آموزش

آموزش تصویری نحوه تمیز کردن دسته کنسول PS4 و PS5

دسته بازی پلی استیشن 🎮 می‌تواند به مرور زمان و به علت بازی کردن با دست‌های کثیف، قرار گرفتن در معرض گرد و غبار و… چرب و آلوده شود. این مسئله می‌تواند موجب چسبناک شدن دسته شود و بازی کردن را سخت کند. در این مطلب از انزل وببه آموزش تصویری نحوه تمیز کردن دسته کنسول PS4 و PS5 می‌پردازیم.

روش تمیز کردن دسته بازی PS5 و PS4

?How To Clean PS5 and PS4 Controller

دسته بازی چرب و کثیف می‌تواند آزاردهنده باشد و نگذارد از بازی خود به درستی لذت ببرید. با چند وسیله ساده می‌توانید دسته بازی کنسول را تمیز کنید. در این مطلب از انزل وبنحوه پاک کردن دسته PS5 و PS4 را آموزش می‌دهیم. با ادامه این مطلب همراه ما باشید.

چگونه دسته بازی PS4 را تمیز کنیم؟

برای تمیز کردن دسته PS4 یک واحد آب را با یک واحد الکل سفید مخلوط کنید. از الکل صنعتی استفاده نکنید. سپس محلول را درون بطری اسپری سالم بریزید.

آموزش تصویری نحوه تمیز کردن دسته کنسول PS4 و PS5

حال محلول را دو الی سه بار روی حوله میکروفیبر (حوله‌های نرم آشپزخانه) اسپری کنید و دسته را با آن تمیز کنید.

آموزش تصویری نحوه تمیز کردن دسته کنسول PS4 و PS5

درون کاسه‌ای مقداری الکل ۱۰۰ درصد بریزید. اگر الکل ۱۰۰ درصد پیدا نکردید، سعی کنید بالاتری درصد الکل (۹۹ درصد، ۸۵ درصد و…) را استفاده کنید. کاسه را کنار دسته بازی پلی استیشن ۴ بگذارید.

حال یک گوش پاک‌کن را درون این الکل بزنید و قسمت پنبه‌ای آن را محکم فشار دهید تا الکل اضافه ریخته شود. علاوه بر این، با فشار دادن این بخش صاف می‌شود تا بتوانید قسمت‌هایی از دسته بازی پلی استیشن ۴ را تمیز کنید که امکان پاک کردن با دستمال یا حوله وجود ندارد. حتما از دستکش نایلونی یا لاتکس استفاده کنید.

آموزش تصویری نحوه تمیز کردن دسته کنسول PS4 و PS5

حال با این گوش پاک‌کن دکمه‌ها، شکاف‌های کنار دکمه‌ها و… را تمیز کنید. می‌توانید با خلال دندان گرد و خاک درون شکاف‌ها را دربیاورید.

آموزش تصویری نحوه تمیز کردن دسته کنسول PS4 و PS5

این کار را بسیار بادقت انجام دهید تا به اجزای درونی دسته بازی PlayStation 4 آسیب وارد نشود.

تمیز کردن دسته کنسول

جوی استیک‌ها را به همین شیوه تمیز کنید. هر زمان گوش پاک‌کن کثیف شد، از گوش پاک‌کنی دیگر استفاده کنید. سایر دکمه‌ها را هم به این شکل تمیز کنید.

تمیز کردن دسته کنسول تمیز کردن دسته کنسول

در مرحله بعد پاک کردن دسته PS4، تاچ پد را با حوله و محلول تمیز کنید.

تمیز کردن دسته کنسول

سپس اطراف آن را با خلال دندان گردگیری کنید. سپس با گوش پاک‌کن و الکل اطراف آن را تمیز کنید و غبارها را پاک کنید. با خلال دندان درزهای دسته، جای پیچ‌ها، سوراخ‌های اسپیکر و… را به آرامی غبارگیری کنید. سپس با گوش پاک کن الکلی گرد و غبار خارج شده را تمیز کنید. پورت‌ها را با گوش پاک‌کن الکلی صاف شده تمیز کنید.

تمیز کردن دسته کنسول PS4: بخش داخلی

برای تمیز کردن دسته کنسول PS4 و بخش داخلی آن، پیچ‌های زیر آن را با پیچ‌گوشتی باز کنید.

تمیز کردن دسته کنسول

حال با پیچ‌گوشتی نازک و تخت، لبه‌های دسته کنسول پلی استیشن ۴ را به آرامی و با دقت باز کنید. لبه تخت پیچ‌گوشتی را درون این بخش بگذارید و به آرامی به سمت بالا فشار دهید.

تمیز کردن دسته کنسول

حال دو بخش دسته را از هم جدا کنید. این کار را به آرامی انجام دهید تا دکمه‌ها جدا نشوند و سیم اتصال درون آن جدا نشود.

تمیز کردن دسته کنسول

سپس کابلی که این دو بخش را به هم متصل کرده است به آرامی جدا کنید.

تمیز کردن دسته کنسول

اکنون قطعه سیاه زیر باتری را به آرامی و بادقت دربیاورید. برای این کار کمی آن را تکان دهید و در حین این کار به سمت بالا بکشید.

تمیز کردن دسته کنسول

سپس پیچ چیپ برد را باز کنید و آن را جدا کنید. کابل آبی آن را نیز جدا کنید.

تمیز کردن دسته کنسول

حال دکمه‌های L2 و R2 را جدا کنید. سپس بخش‌های داخلی باقیمانده را به آرامی جدا کنید. دکمه‌های و جوی استیک را جدا کنید. تمامی آن‌ها را به صورت جداگانه در محلی تمیز قرار دهید تا کثیف یا گم نشوند.

تمیز کردن دسته کنسول

دکمه‌ها را با حوله آغشته به محلول الکل و گوش پاک کن الکلی تمیز کنید.

تمیز کردن دسته کنسول

سپس اجازه دهید دکمه‌ها خشک شوند.

حال کاور بالا و پایین دسته را با حوله الکلی تمیز کنید. وقتی تمامی قطعات خشک شد، همه را به حالت اولیه به هم وصل کنید و همه چیز را با دقت سر جایش بگذارید. دقت کنید که تمامی مراحل باید به آرامی و با دقت انجام شود. زیرا ممکن است به قطعات آسیب برسد.

برای یادگیری نحوه ریست کردن دسته پلی استیشن ۴ به مطلب آموزش روش‌های ریست دسته PS4 مراجعه کنید.

نحوه پاک کردن دسته PS5

دسته پلی استیشن ۵ زیبایی خاص خود را دارد و رنگ سفید آن را جذاب‌تر کرده است اما همین رنگ موجب می‌شود تا این دسته سریع‌تر آلودگی و گرد و غبار را نشان دهد. وسایل موردنیاز برای این کار شامل الکل سفید، حوله میکروفیبر یا دستمال بدون پرز تمیز، خلال دندان و اسپری خشک یا هوای خالص می‌شود.

تمیز کردن دسته کنسول

برای تمیز کردن دسته PS5 ابتدا آن را از شارژر و هر گونه کابل جدا کنید. همه مراحل را با دقت و با حوصله انجام دهید. حال اسپری هوا را به سمت دسته بازی PalyStation بگیرید و به صورت یکدست همه جای آن را اسپری کنید.

نازل اسپری را به سمت محل پورت و هر گونه درز و شکافی بگیرید تا گرد و غبار خارج شود.

سپس دستکش لاتکس یا نایلونی بپوشید و حوله را به الکل آغشته کنید. الکل زیادی استفاده نکنید. حوله را به آرامی روی دسته بکشید تا تمیز شود.

این کار را برای جوی استیک و دکمه‌ها و سایر بخش‌ها هم تکرار کنید. جوی استیک را تکان دهید تا بتوانید زیر آن را هم تمیز کنید. سپس با خلال دندان به آرامی درزها و کنار دکمه‌ها را تمیز کنید. گرد و غبار های خارج شده را با حوله الکی تمیز کنید.

تمیز کردن دسته کنسول

می‌توانید از دستمال یا پد الکلی هم استفاده کنید. همچنین، می‌توانید ژل پاک‌کننده کیبورد تهیه کنید و درزها را با آن پاک کنید. استفاده از گوش پاک کن آغشته به الکل نیز برای پاک کردن دکمه‌ها، جوی استیک، گرد و خاک لای درزها مناسب است.

اگر قصد دارید دسته PS4 را به کامپیوتر وصل کنید، مطلب آموزش ۳ روش اتصال PS4 به لپ تاپ و کامپیوتر را مطالعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از انزل وبتمیز کردن دسته کنسول PS4 و PS5 را آموزش دادیم. آیا توانستید با این روش دسته بازی پلی استیشن خود را تمیز کنید؟ لطفا نظرات و تجربیات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا