آموزش

آموزش روش حل مشکل کار نکردن Gboard در اندروید و آیفون

Gboard کیبوردی ⌨️ است که متعلق به گوگل است و از معروف‌ترین و بهترین کیبوردهای گوشی‌ها و تبلت‌ها است. گاهی به دلیل مشکلاتی این کیبورد کار نمی‌کند و ارور می‌دهد. در این مطلب از انزل وببه آموزش روش حل مشکل کار نکردن Gboard در اندروید و آیفون می‌پردازیم.

رفع مشکل Gboard Keeps Stopping

?How to fix Gboard issues

با توجه به این که کیبورد Gboard از بهترین کیبوردهای گوشی‌ها و تبلت‌ها است، به صورت پیش فرض روی این دستگاه‌ها نصب شده است. در برخی از دستگاه‌ها حتی امکان حذف آن وجود ندارد و جزیی از سیستم عامل است. همین امر باعث می‌شود تا بروز مشکلی در آن آزاردهنده باشد و کارها را مختل کند. با این حال، با چند راه حل ساده می‌توانید مشکل Gboard در آیفون و اندروید را برطرف کنید. در این مطلب از انزل وببه بررسی روش‌های حل مشکل کیبورد گوگل می‌پردازیم. با ادامه این مطلب هماره ما باشید.

حل مشکل کیبورد گوگل با تنظیم این کیبورد به عنوان Default keyboard و آپدیت کردن آن

برای حل مشکل Gboard در اندروید ابتدا گوشی خود را ری‌استارت کنید. سپس اگر مشکل برطرف نشد، به Settings  بروید و روی General یا General management بزنید. Language and input را انتخاب کنید و روی Default keyboard یا Current keyboard بزنید.

مشکل کار نکردن Gboard

در صفحه‌ای که باز می‌شود Gboard را انتخاب کنید.

مشکل کار نکردن Gboard

علت کار نکردن صفحه کلید گوشی سامسونگ، شیائومی و… می‌تواند به روز نبودن نسخه اندروید یا Gboard باشد. برای آپدیت کردن Gboard به Google Play Store بروید. روی منوی سه خطی بزنید و My apps & games را انتخاب کنید. سپس در بخش Updates می‌توانید برنامه‌هایی را که نیاز به آپدیت شدن دارند، مشاهده کنید. اگر کیبورد گوگل را در آن بخش دیدید، روی Update کنار آن بزنید. اگر در لیست نیست، یعنی قبلا آپدیت شده است.

برای آپدیت کردن اندروید، به Settings و سپس بخش System بروید. در انتهای صفحه System update را انتخاب کنید. در صفحه بعدی اگر اندروید نیاز به آپدیت داشته باشد، دکمه Update فعال می‌شود. در غیر این صورت نیازی به آپدیت کردن نیست و سیستم عامل به روز است.

اگر این دو راه حل مشکل را برطرف نکرد، بهتر است جی بورد را Uninstall کنید و دوباره نصب کنید. به Settings و سپس Apps و پس از آن All apps بروید. Gboard را باز کنید. روی Advanced و سپس App Details بزنید. در صفحه بعد روی Uninstall بزنید. گوشی را ری‌استارت کنید. دوباره همین راه را بروید و این بار روی Install بزنید.

مشکل کار نکردن Gboard

اگر Gboard جزیی از سیستم است و قابل پاک شدن نیست، به Settings و سپس Apps بروید. حال به All apps بروید و روی Uninstall updates بزنید.

حل مشکل Gboard در گوشی شیائومی، هواوی و… با پاک کردن Cache و نصب نسخه بتا

برای حل مشکل کیبورد گوگل در اندروید می‌توانید Cache برنامه را پاک کنید. ابتدا به Settings و سپس Apps بروید. سپس All apps یا Manage apps را انتخاب کنید. Gboard را باز کنید. روی Storage بزنید. سپس Clear cache و پس از آن Clear data را بزنید.

مشکل کار نکردن Gboard

این کار تنظیمات صفحه کلید گوگل Gboard را ریست خواهد کرد. دستگاه را ری‌استارت کنید. همچنین می‌توانید کیبورد گوگل را Force Stop کنید. برای این کار به Settings و سپس Apps بروید. سپس روی Gboard بزنید و دکمه Force stop را انتخاب کنید. اگر سوالی از شما پرسیده شد OK را بزنید.

مشکل کار نکردن Gboard

علاوه بر این، می‌توانید نسخه بتای این کیبورد را دانلود کنید. مشکل برخی از کاربران با این روش حل شده است. برای این کار به گوگل پلی استور بروید و روی Beta بزنید تا نسخه بتای آن برای شما فعال شود. این کار کمی زمان می‌برد.

مشکل کار نکردن Gboard

دریافت نسخه APK و نصب دستی آن نیز راه حل خوبی است. اگر از روش‌های گفته شده جواب نگرفتید، به APK Mirror یا سایت‌های دانلود APK بروید و نسخه APK کیبورد گوگل را دانلود و نصب کنید. بهتر است نسخه قدیمی‌تر را دانلود کنید.

حل مشکل Gboard سامسونگ، شیائومی، سونی و… با Safe mode و Reset factory

برای حل مشکل کار نکردن Gboard می‌توانید گوشی یا تبلت را در حالت Safe mode امتحان کنید. برای این کار ابتدا گوشی را خاموش کنید. سپس دوباره روشنش کنید. در این حین دکمه تنظیم صدا را چند ثانیه نگه دارید. در برخی از دستگاه‌ها باید این دکمه را سریعا و پشت سر هم چند باری فشار دهید.

پس از این، گوشی در حالت Safe Mode قرار می‌گیرد و می‌توانید این عبارت را در پایین صفحه مشاهده کنید. سپس Gboard را چک کنید. اگر مشکل همچنان ادامه دارد باید ان را آنیستال کنید. اگر با این کار هم مشکل حل نشد، سایر کیبوردها را هم حذف کنید. اگر همچنان مشکل ادامه دارد، چاره‌ای جز Reset factory ندارید.

مشکل کار نکردن Gboard

بازگشت به کارخانه موجب پاک شدن تمامی اطلاعات شما می‌شود. پس از همه موارد مهم Backup بگیرید. به Settings و سپس Backup & reset بروید. سپس Reset all data را انتخاب کنید.

مشکل کار نکردن Gboard

برای یادگیری نحوه تغییر اندازه کیبورد به مطلب آموزش روش‌های حل مشکل کوچک شدن کیبورد اندروید مراجعه کنید.

نحوه حل مشکل Gboard در آیفون با رفع null

گاهی در کنار نام Gboard در فهرست کیبوردها واژه null نوشته شده است. برای حل مشکل Gboard در iOS و رفع این مورد به Settings و سپس General بروید. سپس Keyboard را انتخاب کنید. Keyboards را انتخاب کنید و روی Edit در بالای صفحه بزنید. علامت قرمز کنار Gboard را بزنید. سپس روی Delete یا Erase the keyboard بزنید. روی Add New Keyboard بزنید و سپس Gboard را انتخاب کنید.

مشکل کار نکردن Gboard

نحوه حل مشکل Gboard در آیفون با غیرفعال کردن Allow Full Access

برای حل مشکل Gboard در iOS می‌توانید به Settings و سپس General بروید. در این بخش به Keyboard بروید و Gboard را انتخاب کنید. سپس Allow Full Access را خاموش کنید. با این کار همه تنظیمات و کارهای کیبورد گوشی بر گردن جی بورد نمی‌افتد. در نتیجه، فعالیت سبک‌تر ممکن است موجب رفع خطا شود.

مشکل کار نکردن Gboard

از طرفی در برخی موارد تبدیل این کیبورد به Default Keyboard می‌تواند مشکل کار نکردن Gboard را حل کند. برای این کار به Settings و سپس General بروید و از آنجا Keyboard را انتخاب کنید.

مشکل کار نکردن Gboard

حال Keyboards را انتخاب کنید و روی Edit که در بالای صفحه قرار دارد، بزنید. در این بخش Gboard را پیدا کنید و به سمت بالا بکشید تا این کیبورد تبدیل به صفحه کلید اصلی گوشی شما شود.

اگر می‌خواهید زبان گوشی خود را تغییر دهید، به مطلب آموزش رفع مشکل تنظیم و تغییر زبان کیبورد اندروید مراجعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از انزل وببه آموزش روش حل مشکل کار نکردن Gboard در اندروید و آیفون پرداختیم. شما با کدام روش مشکل کیبورد گوشی یا تبلت خود را برطرف کردید؟ لطفا نظرات و تجربیات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا