آموزش

تماس از طریق وای فای چیست و چگونه آن را برای همراه اول و.. فعال کنیم؟

اگر دسترسی به اینترنت وای فای دارید، می‌توانید تماس‌های تلفنی 📞 خود را با آن برقرار کنید. به این نوع تماس WiFi Calling گفته می‌شود. در این مطلب از انزل وببه بررسی تماس از طریق وای فای چیست و چگونه آن را برای همراه اول ، ایرانسل و.. فعال کنیم؟ می‌پردازیم.

Wifi Calling چیست و نحوه فعال سازی آن برای همراه اول ، ایرانسل و…

?What Is Wifi Calling and How to Enable It on Phones

با Wifi Calling ایرانسل و همراه اول می‌توانید با اتصال گوشی به وای فای، تماس صوتی برقرار کنید. این نوع تماس با تماس‌های صوتی واتساپ، تلگرام و… متفاوت است. اگر از خود می‌پرسید که تماس وای فای چیست و چگونه انجام می‌شود؟ این پست را مطالعه کنید. با ادامه این مطلب همراه ما باشید.

وای فای کالینگ چیست؟

همان طور که از نام تماس با وای فای مشخص است، در این حالت، مکالمه از طریق وای فای انجام می‌شود و برقراری تماس نیازی به ارتباط سلولار ندارد. تماس وای فای بر پایه آی پی شبکه انجام می‌شود و تماس را به جای انتقال از طریق برج‌های تلفن با استفاده از اینتر نت میسر می‌کند. این یعنی هر جا که WiFi باشد، امکان برقراری تماس صوتی وای فای وجود دارد.

برای برقراری تماس صوتی با وای فای باید گوشی داشته باشید که قابلیت VoLTE آن فعال باشد. این قابلیت زمانی که ۴G رواج پیدا کرد، در گوشی‌ها قابل فعال شدن است. برای برقراری تماس از طریق وای فای نیازی به نرم‌افزارهای شخص ثالث ندارید.

اصولا مودم وای فای می‌تواند تا ۵۰ متر اطراف خود را پوشش دهد. البته این امر به مصالح ساختمانی خانه، محل کار، آپارتمان و… بستگی دارد و فاکتورهای دیگری نیز در این امر نقش دارند.

نحوه فعال کردن تماس از طریق وای فای اندروید

تماس از طریق وای فای چیست و چگونه آن را برای همراه اول ، ایرانسل و.. فعال کنیم؟

برقراری تماس تلفنی از طریق وای فای در اندروید، با توجه به نوع گوشی شما متفاوت خواهد بود. در مجموع، می‌توان گفت که مراحل فعال کردن وای فای کالینگ ایرانسل و همراه اول در گوشی اندروید، مشابه است. برای این کار به Settings و سپس Networks & Internet بروید. حال وارد بخش Mobile network شوید. سپس Advanced را انتخاب کنید. وارد Wi-Fi Calling شوید و علامت WiFi calling را روشن کنید.

اگر می‌خواهید بدانید اینترنت VDSL چیست، به مطلب اینترنت VDSL چیست و چه تفاوتی با ADSL دارد؟ مراجعه کنید.

نحوه برقراری تماس تلفنی از طریق وای فای در iPhone

تماس از طریق وای فای چیست و چگونه آن را برای همراه اول ، ایرانسل و.. فعال کنیم؟

برای فعال کردن Wifi calling همراه اول و ایرانسل در iPhone به Settings و سپس Cellular بروید. حال وارد بخش Wi-Fi Calling شوید و علامت جلوی Wi-Fi Calling را روشن کنید.

برای یادگیری نحوه استفاده از وای فای دایرکت به مطلب راهنمای استفاده از Wi-Fi Direct مراجعه کنید.

نحوه برقراری تماس با وای فای ایرانسل ، همراه اول و…

ابتدا تلفای همراه اول و تلفای ایرانسل را دانلود و نصب کنید. باید سرویس نسل چهارم یا ۴G روی گوشی شما فعال باشد. اگر این مورد فعال نیست، سیمکارت خود را تعویض کنید و به USIM تغییر دهید.

تماس از طریق وای فای چیست و چگونه آن را برای همراه اول ، ایرانسل و.. فعال کنیم؟

پس از نصب، سرویس را با روشن کردن علامت Enable TelFi فعال کنید. حال با اتصال به وای فای می‌توانید تماس‌های خود را مانند تماس‌های عادی برقرار کنید. زمانی که علامت تلفای (گوشی تلفن با سه خط شبیه به علامت وای ای) را در نوار وضعیت بالای گوشی مشاهده کردید، یعنی این سرویس فعال است هر زمان که وای فای را روشن کنید، تماس‌ها به این طریق انجام می‌شود.

در صورتی که نمی‌خواهید تماس با وای فای انجام شود، آن را خاموش کنید. علاوه بر این، برای غیرفعال کردن وای فای کالینگ می‌توانید وارد تلفای شوید و آن را غیرفعال کنید. این سرویس رایگان است و تعرفه تماس با تلفای مانند تعرفه تماس‌های عادی است.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از انزل وبنحوه برقراری تماس با وای فای ایرانسل ، همراه اول و… را آموزش دادیم. آیا موفق شدید با وای فای کالینگ تماس صوتی برقرار کنید؟ لطا نظرات و تجربیات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا