آموزش

چگونه پارتیشن اداری مناسب فضای خود را انتخاب کنیم

پارتیشن‌های اداری اغلب به عنوان اتاقک‌های ساده و خسته‌کننده‌ای دیده می‌شوند که باعث ایجاد محیط کار دلسردکننده‌ای می‌شوند. اما این حقیقت ماجرا نیست و در صورتی که آن‌ها به‌درستی به کار گرفته شوند به‌سادگی می‌توانند یک فضای اداری را به‌طور قابل ملاحظه‌ای به فضای کاری دلپذیری تبدیل کنند . پارتیشن‌های اداری گزینه‌های انعطاف‌پذیری هستند که تقسیم بندی هوشمند دفتر و هماهنگی بیشتر بین کارکنان را تا حد زیادی تسهیل می‌کنند.

مزایای به کار گیری پارتیشن‌های اداری

پارتیشن‌های اداری مزایای زیادی دارند که اکثر شرکت‌ها حتی به آن توجه نمی‌کنند. در اینجا برخی از مزایای مهم پارتیشن‌های اداری را با هم مرور می‌کنیم.

افزایش حریم خصوصی و کاهش سر و صدا

پارتیشن‌های اداری سطح کاملاً متفاوتی از حریم خصوصی را برای یک دفتر با طراحی باز فراهم می‌کنند.  آن‌ها قادر به ایجاد بخش‌های جداگانه و فضاهای فردی در داخل دفتر شما هستند  و کارکنانتان می‌توانند به سادگی آن‌ها را شخصی سازی کنند. علاوه بر این ، آن‌ها به کارکنان اجازه می‌دهند بدون حواس پرتی بر روی کارشان متمرکز کنند ، تماس‌های تلفنی بگیرند و جلساتشان را به صورت حرفه‌ای برگزار کنند . پارتیشن‌های دیواری همچنین برای کاهش نویز و به حداقل رساندن عوامل مزاحم خارجی عالی هستند. اگر دائماً جلسات خصوصی برگزار می‌کنید یا وقت زیادی را صرف صحبت کردن با تلفن می‌کنید،  پارتیشن‌های صوتی راه‌حل مناسبی برای خصوصی سازی فضای اطراف شما هستند.

زیبایی سازی مدرن

برخلاف تصور عموم ، پارتیشن‌های اداری کابین‌های اداری خاکستری و کسل کننده نیستند و علاوه بر این‌که می‌توانند زیبایی کلی دفتر شما را افزایش دهند، حتی می‌توانند در خلق یک سبک منحصربه‌فرد نیز به یاری شما بیایند. برخی شرکت‌ها پارتیشن‌های سفارشی  را در رنگ‌ها ، روکش‌ها ، سبک‌ها ، اندازه‌ها و مواد متفاوت تولید می‌کنند که می‌توانند به سادگی با سبک و طراحی دکوراسیون شما هماهنگ شوند.  این دیواره های متحرک می‌توانند یک دفتر به سبک قدیمی را مدرن جلوه دهند و جلوه‌ای خاص به طراحی داخلی فضای اداری شما ببخشند . به‌این‌ترتیب ، یک محیط اداری نه‌چندان جدید با یک تقسیم‌بندی مناسب می‌تواند به‌سادگی به مکانی بسیار جذاب تبدیل شود.

زیبایی سازی مدرن

مدیریت نور طبیعی

پارتیشن‌های شیشه‌ای انتخاب ایده الی برای به حداکثر رساندن نور طبیعی هستند. تابش و ورود نور طبیعی بیشتر به  فضای اداری‌تان احساس مثبت و انرژی بیشتری با خود به همراه دارد  و همچنین هزینه‌های انرژی شما را نیز تا حدود زیادی کاهش می‌دهد. استفاده از پارتیشن‌های شیشه‌ای به‌جای دیوارها  همچنین تأثیر زیادی در ایجاد جلوه‌ای مدرن و جذاب به دفتر کارتان در دید بازدیدکنندگان و مهمانان دارد.  از طرف دیگر ، پارتیشن‌ها می‌توانند راهی عالی برای جلوگیری از ورود نور ناخواسته خورشید در زمانی که باعث حواس پرتی می‌شود، باشند. پارتیشن‌های  اداری یک ضد آفتاب عالی می‌سازند و به کارمندان اجازه می‌دهند بدون نیاز به بستن پرده و تیره کردن کل فضای دفتر ، از تابش اضافی نور اضافی خورشید جلوگیری کنند.

مقرون به‌صرفه بودن

پارتیشن‌های اداری مانند ؛ انواع پارتیشن‌های دیواری ، پارتیشن‌های شیشه‌ای و دیوارهای جداکننده و … به مراتب مقرون به صرفه ترین راه برای تقسیم یک دفتر نسبت به دیوارهای دائمی هستند.  تقسیم بندی بخش‌های اداری در دفتر توسط پارتیشن‌ها بسیار کمتر از ساخت دیوارهای ثابت برای شما هزینه خواهد داشت. همچنین این دیوارهای متحرک به دلیل قابلیت جابه‌جایی با هرگونه گسترش یا تنظیم مجدد در آینده سازگار هستند و در صورت نیاز به تغییرات، هزینه اضافی رو دست شما نخواهند گذاشت. همچنین با به کار گیری پارتیشن‌ها می‌توانید در هزینه‌های نظافت نیز صرفه‌جویی می‌کنید زیرا تمیز کردن پارتیشن‌ها بسیار آسان است و می‌توان آن‌ها را با مبلغی بسیار پایین‌تر از هزینه دیوارهای دائمی تعمیر یا تمیز کرد

انتخاب پارتیشن اداری مناسب

هنگام انتخاب پارتیشن برای فضای اداری خود عوامل زیادی را باید در نظر بگیرید  مثلاً به این نکته توجه کنید که آیا به دنبال دستیابی به نتایج کاربردی هستید ،یا به دنبال ایجاد زیبایی خاصی هستید و یا ترکیبی از هر دو؟  با توجه به نکات زیر می‌توانید پارتیشن اداری مناسب برای نیازهای خود را به سادگی انتخاب کنید.

انتخاب پارتیشن اداری مناسب

کنترل نویز و محدود کردن سطح سر و صدا

نیاز به محدود کردن سطح سر و صدا و کاهش آلودگی صوتی یکی از رایج‌ترین دلایلی است که باعث می‌شود مشاغل به دنبال نصب پارتیشن‌های اداری باشند. اکثر محیط‌های کاری به فضاهای آرامی برای تماس‌های تلفنی و جلسات خصوصی و همچنین زمینه‌هایی برای همکاری خلاقانه و تمرکز نیاز دارند. پارتیشن‌ها راهی ایدئال برای تقسیم یک محل کار به مناطق جداگانه‌ای هستند که می‌توانند برای فعالیت‌های خاص استفاده شوند. تقسیم فضای اداری با استفاده از پارتیشن‌های دیواری تنها اولین قدم برای کنترل صدا در دفتر است. گام دوم این است که از انتخاب پارتیشن مناسب کاهش نویز اطمینان حاصل کنید. در حالی که پارتیشن‌های چوبی و شیشه‌ای نیز می‌توانند تا حدودی ویژگی‌های عایق صوتی را ارائه دهند ، اما قدرت پارتیشن‌هایی که منحصراً برای کاهش صدا تولید می‌شوند را نادیده نگیرید. اگر کنترل سر و صدا دغدغه شماره یک شما است پارتیشن‌های آکوستیک می‌تواند برای شما مفید باشد. از آنجا که هر فضا منحصربه‌فرد است ، همیشه بهتر است از مشاوره حرفه‌ای برای انتخاب پارتیشن اداری مناسب بهره بگیرید.

برندینگ

پارتیشن‌های اداری می‌تواند به طراحی داخلی شما نیز کمک می‌کند و در بیان ویژگی‌های برند شما نقش مؤثری داشته باشد. به عنوان مثال ، پارتیشن متشکل از فلزکاری می‌تواند تصوری از نوآوری ، رفاه یا خلاقیت ایجاد کند. از طرف دیگر ، یک پارتیشن شیشه‌ای ساده می‌تواند شفافیت ، وضوح یا رویکرد مینیمالیستی را به نمایش بگذارد. با مشورت با یک طراح داخلی خبره ، می‌توانید بهترین روش به کارگیری پارتیشن‌های اداری برای نمایش برند خود را پیدا کنید.

هزینه و بودجه

هنگام انتخاب نوع پارتیشن مناسب برای دفتر خود ، باید بودجه و برنامه‌های آینده خود را در نظر بگیرید. اگر می‌دانید که به دنبال ماندن طولانی مدت در ساختمان خود نیستید ، بهتر است از پارتیشن‌هایی استفاده کنید که جدا کردن آن‌ها آسان باشد.  یا مثلاً اگر می‌خواهید تا ۵ سال آینده در محل فعلی خود باقی بمانید ، باید نحوه رشد کسب و کار خود را حتماً در نظر بگیرید و مطمئن شوید سبک پارتیشن انتخابی شما می‌تواند به خوبی با نیازهای شما در آینده سازگار شود . با گفتن بودجه و برنامه‌های بلندمدت خود به طراح داخلی دفتر ، آن‌ها می‌توانند بهترین راه را برای برآوردن نیازهایتان به شما معرفی کنند. ازآنجا که هر فضای اداری با دیگری متفاوت است ، هیچ راه حل همگانی برای همه وجود ندارد.

/ پایان رپورتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و لینک 2 دانلودهیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا