آموزش

راهنمای طراحی سایت با جاوا اسکریپت و CSS

این روزها طراحی سایت به کمک زبان‌های مختلف برنامه‌نویسی، اهمیت بسیاری دارد؛ زیرا برنامه‌نویسان را قادر می‌سازد تا برای کارفرمایان مختلفی، طراحی وب‌سایت انجام دهند و توانایی خود را به اثبات برسانند. با این‌حال، ممکن است به دنبال آموزش طراحی سایت با HTML و CSS به زبان ساده بگردید و یا بخواهید یک آموزش کامل جاوا اسکریپت داشته باشید. در این راهنما از آموزشگاه کندو، می‌خواهیم درباره تفاوت‌های طراحی سایت با جاوا اسکریپت و CSS و HTML بپردازیم.

برنامه‌نویسی در توسعه شبکه

زمانی که به یک طراح وب‌سایت، یک دستورالعمل داده می‌شود؛ برای مثال ایجاد یک صفحه وب با یک هدر خاص، فونت یا رنگ‌های مختلف و… این وظیفه طراح وب‌سایت است که این دستورالعمل را به قسمت‌های کوچک‌تر تقسیم کند و سپس آن‌ها را به زبانی تبدیل کند تا کامپیوتر آن‌ها را متوجه شود.

در حقیقت همان‌طور که در آموزش طراحی سایت با HTML و CSS و یا سایر زبان‌ها آموزش می‌بینیم، هر صفحه از وب‌سایت، توسط دستورالعمل‌های مختلف، به ترتیب ساخته می‌شود. مرورگرها می‌توانند کدها را به چیزی تبدیل کنند که ما آن را بر روی صفحه نمایشگر می‌بینیم، در واقع بدون مرورگر، آن‌ها فقط یک فایل متنی هستند. وظیفه مرورگرها این است که HTML و هر برنامه‌نویسی دیگری را تفسیر کند تا جادو اتفاق بیفتد.

در واقع HTML و CSS، زبان‌های فنی برنامه‌نویسی نیستند؛ بلکه فقط ساختار صفحه و اطلاعات سبک آن‌ها هستند. با این‌حال قبل از آن‌که از آموزش کامل جاوا اسکریپت و سایر زبان‌های واقعی استفاده کنید، باید اصول اولیه HTML و CSS را بدانید، زیرا آن‌ها در آخرین مرحله و حالت خروجی هر صفحه وب و برنامه کاربردی قرار دارند.

در اوایل دهه ۱۹۹۰، HTML تنها زبان موجود در وب بود. توسعه‌دهندگان وب مجبور بودند با زحمت، سایت‌های استاتیک را صفحه به صفحه کدنویسی کنند. از آن زمان تاکنون چیزهای زیادی تغییر کرده است و اکنون زبان‌های برنامه‌نویسی کامپیوتری زیادی، همچون آموزش کامل جاوا اسکریپت در دسترس هستند.

طراحی سایت با CSS

CSS چیست؟

CSS  مخفف عبارت Cascading Style Sheets است. این زبان برنامه‌نویسی به ما نشان می‌دهد که چگونه عناصر مختلف HTML یک وب‌سایت باید در روی صفحه ظاهر شوند. بهتر است این‌گونه در نظر بگیریم که اگرHTML  دیوار خشک است، CSS رنگ آن است.

در حالی‌که HTML ساختار اصلی وب سایت شما بود، CSS چیزی است که به کل وب سایت شما سبک می‌دهد. آن رنگ‌های نرم، فونت‌های جالب و تصاویر پس‌زمینه، همگی به دلیل وجود CSS هستند. این زبان بر کل حالت و لحن یک صفحه وب تأثیر می‌گذارد و آن را به ابزاری فوق‌العاده قدرتمند تبدیل می‌کند.

به همین دلیل است که در آموزش طراحی سایت با HTML و CSS کندو، گفته می‌شود که یادگیری CSS یک مهارت مهم برای توسعه‌دهندگان وب است. همچنین CSS است که به وب‌سایت‌ها اجازه می‌دهد تا با اندازه‌های مختلف صفحه نمایش و انواع دستگاه‌ها سازگار شوند.

HTML چیست؟

HTML، صرف نظر از پیچیدگی یک سایت یا تعداد فناوری‌های درگیر، هسته اصلی هر صفحه وب است. دانستن آن، یک مهارت ضروری برای هر فردی است که در زمینه وب‌سایت، حرفه‌ای است. در حقیقت، همانطور که در آموزش طراحی سایت با HTML و CSS گفته می‌شود، دانستن HTML، نقطه شروع برای هر کسی است که یاد می‌گیرد چگونه محتوا برای وب ایجاد کند. خوشبختانه یادگیری آن برای بسیاری از برنامه نویسان آسان است.

با استفاده از HTML، می‌توانید عنوان اضافه کنید، پاراگراف‌ها را قالب‌بندی کنید، محل جدایی خط‌ها را کنترل کنید، فهرست‌ها را بسازید، روی متن‌ها تأکید بگذارید، کاراکترهای ویژه ایجاد کنید، تصویر اضافه کنید، لینک ایجاد کنید، جدول بسازید، برخی از استایل‌ها را کنترل کنید و قابلیت‌های بسیار زیاد دیگر!

طراحی سایت با Java Script

Java Script چیست؟

جاوا اسکریپت نسبت به HTML یا CSS، زبان پیچیده‌تری است و تا سال ۱۹۹۵ به صورت بتا منتشر نشد. امروزه جاوا اسکریپت توسط تمام مرورگرهای وب مدرن پشتیبانی می‌شود و تقریباً در هر سایتی در وب برای عملکرد قوی‌تر و پیچیده‌تر از آن استفاده می‌شود. .

اگر بخواهیم آن‌چه در انواع آموزش کامل جاوا اسکریپت، آموزش داده می‌شود را بگوییم، به‌طور خلاصه، جاوا اسکریپت یک زبان برنامه‌نویسی است که به توسعه‌دهندگان وب این امکان را می‌دهد تا سایت‌های تعاملی طراحی کنند.

در کل، بیشتر رفتار پویایی که در یک صفحه وب مشاهده می‌کنید به دلیل استفاده از جاوا اسکریپت است که کنترل‌ها و رفتارهای پیش‌فرض مرورگر را افزایش می‌دهد.

بهترین روش طراحی سایت با جاوا اسکریپت و CSS چیست؟

همان‌طور که در این راهنما توضیح دادیم، هرکدام از HTML، جاوا اسکریپت و CSS، ویژگی‌های متفاوتی دارند. در حقیقت، جاوا اسکریپت، بیشتر یک زبان برنامه‌نویسی است؛ اما HTML و CSS برای طراحی وب‌سایت به‌کار می‌روند. البته این موضوع از اهمیت آن‌ها کم نمی‌کند.

بهتر است ابتدا با یک آموزش طراحی سایت با HTML و CSS شروع کنید و به آن مسلط شوید، زیرا هر دو آن‌ها، از مهارت‌های لازمی است که باید داشته باشید تا بتوانید راحت‌تر تولید محتوا کنید. سپس با آموختن جاوا اسکریپت یا سایر زبان‌های برنامه‌نویسی، از ادغام آن‌ها برای طراحی یک سایت پویا و زیبا کمک بگیرید.

کلام آخر

از آن‌جایی که هر فردی که می‌خواهد طراحی وب‌سایت انجام دهد، به دنبال یک آموزش کامل جاوا اسکریپت و یا آموزش طراحی سایت با HTML و CSS است که معتبر، با کیفیت و کامل باشد؛ نیاز است تا از آموزش‌های یک آموزشگاه معتبر همچون کندو استفاده کند. به همین دلیل، ابتدا تحقیقات لازم را انجام دهید و پس از انتخاب بهترین منابع، آموزش خود را تکمیل کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این آموزش‌ها، به وب‌سایت آموزشگاه کندو مراجعه کنید.

/ پایان رپرتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و لینک 2 دانلودهیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا