آموزش

15 روش حل مشکل ویس تلگرام : تند پخش شدن ، پخش نشدن ، عدم ارسال و..

برنامه پیام رسان آنلاین تلگرام (Telegram) جای خود را در بین کاربران فضای مجازی پیدا کرده است و اکثرا به صورت روزانه از آن استفاده می کنیم. قطعا بسیاری از کاربران از ویژگی ویس یا پیام صوتی تلگرام 🎙️ نیز استفاده می کنند. اما برای برخی از کاربران در استفاده از ویس مشکلاتی ایجاد می شود. امروز در انزل وبقصد داریم تا نحوه رفع مشکل ویس تلگرام مانند تند پخش شدن، پخش نشدن و.. را به شما آموزش دهیم.

رفع مشکل پخش تند و سریع ویس ، باز نشدن ویس و.. در تلگرام

How to Fix Voice Messages Problem in Telegram

از آن جایی که تایپ کردن ممکن است وقت گیر باشد و یا نیاز به ارسال پیام صوتی داشته باشیم، قابلیت ارسال ویس به یک ویژگی محبوب تبدیل شده است. تلگرام برای این ویژگی، تنظیماتی را هم در اختیار کاربر قرار داده است که گاه به اشتباه با تغییر آن ها، دچار مشکل می شویم. در ادامه شایع ترین مشکلات و روش رفع آن را بررسی می کنیم.

علت تند شدن ویس در تلگرام چیست؟

تلگرام قابلیت افزایش سرعت پخش ویس را در اختیار کاربران قرار داده است. در واقع با فشار دادن دکمه ۲X در بالای صفحه و در کنار نام ویس، می توان سرعت پخش را بیشتر کرد. حال اگر دچار مشکل شده اید و ویس ها با سرعت بالا پخش می شوند، برای تنظیم سرعت ویس در تلگرام فقط کافیست تا دوباره روی همین دکمه تپ کنید. با این کار سرعت پخش به حالت عادی بر می گردد.

علت تند شدن ویس در تلگرام چیست؟

همچنین در صورتی که قصد ساخت ویس چت گروهی دارید، پیشنهاد می کنیم مطلب آموزش کامل ساخت ویس چت گروهی در تلگرام را هم مطالعه نمایید.

بستن و باز کردن مجدد تلگرام برای رفع مشکل

گاهی مشکلات به سادگی با یک بار بستن و باز کردن مجدد تلگرام می توانند رفع شوند. این کار برای رفع مشکل ویس می تواند مفید باشد.

تعیین مجوز های لازم برای تلگرام

فراموش نکنید که تلگرام برای دسترسی به میکروفن و ضبط صدای شما، نیاز به برخی از مجوز ها دارد. ما قبلا در انزل وبنحوه تعیین مجوز دسترسی در اندروید را به شما آموزش داده ایم.

ریستارت گوشی برای رفع مشکل تغییر صدای ویس در تلگرام

در قدم بعدی، گوشی خود را ریستارت کنید. بسیاری از مشکلات رخ داده در گوشی و برنامه های آن، می توانند با یکبار ریستارت به سادگی رفع شوند.

ریستارت گوشی برای رفع مشکل تغییر صدای ویس در تلگرام

بررسی اتصال اینترنت

ارسال و دریافت ویس نیاز به اتصال مناسب اینترنت دارد. اگر اتصال شما ضعیف است، به یک شبکه بهتر وصل شده و مشکل را تست کنید. همچنین در صورت استفاده از وای فای، می توانید به اینترنت سیم کارت متصل شوید.

چرا ویس من در تلگرام کار نمیکند؟ حذف کش برنامه برای رفع آن

وجود داده های معیوب در حافظه کش تلگرام، عامل دیگر بروز مشکل در برنامه می باشد. با کمک مطلب آموزش حذف کش برنامه اندروید و یا آیفون، اقدام به حذف این قسمت از حافظه برای تلگرام کنید.

علت ارسال نشدن ویس در تلگرام چیست؟ کمبود حافظه

برای عملکرد صحیح برنامه و پخش ویس، نیاز است تا حافظه کافی را در دستگاه خود داشته باشید. در غیر اینصورت با مشکل رو به رو می شوید. پس اقدام به افزایش فضای خالی گوشی خود کنید.

رفع مشکل تند شدن ویس در تلگرام با آپدیت تلگرام

اگر از نسخه های قدیمی استفاده می کنید، ممکن است برخی از ویژگی ها دچار مشکل شوند. توسعه دهندگان سعی در رفع مشکلات با ارائه آپدیت می کنند. بنابراین تلگرام خود را به آخرین نسخه منتشر شده آپدیت کنید.

رفع مشکل تند شدن ویس در تلگرام با آپدیت تلگرام

همینطور در صورت نیاز به تبدیل ویس به آهنگ و یا بلعکس، مطالعه مطلب آموزش کامل تبدیل آهنگ به ویس (Ogg) و ویس به آهنگ (Mp3) در تلگرام برای شما کاربردی و مفید خواهد بود.

مشکل در پیام

اگر ویس شما در حال ضبط قطع می شود و دیگر پخش نمی شود، ممکن است به دلیل اشکال در ضبط جریان صدا باشد. معمولا در این مواقع نمی توان کاری انجام داد و باید سعی کنید یکبار دیگر ویس را ضبط و ارسال کنید. سعی کنید ضبط را در محیطی با حجم صدای مناسب انجام دهید.

عدم پوشش بالای گوشی

در برنامه ای مانند تلگرام، در صورت پوشش سنسور های بالای گوشی، صدا از بلندگوی بالای صفحه پخش می شود. اگر شما از محافظه صفحه نامناسب و.. استفاده کنید که این قسمت را گوشی را بپوشاند، باعث می شود که سنسور فعال شده و با ویس در تلگرام با مشکل رو به رو شوید.

عدم پوشش بالای گوشی

عدم نمایش دکمه ویس

اگر به جای دکمه ویس، دکمه ارسال پیام ویدیویی را مشاهده می کنید، کافیست تا یکبار سریع روی آن تپ کنید. با این کار دکمه به حالت ویس تغیر داده می شود. حال با نگه داشتن آن می توانید ویس را ضبط کنید.

عدم نمایش دکمه ویس

اگر از کاربران آیفون هستید و بعد از حدود ۱۰ ثانیه ویس قطع می شود، باید در تنظیمات آیفون ویژگی قطع اتصال تاچ را غیر فعال کنید.

بررسی سرور های تلگرام

تلگرام نیز مانند هر برنامه آنلاین دیگری ممکن است با مشکلاتی در سرور خود مواجه شود. در این مواقع می توانید از سرویس هایی مانند Down Detector برای بررسی وضعیت سرور ها استفاده کنید. در صورتی که سرور معیوب بود، باید تا زمان رفع مشکل توسط تیم توسعه دهنده، صبر کنید.

غیر فعال کردن سایر برنامه های ضبط صدا

هر اپلیکیشن دیگری بجز تلگرام که از ضبط صدا استفاده می کند را غیرفعال کنید. برنامه هایی مانند ضبط مکالمه یا ضبط صفحه می تواند مانع ضبط صدا در تلگرام شود. پس از بستن و غیر فعال کردن آن ها، مشکل را تست کنید.

رفع مشکل تغییر صدا ویس در تلگرام با بررسی هندزفری و..

اگر از هندزفری استفاده می کنید، می توانید برای تست مشکل آن را جدا کنید. همچنین در صورت بروز مشکل مشابه با هدست بلوتوث و.، پیشنهاد می شود دستگاه را از تنظیمات بلوتوث حذف کرده و مجدد آن را به گوشی متصل کنید.

حذف و نصب برنامه برای رفع مشکلات تنظیمات ویس در تلگرام

اگر همچنان مشکل باقی مانده است، ممکن است تلگرام شما به طور کلی دچار مشکل شده باشد. در این مواقع بهترین کاری که می توانید بکنید، حذف کامل برنامه از روی گوشی و نصب مجدد آن است. برای دانلود حتما از منابع معتبر استفاده کنید.

در پایان اگر مشکل مشابهی با عکس و فیلم هم داشتید، مطالعه مطلب ۷ روش حل مشکل عدم ارسال ، پخش و باز نشدن عکس ، فیلم و.. در تلگرام را فراموش نکنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امرور راه هایی برای رفع مشکل باز نشدن ویس در تلگرام و مشکلات مشابه را به شما معرفی کردیم. مشکل شما با چه روشی رفع شد؟ می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در زمینه تنظیمات ویس گوشی را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا