلنت را تعمیر کنید میتوانید با روش های دیگری گوشی خود را بی صدا کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز راجع به روش های رفع مشکل کار نکردن دکمه سایلنت گوشی آیفون و سایر روش های جایگزین برای بی صدا کردن گوشی آیفون صحبت کردیم. آیا شما توانستید از این روش ها برای حل مشکل سفت شدن دکمه سایلنت آیفون استفاده کنید؟ شما میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه خراب شدن دکمه سایلنت آیفون در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا