آموزش

آموزش تمیز کردن ، رفع کدری و تاری شیشه عینک

شیشه های عینک 👓 به راحتی کثیف می شوند و کدر شدن شیشه ها می تواند دید شما را کم کند. شما می توانید تاری شیشه های عینک خود را به صورت اصولی و بدون آسیب رساندن به شیشه از بین ببرید. در این مطلب از لینک 2 دانلودبه آموزش تمیز کردن و رفع کدری و تاری شیشه عینک میپردازیم.

نحوه از بین بردن کدری شیشه عینک

?How to Clean Cloudy Glasses

تار شدن شیشه عینک می تواند بسیار آزاردهنده باشد. زیرا جلوی دید شما را می گیرد. تاری و چربی روی شیشه عینک را با روش های مختلف می توانید پاک کنید. در این مطلب از لینک 2 دانلودنحوه از بین بردن تاری شیشه عینک را آموزش می دهیم. با ادامه این مطلب ما را همراهی کنید.

نحوه رفع تاری شیشه عینک: بخش اول

برای از بین بردن لکه شیشه عینک، به یک پارچه نرم و تمیز نیاز دارید. در اکثر مواقع وقتی عینکی خریداری می کنید، یک پارچه میکروفیبری هم به همراه آن دریافت می کنید. این پارچه برای از بین بردن لکه روی شیشه عینک بسیار مناسب است. اگر این پارچه را ندارید، بهتر است از عینک فروشی تهیه کنید. در غیر این صورت پارچه ای نرم و تمیز پیدا کنید.

پنبه تمیز هم می تواند گزینه مناسبی باشد. نباید از پارچه‌هایی استفاده کنید که با نرم کننده شسته شده‌اند، زیرا موجب ایجاد خط و خش روی شیشه می‌شوند. از پارچه‌های پشمی، دستمال صورت، دستمال کاغذی و دستمال‌هایی که با مواد مصنوعی خاصی درست شده‌اند، استفاده کنید. زیرا این پارچه‌ها هم موجب خط و خش روی شیشه می‌شوند.

نحوه از بین بردن کدری شیشه عینک

می‌توانید از پاک کننده شیشه عینک استفاده کنید. این محلول‌ها مخصوصا برای رفع کدری شیشه عینک ساخته شده‌اند. مقداری از محلول را روی شیشه اسپری کنید. سپس با پارچه مخصوص یا نرم و تمیز پاک کنید. از بزاق دهان برای پاک کردن شیشه استفاده نکنید.

نحوه از بین بردن کدری شیشه عینک

از مایع ظرفشویی و آب گرم هم می‌توانید استفاده کنید. مقدار بسیار کم در حد یک قطره مایع ظرفشویی را با آب گرم مخلوط کنید. اگر علت کدر شدن شیشه عینک، چربی باشد، این روش هم مناسب خواهد بود. اگر محلول تمیزکننده شیشه عینک را ندارید، می‌توانید گاهی از این ترکیب استفاده کنید. با انگشت مایع را روی شیشه پخش کنید. سپس با آب گرم بشویید.

نحوه رفع تاری شیشه عینک: بخش دوم

حال شیشه را با پارچه به صورت دورانی خشک کنید. بخش بالشتک بینی و بازوهای آن را تمیز کنید. در بسیاری از مواقع، گرد و خاک و چربی جمع شده در این ناحیه، موجب کدر شدن این بخش از شیشه می‌شود. با استفاده از یک مسواک نرم، مایع ظرفشویی و آب گرم می‌توانید این بخش را تمیز کنید. مسواک را روی لنز نکشید.

کاسه‌ای را با مایع و آب گرم پر کنید. مسواک تمیز را به محلول آغشته کنید. سپس روی بخش موردنظر به آرامی بکشید. مسواک را در کاسه تکان دهید تا کثیفی‌های روی آن پاک شوند. سپس عینک را با آب گرم بشویید. عینک را چک کنید. اگر همچنان کثیفی وجود دارد، دوباره این کار را انجام دهید.

برای یادگیری از بین چربی روی شیشه ماشین، مطلب آموزش نحوه تمیز کردن و از بین بردن چربی شیشه ماشین را مطالعه کنید.

طرز تهیه شیشه پاک کن عینک

شما هم می‌توانید پاک کننده شیشه عینک درست کنید. برای ساخت این محلول به مواد زیر نیاز دارید:

رفع تاری شیشه عینک

بطری اسپری و پیمانه را تمیز کنید. هیچ گونه آلودگی نباید روی این دو باشد.

رفع تاری شیشه عینک

آب و الکل را اندازه بگیرید. نسبت این دو باید برابر باشد. بطری را به آرامی تکان دهید تا مواد مخلوط شوند. یک قطره مایع ظرفشویی درون بطری بریزید و آن را به آرامی بچرخانید تا مخلوط شود. حال که همه چیز مخلوط شد، مقداری از محلول را روی شیشه اسپری کنید و با پارچه میکروفیبر آن را تمیز کنید. از پنبه هم می‌توانید استفاده کنید.

نحوه جلوگیری از تار شدن شیشه عینک

برای جلوگیری از تار و چرب شدن شیشه عینک همیشه از پارچه میکروفیبر یا پارچه ای نرم و تمیز استفاده کنید. این پارچه هم می‌تواند کثیف شود و گرد و غبارهای روی آن موجب ایجاد خط و خش روی شیشه می‌شود.

رفع تاری شیشه عینک

هر بار که با پارچه شیشه عینک را تمیز می کنید، آلودگی ها به پارچه منتقل می شود و می چسبد. پارچه را در کیف عینک یا کیفی دیگر قرار دهید. می‌توانید آن را درون نایلون هم بگذارید تا با سایر لوازم برخورد نکند و کثیف نشود

رفع تاری شیشه عینک

پارچه همیشه بشویید. با توجه به جنس پارچه نحوه شست و شو می تواند متفاوت باشد. برای شستن پارچه میکروفیبر از مقدار کمی مایع شوینده ماشین لباسشویی استفاده کنید. از نرم کننده پارچه استفاده نکنید. بهتر است آن را با سایر پارچه‌ها نشویید. پارچه را درون ماشین لباسشویی که روی درجه سرد تنظیم شده است، قرار دهید. پس از شست و شو هم آن را در هوای آزاد قرار دهید یا با درجه کم سشوار خشک کنید.

رفع تاری شیشه عینک

شیشه عینک را مرتبا تمیز کنید. در طول روز گرد و غبار زیادی روی شیشه می نشیند. با تمیز کردن مداوم و اصولی از تجمع آلودگی جلوگیری می کنید.

رفع تاری شیشه عینک

عینک خود را هر زمان که به چشم نمی‌زنید، در ظرف مخصوص نگهداری کنید. این گونه از ضربه خوردن به عینک هم جلوگیری می کنید.

رفع تاری شیشه عینک

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از لینک 2 دانلودنحوه نگهداری از شیشه عینک و تمیز کردن آن را آموزش دادیم. آیا مشکل شما با این روش رفع شد؟ لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا